Real Madryt Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2014 Witam , poszukuję opinii na temat tego samochodu. Warto się za tym modelem oglądać ? może ktoś taki ma lub jeździł ? przyciąga na pewno sylwetka , silnik 150KM . Czekam na opinie i na wady. Zalet nie trzeba opisywać bo to możńa samemu dostrzec jak się chce ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Kolega z pracy ma takiego silnik 170km dokładnie mówi że jego auto to 2.0 JTDM nie wiem co to M znaczy: czarny kombi, piękna stylistyka, beżowe skóry rok 2009. Ma go 6 miesięcy i jak na razie chwali, podobno dynamiczny, choć z moim paskiem dostał o długość auta. Stosunkowo mało za niego zapłacił bo z tefgo co pamiętam jakieś 32tys. co za rok 09 jest chyba dobrą ceną. Edytowane 31 Stycznia 2014 przez szkapek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2014 Kolega miał 159 1.9 150 km i tak Ładnie wygląda , w seri zegar na desce z ciśnieniem turbo to mega bajer , ładne sóry i dobre radio multimedialne z telefonem , dobra pozycja za kierą ale mimo to czuć.....<Fiata> , wiadomo zawias na przodzie podobnie jak w pasku ilu userów tyle opini ale ogólnie auto godne polecenia tanie w zakupie to fakt no i coś innego na drodze jak tylko Deutsche Auto ....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2014 W testach awaryjności ADAC (albo TUV - nie pamiętam) wypada lepiej niż pasztet B6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darus30 Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2014 Jako użytkownik poprzednio 166 2.4 JTDM i znajomości 159 bardzo dobrze, polecam każdemu komu się podoba. Jeżeli chodzi o komfort jest na bardzo wysokim poziomie, wykonanie również. Silnik 1.9 JTDM 150 km jest chyba optymalny jeżeli chodzi o diesla ale ja osobiście polecał bym 2.4 JTDM 210 km. Fakt, że jak na taką moc auto nie szokuje osiągami bo jest za cieżkie ale napewno daje radoche z jazdy. No i dźwięk R5 w dieslu jest całkiem przyjemny. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat Alfy (każdej), polecam forum Alfaholicy.org. Nie zgodzę się również z opinią ludu, że Alfy są bardzo awaryjne. Fakt zawias jest delikatny ale jak ktoś wsadza "Fasta" zamiast TRW to się nie dziwię. Jeździłem 166 ponad 3 lata i naprawdę autko bardzo fajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2014 Co do Wad: utrata wartości, brak elektrycznej wspomy, biegi wchodzą jakoś dziwnie, reszta ogólnie in plus, jechałem 2.4 210ps z 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2014 Mało miejsca z tyłu. Szczególnie jak kierowca ma więcej niż 185 cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darus30 Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2014 Mało miejsca z tyłu. Szczególnie jak kierowca ma więcej niż 185 cm. Jak chyba w każdej alfie poza 164 bardzo fajnie chodzi 1.75 Turbo benzyna, taki kompromis ponieważ dużo nie pali a zbiera się dosyć fajnie. Z tego co wiem nie poleca się automatów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2014 Kolego polecam jeszcze przeczytać ten wątek http://forum.vw-passat.pl/threads/125325-VW-Passat-B6-czy-AR-159 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2014 Kilka lat bujałem się AR156 1.9JTD i miałem mniej problemów niż z obecnym młodszym B6. W AR159 podobno poprawili to co niedomagało w AR156. Wnętrze przynajmniej nie trzeszczy jak w B6. Tak więc auto godne polecenia tym bardziej, że stylistyką zostawia w kosmosie niemiecką nudę. Alfa Romeo to taki odpowiednik Lexusa w Toyocie. I nie zgodzę się z kolegą tasior69-zdecydowanie właśnie tego Fiata nie czuć. Zastanowiłbym się jednak nad silnikiem 150KM, gdyż podobno w 170KM przedobrzyli tak samo jak VW. Ludzie, co ja piszę, przecież to jest forum Passata!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2014 To i ja dorzucę 3 grosze 150km w JTD wymiata żywotnością płyta podłogowa vectry C wady przedładnie kierownice wybijają się na drążkach kierowniczych szybko się zużywają klocki i tarcze serwisowałem 2 od 0 do 150tyś i ogólnie na wielki plus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #12 Napisano 2 Lutego 2014 (edytowane) Kolega miał 159 1.9 150 km i tak Ładnie wygląda , w seri zegar na desce z ciśnieniem turbo to mega bajer , ładne sóry i dobre radio multimedialne z telefonem , dobra pozycja za kierą ale mimo to czuć.....<Fiata> , wiadomo zawias na przodzie podobnie jak w pasku ilu userów tyle opini ale ogólnie auto godne polecenia tanie w zakupie to fakt no i coś innego na drodze jak tylko Deutsche Auto ....... a co to znaczy czuć fiata? Chyba nie jezdziłeś nigdy fiatem, bo ja jezdziłem wieloma i również alfami i jakoś wykończenia jest nieporównywalna w stosunku co do VW... także nie obrażaj marki. co moge powiedziec od siebie, kupuj 1.9 jtd tylko pamietaj że musisz wywalić dpfa i klapy wirowe na kolektorze bo lubią się zawieszać i to były jedyne mankamenty modelu;) Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania... Edytowane 2 Lutego 2014 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolek Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2014 Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania... Oj chyba się rozpędziłeś trochę chociażby ma do zaoferowania DSG czy inne elektryczne wspomagania czy inne RNS510 bagażnik w kombi 445L, w B6 - 603L ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) To jest czysto moja opinia w jednym czasie jezdziłem Fiatem Panda i AF 159 i prawda że alfa ma mega diesign zresztą miałem troche z nią doczynienia ale jak przesiadałem sie z jednego do drugiego to oczywiście mega różnica ale jak już dotknąłem kiery i niektórych plastików twardych jak kamień w alfie to odrazu panda na myśl mi przychodziła bo kiera niby była skórzana tylko tak twarda jak plastikowa i obręcz dość cieńka i więc mogli się lepiej postarać by była przyjemniejsza w dotyku i ja tutaj porównywałem AF do Fiata a nie AF ogólnie do VW....... czytanie ze zrozumieniem się kłania....... niektóre guziki bardzo podobe dziłają i elementy wykonczenia tez zreszta jak się drzwi zamykają to dzwiek jest podobny w pandzie i AF nawet B6 ma przyjemniejszy dzwięk <trzapania drzwiami > Mam świadomość tego ze AF jest sporo dalej jak Fiat ale niektóre stereotypy niestety nie przemijają wg mnie oczywiście Miałem też Lancie Lybre i wydaje mi się że to Lancia jest jeszcze lepiej wykonana i dopieszczona jak Alfa aż bym powiedział że nawet za bardzo i tu jej klęska......... Edytowane 3 Lutego 2014 przez tasior69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2014 Porównanie Pandy do 159 to tak samo jakbyś porównał UP-a do Passata. Panda ma być tania, a Alfa fajna. Porównaj Pandę do Bravo i tez powiesz że jest przepaśc między nimi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarekcw Zgłoś #16 Napisano 3 Lutego 2014 Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania... Nawet wygląd to kwestia dyskusyjna w VW 159 szarpałbym, sobie powiedziałem że to będzie mój kolejny samochód. I to pomimo, że nie jestem przekonany do marki AR to chce się przekonać, co to tak naprawdę jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #17 Napisano 3 Lutego 2014 kiery i niektórych plastików twardych jak kamień w alfieKolego, którą Ty Alfą jeździłeś? Kilka dni temu po przeczytaniu tego wątku specjalnie podjechałem do salonu AR i wsiadłem do środka AR159. Kierownica nie była wprawdzie skórzana ale zdecydowanie lepiej leżała mi w rękach niż w moim B6, a wykończenia wnętrza to konstruktor B6 mógłby uczyć się od konstruktorów AR159. Jedyny mankament jaki zauważyłem to niezbyt duży bagażnik i niezbyt ergonomiczny otwór załadunkowy. W oglądanym egzemplarzu radio było wprawdzie na MP3 i ładnie wkomponowane w tunel ale nie zwaliło mnie z nóg gdyż sądziłem, że będzie nawi(jest w opcji). A jeżeli chodzi o linię nadwozia to niestety ale Passat jest całe eony za polityką włochów(i nie tylko). Kolejny mankament AR to spora utrata wartości wraz z wiekiem. Nie wiem jak silnik, gdyż znam go tylko z opisów, ale poprzedni 1.9 JTD(105 KM) to było coś co Włochom wyszło najlepiej. Moja AR156 przy spokojnej jeździe na trasie paliła 4,0 l/100 km!!!! I jedyne co naprawiałem przez kilka lat eksploatacji(kupiłem z przebiegiem 190tys) krótko po zakupie, to tuleje gumowe na stabilizatorze i wahacz(wybita gałka i nie rozbieralna) za 150 PLN. Sprzedałem z przebiegiem grubo ponad 200 tys. km. A co do Fiata to raczej on powinien nazywać się "samochód dla ludu" gdyż faktycznie uboższe wersje są, co tu dużo mówić skąpe w komfort. Ale jeżdżą i moi znajomi sobie chwalą. Czasy gdy Ford g... wort, a Fiat jego brat już bezpowrotnie wróciły, a legendarna niemiecka niezawodność to teraz bajki z mchu paproci. Teraz, jak to ujął jeden z naszych forumowych kolegów, samochody konstruują ekonomiści, a to ma się nijak do jakości. Pozostaje jedynie sentyment do niektórych marek. Mi osobiście pozostał do Opla, którym też jeździłem jakiś czas i również nie mogę złego słowa powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #18 Napisano 3 Lutego 2014 Nie uwierze w to że wsiadając do UP czy do Passata wsiadajać do A1 czy do A8 wsiadając do Pandy czy AF czy do Astry i Insigni czy do A klasy czy do CLS-a czy nawet SLR-a itd itp...... nikt nie zauważy wspólnych cech akcentów i innych drobiazgów które są już na stałe wpisane w MARKE i Koncern............... jeśli nie ma cech wspólnych to jak na runku sie utrzymał Seat czy Skoda????? Czemu BMW nie brudzi sobie koncernu jakimiś tanśzymi wersjami marki tylko jest jedno jedyne BMW???? Cos co wychodzi z jednego domu nawet jakby nie wiem jak sie wypierało i broniło to i tak w genach pozostanie jakaś cecha wspólna czy nie tak?????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2014 (edytowane) No to pokaż mi wspólne cechy Toyoty i Lexusa. To jest dokładnie ta sama zależność co AR i Fiat. Niby wspólne, a jednak osobne. Dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że koncern albo chce wypromować nową markę, albo utrzymać legendę jak w przypadku Fiata. I zwróć uwagę, że np. Toyota Avensis-flagowy samochód Toyoty jest ok. 1/3 tańszy od flagowego Lexusa. To samo AR159 jest ok. 1/3 droższa od najdroższego Fiata. Dlaczego-bo trzeba utrzymać renomę nazwy własnej i jakoś dość znacznie odbiega o floty samochodów danego koncernu. A Mini to niby kto teraz produkuje? Nie przypadkiem BMW? A więc też sobie ubrudziło łapki. A co do wspólnych cech to masz jak najbardziej rację: np silniki, skrzynie biegów. Bo nie powiesz mi, że np. włączniki wzięli z Pandy i włożyli je do AR, bo w to nie uwierzę. Edytowane 3 Lutego 2014 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarekcw Zgłoś #20 Napisano 3 Lutego 2014 Czemu BMW nie brudzi sobie koncernu jakimiś tanśzymi wersjami marki tylko jest jedno jedyne BMW???? Mieli Rovera:cool I szczególnie 75 odznacza się podobieństwami do BMW. Zarząd BMW uznał, że opracowanie w pełni indywidualnej stylistyki dla nowego modelu z Wielkiej Brytanii mieści się w granicach swobody, na jaką można sobie pozwolić w stosunku do przynoszącego wówczas straty Rovera. Dlatego np. układ zawieszenia do Rovera 75 został zaadaptowany z BMW serii 3. Mamy zatem w tym przednionapędowym samochodzie układ jezdny z kolumnami McPhersona oraz trzywahaczową oś tylną, przejęte z samochodu z tylnym napędem. Zapewnia to wysoki komfort resorowania, ale daje się wyczuć pewną "nerwowość" zawieszenia, szczególnie wtedy, gdy podróżujemy na tylnych siedzeniach. https://www.roverki.eu/rover-75-1999-2005/opis-historia-modelu.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach