Skocz do zawartości
Real Madryt

Alfa Romeo 159 1.9JTD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , poszukuję opinii na temat tego samochodu. Warto się za tym modelem oglądać ? może ktoś taki ma lub jeździł ? przyciąga na pewno sylwetka , silnik 150KM . Czekam na opinie i na wady. Zalet nie trzeba opisywać bo to możńa samemu dostrzec jak się chce ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy ma takiego silnik 170km dokładnie mówi że jego auto to 2.0 JTDM nie wiem co to M znaczy: czarny kombi, piękna stylistyka, beżowe skóry rok 2009. Ma go 6 miesięcy i jak na razie chwali, podobno dynamiczny, choć z moim paskiem dostał o długość auta. Stosunkowo mało za niego zapłacił bo z tefgo co pamiętam jakieś 32tys. co za rok 09 jest chyba dobrą ceną.

Edytowane przez szkapek28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał 159 1.9 150 km i tak

Ładnie wygląda , w seri zegar na desce z ciśnieniem turbo to mega bajer , ładne sóry i dobre radio multimedialne z telefonem , dobra pozycja za kierą ale mimo to czuć.....<Fiata> :/ , wiadomo zawias na przodzie podobnie jak w pasku ilu userów tyle opini ale ogólnie auto godne polecenia tanie w zakupie to fakt no i coś innego na drodze jak tylko Deutsche Auto .......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W testach awaryjności ADAC (albo TUV - nie pamiętam) wypada lepiej niż pasztet B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik poprzednio 166 2.4 JTDM i znajomości 159 bardzo dobrze, polecam każdemu komu się podoba. Jeżeli chodzi o komfort jest na bardzo wysokim poziomie, wykonanie również. Silnik 1.9 JTDM 150 km jest chyba optymalny jeżeli chodzi o diesla ale ja osobiście polecał bym 2.4 JTDM 210 km. Fakt, że jak na taką moc auto nie szokuje osiągami bo jest za cieżkie ale napewno daje radoche z jazdy. No i dźwięk R5 w dieslu jest całkiem przyjemny.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat Alfy (każdej), polecam forum Alfaholicy.org.

Nie zgodzę się również z opinią ludu, że Alfy są bardzo awaryjne. Fakt zawias jest delikatny ale jak ktoś wsadza "Fasta" zamiast TRW to się nie dziwię.

Jeździłem 166 ponad 3 lata i naprawdę autko bardzo fajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Wad: utrata wartości, brak elektrycznej wspomy, biegi wchodzą jakoś dziwnie, reszta ogólnie in plus, jechałem 2.4 210ps z 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało miejsca z tyłu. Szczególnie jak kierowca ma więcej niż 185 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mało miejsca z tyłu. Szczególnie jak kierowca ma więcej niż 185 cm.

Jak chyba w każdej alfie poza 164 :)

bardzo fajnie chodzi 1.75 Turbo benzyna, taki kompromis ponieważ dużo nie pali a zbiera się dosyć fajnie.

Z tego co wiem nie poleca się automatów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat bujałem się AR156 1.9JTD i miałem mniej problemów niż z obecnym młodszym B6. W AR159 podobno poprawili to co niedomagało w AR156. Wnętrze przynajmniej nie trzeszczy jak w B6. Tak więc auto godne polecenia tym bardziej, że stylistyką zostawia w kosmosie niemiecką nudę. Alfa Romeo to taki odpowiednik Lexusa w Toyocie. I nie zgodzę się z kolegą tasior69-zdecydowanie właśnie tego Fiata nie czuć. Zastanowiłbym się jednak nad silnikiem 150KM, gdyż podobno w 170KM przedobrzyli tak samo jak VW.

Ludzie, co ja piszę, przecież to jest forum Passata!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę 3 grosze

150km w JTD wymiata żywotnością

płyta podłogowa vectry C

wady

przedładnie kierownice wybijają się na drążkach kierowniczych

szybko się zużywają klocki i tarcze

serwisowałem 2 od 0 do 150tyś i ogólnie na wielki plus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega miał 159 1.9 150 km i tak

Ładnie wygląda , w seri zegar na desce z ciśnieniem turbo to mega bajer , ładne sóry i dobre radio multimedialne z telefonem , dobra pozycja za kierą ale mimo to czuć.....<Fiata> :/ , wiadomo zawias na przodzie podobnie jak w pasku ilu userów tyle opini ale ogólnie auto godne polecenia tanie w zakupie to fakt no i coś innego na drodze jak tylko Deutsche Auto .......

 

a co to znaczy czuć fiata? Chyba nie jezdziłeś nigdy fiatem, bo ja jezdziłem wieloma i również alfami i jakoś wykończenia jest nieporównywalna w stosunku co do VW... także nie obrażaj marki.

 

co moge powiedziec od siebie, kupuj 1.9 jtd tylko pamietaj że musisz wywalić dpfa i klapy wirowe na kolektorze bo lubią się zawieszać i to były jedyne mankamenty modelu;)

Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania...

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania...

 

Oj chyba się rozpędziłeś trochę :lol chociażby ma do zaoferowania DSG :) czy inne elektryczne wspomagania czy inne RNS510 ;) bagażnik w kombi 445L, w B6 - 603L ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest czysto moja opinia w jednym czasie jezdziłem Fiatem Panda i AF 159 i prawda że alfa ma mega diesign zresztą miałem troche z nią doczynienia ale jak przesiadałem sie z jednego do drugiego to oczywiście mega różnica ale jak już dotknąłem kiery i niektórych plastików twardych jak kamień w alfie to odrazu panda na myśl mi przychodziła bo kiera niby była skórzana tylko tak twarda jak plastikowa i obręcz dość cieńka i więc mogli się lepiej postarać by była przyjemniejsza w dotyku :/ i ja tutaj porównywałem AF do Fiata a nie AF ogólnie do VW....... czytanie ze zrozumieniem się kłania.......

niektóre guziki bardzo podobe dziłają i elementy wykonczenia tez zreszta jak się drzwi zamykają to dzwiek jest podobny w pandzie i AF nawet B6 ma przyjemniejszy dzwięk <trzapania drzwiami >

Mam świadomość tego ze AF jest sporo dalej jak Fiat ale niektóre stereotypy niestety nie przemijają wg mnie oczywiście

Miałem też Lancie Lybre i wydaje mi się że to Lancia jest jeszcze lepiej wykonana i dopieszczona jak Alfa aż bym powiedział że nawet za bardzo i tu jej klęska.........

Edytowane przez tasior69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównanie Pandy do 159 to tak samo jakbyś porównał UP-a do Passata. Panda ma być tania, a Alfa fajna.

Porównaj Pandę do Bravo i tez powiesz że jest przepaśc między nimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie obrażając nikogo ale B6 poza wyglądem nie ma nic więcej do zaoferowania...

Nawet wygląd to kwestia dyskusyjna w VW :lol 159 szarpałbym, sobie powiedziałem że to będzie mój kolejny samochód. I to pomimo, że nie jestem przekonany do marki AR to chce się przekonać, co to tak naprawdę jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiery i niektórych plastików twardych jak kamień w alfie
Kolego, którą Ty Alfą jeździłeś? Kilka dni temu po przeczytaniu tego wątku specjalnie podjechałem do salonu AR i wsiadłem do środka AR159. Kierownica nie była wprawdzie skórzana ale zdecydowanie lepiej leżała mi w rękach niż w moim B6, a wykończenia wnętrza to konstruktor B6 mógłby uczyć się od konstruktorów AR159. Jedyny mankament jaki zauważyłem to niezbyt duży bagażnik i niezbyt ergonomiczny otwór załadunkowy. W oglądanym egzemplarzu radio było wprawdzie na MP3 i ładnie wkomponowane w tunel ale nie zwaliło mnie z nóg gdyż sądziłem, że będzie nawi(jest w opcji). A jeżeli chodzi o linię nadwozia to niestety ale Passat jest całe eony za polityką włochów(i nie tylko). Kolejny mankament AR to spora utrata wartości wraz z wiekiem. Nie wiem jak silnik, gdyż znam go tylko z opisów, ale poprzedni 1.9 JTD(105 KM) to było coś co Włochom wyszło najlepiej. Moja AR156 przy spokojnej jeździe na trasie paliła 4,0 l/100 km!!!! I jedyne co naprawiałem przez kilka lat eksploatacji(kupiłem z przebiegiem 190tys) krótko po zakupie, to tuleje gumowe na stabilizatorze i wahacz(wybita gałka i nie rozbieralna) za 150 PLN. Sprzedałem z przebiegiem grubo ponad 200 tys. km. A co do Fiata to raczej on powinien nazywać się "samochód dla ludu" gdyż faktycznie uboższe wersje są, co tu dużo mówić skąpe w komfort. Ale jeżdżą i moi znajomi sobie chwalą. Czasy gdy Ford g... wort, a Fiat jego brat już bezpowrotnie wróciły, a legendarna niemiecka niezawodność to teraz bajki z mchu paproci. Teraz, jak to ujął jeden z naszych forumowych kolegów, samochody konstruują ekonomiści, a to ma się nijak do jakości. Pozostaje jedynie sentyment do niektórych marek. Mi osobiście pozostał do Opla, którym też jeździłem jakiś czas i również nie mogę złego słowa powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierze w to że wsiadając do UP czy do Passata

wsiadajać do A1 czy do A8

wsiadając do Pandy czy AF

czy do Astry i Insigni

czy do A klasy czy do CLS-a czy nawet SLR-a

itd itp......

nikt nie zauważy wspólnych cech akcentów i innych drobiazgów które są już na stałe wpisane w MARKE i Koncern...............

jeśli nie ma cech wspólnych to jak na runku sie utrzymał Seat czy Skoda?????

Czemu BMW nie brudzi sobie koncernu jakimiś tanśzymi wersjami marki tylko jest jedno jedyne BMW????

Cos co wychodzi z jednego domu nawet jakby nie wiem jak sie wypierało i broniło to i tak w genach pozostanie jakaś cecha wspólna czy nie tak??????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pokaż mi wspólne cechy Toyoty i Lexusa. To jest dokładnie ta sama zależność co AR i Fiat. Niby wspólne, a jednak osobne. Dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że koncern albo chce wypromować nową markę, albo utrzymać legendę jak w przypadku Fiata. I zwróć uwagę, że np. Toyota Avensis-flagowy samochód Toyoty jest ok. 1/3 tańszy od flagowego Lexusa. To samo AR159 jest ok. 1/3 droższa od najdroższego Fiata. Dlaczego-bo trzeba utrzymać renomę nazwy własnej i jakoś dość znacznie odbiega o floty samochodów danego koncernu.

A Mini to niby kto teraz produkuje? Nie przypadkiem BMW? A więc też sobie ubrudziło łapki.

A co do wspólnych cech to masz jak najbardziej rację: np silniki, skrzynie biegów. Bo nie powiesz mi, że np. włączniki wzięli z Pandy i włożyli je do AR, bo w to nie uwierzę.

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czemu BMW nie brudzi sobie koncernu jakimiś tanśzymi wersjami marki tylko jest jedno jedyne BMW????

Mieli Rovera:cool I szczególnie 75 odznacza się podobieństwami do BMW.

 

Zarząd BMW uznał, że opracowanie w pełni indywidualnej stylistyki dla nowego modelu z Wielkiej Brytanii mieści się w granicach swobody, na jaką można sobie pozwolić w stosunku do przynoszącego wówczas straty Rovera. Dlatego np. układ zawieszenia do Rovera 75 został zaadaptowany z BMW serii 3. Mamy zatem w tym przednionapędowym samochodzie układ jezdny z kolumnami McPhersona oraz trzywahaczową oś tylną, przejęte z samochodu z tylnym napędem. Zapewnia to wysoki komfort resorowania, ale daje się wyczuć pewną "nerwowość" zawieszenia, szczególnie wtedy, gdy podróżujemy na tylnych siedzeniach.

https://www.roverki.eu/rover-75-1999-2005/opis-historia-modelu.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności