Rosa Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2013 Ręce mi opadają już. Lampa po polerce , odbłyśnik po regeneracji nówki org palniki z Inter Carsu. Xenon świeci ładnym białym światłem. Ładnie oświetla drogę z przodu i po bokach , ale .... No właśnie ale .. żółta kropka na środku załamania światła ( na tej błyskawicy). Do tego jest żółty obrys przed samochodem. Pomóżcie tyle kasy wydane a te żółte cosie jak były na starym orgyginalnych żarnikach , podróbkach i teraz na nówkach sztukach tak dalej są. Jedynie na chinolach za 20pln kupionych na rynku totalne zero żółtych odcieni czegokolwiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2013 nikt nie spotkał się z tym problemem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2013 Wydawaj dalej a i tak nic nie zmienisz...Taka jest soczewka-ot co Po drugie-po co zakładałeś temat?Już było o tym na forum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2013 Spróbuj lekko "poprzekrzywiać" palnik na włączonej lampie ( zachowaj ostrożność!!! ) ja miałem podobnie, ogniskowanie było nie teges i rozwiązałem troszkę ten problem:) Choć u Ciebie może to nie pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2013 Powtarzam-to nic nie daje bo taka jest soczewka...A przestawianie palnika to jakiś dziwny wynalazek bo zmieniasz ogniskową! Proszę Cię,odpuść sobie takie porady.Nie znasz się-poczytaj,może znajdziesz coś mądrego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2013 Powtarzam-to nic nie daje bo taka jest soczewka...A przestawianie palnika to jakiś dziwny wynalazek bo zmieniasz ogniskową! Proszę Cię,odpuść sobie takie porady.Nie znasz się-poczytaj,może znajdziesz coś mądrego. Nie proś, u mnie była podobna sytuacja i po zmianie lekko ogniskowej poprawiła się granica świało-cień i znikła plama. I uprzedzę Cię - soczewki Bixenon Hella E55 i oryginalne palniki. Niemniej jednak nie namawiam, nie mówię, że tak nie ma prawa być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2013 To już Ci szybko odpowiadam-nie masz oryginału bo w 3B nie było bixenonu a zwykły xenon bez ruchomej przesłony-to po pierwsze. Po drugie-soczewka jest ta sama,zmieniasz tylko odbłyśnik z przesłoną i podpinasz jeden kabelek żeby mieć bixenon. Po trzecie-palnik powinien dokładnie pasować tylko w jedno miejsce bez możliwości przestawiania. Co Ty na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2013 Problem był poruszany na forum ale w temacie o brawie xenonu a nie w temacie o przebarwieniu xenonu, dlatego nowy temat dotyczący konkretnego problemu a robić OT w innym. Po lekturze doczytałem się , że faktycznie to może być problem soczewki HELLA E55, a dokładniej tego , że szkło w soczewce nie jest gładkie , czyste. Rozwiązaniem może być wymiana soczewki tzn na gładkie szkło , tylko gdzie takie szkło można kupić ? Innym sposobem (podpowiedziały mi to osoby co zajmują się regeneracją reflektorów) może być delikatne przesunięcie przesłony na której następuje załamanie światła w przód albo w tył. Delikatnie metodą prób i błędów można zmienić poświatę z żółtej w głęboki niebieski. Będę miał chwilę to wyjmę soczewkę z reflektora i spróbuje tego. Ma ktoś dojścia do gładkiej soczewki ?? samego szkła ? bo są na allegro ale całe soczewki razem z odbłyśnikiem ,a to troszkę duży koszt A ktoś wyjaśni dlaczego na chinolu za 20 pln nie ma grama żółtej poświaty ? tylko białe światło ?? a na org palnikach takie cuda ?? BTW wymieniałem bo wypaliły mi odbłyśniki kompletnie i żarniki (okazały się podróbkami) dlatego zacząłem się w tym grzebać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #9 Napisano 27 Listopada 2013 Odcienie światła na granicy odcięcia to wszystko kwestia odpowiedniego ustawienia soczewki i przesłony. Zasadniczo wystarczy lekko oddalić samą soczewkę ok. 0.5-1mm i żółte odcienie powinny przejść w białe lub nawet niebieskie. Podobny efekt można uzyskać zmianą położenia przesłony. Typ soczewek nie ma nic do żóltej barwy, wszystko zależy od ich ustawienia. To że są lekko 'zmatowione' powoduje że linia odcięcia jest rozmyta i nieostra. Gładka soczewka typu clear zasadniczo da efekt ostrej jak brzytwa linii odcięcia oraz wytraca mniej światła. Pisze z własnego doświadczenia. Robiłem już różne testy i eksperymenty z soczewkami i palnikami. Aktualnie zamontowane mam w lampy bixenon 3BG właśnie z soczewki 3" typu clear do tego palniki SVS. Odcięcie ustawione tak że jest błękitna poświata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #10 Napisano 27 Listopada 2013 dzieki Grzesiek za konkretna i wyjasniajaca odpowiedz. Nie pozostaje nic innego jak zaczac bawic sie w ustawianie soczewki ewentualnie przeslo.y. Zapewne troche zabawy przy tym jest ale niestety ta poswiata zolta jest naprawde strasznie denerwujaca. Co do soczewek typu clear to daja wiece swiatla niz te prazkowane tzn mniejsze straty na nich sa tak ? A te zalamanie swiatla na granicy to tez fajna sprawa tylko czy wykiana samego szkla soczewki jest mozliwa czy trzeba cala soczewke z obudowa aluminiowa zmieniac bo widzialem gdzies samo szklo typu clear za 60 pln/ sztuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #11 Napisano 27 Listopada 2013 Tak na soczewkach typu clear są mniejsze straty. W 3BG wspornik soczewki jest metalowy, można bez problemu wymienić samą soczewkę. Jak coś to pisz, zostało mi jeszcze kilka sztuk. Większość najnowszych samochodów z dobrymi lampami ma właśnie soczewki które są już w mniejszym stopniu matowione. Całkowicie gładkie soczewki 3" były tylko w jednym modelu lamp do BMW produkcji ZKW ewentualnie można kupić repliki: http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=136 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #12 Napisano 27 Listopada 2013 a jest problem z wymiana tych szkieł ? one są jakoś wprasowane, wciśnięte ? a co powiesz na to : ? http://sklep.hidretrofit.pl/produkt/gladkie-szklo-hella-3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2013 To już Ci szybko odpowiadam-nie masz oryginału bo w 3B nie było bixenonu a zwykły xenon bez ruchomej przesłony-to po pierwsze.Po drugie-soczewka jest ta sama,zmieniasz tylko odbłyśnik z przesłoną i podpinasz jeden kabelek żeby mieć bixenon. Po trzecie-palnik powinien dokładnie pasować tylko w jedno miejsce bez możliwości przestawiania. Co Ty na to? Hehehe oj Kolego nie jesteś w temacie, sam wrzuciłem do siebie soczewkę Bixa od Mercedesa e211... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #14 Napisano 27 Listopada 2013 bez OT pls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2013 Hehehe oj Kolego nie jesteś w temacie, sam wrzuciłem do siebie soczewkę Bixa od Mercedesa e211... Nieważne-napisałem Ci tylko że w ori bixena nie było.Zmienić żaden problem bez OT pls Kończę już Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #16 Napisano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Witajcie Ja założyłem temat ale został on usunięty, więc podepnę się do tego:) http://forum.vw-passat.pl/threads/143738-Hidretrofit-czyli-przer%C3%B3bka-lamp-%29?highlight=hidretrofit a co powiesz na to : ?http://sklep.hidretrofit.pl/produkt/...-szklo-hella-3 Ja zakupiłem soczewki Hella Evox-R które wybrałem po obejrzeniu filmu i przeczytaniu kilku dobrych opinii. [video=youtube_share;J0OYx3zPz9s] [video=youtube_share;RKqhJp9E8F4] Mam nadzieje że jutro przyjdą i napiszę jak świecą. Edytowane 20 Stycznia 2015 przez elmer83 dodanie linku z filmem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #17 Napisano 20 Stycznia 2015 Czekam na relacje bo sam zamierzam je nabyć jakie palniki wystawiasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #18 Napisano 21 Stycznia 2015 Soczewki przyszły i jest WOW:) Odbłyśniki jednak nie są idealne. Wyglądają jak po regeneracji, ale mogę się mylić Może są tak nowe że mają nadlewki z chromu czy niklu ( nie wiem czym się pokrywa odblaski) Po za tym widać małe kropki. Ale efekt jest całkiem niezły:) dziś wieczorem postaram się zrobić kilka fotek i załączę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba7272 Zgłoś #19 Napisano 21 Stycznia 2015 Witam.Wedle mojej wiedzy to mocowanie soczewki lampie fabrycznej jest troszeczkę inne więc trzeba będzie poprzerabiać .Ja rozwiązałem ten problem inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #20 Napisano 21 Stycznia 2015 Czekamy na foto:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach