hotair Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2007 Na komorze grodziowej obok zbiornika na płyn chłodniczy jest takie cos metalowe z trzema przewodami niebieskim, czerwonym i czarnym w oplocie. Jest to czujnik doładowania turbiny czy jakoś tak N75.Czytałem na forum że ma to tykać a jak nie tyka to jest żle. Mam prośbę bo nigdzie nie znalazłem kiedy to ma tykać czy na wolnych obrotach też i czy tykanie ma być ciagłe czy tylko czasem.Czy głośne czy tylko wyczuwalne palcami?U mnie nic nie tyka. Mój pasek 1,9tdi 90 koni załącza turbinę przy około 2500 obrotów. Powyżej 3000 obrotów brakuje mu siły i wyje motor. Na 5 biegu max prędkośc to jakieś 120km na godz, każdy kolejny kilometr to sukces, przy obciążonym kompletem osób aucie podczas jazdy pod góre na 1 biegu uczucie że zaraz zdechnie tak zipie. Kupiłem już interfejs vag ale nie mam laptopa,pasek miał błędy od klimy ale to już historia.Niby bez błędów, czego się czepnąć by go odmulić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2007 z tym tykaniem to różnie bywa, u mnie silnik i turbina pracują prawidłowo a zawór czasem tyka a czasem nie, nie wiem od czego to zależyjeśli tyka to słychać to spokojnie już na wolnych obrotah albo tylko po przekręconym zapłonie, u kumpla też wszystko chodzi ok a nie słychać tykanie, podobnie jak w innym znanym mi pasku z 1Z na pokładzie, i w tym aucie właśnie kiedyś padł ten zaworek, auto bujało sie bodajże do 110-120 km/h a potem nic albo nawet wyhammowywało od gazu próbowaliśmy co się dało przekładać z mego paska, aż przełożyliśmy ten elektrozaworek i pomogłao, nowy (nieoryginalny) kosztował coś ok. 200zł dodam jeszcze że podpięty komp u kilku majstrów nie wykazywał awarii elektrozaworku (a np pokazał przepływomierz, który wydaje się być w porządku i jeździ kolejne 1,5 roku od tej diagnostyki) wieć podejrzewam że nie wchodzi to w autodiagnostykę komputerową poza tym turbina powinna chodzć w pełnym zakresie obrotów a na ok2200 jej charakterystyka pracy pozwala odczuć wyraźnego "kopa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HRUMPS Zgłoś #3 Napisano 10 Stycznia 2007 Musisz wymienić ten czujnik czy zawór różnie to nazywają. ja miałem to samo i do tego jeszcze dymił. Wymieniłem to i jak ręką odjął. Koszt to 150 Pln na allegro. Na moim starym był numer 028 906 283F lub 7.218.95.00 12V. U mnie jeszcze pękła rura gumowa od turbiny ta na górze silnika od stony wnętrza i troszkę się pocił olejem. Pozdrawiam HRUMPS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 10 Stycznia 2007 U mnie nic nie dymi ale wydaje mi się że jak dostaje kopa przy 2500 obrotów to stanowczo za póżno bo jak wyjechać takim mułem na skrzyżowaniu, start gorszy od poldka, no i patrzyłem ten zawór już kilka razy, nic w nim nie tyka przynajmniej na wolnych obrotach, jak macie tdi to proszę sprawdżcie przeciez to naprawdę chwila bo nie wiem czy to jest napewno uszkodzenie tego czujnika. Nawet brałem go palcami by sprawdzić czy ma w sobie jakieś drgania i na wolnych obrotach nic nie czuć, jeszcze raz prosze zerknijcie jak jest u was, przeciez nie tylko ja mam tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #5 Napisano 10 Stycznia 2007 dymienie hrumpsa pewnie spowodowane było nie zaworkiem tylko pęknięta rurą powietrza (często dymi się tłumik przy nieszczelnym układzie dolotowym) hotair ja ci mówię ze tykanie lub nie nie musi być oznaką uszkodzenia tego ustrojstwa, przeczytaj uważnie mój post powyżej, podmień go z innego paska a wtedy dopiero się dowiesz czy jest ok żeby nie to że z sokółki do gołdapii mam kawałek to bym ci zaproponował pomoc - robótki ręczne, poszukaj po znajomych w okolicy kogoś z tym silnikiem (były też w audiczkach i seatach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #6 Napisano 10 Stycznia 2007 kurcze nie mam narazie jak sie do tego zabrać, nikt znajomy nie ma takiego wózka, musze skołowac laptopa i powalczę z vagiem chociaz pewnie nic nie wykaże. Nurtuje mnie to ponieważ przeczytałem poniższy post ale jak piszą inni nic na siłę. http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/co-to-jest-i-do-czego-silnik-19-tdi-1z-vt1345.htm?highlight=zaw%F3r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodo Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2007 Kolego ja mam Paska z 94 r. silnik 1Z i zawór tyka juz po przekręceniu zapłonu. Po odpaleniu silnika też tyka. Znajomy też ma takiego samego Paska i u niego też tyka. Więc chyba musi tykać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2007 a u mnie tykal a ostatnio nie tyka a jest wszyskow ok u kumpla nigdy nie tykał i ni tyka i jest wszystko ok więc ja twierdze ze może tykac albo nie tykać i może byc cały czas ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2007 Och ten cholerny świat na logike to albo powinien tykać albo nie ale jak widać sens logiki nie ma tu zastosowania, tak samo jak z turbina u jednych pogwizduje u innych nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2007 no właśnie u mnie turbina gwiżdże a u kumpla wcale i oba paski z tym samym silnikiem i oba chodza ok, chociaż zastanawiam się nad sprawdzeniem szczelności intercoolera i przewodów powietrznych bo może gwizdać , jak kilku kolegom z forum, właśnie przez to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #11 Napisano 16 Stycznia 2007 to powiem krótko zni mi zawór nie tyka, ani turbina nie gwizdże ale coś mam spier..... bo jakby koni kilka zdechło:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2007 sprawdz te przewody idace do N75.byc moze ktorys jest dziurawy, przetarty. druga rzecz to sprobuj go przedmuchac sprezonym powietrzem albo podmienic na inny. tykanie to nie jest najlepszy sposob na sprawdzenie go. roznie z tym bywa. swist turbiny tez nie jest zadnym wyznacznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #13 Napisano 20 Stycznia 2007 już się pogubiłem n75 to ten obok zboiernika na płu\yn chłodzący a N18 to ten przy filtrze paliwa w pasku B4 tak? Bo jeden to recyrkulacja spalin a drugi sterowanie turbiną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #14 Napisano 28 Stycznia 2007 Proszę aby ci którym tyka napisali gdzie. Przy filtrze paliwa czy zbiorniku zpłynem chłodniczym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82 Zgłoś #15 Napisano 28 Stycznia 2007 Oczywiście chodzi o ten przy zbiorniczku z płynem chłodniczym, u mnie on tyka po włączeniu zapłonu i jak przyłożę do niego palec to czuć stukanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtip Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2007 Oczywiście chodzi o ten przy zbiorniczku z płynem chłodniczym, u mnie on tyka po włączeniu zapłonu i jak przyłożę do niego palec to czuć stukanie U mnie dokładnie tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Why Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2007 Potwierdzam, u mnie tez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras Zgłoś #18 Napisano 29 Stycznia 2007 tyka nie tyka... jest to zawór regulacji ciśnienia doładowania a w zasadzie ponieważ nie jest to zmienna geometria to tylko odpuszcza nadwyżkę ciśnienia - tzw blowoff. Działa na w oparciu o PWM i dlatego czasem tyka częściej czasem rzadziej. U mnie na całkowicie zimnym silniku odpuszcza doładowanie na wolnych i przez to tyka - niezdrowo doładowywać zimny silnik na wolnych obrotach. Mnie natomiast interesuje ta wolna wtyczka po prawej stronie komory (po lewej pochylając sie nad silnikiem) - macie to?? Czy tam siedzi jeszcze jeden zawór czy to tylko tak w toku produkcji mają opcje żeby ewwntualnie umieścić drugi zaworek. Podobny zawór steruje zaworem pneumatycznym EGR ale on siedzi pod filtrem - tu moze leżć przyczyn a kilku koni mniej. Ciśnienie doładowania pokaże VAG - COM i tu też jest problem silników turbo bo jak za małe to niema mocy. To co kolega pisał że samochód jedzie na maks 120 to wina nieszczelności pomiędzy sprężarka a kolektorem. Ja mam inny problem a ponieważ nie mam zastrzeżeń do przepływomierza wydaje mi siez eto ten układ odpowiedzialny jest za szarpanie na duzym obciażeniu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DTaras Zgłoś #19 Napisano 29 Stycznia 2007 acha im głośniej sprężarka typ turbo gwiżdże tym z nią gorzej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #20 Napisano 29 Stycznia 2007 za szarpanie najczęściej chyba odpowiada nastawnik pompy wtryskowej (w 1Z - nie woem jak masz silnik) z tym gwizdem za to mnie zmartwiłeś mi trochę gwiżdże, ale mam nadzieję ze to nieszczelności układu dolotowego powietrza lub chłodnicy powietrza a nie turbina co do wtyczki nie wwiem o czym mowa, u mnie nic nie sterczy po lewej stronie, moiże fotke jakąś wrzuc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach