luckyluck767 Zgłoś #1 Napisano 21 Września 2013 W związku z tym że zaczyna się kończyć u mnie dwumasa, zacząłem szukać jakiegoś manuala ze zdjęciami jak to zrobić krok po kroku. Znalazłem coś takiego http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/transmission-removal-vw-jetta.htm Manual po angielsku i dotyczy Jetty ale myślę, że można się nim posiłkować. Będą tu jakieś duże różnice z moim paskiem? (Silnik BMP,skrzynia KDN) Wszelkie uwagi mile widziane i na pewno przydadzą się potomnym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nesepaczi Zgłoś #2 Napisano 21 Września 2013 Wyjmowanie 2 ludzi wkładanie 3. Chyba że masz czym podnieść samochód w górę i podnośnik nożycowy żeby opuścić skrzynię w dół. Współczuję, pozdrawiam i życzę sukcesów, wykonalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #3 Napisano 21 Września 2013 (edytowane) Myślę że jak zrobisz to sam, to spier**** sobie fajne auto i wydasz jeszcze więcej na wyprostowanie tego co spier*** (to nie atak na ciebie, tylko koleżeński zimny prysznic) To nie maluch a koszty popełnionych błędów BĘDĄ DROGIE. Edytowane 21 Września 2013 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #4 Napisano 21 Września 2013 Popieram przed mówców. Koszt wyjęcia skrzyni Mechanika 350-500zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2013 Wystarczą w zupełności dwie osoby, garaż z kanałem, trochę dobrych narzędzi oraz troche wiedzy i dasz radę. Przede wszystkim trzeba pamiętać o specjalnym przyrządzie do wcisania docisku. Bez niego spier... docisk i sprzęgło nie bedzie działać a w dodatku bedziesz musial kupić nowy docisk. Mówię oczywiście o zestawie LUKa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2612 Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2013 Witam.. Ja robiłem to u siebie 3 lata temu(AUTO 09r 2.0tdi cbd) i nie używałem żadnych specjalnych narzędzi do wciskania docisku.. cała robota wygląda jak na forum na myturbodiesel.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2013 3 lata temu(AUTO 09r 2.0tdi cbd) w rocznym aucie wymieniałeś sam dwumase??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luckyluck767 Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2013 No właśnie w temacie chodzi mi o podrzucenie jakiś cennych wskazówek typu: uważaj na to, albo odkręć to najpierw, albo użyj takiego a takiego narzędzia. Nie pytałem czy warto to robić czy nie... Zestaw jaki mam zakupiony to Luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2013 Kolego luckyluck767 jeżeli masz kanał i trochę pojęcia o mechanice to na pewno sobie z tym dasz radę. Nie trzeba do tego żadnych specjalnych narzędzi. Najważniejsze żeby przy montażu sprzęgła dobrze ustawić tarczę sprzęgłową względem osi otworu w silniku gdzie wchodzi wałek sprzęgłowy, bo jak nie będzie dobrze ustawiona to będziesz miał problem z włożeniem skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #10 Napisano 22 Września 2013 No właśnie w temacie chodzi mi o podrzucenie jakiś cennych wskazówek typu: uważaj na to, albo odkręć to najpierw, albo użyj takiego a takiego narzędzia. Nie pytałem czy warto to robić czy nie...Zestaw jaki mam zakupiony to Luk Zaznacz sobie w którym miejscu widoczne jest wyważenie dwumasy i w tym samym położeniu załóż i przykręć nową na nowe śruby. Śruby koła zamachowego dokręć na przemian. Warto też sprawdzić czy uszczelniacz wału korbowego jest szczelny. Po złożeniu wszystkiego w całość należy odpowietrzyć pedał sprzęgła. Ja wymieniłem też olej w skrzyni na nowy ponieważ stary był już czarny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2013 (edytowane) Co za bzdury ludzie piszecie... Jeśli kolega pisze że ma zestaw luka to najprawdopodobniej ma zestaw sprzęgła samonastawnego ( SAC ) a do prawidłowego montażu takiego sprzęgła konieczne jest użycie takiego to przyżadu http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/brochure_1/downloads_5/luk_tech_sac_pl_pl.pdf Nie mówię o zakupie dokłanie takiego ale chociązby zbudowanie czegoś takiego we własnym zakresie. Przerabiałem ten temat więc wiem o czym mówię. Dodam że nie jest potrzebne zaznaczanie w którym miejscu był dwumas ponieważ on inaczej nie pasuje. Edytowane 22 Września 2013 przez bbartt1986 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2013 Bart nie wiem czy mam SAC, ale mój mechanik przy wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy LUKa ni eużywał takiego wynalazku. Zakładane sprzęgło wyglądało identycznie jak zdjęty oryginał. Jak ktoś ma kanał, klucze i jakieś pojęcie to spokojnie sobie poradzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2013 Bart nie wiem czy mam SAC, ale mój mechanik przy wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy LUKa ni eużywał takiego wynalazku. Zakładane sprzęgło wyglądało identycznie jak zdjęty oryginał.Jak ktoś ma kanał, klucze i jakieś pojęcie to spokojnie sobie poradzi To najwyraźniej posiadasz normalne sprzegło skoro jesteś pewien że Twój mechanik nie używał takowego "wynalazku". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #14 Napisano 24 Września 2013 kolega ma 07r wiec nie powinien miec SAC'a chociaz roznie to bywa. Wielkiej filozofii nie ma, chociaz najedz kolem od str. kierowcy jak najlizej krawedzi kanalu. Sprzegla nie musisz odpowietrzac bo z tego co pamietam mozna wyciagnac cale wysprzeglik i dac go gdzies obok, to samo z rozrusznikiem. Waznezebys zobaczyl a najlepiej czy tak czy tak wymienil uszczelniacz wału. sruby do dwumasa powinienes miec w zestawie, na wszelki wypadek zaopatrz sie w klej do srub locktite i na klej daj sruby skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) Koledzy mam problem. Mechanik założył zestaw LUK dwumas i sprzęgło SAC. Auto teraz jest podniesione cały czas i sciągnięta jest pomoa oleju, ale to chyba nie jest normalne, że przy wrzuconym biegu można swobodne kręcić kołem? Edytowane 23 Marca 2015 przez punktar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #16 Napisano 23 Marca 2015 :doh a czy przypadkiem drugie kolo nie kręci się w druga stronę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2015 tzn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2015 tzn jak kręcisz jednym kołem powiedzmy w prawo to drugie kręci się w lewo. wiesz jak działa mechanizm różnicowy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) drugie kręci się w tę samą stronę Edytowane 24 Marca 2015 przez punktar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #20 Napisano 1 Kwietnia 2015 Mechanik założył dwumsę, docisk, tarczę i wysprzęglik po regeneracji w firmie Avanti z Kielc w 2.0 tdi i okazało się, że jest problem bo mimo odpowietrzenia pedał wpada i się nie podnosi choć jak kilka razy podpompuje to bieg wejdzie i nawet można ruszyć i zmienić ale kolejny już nie wchodzi i znów trzeba pompować a pod maską słychać jakby powietrze było zasysane przez wysprzęglik. Teraz pytanie czy faktycznie może być wina wysprzęglika (pompa sprawna była w 100% przed wymianą) czy też winy należy szukać gdzie indziej? Jeżeli słabo opisałem to zadajcie jakieś dodatkowe pytania gdyż z mechaniki jestem laikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach