Skocz do zawartości
luckyluck767

Samodzielna wymiana dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym że zaczyna się kończyć u mnie dwumasa, zacząłem szukać jakiegoś manuala ze zdjęciami jak to zrobić krok po kroku. Znalazłem coś takiego http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/transmission-removal-vw-jetta.htm

Manual po angielsku i dotyczy Jetty ale myślę, że można się nim posiłkować. Będą tu jakieś duże różnice z moim paskiem? (Silnik BMP,skrzynia KDN) Wszelkie uwagi mile widziane i na pewno przydadzą się potomnym ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowanie 2 ludzi wkładanie 3. Chyba że masz czym podnieść samochód w górę i podnośnik nożycowy żeby opuścić skrzynię w dół. Współczuję, pozdrawiam i życzę sukcesów, wykonalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak zrobisz to sam, to spier**** sobie fajne auto i wydasz jeszcze więcej na wyprostowanie tego co spier*** (to nie atak na ciebie, tylko koleżeński zimny prysznic)

 

To nie maluch a koszty popełnionych błędów BĘDĄ DROGIE.

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram przed mówców.

Koszt wyjęcia skrzyni Mechanika 350-500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą w zupełności dwie osoby, garaż z kanałem, trochę dobrych narzędzi oraz troche wiedzy i dasz radę. Przede wszystkim trzeba pamiętać o specjalnym przyrządzie do wcisania docisku. Bez niego spier... docisk i sprzęgło nie bedzie działać a w dodatku bedziesz musial kupić nowy docisk. Mówię oczywiście o zestawie LUKa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Ja robiłem to u siebie 3 lata temu(AUTO 09r 2.0tdi cbd) i nie używałem żadnych specjalnych narzędzi do wciskania docisku.. cała robota wygląda jak na forum na myturbodiesel..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 lata temu(AUTO 09r 2.0tdi cbd)

 

w rocznym aucie wymieniałeś sam dwumase???:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w temacie chodzi mi o podrzucenie jakiś cennych wskazówek typu: uważaj na to, albo odkręć to najpierw, albo użyj takiego a takiego narzędzia. Nie pytałem czy warto to robić czy nie...

Zestaw jaki mam zakupiony to Luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego luckyluck767 jeżeli masz kanał i trochę pojęcia o mechanice to na pewno sobie z tym dasz radę. Nie trzeba do tego żadnych specjalnych narzędzi. Najważniejsze żeby przy montażu sprzęgła dobrze ustawić tarczę sprzęgłową względem osi otworu w silniku gdzie wchodzi wałek sprzęgłowy, bo jak nie będzie dobrze ustawiona to będziesz miał problem z włożeniem skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie w temacie chodzi mi o podrzucenie jakiś cennych wskazówek typu: uważaj na to, albo odkręć to najpierw, albo użyj takiego a takiego narzędzia. Nie pytałem czy warto to robić czy nie...

Zestaw jaki mam zakupiony to Luk

 

Zaznacz sobie w którym miejscu widoczne jest wyważenie dwumasy i w tym samym położeniu załóż i przykręć nową na nowe śruby. Śruby koła zamachowego dokręć na przemian. Warto też sprawdzić czy uszczelniacz wału korbowego jest szczelny. Po złożeniu wszystkiego w całość należy odpowietrzyć pedał sprzęgła. Ja wymieniłem też olej w skrzyni na nowy ponieważ stary był już czarny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za bzdury ludzie piszecie... Jeśli kolega pisze że ma zestaw luka to najprawdopodobniej ma zestaw sprzęgła samonastawnego ( SAC ) a do prawidłowego montażu takiego sprzęgła konieczne jest użycie takiego to przyżadu http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/brochure_1/downloads_5/luk_tech_sac_pl_pl.pdf

Nie mówię o zakupie dokłanie takiego ale chociązby zbudowanie czegoś takiego we własnym zakresie. Przerabiałem ten temat więc wiem o czym mówię.

Dodam że nie jest potrzebne zaznaczanie w którym miejscu był dwumas ponieważ on inaczej nie pasuje.

Edytowane przez bbartt1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bart nie wiem czy mam SAC, ale mój mechanik przy wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy LUKa ni eużywał takiego wynalazku. Zakładane sprzęgło wyglądało identycznie jak zdjęty oryginał.

Jak ktoś ma kanał, klucze i jakieś pojęcie to spokojnie sobie poradzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bart nie wiem czy mam SAC, ale mój mechanik przy wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasy LUKa ni eużywał takiego wynalazku. Zakładane sprzęgło wyglądało identycznie jak zdjęty oryginał.

Jak ktoś ma kanał, klucze i jakieś pojęcie to spokojnie sobie poradzi

To najwyraźniej posiadasz normalne sprzegło skoro jesteś pewien że Twój mechanik nie używał takowego "wynalazku".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega ma 07r wiec nie powinien miec SAC'a chociaz roznie to bywa.

Wielkiej filozofii nie ma, chociaz najedz kolem od str. kierowcy jak najlizej krawedzi kanalu. Sprzegla nie musisz odpowietrzac bo z tego co pamietam mozna wyciagnac cale wysprzeglik i dac go gdzies obok, to samo z rozrusznikiem.

Waznezebys zobaczyl a najlepiej czy tak czy tak wymienil uszczelniacz wału.

sruby do dwumasa powinienes miec w zestawie, na wszelki wypadek zaopatrz sie w klej do srub locktite i na klej daj sruby skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam problem. Mechanik założył zestaw LUK dwumas i sprzęgło SAC. Auto teraz jest podniesione cały czas i sciągnięta jest pomoa oleju, ale to chyba nie jest normalne, że przy wrzuconym biegu można swobodne kręcić kołem?

Edytowane przez punktar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:doh a czy przypadkiem drugie kolo nie kręci się w druga stronę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn jak kręcisz jednym kołem powiedzmy w prawo to drugie kręci się w lewo. wiesz jak działa mechanizm różnicowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugie kręci się w tę samą stronę

Edytowane przez punktar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik założył dwumsę, docisk, tarczę i wysprzęglik po regeneracji w firmie Avanti z Kielc w 2.0 tdi i okazało się, że jest problem bo mimo odpowietrzenia pedał wpada i się nie podnosi choć jak kilka razy podpompuje to bieg wejdzie i nawet można ruszyć i zmienić ale kolejny już nie wchodzi i znów trzeba pompować a pod maską słychać jakby powietrze było zasysane przez wysprzęglik.

Teraz pytanie czy faktycznie może być wina wysprzęglika (pompa sprawna była w 100% przed wymianą) czy też winy należy szukać gdzie indziej? Jeżeli słabo opisałem to zadajcie jakieś dodatkowe pytania gdyż z mechaniki jestem laikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności