Skocz do zawartości
kamil0107

falowanie obrotow i szarpanie

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie.faluja obroty i szarpie podczas jazdy.pompa 100% sprawna.vag nie pokazuje bledow.gdzie szukac przyczyny.wklejam link do loga http://vaglog.rtnet.pl/krzychmax_140788.html

http://vaglog.rtnet.pl/krzychmax_140789.html

Edytowane przez kamil0107

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boze co to za logi, zrob statyczne 000,003. Dynamiczne bloki 003, 011, 3ci bieg 1500 obrotow naciskassz start w vagu, ciagniesz do 4tys i stop. szarpanie to pewnie przeplywomierz, ale najpierw dobre logi !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie ze przeplywka bo te szarpanie wystepuje przy 2500 obrotow ponizej i powyzej ciagnie normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieść komplet logów statycznych, BS, oraz dynamicznych bo wróżek na forum nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zauważył jaką kolega ma dawkę paliwa?

W logu 001 druga pozycja musi oscylować w okolicy 3,2mg/h, u ciebie jest kosmos, bo:

1. Albo ktoś grzebał przy nastawniku i źle ustawił dawkę

2. Albo coś z wiązką kabli nastawnika

3. Albo coś z czujnikiem temperatury paliwa

4. Albo problem z pompą wtryskową

 

Najpierw ustaw dawkę paliwa. Odkręć o pół obrotu śruby nastawnika (na rozgrzanym aucie), odpal silnik z podłączonym vagiem 001 i przesuwaj nastawnik stukając go delikatnie w stronę rozrządu. Później dokręć śruby i zgaś auto.

Po tym zabiegu dawka i obroty powinny się ustabilizować (najczęstsze problemy). I tak wolne obroty byś opanował, ale skoro masz problemy w okolicach 2500rpm to stawiam 100% na brudny nastawnik lub pompę.

Możesz kontrolnie zrobić mi loga 001 na włączonym zapłonie po ustawieniu dawki.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

loga zrobie.a co do pompy to raczej nie jej wina bo ja zmienilem na druga.dostalem na nia gwarancje.na poprzedniej bylo to samo z tym ze ona juz siadala bo po nocy trzeba bylo dlugo krecic zeby zaskoczyl.na tej pali od strzala.co do dawki to skoryguje i bedzie wiadomo czy to przez to.dzieki za podpowiedzc zawsze to jakis trop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszło mi do głowy jeszcze, że szarpanie może być spowodowane przerywanym sygnałem z czujnika prędkości wału korbowego. Może kabel jest naderwany, ale w takich przypadkach to by jeszcze gasł po wrzuceniu luzu.

Tak czy inaczej, dawka jest źle ustawiona.

Czekam na wieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie przed wymiana pompy gasl na luzie.po zmianie pompy juz nie.czujnik zmienilem i nic to nie pomoglo.jutro skoryguje ta dawke i dam znac czy pomoglo.

a jeszcze tak zapytam czy przez to ze dawka jest taka wysoka moze ona tak skakac?

bo na porzedniej pompie tez tak skakala i tez byla wysoka.

Edytowane przez kamil0107

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

banshee, jeśli kolega Kamil tymczasowo ma diodę wstawioną zamiast padniętego LMM to przypadkiem dawka nie będzie na jałowym szła w kosmos? Skoro ECU dostaje sygnał o dużym przepływie powietrza to pewnie podnosi dawkę i stąd takie wartości w logu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpliwe ze to przez ta diode bo wczesniej zanim zaczal szarpac tez byla dida i chodzil normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze tak zapytam czy przez to ze dawka jest taka wysoka moze ona tak skakac?

Tak, będzie skakać.

 

Nie miałem pojęcia, że kolega ma jakąś diodę zamiast LMM. Nie znam się na takich modach, ale to i tak nie miałoby znaczenia, bo na wolnych obrotach nikt nie dotyka pedału gazu, ecu ma za zadanie utrzymać tylko ustawione wolne obroty. A nie robi tego dobrze, bo dawka jest przekroczona. W czasie jazdy dioda już sporo zmienia, ale nie na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dioda jest wstawiona tymczasowo bo przeplywka powiedziala papa.i wczesniej szarpania i falowania na jalowym na diodzie nie bylo

Edytowane przez kamil0107

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawialem diode do b6, na jalowym bylo ok. Ale np na 1 przy ruszaniu szarpalo, bo dostawal za duza dawke paliwa , tak mysle :) Zmien przeplywke albo podmien i zobacz co sie bd dzialo. Sprawdz nieszczelnosci dolotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki kat wtrysku na rozgrzanym silniku ? kanal 000 w BASIC settings ? drugie okienko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log 000 jest robiony w BS. Wartość kąta jak widać zmienia się z 38 na 118-120 i tak skacze. Mnie zastanawia właśnie te skakanie kąta i zerowe korekcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze rozrzad przeskoczyl lekko :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrzad odpada jest ustawiony na znaki i znaki sie pokrywaj.pasek tez jest dobrze naciagniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rozrzad odpada jest ustawiony na znaki i znaki sie pokrywaj.pasek tez jest dobrze naciagniety

 

 

Dawka w normie, ale ten kąt tragiczny. Odłącz wtyczkę wtrysku sterującego i sprawdź czy wartośc się ustabilizuje. Najlepiej zrób nam loga 000 na odłączonym wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności