Gość MaTT_ZST Zgłoś #1 Napisano 1 Sierpnia 2013 Witam, otóż miesiąc temu wymieniłem olej z Castrola na Motula, zrobiłem traskę 5tys km auto się super sprawowało. Wróciłem 14 lipca i auto postawiłem w garażu. Od tamtej pory stało nieruszane, a jeździłem B5. Dzisiaj postanowiłem przejechać się B6 odpaliłem pojechałem do jednego sklepu do drugiego, ale jadąc czułem dziwny zapach lecący z wentylatorów (jak rozgrzany asfalt, coś w tym stylu). Pod kolejnym sklepem otworzyłem maskę aby dolać płynu do spryskiwaczy i ujrzałem dym! Dym leci z tego miejsca co zaznaczyłem, dodatkowo wszystko jest w sadzy (ta taka osłonka zapinana co ją widać na zdjęciu jest cała czarna). Auto jeździ normalnie, moc ma. http://images63.fotosik.pl/37/22bea0e663840b6amed.jpg Oczywiście powolutku dotoczyłem się do garażu i auto schowałem. Jak wyłączone to nic nie leci. Jak myślicie co się może dziać? Wiadomo że to wróżenie z fusów, ale chociaż psychicznie żebym się nastawił, zanim auto pojedzie do mechanika. :sciana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uho Zgłoś #2 Napisano 1 Sierpnia 2013 Tam jest turbina i wydech. Może sapliny gdzieś uciekają - wtedy bo to było słychać. Albo olej gdzieś leci na rozgrzany DPF i dymi. Mi spadł raz wąż zasilający turbinę w olej (wina mechanika) na autostradzie - za mną siwy dym. Ubrudziło mi całą gródź silnika. Jeszcze po myciu silnika przez godzinę dymiło mi się z pod maski, szczególnie jak stałem na światłach. I uważaj bo może Ci olej z silnika wypaprać i zatrzeć turbo i/lub silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #3 Napisano 1 Sierpnia 2013 do turbo idą przewody od smarowania, wszystko jest nad wydechem i DPFem. mozliwe ze delikatnie puściło uszczelnienie i oliwa sączysię na wydech, co po rozgrzaniu powoduje jego wypalanie - przynajmniej ja tak miałem. ASO chciało turbine wymieniac a wystarczyło uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uho Zgłoś #4 Napisano 1 Sierpnia 2013 Spaliny w nieszczelnym układzie słychać jako syczenie - im więcej gazu tym głośniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemyslawch Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2013 może złącze/złącza elastyczne od wydechu zaczynają przepuszczać - ja tak miałem, tyle że jak już większa dziura się zrobiła to hałas był jak w ciężarówce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek.90 Zgłoś #6 Napisano 18 Sierpnia 2013 Od wczoraj mam ten sam problem.. Udało się komuś trafnie zdiagnozować przyczynę dymienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2013 Sprawdźcie jeszcze połączenie turbo-wydech. Oczywiście sprawdź, co dymi: czy spalony olej, czy spaliny z układu wydechowego. Na Twoim zdjęciu MaTT w lewo i w dół od tej srebrnej otuliny jest wylot turbo i połączenie z DPF. Jest to metalowa opaska w kształcie odwróconego płytkiego "u", która spina turbo z układem wydechowym. Skręcana jest na śrubę imbusową, która pod wpływem ciepła i drgań mogła się poluzować. Dostęp do śruby od spodu i mało miejsca. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #8 Napisano 19 Sierpnia 2013 miałem podobną sytuację jednak w innym aucie. W moim przypadku oliwa kapała na kolektor wydechowy, a w kabinie tak śmierdziało, że nie dało się wysiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2013 Tez to mialem, na wakacjach wymienialem silnik, tez jak twoj BMP i wracajac do domu po jakis 1000km na stacji benzynowej zobaczylem ze sie cos kopci, i teraz tez szukam po rurkach gdzie cos jest nie dokrecone i gdzie cos moze kapac czy dymic. Mechanik mi powiedzial tu na miejscu ze to po naprawie wszystko swierze i musi sie wypalic -ciekawe:) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawido333 Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2013 Miałem podobną sytuacje tez wymieniłem olej. Tylko że na nowym oleju nie zrobiłem nawet 100 km. Pewnego razu zauważyłem za sobą dym myślałem że wypala się DPF więc dodałem gazu i nagle kontrolka od oleju smród oleju w samochodzie, szybko zjechałem i zauważyłem że cieknie olej silnikowy Na linie zaciągnąłem do mechanika. Stwierdził że pękł przewód od turbiny, który podaje olej. Odebrałem auto pojeździłem niecały tydzień znowu to samo tylko że olej poleciał albo na wydech albo na DPF albo na trubo i zaczął się palić udało mi się ugasić gaśnicą 1kg ABC i ta sama przyczyna pękł przewód od turbo, oraz jakiś metalowy przewód od DPF. Auto stało miesiąc u mechanika sprawdzili wszystko turbo, wtryski, wyczyścili mechanicznie DPF. Aktualnie jeżdżę Passatem i narazie nic sie nie dzieje jedynie co zauważyłem ze samochód lepiej się zbiera tylko nie wiem co było przyczyną że pękł ten przewód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawido333 Zgłoś #11 Napisano 19 Października 2013 Nawiązując do mojej odpowiedzi auto stoi od tamtego czasu u mechanika chciał usunąć dpf ale był czysty. Okazało sie ze mam do wymiany pokrywe zaworow coś tam było zapchane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asiaislawek3 Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2014 Witam. Podczas wymiany świec zauważyłem na turbinie zaciek oleju Teraz moje pytanie czy mozliwe ze to nieszczelna uszczelka pod pokrywą ? Przewód doprowadzający olej do turbo wygląda na cały i dobrze dokręcony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2014 U mojego taty również ten sam problem. Dym pod maską smród w aucie... Przeczytałem temat i w sumie dalej nic nie wiem ^^. Czy ktoś jednoznacznie rozwiązał ten problem ? może @asiaislawek3 - ma rację ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #14 Napisano 11 Marca 2014 (edytowane) Mechanik zaglądał "w" auto i stwierdził, że w moim przypadku nic nie kapie. Po prostu układ wydechowy jest nie szczelny. Dokładniej pierwsze łączenie wydechu przy silniku jest nieszczelne - idzie tam jakaś podkładka. Jak wymienię to dam znać czy to właśnie o to chodziło. Sprawdzicie czy jak się dodaje gazu czy z tego miejsca gdzie pokazał "MaTT_ZST" leci wtedy dym . U mnie tak jest. Problemem rozwiązany okazało się wyrobione łączenie - tam zaraz gdzieś przy turbo idzie jakiś pierścień i zacisk - to się wyrobiło i auto okazjonalnie dymiło z pod maski. Wymiana tej uszczelki\pierścienia rozwiązało sprawę i teraz wszystko gra. Edytowane 23 Marca 2014 przez Franusss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris508 Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) mam podobny problem co jakiś czas dymi spod maski w okolicach turbiny i kolektora ale przeważnie tylko podczas włączonej funkcji auto hold, jeżdżę cały dzień i nic się nie dzieje . gdy włączę funkcję auto hold to nic się nie dzieje ale gdy ją wyłączę podczas jazdy zaczyna mi dymić spod maski,zatrzymuję i wyłączam kluczyk a tam cały czas się dymi.Po kilkunastu minutach odpalam jadę nawet 100 km i nic, czy jest ktoś kumaty co wie o co chodzi?bardo proszę o pomoc Niewiem czy to ma jakiś związek ale dwa miesiące temu zmieniłem dwumase. Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez kris508 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawido333 Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2014 Ja pozbyłem sie DPF i problem zniknął. A tak ogólnie to pozbyłem sie pózniej auta i kupiłem Vectre c 1.9 cdti 120 i to jest lepsza opcja. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #17 Napisano 11 Maja 2014 Tez to mialem, kurcze nie powiem ci co dokladnie wymienili w serwisie jak znajde gdzies papiery to napisze, teraz tez mi smierdzialo spalinami w aucie jak stalem na wlaczonym silniku, i zauwazylem w garazu po jezdzie ze z przodu jeszcze jak swiecily lampy uchodzil gdzies dym bylo to widac w swietle lamp, wymienilem chlodnice spalin tak to chyba sie po naszemu nazywa i jest czysto i nigdzie nic nie dymi. Na niej jest taka "gruszka" jakis zaworek dzialajacy pod cisnieniem i to wlasnie w tej gruszce wszystko szlak trafilo i z niej dymilo, moze masz to samo:). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris508 Zgłoś #18 Napisano 29 Maja 2014 mam podobny problem co jakiś czas dymi spod maski w okolicach turbiny i kolektora ale przeważnie tylko podczas włączonej funkcji auto hold, jeżdżę cały dzień i nic się nie dzieje . gdy włączę funkcję auto hold to nic się nie dzieje ale gdy ją wyłączę podczas jazdy zaczyna mi dymić spod maski,zatrzymuję i wyłączam kluczyk a tam cały czas się dymi.Po kilkunastu minutach odpalam jadę nawet 100 km i nic, czy jest ktoś kumaty co wie o co chodzi?bardo proszę o pomocNiewiem czy to ma jakiś związek ale dwa miesiące temu zmieniłem dwumase. Witam właśnie problem został rozwiązany, okazało się że w wężu wylotowym powietrza jest uszczelka zimmering która puszczała i olej się skraplał i kapał na rozgrzany kolektor i od czasu do czasu dymiło sie z pod maski.Wiem że to głupio brzmi skąd olej w wężu powietrza ale po naprawie na razie mam spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B62007 Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2015 Miałem podobny problem. Przyczyną była uszkodzony zacisk turbo-wydech/DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #20 Napisano 31 Maja 2015 U mnie sprawa wygląda następująco. Co jakiś czas, auto tak jakby wchodziło w tryb wypalania DPF, przy obrotach około 2000 tak delikatnie nim telepie, a gdy dodam gazu mocno gwałtownie reaguje i przyspiesza, gwałtownij niż zwykle, po kilku minutach czuć zapach przepalonego oleju, z okoli DPF leci biały dym, a na dole na obudowie widać że jest mokra. Tak przejdę tak kilka km stanę ,auto ostygnie i już wszystko znika, a jeszcze gdy jest w takim "stanie" na postoju słychać jakby drgania jakiego plastiku. Nie ma reguły kiedy to wystąpi, ktoś się domyśla co to może być ? Kiedy pierwszy raz tak się satało mechanik stwierdził ze DPF był zapchany, ale żadne kontrolki się nie świeciły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach