Skocz do zawartości
Gość zllew

Jak sprawdzic czy rozrzad nie przeskoczyl??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Jak wyzej. Silnik 1.9 TD AAZ. Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy wszystkie znaki się zgadzają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No to to akurat wiem. Ale czy wystarczy zdjac obudowe rozrzadu zeby zobaczyc znaki czy jeszcze cos trzeba odkrecic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć osłonę paska rozrządu, ale żeby ją zdjąć, trzeba wyjąć filter powietrza. No i sprawdź znak na kole zamachowym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

Temu pytam bo ktos mi kiedys mowil ze trzeba chyba zdjac pokrywe silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIJU

Na walku rozrzadu z tylu masz naciecie na blokade i dlatego sciaga sie pokrywe zaworow bo na kole rozrzadu nie ma znakow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

A jakie sa objawy przeskoczonego rozrzadu? Bo ciezko mi mojego paska zapalic na zimnym, tzn pali od strzalu ale po chwili gasnie. Za drugim razem lapie ale pali jakgdyby nie na wszystkie gary. Przy cieplym silniku juz nie ma problemu. Swiece i filtr paliwa sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gdzie to pożycz pompę paliwa. Może już niedomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No raczej nie mam od kogo pompy pozyczyc. A kupic nowa... :krzeslem: to raczej bym kupil silnik dieselek 130KM z b5 :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za błąd. Jak na zimnym nie pali to świece żarowe a w najgorszym przypadku brak ciśnienia. Mea culpa. Co ślepemu po oczach źle przeczytałem Twój post. Trudne odpalanie na ciepłym to pompa. Jeszcze raz sorry za zamieszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Passat b4 1,9tdi silnik 1z w automacie. Mam problem a mianowicie auto strasznie klekocze. Stalo mi sie to jakies 3 tygodnie temu. Nie wiem czy bylo to wczesniej bo niedawno go kupilem. Ale jednego dnia zauwazylem ze glosniej chodzi. Dzwiek jest to taki metalowy stukot, zwiekszajacy sie wraz ze wzrostem obrotow, pod pokrywa zaworow. Ostatnio zmienialem pasek rozrzadu i stary byl bardzo zuzyty. Dzisiaj bylem u mechanikow od diesli i powiedzieli ze to pzestawiony rozrzad. I teraz moje pytania:

*czy mozliwe jest przeskoczenie rozrzadu i zeby auto dalej normalnie odpalalo, jezdzilo?

*jakie moga byc konsekwencje ze tak jezdzilem?

*zauwazylem za duze spalanie ponad 10l, termostat wymieniony, filtry wszystkie nowe, paliwo tylko orlen verva, brak powietrza w przewodach, czy to przez ten rozrzad?

*czy mozliwe jest poprawne ustawienie bez efektow ubocznych?

*czy musze sie szykowac na jakies wydatki?

Zawsze myslalem ze przesuniety rozrzad to od razu tragedia czy tu jest inaczej?

Z gory dzieki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
A jakie sa objawy przeskoczonego rozrzadu? Bo ciezko mi mojego paska zapalic na zimnym, tzn pali od strzalu ale po chwili gasnie. Za drugim razem lapie ale pali jakgdyby nie na wszystkie gary. Przy cieplym silniku juz nie ma problemu. Swiece i filtr paliwa sprawne.

Mnie to wygląda na przestawiony rozrząd w związku z wyrobionym klinem na kole zębatym napędu rozrządu. Miałem tak już 2 razy. Zimny ciężko palił i kopcił na siwo, pracował na 3 gary.Po ok 5 sek zaczął pracować normalnie.Ciepły palił na dotyk. Zobacz czy koło pasowe nie kiwie się na boki. Poczytaj posty o wyrobionym klinie i odkręconej śrubie centralnej. Jeżeli tak masz to lepiej to naprawiaj i nie jeździj bo jak całkiem się przekręci "to silnik będzie wart tyle ile waży (bez płynów)!".

:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolo sprawdzane przy wymianie rozrzadu. Wszystko ok, zlozone na nowej srubie. Zadnego luzu nie bylo, uczulilem mojego mechanika na to wczesniej i specjalnie zwracal na to uwage.

Auto czy zimne czy cieple pali idealnie po okolo 2 obrotach. Nawet przy ostatnich -20 tak palil. Dzisiaj jeszcze zauwazylem ze jak odpala to kopci na bialo. Naczytalem sie juz ze inni robili szklanki, pompy i nic nie pomagalo. Normalnie zalamka. Macie jeszcze jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego koło moze całe ale wyciecie pod klin na wale mozebyc wyrobione,jak miałem td to przerabiałem ten temat nowe koło nowa sruba (dorabiana u tokarza bo miałem niebardzo gwint)i klej- jest spokoj

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba bede musial to zrobic samemu z kolem bo nie uwierze. A jak sciagnacv calkiem te kolo i czy zobacze nieprawidlowosc golym okiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia także kąt na VAG-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku tak? On jest regulowany pompa? Takze probowalem krecic pompa i na maxa w strone przodu auta bylo duzo ciszej ale zle odpalal. Vaga nie mam, mechanik ma inny program a nie wiem jak sie go obsluguje:( Ale jutro poszukam. A odpowie mi ktos na pytania zwiazane z przeskoczeniem paska czy mozliwe takie cudy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertd720

Witam jest to możkiwe jeżeli był za lużno naciągniety,albo jak z kturegoś simeringu żygneło , przy odpalaniu na zaciąg może przeskoczyć,a napisz czy ogczywasz wyrażny spadek mocy ,kolego radził bym ci nie jeżdzić i sprawdzić ustawienie rozżądu chwila moment a będziesz miał pewność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie ustawienia - tak, jak wcześniej pisali koledzy: ustawiasz wał korbowy na zero (znak na kole zamachowym w środku okienka), zdejmujesz pokrywę paska rozrządu, pokrywę zaworów. Otwór w kole napędowym pompy ma być dokładnie naprzeciwko otworu w tarczy mocującej, wycięcie na końcu wałka rozrządu (od strony skrzyni biegów) musi być równolegle do płaszczyzny przylegania pokrywy zaworów. Jeśli otwór w kole pompy jest po przeciwnej stronie obróć wał korbowy o jeden pełny obrót. Po ustawieniu znaku na kole j.w. pozostałe punkty powinny być ustawione idealnie. Jeśli oba odbiegają- wina koła na wale korbowym, lub pasek przeskoczył. Jeśli wałek rozrządu odbiega- przestawiony rozrząd. Zamiast liniału do wałka rozrządu użyłem kiedyś odpowiednio spreparowanego starego pilnika płaskiego, a trzpień do ustalania koła pompy zrobiłem ze starego sworznia zwrotnicy od kaszlaka z nabitą tulejką o średnicy dopasowanej do otworu koła pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności