wisienka1 Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2013 Witam. Czy ktoś z kolegów mógłby mi rzeczowo i oczywiście przystępnie wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy wałkiem rozrządu do 1,9 TDI BLS a 1,9 TDI BXE? Mam passata 1,9 z '06r. miał DPF(wycięty, wyłączony w kompie) silnik z oznaczeniem BLS. Czy do tego silnika mogę założyć wałek rozrządu od oznaczenia silnika BXE lub BKC? Czy można również zamienić pompowtryski? Zamiast pompek od BLS założyć od BXE? Jeżeli TAK to dlaczego, jeżeli NIE to tez dlaczego? Czekam na konkretne odpowiedzi... M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2013 No i co? Ponad 70 odsłon, a odpowiedzi żadnej... Naprawdę nikt nie może mi pomóc w tej kwestii? Dalej czekam na odpowiedź... M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiamus Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2013 Bracie o co ty pytasz dzwon do ASO tam ci powiedza tutaj bedzie zgadywanka Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #4 Napisano 27 Kwietnia 2013 Wiśienka1. Wałki rozrządu w PD-ekach różnią sie czasami otwarć i zamknięć zaworów. Z tego powodu nie pominno zamieniać się wałków bez ingerancji w oprogramowanie. Trafił kiedyś do mnie BLS z wsadzonem wałkiem, juz nie pamiętam od czego, nie miał mocy i wieczny problem z DPF-em. Po zmianie na prawidłowy problem ustąpił. Z pompkami jest identycznie. Do konkretnej pompki fabryka napisała konkretny program. Pompki różnią się między sobą np. wydajnością (ale nie tylko) i zamontowanie pompki innej niż prawidłowa skutkuje ciężką pracą silnika, falowaniem obrotów, szarpaniem, dużym zużyciem paliwa............. A co do Twojego problemu z autem, to problem leży w turbosprężarce. Jest źle ustawiony ogranicznik w zmiennej geometrii. ---------- Dodano o 22:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:46 ---------- Bracie o co ty pytasz dzwon do ASO tam ci powiedza tutaj bedzie zgadywanka Pozdro Zadzwoń i sie zapytaj, gwarantuje że padniesz ze śmiechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiamus Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2013 Czy to cholerstwo da sie ustawic czy trzeba grzebac w turbinie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #6 Napisano 27 Kwietnia 2013 Da się ustawić. Ale dużo cierpliwości i najlepiej dwa łokcie w ręku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #7 Napisano 27 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedź Bajer. Właśnie o to mi chodziło. Jeżeli jeszcze możesz mi powiedzieć: mam głowicę od BXE a komputer od BLS. Rozumiem, że będą problemy w prawidłowej pracy silnika. co radzisz? M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #8 Napisano 27 Kwietnia 2013 (edytowane) Głowice BXE wraz z wałkiem? A jakie pompki? Najlepiej wałek BLS 038109101AH. Niestety coraz trudniej o nie wytarty. Ewentualnie........ wałek, pompki BXE i do tego soft od BXE albo całe ECU jak do Twojego nie da się wgrać softu od BXE. Może być utrudnienie w postaci zaworu EGR, BLS ma elektryczną, BXE pneumatyczny. Chyba prościej będzie poszukać wałka do BLS-a Edytowane 27 Kwietnia 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #9 Napisano 27 Kwietnia 2013 (edytowane) Jaki mam wałek, to nie wiem, na pompkach nr 038 130 073 AG. Mam jeszcze stare ori pompki od tego silnika, wiec tylko wałek, uszczelniacze pompek i panewki kupić. No i wymiana... A wszystko przez kretyna, co mi wmawiał, że głowica do mojego auta pasuje A może jakiś chiptuning zrobić? Edytowane 27 Kwietnia 2013 przez wisienka1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) AG to pompki do BKC,BXE i wielu innych ale nie do BLS. BLS to pompki BN. Skoro masz pompki i wałek od BXE to może lepiej ogarnąć softa od BXE,BKC i raz na zawsze zamykasz temat DPF-a. W sofcie ogarnąć EGR off przy okazji chipsa i z głowy. Tu na forum gość sprzedaje wałek. Można się domyślać (bo nie ma żadnych konkretów) że od BMP 2.0 8V DPF 140ps, taki sam jest do BLS ale trzeba by się dokładnie zoriętować. http://forum.vw-passat.pl/threads/134662-Walek-rozrzadu-2-0-TDI-czujnik-walka Kod części jest od czoła po stronie stożka. A wszystko przez kretyna, co mi wmawiał, że głowica do mojego auta pasuje Niestety dla wielu 1.9 to 1.9. Samych wałków do 1.9 jest chyba 8 lub 9. Pompowtryskiwaczy to juz dziesiątki. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2013 Tu na forum gość sprzedaje wałek. Można się domyślać (bo nie ma żadnych konkretów) że od BMP 2.0 8V DPF 140ps, taki sam jest do BLS ale trzeba by się dokładnie zoriętować. http://forum.vw-passat.pl/threads/13...-czujnik-walka Kod części jest od czoła po stronie stożka. Niestety oznaczenie wałka to SA, więc nie do mojego. Dzisiaj byłem na diagnostyce u mechanika programem CDIF/2: pompki świetnie, EGR również, turbo trochę przeładowuje ale też jest dobrze. Wszystkie czujniki posprawdzane i nie ma żadnych błędów. Już nie wiem, co mam robić i jak ograniczyć to dymienie. Myślałem jeszcze o wyciągnięciu i sprawdzeniu chłodnicy spalin, bo stamtąd dochodzi jakiś dziwny dźwięk... M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2013 Wałek do BLS powinien mieć wybite oznaczenie 101H. SA........to coś nie tak odczytane......?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #13 Napisano 1 Maja 2013 Tak mi podał przez telefon, być może źle odczytał. Jeszcze jedną rzecz muszę sprawdzić: tak jak pisałem wyżej- jeżeli elektrycznie jest ok. to może coś z mechaniki. Myślałem o chłodnicy spalin. Sterowana jest przez podciśnienie, więc może wężyk, albo klapka się przycina...Może też być zapchany syfem, więc chcę go sprawdzić. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2013 (edytowane) No i jak na razie problem ogarnięty. Przy robieniu magla zauważyłem, że mam pęknięty wężyk od podciśnienia regulujący klapkę w chłodnicy spalin. Znalazłem wtedy jakiś wężyk i zamontowałem. Jak teraz wszedłem pod auto zauważyłem, że wężyk jest cały płaski(podciśnienie po prostu ściskało go i nie otwierał klapki w chłodniczce). Kupiłem kawałek wężyka ciśnieniowego w oplocie i założyłem. Auto już nie dymi tak mocno przy starcie i nie dusi się przy ostrzejszym dodaniu gazu. Wiadomo: po wycięciu DPF-a puści czasem ciemnego bąka z rury, ale nie jest to już komin od Batorego... Edytowane 9 Maja 2013 przez wisienka1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2013 No i sprawa rozwiązana. okazało się, że "machanik", który składał auto zamienił wężyki idące od elektrozaworu N18 @#$%$#@ mać! Od roku jeździłem z zamienionymi wężykami! Objawy: dymienie z wydechu, trudności z wkręceniem auta na wyższe obroty i duszenie się na 1 i 2, przycinanie się klapki chłodniczki spalin i odgłos "szurania". Wnioski nasuwają się same: :502: Podziękowania dla kolegi jarsyb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2013 Co do wałka...jak będziesz go w przyszłości zmieniał to wałek do BLSa kosztuje prawie 2x tyle co do BXE, nie masz DPFa to śmiało możesz wkładać wałek od 1.9 bez DPFa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2013 No teraz to raczej tak, bo już pompki też od BXE są zamontowane. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lonka13 Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2019 Czesc Wisienka1. Czy ogarnąles już temat jeśli chodzi o walki rozrzadu? Mam silnik 2.0 tdi bmp z dpf-em. Chce kupić wyłącznie oryginalny wałek z demontażu. Jak rozpoznać wałek który potrzebuje? Czy tylko po numerach, czy można tez po jego budowie? Jeśli po numerach to jakich? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2019 https://ifinterface.com/page/page3.php Tutaj możesz sprawdzić z jakim numerem powinieneś kupić wałek. Jeśli możesz odczytać numer ze swojego, to szukaj wałka z dokładnie takim samym numerem. Na pewno będzie pasował. 038109101AH taki numer powinien mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaTT_ZST Zgłoś #20 Napisano 26 Lutego 2020 (edytowane) Odgrzeje kotleta. Pacjent 2.0TDI BMP, mam dość mocno wytartą jedną krzywkę, silnik stuka i chce wymienić wałek, jako, że naczytałem się o zamiennikach postanowiłem szukać wałka używanego oryginalnego. Pytanko brzmi, od jakiego silnika pasuje wałek? Mam wycięty DPF, to znaczy że mogę szukać wałka do wersji bez DPF? Coś takiego: https://allegro.pl/oferta/walek-rozrzadu-2-0tdi-bmm-bmp-brt-bvh-bpw-bss-8802153074 Czyli według aukcji wałki od bmm, brt, bpw pasują do BMP? Edytowane 26 Lutego 2020 przez MaTT_ZST Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach