Skocz do zawartości
Lastk

Analiza logów AFN - za duże ciśnienie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bardzo proszę o analizę logów:

 

dynamiczne:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123597.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123599.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123600.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123601.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123602.html

 

statycznie:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123603.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123604.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123605.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123606.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123607.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123608.html

 

BS:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123609.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123610.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123611.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123612.html

 

Nadmienię, że rok temu czyściłem turbinę wg tutoriala na forum (kierownice były zapieczone). Wczoraj kupiłem nowy N75 Pierburg i wymieniłem rurki podciśnienia przy nim ( 3,2 oraz 5 ). Dzisiaj również sprawdzałem czy sztanga się podnosi przy zgaszonym silniku, chodzi raczej lekko, podnosze palcami leciutko powyżej 1cm. Gdy na zapalonym silniku ściągam wężyk z gruszki to sztanga opada na dół, gdy wkładam z powrotem to podnosi się na około 0,5 cm (na oko).

 

Po wymianie N75 i wężyków zbiera się lepiej od doły ale powyżej 2800 obrotów notlauf... :poddajesie

Bardzo proszę o pomoc, widzę na Grupie G11 że przeładowuje sporo. Co jeszcze mogę zrobić, na nowo rozbierać i czyścić? Starałem się przez ten okres minimum raz na tydzień przemulać go na wyższych obrotach i nie raz odcinało, ale myślałem sobie, że jak zrobiłem tyle rzeczy to kupie N75 i pewnie będzie ok a tu zonk ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

z tego co widac to masz kolego turbine do czysczenia moim zdaniem jest bardzo zawalona pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

z tego co widac to masz kolego turbine do czysczenia moim zdaniem jest bardzo zawalona pozdrawiam

 

Dziękuję, a co myślisz o przepływce w tym logu: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123604.html

Na rozgrzanym silniku nie za dużo podaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien przelom. Kupilem strzykawke 100ml i zaczolem zasysac gruche sztangi osobnym wezykiem, zauwazylem ze podciagal sztange z okolo 2 cm potem odpuscilem i wyjalem wezyk z gruchy ale sztanga nie opadla do konca, podlaczylem wezyk jeszcze raz i dorzycilem powietrza. Sztanga opadla wydajac dzwiek strzelajacej sprezyny. Myslicie, ze to moze byc grucha do wymiany? W sumie i tak bede chcial wyciagnac turbulum do czyszczenia ale jak okaze sie ze to grucha to leze ;) ciezko ja dostac osobno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie odgłosy, jak podciągałem geometrię ręcznie. Turbo było zapieczone. Grucha OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję, a co myślisz o przepływce w tym logu: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk_123604.html

Na rozgrzanym silniku nie za dużo podaje?

Jest domknięty zawór egr, dlatego takie wskazania.

Sam egr możliwe że jest przybrudzony, świadczy o tym wartość ponad 300mg/R w logu 003BS gdy ten jest otwarty.

Poza tym turbina mało precyzyjnie wyczyszczona - brak płaskości powierzchni po której trą kierownice - stąd te problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za pomoc! W sobotę wyczyściłem turbinę oraz egr. Jedno i drugie było bardzo mocno zasyfione, w egrze nawet sadza z olejem... Oto zdjęcia turbiny:

IMG_0744.jpg

 

W szoku byłem, że taki syf się nazbierał, musiałem wcześniej słabo wyczyscic, czysciłem wtedy tylko naftą tym razem rozpuszczalnikami... Tutaj wklejam logi po czyszczeniach:

 

BS:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk12_124239.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk12_124240.html

 

Dynamiczny:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lastk12_124241.html

 

Myślicie, że teraz będzie ok wszystko? Zachowuje się super podczas jazdy. Zauważyłem też, że po czyszczeniu EGRa silnik mniej się trzesię na wolnych obrotach :) Dzięki mmmariooo oraz banshee za pomoc !!!

IMG_0738.jpg

IMG_0743.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiste ciśnienie doładowania nie napawa optymizmem po czyszczeniu zmiennej geometrii. Widziałem już dużo lepsze logi 011 dyn. Zauważalne są niewielkie ale jednak spadki ciśnienia doładowania. Zawsze uczulam czyszczących aby poza samym nagarem na kierownicach sprawdzać stan bieżni muszli gorącej i niwelować widoczne na niej ewentualne rysy. Jeśli takowe : http://fotem.pl/show/full/4d9e0b02a10c5bc5564b4d3d8653c6 miałeś to szkoda tylko, że od razu się za nie nie wziąłeś. Niektórzy nawet nie odkręcają tego pierścienia z kierownicami spalin z turbo myśląc, że wszystko będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Sztomel, powiem Ci, że logów 011 nigdy nie miałem dobrych a czyszcze turbo już drugi raz. Sprawdzałem bieżnie muszli gorącej, czyściłem ją i leciutko polerowałem papierem ściernym 2000. Były ślady wytarcia po kierowniczkach ale jak ręcznie złożyłem to pierścień chodził delikatnie i obracał kierowniczki bez zacięcia. Może interculer już przydałoby się obadać :) Bo N75 mam nówkę pierburga, także do jego tematu raczej nie wracam :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności