mnichu Zgłoś #121 Napisano 5 Sierpnia 2013 do uk z niemiec nie przychodzą Do Polski też nie Do Polski dochodzą mandaty z niemiec. Dostałem fotkę równo tydzień później po popełnieniu wykroczenia (miałem bodajże 87km na dozwolonych 70) Mało tego... zdjęcie z autostrady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #122 Napisano 5 Sierpnia 2013 W dzisiejszych elektronicznych czasach będzie coraz trudniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #123 Napisano 6 Sierpnia 2013 (miałem bodajże 87km na dozwolonych 70) Mało tego... zdjęcie z autostrady. a skąd takie ograniczenie?:hmm może to była 80 na przebudowie? W każdym bądź razie dziwna sytuacja,musiało się coś zmienić bo jeszcze do niedawna nie przychodziło nic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #124 Napisano 6 Sierpnia 2013 Jeszcze do niedawna tak było. Teraz przepisy UE pozwoliły na wymianę informacji o pojazdach i mają mandaciki przychodzić, co gorsza mają prawo przysłać mandaty za wykroczenia popełnione 2 lata wstecz (mam nadzieję, że z tego nie skorzystają bo trochę tego miałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #125 Napisano 6 Sierpnia 2013 a skąd takie ograniczenie? Tunel. Ale to moja głupota bo się zapatrzyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matho78 Zgłoś #126 Napisano 6 Sierpnia 2013 Teraz przepisy UE pozwoliły na wymianę informacji No ale wielka brytania się na to nie zgodziła :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #127 Napisano 7 Sierpnia 2013 Tam nie jeżdżę, raczej D, B, F czasem NL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #128 Napisano 7 Sierpnia 2013 Też ciężarówką śmigasz? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szheyk Zgłoś #129 Napisano 10 Sierpnia 2013 Ja wiąże sobie z tym przyszłość , widać że jak chcesz dobrze zarobić to nie ma ciebie w domu i walisz długie trasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #130 Napisano 15 Sierpnia 2013 Ciekawy artykuł http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/narzekasz-na-tiry-wczuj-sie-w-kierowce,1656744,415?from=mobile Heh, artykul ma taki wydzwiek, ze wydaje sie, ze kierowca ciezarowki to jakis brudas, ktory myje sie raz w tygodniu i jada posilki z torebek... Dlatego miedzy innymi, nie pchalbym sie na CE gdybym byl w Polsce. Poza tym - dzis zaladowana ciezarowka hamje dokladnie tak samo szybko jak samochod osobowy, wiec teorie o o wiele dluszzym hamowaniu mozna powoli wlozyc miedzy bajki. Ale nie o tym chcialem napisac... Chcialem sie zapytac starych wyjadaczy o jakis patent na parkowanie z przyczepa, tylem:) Pierwsze jazdy mam za soba, i to w hardkorowym gorskim terenie. Troche bylo spiny ale dalo rade. Teraz cwiczymy parkowanie tylem na wprost i przez zakret, i robie to jak kompletna lajza - mimo, ze staram sie trzymac kanty przyczepy i ciezarowki blisko siebie, to i tak mi spierdziela predzej czy pozniej ta przyczepa. Rowniez ciagnik siodlowy niewiele lepiej mi idzie (myslalem ze wsiade i cyk cyk i zaparkuje heh). Bede wdzeczny za jakies wskazowki;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #131 Napisano 15 Sierpnia 2013 Patent? No nie mów że szukasz porady jak dla młodych kierowców na egzamin na placu na kategorie "B" typu dwa obroty w lewo, pół w prawo kierownicą i patrzymy na słupek.... Myślę że trzeba to "czuć" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #132 Napisano 15 Sierpnia 2013 praktyka czyni mistrza... raz z ciekawości jak to jest,podstawiałem ciężarówkę z naczepą tyłem na rampę i spociłem się jak mysz kolega siedział obok i mówił mi co i jak,i w końcu się udało,a on to robi za pierwszym razem,więc trzeba ćwiczyć,ćwiczyć aż się "to" wyczuje,jak w każdej robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #133 Napisano 15 Sierpnia 2013 Hehe, moje pierwsze cofanie pod rampę było też lekko stresujące. Pomimo że jeździłem już 5 lat z naczepą, to jednak krótki silos inaczej cofa niż długa chłodnia. I silosem nie cofa się pod rampę! Dodatkowa trudność to kierownica przelazła na prawą stronę Było ciężko. Jednak teraz robię to kilka razy na dzień, więc już idzie o niebo lepiej. Podstawa - nie spieszyć się! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #134 Napisano 15 Sierpnia 2013 Czytam wszystko z zainteresowaniem bo sam kiedyś jezdziłem ale dostawczakiem,zarabiałem lekko ponad tysiąc,praca od 2 w nocy do 13-14 i podziwiam tych którzy jezdza za 2500-3000zł teraz pracuje na kopalni,zarabiam dużo wiecej i codziennie jem obiad w domu no chyba ze cos sie stanie ale mimio wszystko za 3000zł nie chciało by mi sie z domu wychodzic,wiec trzeba to poprostu kochac albo bać sie naprawde ciezkiej fizycznej pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #135 Napisano 15 Sierpnia 2013 dzis zaladowana ciezarowka hamje dokladnie tak samo szybko jak samochod osobowy Uuuu, dużo się pozmieniało odkąd ja jeździłem, ten kierowca, któremu się wpakował osobówką przed zderzak i nie wyhamował, pewnie przyjechał z przeszłości. 4h w korku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #136 Napisano 15 Sierpnia 2013 BTW, Michał - fizyki nie oszukasz, choćbym nie wiem jak nowe auto prowadził. Nie wierzę, że 40-tonowy zestaw zatrzyma się na 38-40 metrach (z 90km/h). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #137 Napisano 15 Sierpnia 2013 Patent? No nie mów że szukasz porady jak dla młodych kierowców na egzamin na placu na kategorie "B" typu dwa obroty w lewo, pół w prawo kierownicą i patrzymy na słupek.... Myślę że trzeba to "czuć" Tzn patent byl w cudzyslowie - chodzilo mi o jakies wskazowki, bo wiadomo, ze co kierowca, to inna technika jazdy. A co do czucia - osobowego wyczulem szybko i myslalem, ze z ciezarowka bedzie podobnie, ale chyba tak nie jest;) @Skcrack i Mej - dobre i to, wiedziec, ze nie tylko mi na poczatku niespecjlanie wychodzil ten manewr. Tylko ciekawe kiedy u mnie to zaskoczy... Uuuu, dużo się pozmieniało odkąd ja jeździłem, ten kierowca, któremu się wpakował osobówką przed zderzak i nie wyhamował, pewnie przyjechał z przeszłości. 4h w korku. To, ze sie komus wpakowal w zad, nie znaczy, ze mial duzo dluzsza droge hamowania. Mogl przysnac albo byc nieskupiony w danym momencie i po prostu za pozno zahamowal. Mogl miec awarie systemow, albo w ogole ich nie miec. Moze byl tez przeladowany - nie wiem - tak czy owak, bardzo mozliwe, ze przyjechal z przeszlosci - tzn jakis stary rumpel... BTW, Michał - fizyki nie oszukasz, choćbym nie wiem jak nowe auto prowadził. Nie wierzę, że 40-tonowy zestaw zatrzyma się na 38-40 metrach (z 90km/h). Narazie nie mam czasu, ale jak znajde (albo sam poszukaj) to zapodam filmik z nowym Actrosem i nowym MANem VS VW T4. Tez nie wierzylem, ale kolo nam pokazal i roznica miedzy nimi to max 3 metry. I tu nie chodzi o oszukanie fizyki - klocki hamulcowe w ciezarowce sa - nie wiem, 10 razy wieksze niz w osobowym aucie? Wiec i hamuja lepiej niz kiedys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #138 Napisano 15 Sierpnia 2013 klocki hamulcowe w ciezarowce sa - nie wiem, 10 razy wieksze niz w osobowym aucie? Wiec i hamuja lepiej niz kiedys. Bębny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #139 Napisano 15 Sierpnia 2013 robią już i na tarczach nie na bębnach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #140 Napisano 15 Sierpnia 2013 BębnyKuczi przyjechał z przeszłości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach