zielonysmok Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2013 Koledzy potrzebuję wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera. Oczywiście w b4 wyłącznika brak więc pozostaje metoda lekko druciarska.... Czyli na "uczciwego inaczej sprzedawcę" oporniczek w miejsce poduszki... Pytanie podstawowe jak się dobrać do złącza, jak zamocować opornik, czy można lub nawet trzeba jak w b5 deaktywować dodatkowo w kompie? Żeby nie było ze robię b4 z przystanku - poduszki są i były, ale chcę fotelik z dzieckiem mocować z przodu - niech się uczy i wie kiedy / dlaczego należy przeklinać a kiedy grzecznie podziękować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2013 da się wyłączyć chyba, pod klipsem z prawej stronie deski jak otworzysz drzwi jest śrubka chyba.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2013 Żeby nie było ze robię b4 z przystanku - poduszki są i były, ale chcę fotelik z dzieckiem mocować z przodu - niech się uczy i wie kiedy / dlaczego należy przeklinać a kiedy grzecznie podziękować... No i co poduszka w tym przeszkadza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jablon Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2013 Zamontuj tylem do kierunku jazdy i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2013 @ To dziecko nie będzie widziało co się dzieje na drodze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freeq Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2013 A można montować fotelik z przodu? Żadnego przełącznika nie ma. Najprościej to odkręcić półkę pod poduszką i wypiąć wtyczkę tylko wcześniej odłączyć aku, dla bezpieczeństwa aby przypadkiem nie wystrzeliła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 9 Kwietnia 2013 Zamontuj tylem do kierunku jazdy i po problemie Właśnie chyba nie bardzo Żadnego przełącznika nie ma. Najprościej to odkręcić półkę pod poduszką i wypiąć wtyczkę Dokładnie tak wygląda procedura w tym aucie wg VW Dodatkowo przyklejona naklejka że airbag jest wyłączony. A kiedy w przyszłości będziesz chciał podłączyć ją ponownie - wtyk na miejsce i VAG-iem wykasować błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freeq Zgłoś #8 Napisano 9 Kwietnia 2013 wtyk na miejsce i VAG-iem wykasować błąd Sam powinien się wykasować po uruchomieniu auta Bynajmniej u mnie tak było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2013 A czy po odpięciu wtyczki będzie działała poducha kierowcy i napinacze pasów, czy po złapaniu błędu sterownik wyłączy wszystko... Bo chciałbym mieć działającą poduchę kierowcy.... Dziecko waży ~11 kg, czy fotelik przodem czy tyłem do kierunku jazdy to i tak poducha musi być nieaktywna a dokładnie nie musi ale powinna bo w razie kolizji stanowi zagrożenie dla dziecka - w samym fizycznym zamocowaniu oczywiście to nie przeszkadza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 10 Kwietnia 2013 A czy po odpięciu wtyczki będzie działała poducha kierowcy i napinacze pasówBędzie działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2013 Jak uważasz, ale dużo bezpieczniej dla dziecka jest gdy jedzie z tyłu. Poza tym 2-latek (sądząc po wadze ) aż tak dużo się o jeździe nie nauczy Ja wożę córkę z tyłu z prawej strony, a żeby ją widzieć to lusterko wewnętrzne ustawiam tak, że się widzimy Aha, jeśli chcesz aby maluch więcej widział do przodu, to wyjmij zagłówek z fotela pasażera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2013 Cytat Zamieszczone przez zielonysmok Zobacz postaA czy po odpięciu wtyczki będzie działała poducha kierowcy i napinacze pasów Będzie działać czy aby na pewno? sterownik złapie błąd i chyba cały system air bag będzie nie aktywny napinacze będą działać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KaczorTDi Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2013 czy aby na pewno? sterownik złapie błąd i chyba cały system air bag będzie nie aktywny Też mi się tak wydaje, zapali się kontrolka na pulpicie i nie będzie poduszek. No chyba, że opornik założysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2013 Hmm chyba macie jednak rację, znalazłem coś takiego: http://volkswagen.workshop-manuals.com/golf-mk3/index.php?id=637 zestaw 1H0 998 521 B to rezystor, bzitka i dodatkowy kabel masowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) Hmm chyba macie jednak rację, znalazłem coś takiego: Nie, nie mają ! Otóż lampka wskazuje na występowanie usterki i konieczność jej usunięcia, natomiast nie powoduje wyłączenia całego systemu. Stąd obwody, w których nie ma usterek są wciąż aktywne i poduszki podczas wypadku normalnie zadziałają. Jest to rozwiązane podobnie jak w innych ster. Do autora tem. jeśli potrafisz przeczytać schemacik poniżej /wył poduszek pasażera B5 /- na własne ryzyko rozwiążesz swój problem też w B4 - zasada dział. ta sama. [ATTACH=CONFIG]100377[/ATTACH] Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez niki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2013 Dzięki koledzy za odpowiedzi, link Ormowca sprawę wyjaśnił. Trzeba będzie wyprodukować "kit naprawczy" i zainstalować zgodnie z oficjalnym manualem... Ad "scrack" - za dużo się może nie nauczy (chociaż już wie, że na początek coś miesza się pod kierownicą, później kręci kierownicą a najciekawsze są spryskiwacze...), ale mi będzie wygodniej - podać butlę z żarciem, chrupka, zabawkę, hgw co jeszcze. W sumie nic przyjemnego słuchać wycia i szarpania się z pasami przez 10 min bo coś spadło a akurat nie ma warunków do zatrzymania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 11 Kwietnia 2013 Poduszka nic nie przeszkadza gdy dziecko jedzie przodem do kierunku jazdy, poduszka musi być nieaktywna gdy fotelik zamocowany jest odwrotnie. Sposób przewożenia dzieci w pojeździe samochodowym uregulowane zostało w Ustawie z dnia 20.06.1997r. prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 108 z 2005r., poz. 908 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami): Art. 39. ust. 3. w pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w wieku do 12 lat, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym. Przepis ust. 3 nie dotyczy przewozu dziecka taksówką osobową, pojazdem pogotowia ratunkowego lub Policji. Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się: przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1; przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę powietrzną dla pasażera; przewożenia, poza specjalnym fotelikiem ochronnym, dziecka w wieku do 12 lat na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego. Jak wynika z powyższych przepisów prawidłowym jest przewożenie dziecka w foteliku ochronnym na przednim siedzeniu zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy. Natomiast jeżeli pojazd wyposażony jest w poduszkę powietrzną pasażera to przewożenie dziecka może odbywać się tylko przodem do kierunku jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach