Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Mapę którą zgrałem pochodzi z audi a4 też awx silnik. Dlatego też ją skopiowałem i wgrałem do siebie. Wiem, że to tylko mapa, ale jeśli na mapie wzrasta to chyba dobrze :)

Ten znajomy z audika był w warsztacie który zajmuje się regeneracją turbin i podnoszeniem mocy czyli byle kto tego nie robił tyle że mnie to Nm dziwią bo mi auto kopci za mocno jak wciskam pedał gazu, niema szału bo pompki mam walnięte, ale jeśli spalanie mam średnie około 5,8-6,2 litra to dobrze jest. On miał raczej pompki i wszystko dobre, bo jechałbym tym audikiem to petarda.

Ogólnie na mapie 155koni i 355Nm auto mniej troszke paliło, ale też i mocy miał dużo mniej. Jak dorobie się kilku groszy to już ugadywałem się z mechanikiem i mi wymieni na dobre i kata wywale.

Co do czytania postu to 13 stron 1 przeczytałem też dlatego zacząłem grzebać w mapach bo tak to bym się bał a czy dalej jest coś wartościowego to już nie wiem, ale zapewne jest i to sporo:)

 

 

wstaw na forum oba wsady to sie porówna i sie doradzi

możesz też zrobić logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko w zasiegu, ja mialem na serii bez fmic prawie tyle tylko, ze nie bylo to juz zdrowe doladowanie dla tej turbinki, wiec zostalo zmniejszone.

 

 

 

to jakie ty ciśnienie miałeś zadane na tej jurbinie z awx że ci 180 koni wyszło?

 

Nie pamietam dokladnie ale cos ok 1,57b, bylo to zanim zaczalem sam sie interesowac tym tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

a czy mogę prosić o mapę która juz ma poprawiona dawkę rozruchowa silnika ajm,muszę to zrobić u siebie i chciałbym sobie porównać albo chociaż która to będzie mapa dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Rozpocząłem przygodę z softem, lecz na samym początku mam problem z programem, ponieważ nie oblicza mi sum kontrolnych. Soft jest z silnika AHU sterownik o numerze: 028906021DK. Program rozpoznaje bez problemu z jakiego silnika i auta jest soft tylko na dole wyświetla: Checksum failed, a gdy w zakładce Actions kliknę na Verify checksums wyświetla okno z błędem: Checksums are INCORRECT. Czy jest jakiś sposób aby program rozpoznał sumy kontrolne i zaczął je przeliczać? Druga sprawa to rozpoznało mi 19 map w sofcie są ładnie opisane i wszystko jest widoczne, ale dodatkowo mam 286 nie rozpoznanych map z czego większość to są mapy 2D, czy te 19 map wystarczy aby odpowiednio zmodyfikować soft? W załączniku wrzuciłem soft o którym mowa. Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdrawiam

Seat ibiza 1.9TDI 90HP 028906021DK 0281001483 358808.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe mapy do modyfikacji w twoim przypadku, jak i wszystkich 1.9 na vp:

1. Dawka ograniczenia dymu

2. Dawka ograniczenia momentu

3. Mapa napięcia nastawnika N146

4. Dawka życzenie kierowcy

5. Turbo - doładowanie

6. Turbo - ograniczenie

7. SVBL - ogranicznik turbo

8. Mapa kąta wtrysku ( w nowszych jest ich kilka)

9. N75 ( u ciebie nie ruszasz)

10. Mapa recyrkulacji spalin (jeśli ci zależy na kosmetyce)

 

Chyba to tyle, jeśli zapomniałem o jakiejś to prosze dopisać.

 

To takie główne mapy, aby zrobić pierwszy soft dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha no oki, ale jak to zrobić aby wsad wstawić w neta? Na jakiej stronce to zamieścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie. Co jeśli mapy duration są skalibrowane do 60mg, a my żądamy np. 62mg? Czy ograniczy to do 60mg, czy będzie 62mg, a wartość będzie ściągał z ostatniej max wartości w duration czyli 60mg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie pytanie. Co jeśli mapy duration są skalibrowane do 60mg, a my żądamy np. 62mg? Czy ograniczy to do 60mg, czy będzie 62mg

 

Nie ważne ile zadasz, możesz nawet i 100mg. Jeżeli osie pozostają na 60mg, każda wartość >60mg będzie równoznaczna wartości 60mg.

 

wartość będzie ściągał z ostatniej max wartości w duration czyli 60mg?

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Oooo dziękuję bardzo :)

 

 

A więc tak tutaj jest mapa od tego audika, ma on tam za dużo na turbine nawalone bo aż 70 ponad, a turbo przecież tylko do 60 dmucha więc nie potrzebny dym i paliwo idzie na marne częściowo.

 

http://www20.zippyshare.com/v/61120610/file.html

 

A tutaj mapka którą miałem wgraną wcześniej..

Ogólnie szybciej się zbiera na tej z audika, ale za dużo kopci...

 

 

http://www20.zippyshare.com/v/7561641/file.html

 

 

Moglibyście na nie spojrzeć i się wypowiedzieć lub podpowiedzieć co pozmieniać lub przepisać z tej 1 do 2 żeby było jak najwięcej i bezpiecznie.

Dziękuje chłopaki z góry, mam nadzieję że coś z tego wyjdzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje oko a dopiero sie ucze to w tym sofcie od audi podlane paliwem jest po 70mg a nigdzie niema nic przeliczone na taką dawke, i chyba ogólnie też nie za fajnie. Ale niech się ktoś mądrzejszy wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podlane ale i tak zatrzyma się na 60mg, limiter doładowania nawet nie ruszony więc dymi

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie ile można podlać, albo czy ktoś podlewał więcej paliwa jak 70mg???

Silnik ARL

 

Co powiecie na taki boost??? coś poprawić???

 

http://www71.zippyshare.com/v/24174610/file.html

Edytowane przez dzzojek218

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanie ile można podlać, albo czy ktoś podlewał więcej paliwa jak 70mg???

Silnik ARL

 

Podlewał, ale nie na seryjnej turbawce. Na zdrowych pompkach, zakładam, że masz ALki, da się zrobić nawet 240KM :D

 

Jak chcecie mieć bezpieczny soft, to nie kombinujcie z mapami paliwowymi. Wystarczą limitery, a samochód spokojnie dostanie tyle, że będziecie zadowoleni. Po zmodzeniu, jak chce się mieć wiarygodny obraz wykonanej pracy, najlepiej podjechać na hamownie. Mam wrażenie, że czasem niektórym bardzo zależy żeby wykres w programie pokazał jak najwięcej :wstyd

Edytowane przez rh.rally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem bardziej z ciekawości:P Na hamownie napewno się wybiore, ale mógłby ktoś powiedzieć czy mapy boost-a są ok czy można albo czy trzeba coś poprawić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc co pozmieniać żeby było dobrze?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na jakiej zasadzie się to wszystko wylicza? są do tego wszystkiego jakieś wzory czy po prostu na gape?

 

Olśni mnie ktoś? Chciałbym mieć zdrowy soft w aucie, ale tylko wiem, że limitery trzeba pozmieniać, ale co do czegoi z czym to już lipa. jedyniewiem, że więcej niż 60 nie można przekroczyć bo turbo siada i nie potrzebne marnowanie mocy ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc co pozmieniać żeby było dobrze?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na jakiej zasadzie się to wszystko wylicza? są do tego wszystkiego jakieś wzory czy po prostu na gape?

 

Olśni mnie ktoś? Chciałbym mieć zdrowy soft w aucie, ale tylko wiem, że limitery trzeba pozmieniać, ale co do czegoi z czym to już lipa. jedyniewiem, że więcej niż 60 nie można przekroczyć bo turbo siada i nie potrzebne marnowanie mocy ;/

 

 

Nikt nie powie Ci co pozmieniać i w jaki sposób. Mi tego nikt nie powiedział. Musiałem dojść do wszystkiego sam. Teraz i tak macie już baaaardzo dużo informacji w sieci - szczególnie na temat EDC15 i MSA15.

Jeśli rozumiesz zależności między poszczególnymi mapami, to nie powinieneś mieć problemu ze zrobieniem dobrego moda.

Są wzory z których można wyliczyć wiele zależności. Można ich użyć, wtedy ułatwią pracę, ale jeśli masz doświadczenie to nie potrzebujesz z nich za każdym razem korzystać.

 

Doceń to, że podpowiedziałem, że wystarczą ograniczniki. Jak namieszasz w mapach paliwowych, to silnik od razu się nie skończy, ale nie zrobi już tyle km bezawaryjnie. A przy nieumiejętnym ustawieniu paliwa, w szczególności początku wtrysku i czasu wtrysku, możemy być pewni, że niektóre elementy za wiele nie wytrzymają. Weźcie po uwagę, to że nie mierzycie EGT, które jest bardzo ważne, nie mierzycie AFR...

 

Z paliwem można pójść powyżej 60mg - żaden problem, ale trzeba dobrze wszystko skalibrować - nie przesadzić - jeśli jest seryjne turbo, bo najczęściej w starych konstrukcjach wtryski mogą dużo, turbo ogranicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś wytłumaczyć co to są za mapki??? Vagedcsuite ich nie rozpoznaje ale są bardzo duże różnice pomiędzy oryginalną tą mapką z 150ki arl, a po modach którą znalazłem na którejś ze stron tego forum , jest ich tam około 13 podobnych i prawie wszystkie się różnią. Jakie mapki 3D jeszcze Vagedcsuite może nie rozpoznawać?? oto screen http://www3.zippyshare.com/v/23880274/file.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Zrobiłem parę logów i tak:

 

IQ via RPM pokazuje mi na poziomie ok 52mg, podczas gdy wszystko w mapach jest ustawione na 57mg. MAF wskazuje ok 750 (jest zrobiony maf/map switch czy w logach widzę wartości z MAPa czy dalej z MAFa?).

Turbo pompuje dokładnie tyle ile jest zadane w mapach.

 

W czym tkwi problem niskiego IQ via RPM?

 

ps. zmieniłem MAF przez switch w programie 0->257, czy to wystarczające?

Edytowane przez tomek1192

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki problem. Zrobiłem parę logów i tak:

 

IQ via RPM pokazuje mi na poziomie ok 52mg, podczas gdy wszystko w mapach jest ustawione na 57mg. MAF wskazuje ok 750 (jest zrobiony maf/map switch czy w logach widzę wartości z MAPa czy dalej z MAFa?).

Turbo pompuje dokładnie tyle ile jest zadane w mapach.

 

W czym tkwi problem niskiego IQ via RPM?

 

ps. zmieniłem MAF przez switch w programie 0->257, czy to wystarczające?

 

Tak wystarczy przestawic switch z 0 na 257,wówczas w logu 008 bedziesz widział wartosci z IQ by MAP.

 

Podeslij log 003,008,011 a bedzie wszystko wiadomo:jasne

Edytowane przez waldi1982
poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności