KLICHO Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2013 (edytowane) Witam wraz że moja seryja turbinka pada gwiżdże nawet na luzie postanowiłem wymienić turbine i zrobić następny krok ku podniesieniu mocy. Czytam wiele tematów i wątku o GTB lecz uważam to nie dla mnie jeszcze nowicjusza i za drogo jak na początek. Pomyślałem że kupno takiej BRD lub CAHA na początek nie głupi pomysł i tu jest problemik. Szukałem co potrzebuje ale nie było sprecyzowane co aby wszystko śmigało w 1Z Słyszałem że do AFN to jest P&P ale do 1z niekoniecznie. Więc co będę potrzebował jeśli kolektor ssący mam już od AWX i katalizator zniknął ? No i wałek ostatnimi dniami zamontowałem od SDI Słyszałem że kolektor wydechowy w AFN i 1z to jest dokładnie to samo Z tego co wiem CAHA nieco jest wydajniejsza niż BRD ale w ogóle nie widzę tematów o tej turbince w 1.9 zmodowanych. Czy będę musiał koniecznie stroić paszteta po wsadzeniu BRD czy bd mógł sobie na luzie śmigać bez nowego programu ? Różne schematy mile były by widoczne Edytowane 28 Stycznia 2013 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2013 Nie wiem jak wygląda sprawa w przypadku CAHA, ale przy BRD musisz wymienić kolektor wydechowy, zawór n75, instalację nadcisnieniową na podcisnieniową, flansza wydechu jest inna, rura egr, spływ smarowania, no i oczywiście soft, bo nie dość że nie pojedzie z dołu to później zamiast zbijać ciśnienie to jeszcze zzwiększy i turbo odleci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2013 Kolektor wydechowy na jaki ? Jak w 1z i AFN jest taki sam słyszałem, flansza wydechu jaka i od czego rurka EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2013 Kolektor wydechowy na jaki ? Jak w 1z i AFN jest taki sam słyszałem, flansza wydechu jaka i od czego rurka EGR Kolektor z 1z jest taki sam jak w AHU. W 1z masz turbo WG i wydech jest na 4 śrubach a Brd jest vnt na 3 śruby. W szystko podejdzie od AFN. A zapomniałem jeszcze o rurze od przepływki do turbo bo też jest inna( przynajmniej w B5) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2013 ok to już wiem miej więcej czego szukać A mogłem od razu zrobić kolektor wydechowy jak robiłem ssący ... Czy rurka od EGR z A4 lub B5 będzie taka sama jak od B4 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2013 Czy rurka od EGR po co Ci rurka od EGR? zaślep... Kolektor od AFN/AJM/ATJ/AWX/AVF/AVB... na allegro w cenie złomu kupisz... Jak będziesz wkładał BRD to wszystko jest p&p z afn.. tylko nie ma sensu pchać BRD jak bedziesz miał standardowy kolektor dolotowy... bo wtedy będzie Ci zupełnie kosmicznie późno wstawało... CAHA ponoć wstaje wcześniej... Ale ponoć BRD wstaje późno...(ja się nie zgodzę, bo czy 1800rpm to późno?) Tylko że CAHA ma też inny wylot sekcji zimnej... trzeba dokupować przejściówki.. albo dorabiać... o rurze od przepływki do turbo bo też jest inna( przynajmniej w B5 nie wiem jak w AHU ale w AJM zostaje standardowa przy BRD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2013 Mam kolektor ssący od AWX już od. Czyli musze kupić parę gratów od AFN ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2013 parę gratów od AFN ? albo innego który ma kolektor wydechowy, na który będziesz mógł założyć BRD Nie wiem jak w 1Z jest rozwiązane podciśnienie? oraz dopływ i spływ oleju? bo tka to żadnych różnic chyba nie ma - no i downpipe jest inny w 1Z, pod BRD taki z AFN już pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2013 O downpipie np takim masz na myślisz http://allegro.pl/downpipe-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-suberb-i2922440180.html No spływ itp to AFN kupię poświęcę się do tego i all co trzeba ---------- Dodano o 19:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:22 ---------- Kolektor wydechowy nabyłem dzisiaj w dość dobrym stanie od znajomego za 2 bronksy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2013 O downpipie np takim masz na myślisz no np taki, albo ori z AFN z katalizatorem, bo z tego co patrzyłem na katalogach bosala , to po prostu masz inne mocowanie tłumika do turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2013 No tak ale jesli nie mam kata i mam downpipe jakiś customowy to rozumiem że on nie podejdzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #12 Napisano 28 Stycznia 2013 Mam w AVB założone turbo BRD i nie musiałem nic zmieniać (jedynie soft)Co do tego czy się zbiera od dołu to chyba zależy od egzemplarza,ja nie narzekam .Żadnego zaworu N75 nie musiałem zmieniać !!! Jedynie zmieniony jest soft i myślę jeszcze zmienić downpipe oraz intercooler ale jak na razie nie ma miedzi Pozdrawiam to błysnąłeś chłopie, temat dotyczy 1Z :kijemgo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #13 Napisano 28 Stycznia 2013 jakiś customowy ważna jest flansza, http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/09021756.gif tu masz 1z element 737-263 http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/09040005.gif tu jest AFN element 099-959 dodatkowo w B4 silnik montowany jest poprzecznie prawda?? Natomiast w B5 wzdłużnie, a takie rozwiązanie konstrukcyjnie , zmienia konstrukcję samego down pipe... może dałoby sie pożenić coś z A3 http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/01235367.gif element 099-998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #14 Napisano 28 Stycznia 2013 Ok już widzę różnicę Więc taką będę musiał sobie poszukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #15 Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Najwięcej roboty jest przy 1z i AHU, bo mają turbiny z WG, a reszta z turbinami VNT to tylko wymiana na wydajniejszą turbinke i soft. Spływ oleju jest na pewno krótszy, a dopływ trzeba lekko nagiąć w dół i pasuje. Wiem na własnym przykładzie bo mam AHU. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez RAFAŁ W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2013 poszukaj od golfa ,vento,toledo z silnikiem 110-AFN tylko przekładasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2013 No to dzisiaj udało mi się załatwić spływ smarowania. I ten zworek n75 widziałem dwa z czarną główką i białą którą brac ? I jaką tą instalacje podciśnieniową na nadciśnieniową ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #18 Napisano 29 Stycznia 2013 No to dzisiaj udało mi się załatwić spływ smarowania. I ten zworek n75 widziałem dwa z czarną główką i białą którą brac ? I jaką tą instalacje podciśnieniową na nadciśnieniową ? Biały jest n75 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #19 Napisano 29 Stycznia 2013 ok to rozglądnę się za nią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2013 To że mi się nudzi przez weekend wsadził bym do mojego 1z i pytanie co mogę teraz na luzie P&P wsadzić jak mam kolektor wydechowy, mam spływ smarowania, rurkę EGR. ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach