Skocz do zawartości
KLICHO

Trubina BRD or CAHA w 1z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wraz że moja seryja turbinka pada gwiżdże nawet na luzie postanowiłem wymienić turbine i zrobić następny krok ku podniesieniu mocy. Czytam wiele tematów i wątku o GTB lecz uważam to nie dla mnie jeszcze nowicjusza i za drogo jak na początek. Pomyślałem że kupno takiej BRD lub CAHA na początek nie głupi pomysł i tu jest problemik. Szukałem co potrzebuje ale nie było sprecyzowane co aby wszystko śmigało w 1Z

 

Słyszałem że do AFN to jest P&P ale do 1z niekoniecznie.

 

Więc co będę potrzebował jeśli kolektor ssący mam już od AWX i katalizator zniknął ?

No i wałek ostatnimi dniami zamontowałem od SDI

Słyszałem że kolektor wydechowy w AFN i 1z to jest dokładnie to samo

 

Z tego co wiem CAHA nieco jest wydajniejsza niż BRD ale w ogóle nie widzę tematów o tej turbince w 1.9 zmodowanych.

 

Czy będę musiał koniecznie stroić paszteta po wsadzeniu BRD czy bd mógł sobie na luzie śmigać bez nowego programu ?

 

Różne schematy mile były by widoczne :)

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda sprawa w przypadku CAHA, ale przy BRD musisz wymienić kolektor wydechowy, zawór n75, instalację nadcisnieniową na podcisnieniową, flansza wydechu jest inna, rura egr, spływ smarowania, no i oczywiście soft, bo nie dość że nie pojedzie z dołu to później zamiast zbijać ciśnienie to jeszcze zzwiększy i turbo odleci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wydechowy na jaki ? Jak w 1z i AFN jest taki sam słyszałem, flansza wydechu jaka i od czego rurka EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolektor wydechowy na jaki ? Jak w 1z i AFN jest taki sam słyszałem, flansza wydechu jaka i od czego rurka EGR

 

Kolektor z 1z jest taki sam jak w AHU. W 1z masz turbo WG i wydech jest na 4 śrubach a Brd jest vnt na 3 śruby. W szystko podejdzie od AFN.

A zapomniałem jeszcze o rurze od przepływki do turbo bo też jest inna( przynajmniej w B5)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to już wiem miej więcej czego szukać :D A mogłem od razu zrobić kolektor wydechowy jak robiłem ssący ...

 

Czy rurka od EGR z A4 lub B5 będzie taka sama jak od B4 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy rurka od EGR

po co Ci rurka od EGR? zaślep...

Kolektor od AFN/AJM/ATJ/AWX/AVF/AVB... na allegro w cenie złomu kupisz...

Jak będziesz wkładał BRD to wszystko jest p&p z afn.. tylko nie ma sensu pchać BRD jak bedziesz miał standardowy kolektor dolotowy... bo wtedy będzie Ci zupełnie kosmicznie późno wstawało...

CAHA ponoć wstaje wcześniej... Ale ponoć BRD wstaje późno...(ja się nie zgodzę, bo czy 1800rpm to późno?)

Tylko że CAHA ma też inny wylot sekcji zimnej... trzeba dokupować przejściówki.. albo dorabiać...

o rurze od przepływki do turbo bo też jest inna( przynajmniej w B5

nie wiem jak w AHU ale w AJM zostaje standardowa przy BRD ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kolektor ssący od AWX już od. Czyli musze kupić parę gratów od AFN ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
parę gratów od AFN ?

albo innego który ma kolektor wydechowy, na który będziesz mógł założyć BRD ;-) Nie wiem jak w 1Z jest rozwiązane podciśnienie? oraz dopływ i spływ oleju? bo tka to żadnych różnic chyba nie ma -:)

no i downpipe jest inny w 1Z, pod BRD taki z AFN już pasuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O downpipie np takim masz na myślisz

http://allegro.pl/downpipe-katalizator-audi-a4-a6-vw-passat-suberb-i2922440180.html

 

No spływ itp to AFN kupię poświęcę się do tego xD i all co trzeba

 

---------- Dodano o 19:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:22 ----------

 

Kolektor wydechowy nabyłem dzisiaj w dość dobrym stanie od znajomego za 2 bronksy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O downpipie np takim masz na myślisz

no np taki, albo ori z AFN z katalizatorem, bo z tego co patrzyłem na katalogach bosala , to po prostu masz inne mocowanie tłumika do turbiny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jesli nie mam kata i mam downpipe jakiś customowy to rozumiem że on nie podejdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam w AVB założone turbo BRD i nie musiałem nic zmieniać (jedynie soft)

Co do tego czy się zbiera od dołu to chyba zależy od egzemplarza,ja nie narzekam .Żadnego zaworu N75 nie musiałem zmieniać !!!

Jedynie zmieniony jest soft i myślę jeszcze zmienić downpipe oraz intercooler ale jak na razie nie ma miedzi

Pozdrawiam

 

to błysnąłeś chłopie, temat dotyczy 1Z :kijemgo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiś customowy

ważna jest flansza,

http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/09021756.gif tu masz 1z

element 737-263

http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/09040005.gif tu jest AFN

element 099-959

 

dodatkowo w B4 silnik montowany jest poprzecznie prawda?? Natomiast w B5 wzdłużnie, a takie rozwiązanie konstrukcyjnie , zmienia konstrukcję samego down pipe...

 

może dałoby sie pożenić coś z A3

http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/01235367.gif

element 099-998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok już widzę różnicę :) Więc taką będę musiał sobie poszukać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej roboty jest przy 1z i AHU, bo mają turbiny z WG, a reszta z turbinami VNT to tylko wymiana na wydajniejszą turbinke i soft. Spływ oleju jest na pewno krótszy, a dopływ trzeba lekko nagiąć w dół i pasuje.

Wiem na własnym przykładzie bo mam AHU.

Edytowane przez RAFAŁ W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj od golfa ,vento,toledo z silnikiem 110-AFN tylko przekładasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiaj udało mi się załatwić spływ smarowania. I ten zworek n75 widziałem dwa z czarną główką i białą którą brac ? I jaką tą instalacje podciśnieniową na nadciśnieniową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to dzisiaj udało mi się załatwić spływ smarowania. I ten zworek n75 widziałem dwa z czarną główką i białą którą brac ? I jaką tą instalacje podciśnieniową na nadciśnieniową ?

 

Biały jest n75

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to rozglądnę się za nią :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że mi się nudzi przez weekend wsadził bym do mojego 1z i pytanie co mogę teraz na luzie P&P wsadzić jak mam kolektor wydechowy, mam spływ smarowania, rurkę EGR. ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności