zdun_VW Zgłoś #1 Napisano 31 Grudnia 2006 witam, na dniach nabyłem do mojega Passacika B3 wkłady do lusterek, obydwa są podgrzewane, czy ktoś może wie jak to podłączyć, pod co podpiąć no i wogóle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #2 Napisano 31 Grudnia 2006 Oryginalnie wkłady podgrzewania podłączone są pod ogrzewanie tylnej szyby. Kwestia tylko, czy wcześniej posiadałeś podgrzewane lusterka - jeśli tak, to tylko wymieniasz wkład, podłaczasz istniejące przewody i gra. Jeśli miałeś lusterka bez podgrzewania, musisz z każdego wyprowadzić 2 kabelki (wyjmowanie wkładu - opuścić maksymalnie lusterko i od góry palcami stanowczo wyciągnąć), przez wspornik lusterka, pod wewnętrznym plastikiem, pod tapicerką przez rękaw drzwi do skrzynki bezpiecznikowej - to po stronie kierowcy, po drugiej jest gorzej, bo pod całą deską dodatkowo trzeba przeciągnąć. Po tym etapie masz w skrzynce bezpieczników 2 kabelki z lewego lusterka, 2 z prawego. Jeden kabelek z lewego lusterka łączysz z dowolnym z prawego, z pozostałymi dwoma kabelkami robisz tak samo. Masz w ten sposób już połączone równolegle obwody grzania lusterek. Teraz jedną połączoną ze sobą parę kabelków podłączasz do masy, drugą do przewodu idącego do ogrzewania (zerknij na schemat który to kolor i spod którego bezpiecznika idzie. Trochę pracy trzeba włożyć, ale wygoda jest niesamowita, szczególnie zimą Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti Zgłoś #3 Napisano 31 Grudnia 2006 W większości aut ogrzewanie lusterek jest włączane razem z ogrzewaniem szyby tylnej, a to ze względu na moc idzie przez przekaźnik - poszukaj go i tam dołącz grzejniki lusterk. Najwięcej roboty z przeciąganiem przewodów (dobrej jakości!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2006 Szczerze mówiąc nie wydaje mi się, by w B3 włączane były przekaźnikiem. W B4 napewno go nie ma. Włączane są bezpośrednio włącznikiem. ========= No tak, przekaźnika Napewno nie ma. Schemat prosty, jak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2006 Kabelki już przeciągnałem, kupiłem kabel nawet dość gruby. Myślałem nad podłączeniem ich nie tam przy skrzynce z bezpiecznikami a przy włączniku, cos dzisiaj pokombinuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #6 Napisano 31 Grudnia 2006 W B3 na 100% jest włączane tylko przełącznikiem. Kolejność (o ile mnie pamięć nie myli) - bezpiecznik, przewód do przełącznika a z przełącznika do szyby tylnej. Jeśli będziesz miał problemy, to poszukam na schemacie i Ci podam jaki kolor ma kabel idący do ogrzewania, ale na 90% będzie to dość gruby czarny przewód beż żadnych kolorowych pasków a masa jest brązowa. Masa od grzania tylnej szyby jest podpięta gdzieś z tyłu do karoserii, ale pod skrzynką na pewno znajdziesz jakieś oczka do podłączenia masy... W wakacje wypruwałem i wkładałem instalację do swojego, to wiem Powodzenia :EDIT: Podgrzewane wkłady pożerają po ok. 1A prądu na sztukę, więc kable nie muszą być bardzo grube (czasem utrudniają podłączenia w lusterku bo są za sztywne), wystarczy linka 1mm^2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2006 Na forum, było dokłądnie opisane krok po kroku jak założyć maty oporowe do lusterek, oraz co i gdzie podpiąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2008 Cześć, mam pare pytań... No więc chce założyć przez zimą jeszcze maty. 1. Czy takie coś za wprawdzie śmieszne pieniądze da radę ? http://allegro.pl/item474133379_mata_grzewcza_podgrzewacz_lusterka_gb_10s_gwar.html 2. Czy w lusterkach nie grzanych mam poprowadzone kabelki ? 3. Jeśli poprowadzę nowe kable do skrzynki z bezpiecznikami to tam bez żadnych problemów będę mógł się podpiąć do ogrzewania tylnej szyby ? 4. Jak będe wyprowadzał kable z lusterka do drzwi potem do rękawa przy drzwiach, to da się to wszystko zrobić bez wymontowywania lusterka całego? PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2008 1. dość długo grzeją i w porównaniu do fabrycznych to o wiele słabiej. oryginalne wkłady nagrzewają się na tyle że nie tylko odmarza ale odparowuje całkowicie woda w kilka chwil. 2. na 99% nie 3. Tak 4. Raczej będziesz musiał zdjąć lusterko ps. najpierw sprawdź czy na pewno nie masz ogrzewania ja kupiłem dokładnie takie maty jakie podałeś w linku i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że mam już grzanie, z tym że wkład od strony kierowcy nie kontaktował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2008 po 12 latach [no prawie 13] mogły już paść... zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2008 wyciągnij wkład z którejś strony i będziesz wiedział. Rób to w garażu bo na dworze zimno i można łatwo połamać zatrzaski (twardnieją) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2008 Ja też myślałem, że nie mam grzania ale okazało się że jest. W lewym lusterku były zaśniedziałe styki. Wystrarczyło wyjąć wkład, przeczyścić wszystko i jest gitara. Z prawej strony z kolei mata juz jakby konczyła żywota, bo troche długo sie jej zchodzi z odparowaniem wody, ale daje rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 18 Listopada 2008 MeCeNaS Jeśli masz sterowane elektrycznie lusterka to i podgrzewanie też musi być w nich. A co za tym idzie jest też instalacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer666 Zgłoś #14 Napisano 18 Listopada 2008 Ja swoje podłączyłem do wtyczki przy skrzynce bezpieczników chyba specjalnie przeznaczonej do tego, bo napięcie pojawiało się w niej po włączeniu ogrzewania tylnej szyby. Wtyczka zielona, a kabelek chyba biały z brązowym. Masę podłączyłem do blaszek, które są schowane pod deską rozdzielczą z lewej strony na wysokości ok 10 cm poniżej krawędzi szyby. Widać je od spodu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MeCeNaS Zgłoś #15 Napisano 19 Listopada 2008 killer a trudno jest przeprowadzić kabel od strony pasażera ? mam zwykłe lusterka, nie elektryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rodżer Zgłoś #16 Napisano 19 Listopada 2008 Witam, ja też się noszę z zamiarem dorobienia ogrzewania do lusterek, tylko że mam już nieco sfatygowane i tak kombinuję czy nie lepiej by było kupić coś takiego: http://www.allegro.pl/item478503613_wklad_lusterka_vw_passat_b3_b4_88_96_prawy_ogrz.html Wiecie coś na temat jakości tego wynalazku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2008 Jak będzie dobrze grzało (a dlaczego ma nie grzać ), to wolał bym ten który pokazałeś Rodżer. Mniej kombinacji. Wkładasz wkład zamiast starego podpinasz kabelki i gra. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer666 Zgłoś #18 Napisano 19 Listopada 2008 trudno jest przeprowadzić kabel od strony pasażera ? mam zwykłe lusterka, nie elektryczne Nie chcę cię wprowadzać w błąd, bo niezbyt dobrze pamiętam. Po prostu wkładasz kabel od strony lusterka odginając lusterko (to na pewno) i wyciągasz przez dziurę, gdzie jest guma-harmonijka. Spróbuj tak, ale chyba jednak się tapicerkę z drzwi zdejmuje (nie pamiętam czy zdejmowałem ją przy lusterkach czy przy naprawie klamek). Potem przesadzasz ją przez tą gumę (oczywiście wyjmujesz ją z drzwi i z drugiej strony też) i chyba nic nie trzeba odkręcać tylko sięgnąć drugą ręką po kabel. Jeśli ci chodzi o przeciągnięcie pod deską rozdzielczą, to przeciągnąłem go tak, żeby go po prostu nie było widać i żeby nie zaczepiał o nic - to była najłatwiejsza część zadania WAŻNE: Wkłady wychodzą w taki sposób, że ciągnie się je do siebie, ruszając na boki. Trzeba przy tym uważać, by ich nie połamać. SZKŁA według mnie nie da się oderwać od wkładu bez uszkodzeń (może ma ktoś na to sposób, ale mi się nie udało i dokupiłem 2 nowe:)), więc może kupić gotowe wkłady, jeśli ktoś chce. Ja kupiłem na Alledrogo same maty grzewcze po 6 PLN sztuka i hulają do tej pory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomex30 Zgłoś #19 Napisano 25 Października 2009 To w końcu jest ten przekażnik w b4 czy nie ma? Bo z tego co czytam to do niczego nie doszło a różnica jest zasadnicza mniej pracy jakby nie było przekażnika to bezposrednio pod przycisk bym podłączył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #20 Napisano 25 Października 2009 To w końcu jest ten przekażnik w b4 czy nie ma? Bo z tego co czytam to do niczego nie doszło a różnica jest zasadnicza mniej pracy jakby nie było przekażnika to bezposrednio pod przycisk bym podłączył. Nie ma przekaźnika, ale możesz go sobie podłączyć jak chcesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach