neoarti Zgłoś #1 Napisano 8 Stycznia 2013 Witam Dziś rano podczas dojazdu do pracy przed zgaszeniem przegazowałem chwile moje auto oczywiście nagrzane do 90st no i zaczął chodzić strasznie nierówno jak by na 3 garach i strasznie kopcił , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już OK podpiąłem auto pod vaga w ecu był błąd o przeładowaniu turbiny (mam do czyszczenia vnt) i nic więcej zapodałem grupy 13,23 i 18 bo odstawiałem że to pompki i tu o dziwo podczas jazdy cuda w grupie 18 na 2 pompkach wyniki to jakiś 6 cyfrowe na ostatniej napis Warm, podobnie było w grupie 23 zrobiłem krótkiego loga tych grup w trakcie jazdy do pracy, ale w logu te anomalie się nie zapisały choć w trakcie logowania widziałem je na ekranie dodam że auto chodziło normalnie o co tu chodzi czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ??link do loga : http://vaglog.rtnet.pl/artur_zalewski2_110566.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2013 Czy to możliwe aby był to błąd samego vaga ? nigdzie w necie nie znalazłem podobnego przypadku dlaczego w logach nie ma śladu po tym co wyświetlało się w grupach vaga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2013 Możliwe że to wina twojego Vaga. Opisz szczegółowo okoliczności tej przegazówki. Czy przegazowałeś do czerwonego pola? Jak długo go gazowałeś itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2013 Możliwe że to wina twojego Vaga.Opisz szczegółowo okoliczności tej przegazówki. Czy przegazowałeś do czerwonego pola? Jak długo go gazowałeś itd. Dzięki za zainteresowanie kolego opisze szczegółowo co sie działo z autem a więc dzień wcześniej wymieniłem świece układu grzewczego odpaliłem rano auto i sprawdziłem kontrolką czy grzeją okazało się ze tak, po dojechaniu do pracy ok 5km silnik miał już ok 90st przed zgaszeniem go troszkę go przegazowałem nie jestem rzeźnikiem od lat jeżdżę dieslem nie pałowałem go do odcięcia pewnie przez chwilę przekroczył 4000obr ale to dosłownie były sekundy cała przegazówka trwała może z 10 sekund po prostu kilka razy mocniej wcisnąłem gaz i tyle i nagle przy schodzeniu z obrotów złapały go te drgawki ewidentnie jak by palił na 3 gary więc zgasiłem go i po kilku sekundach odpaliłem ponownie wszystko było już Ok z pracą silnika, pojechałem do domu po vaga po podłączeniu przy wyższych obrotach w grupach 18 i 23 pokazywał jakieś głupoty tak jak opisałem wyżej w ecu nie pokazywał żadnych błędów poza przekroczeniem doładowania a to stało mi się na trasie bo turbo prosi o wyczyszczenie vnt tak jak pisałem dałem loga grup 18,23,13 jak ruszałem z pod domu auto chodziło normalnie ale w trakcie jazdy na ekranie laptopa pojawiały się te ciągi cyfr i komunikat o którym pisałem wyżej ale w samym logu nie ma po tym śladu no nie wiem ale nie daje mi to spokoju czary jakieś czy co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #5 Napisano 9 Stycznia 2013 Jeśli logi są robione na wolnych, to dwie pompki mają czasem zbyt mało paliwa (4 w bloku 18). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2013 Napisane wyżej, że podczas jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2013 (edytowane) Napisane wyżej, że podczas jazdy dokładnie logi robione podczas jazdy miejskiej czyli silnik przekraczał 2000 obr sam już nie wiem przecież jak w 23 grupie przekroczona zostanie wartość 127 ecu generuje błąd a tu na dwóch cylindrach wynik był 6-cio czy 8-mio cyfrowy ... w grupie 18 na ostatnim cylindrze przy mocniejszym wciśnięciu gazu na czerwono komunikat WARM czy coś takiego Edytowane 9 Stycznia 2013 przez neoarti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2013 Bardziej by to wygladalo ze cos vag nie teges, niz takie info dostaje z pompek. A co do nagrzaia, to silnik nie byl napewno cieply, bo te 5km to masz tylko rozgrzana wode, a olej pewnie z 60stopni, albo i nie. W starszych silnikach takie cos, tj praca na 3 cylindrach po przegazowce, to mowiono ze zawory sie wieszaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2013 kolego na blacie było ok 90 st inaczej bym go nie gazował szczerze zaskakuje mnie ten układ grzania płynu chłodniczego przed wymianą uszkodzonych 2 z 3 świec silnik w mrozy potrzebował ok 15 km aby się nagrzać teraz po ok 5km jest już ok 70 st po ok 5 min pracy na wolnych obrotach potrzebnej do oczyszczenia auta z śniegu i lodu wsiadam i z nadmuchu leci ciepłe powietrze momentalnie odmraża szybę itp.. jak dla mnie super wracając do tematu może i przywiesiły się zawory tylko dla czego vag w logach nie pokazuje takich wskazań jakie widziałem na ekranie laptopa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2013 Dziś ta sama sytuacja mi się powtórzyła zauważyłem że auto wpada w te dziwne wibracje jak energicznie depnę mu powyżej 4tyś obrotów przy schodzeniu z obrotów dziś 2 razy wpadł mi w takie wibracje to jednak moim zdaniem nie jest palenie na 3 gary po delikatnym przegazowaniu lub zgaszeniu i odpaleniu auta wszystko wraca do normy kurde może mu się wieszają zawory co ? a może to dwumas ?? macie jakieś pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2013 Możliwe, że to wina zaworów lub za dużego ciśnienia oleju. Można by zacząć od pomiaru tego drugiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2013 Możliwe, że to wina zaworów lub za dużego ciśnienia oleju.Można by zacząć od pomiaru tego drugiego. Ciśnienie oleju sprawdzałem po zakupie auta było ok bo na nagrzanym silniku słychać jak by stuk jednej szklanki osobiście sądzę że to właśnie szklanki się kończą i stąd te problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #13 Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) Koledzy temat nie daje mi spokoju wiem już jak wywołać usterkę na chłodnym silniku (wiadomo jak zupełnie zimny nie będę wkręcał go na takie obroty) a wiec zanim silnik osiągnie temp ok 70st po zwiększeniu obrotów w okolicę 4 tyś silnik wpada w wibracje pompki w grupie 13 szaleją widać to na logu http://vaglog.rtnet.pl/artur_zalewski2_110964.html kiedy zaczyna nim telepać z wydechu strasznie wali nie spalonym ON po chwili utrzymywania silnika aby nie zgasł czyli manipulacji gazem wszystko wraca do normy dzieje się to tylko na chłodnym silniku po przekroczeniu ok 70st problemu nie ma wiem że nie ma potrzeby aż takiego wkręcania obrotów szczególnie przed nagrzaniem silnika ale innej metody na zarejestrowanie tej usterki nie ma co to moze być ? może pompa vacu daje za małe ciśnienie i sie zapowietrza ? może regulacja pompek proszę ja nie ma pomysłów doradźcie coś Edytowane 13 Stycznia 2013 przez neoarti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2013 witam kolego jestem nowy,ale mój znajomy miał podobny przypadek,różnica była o tyle inna ze nie musiał go tak gazowac ale na zimnym silniku miał to samo jak dodawał gazu,troche sie bujał z tym tematem az wreszcie wymienił uszczelnienia pompowtryskiwaczy podobno były uszkodzone i paliwo w jego przypadku z jednej pomki dostawało sie do komory spalania miedzy podkładką miedziana a pompowtryskiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2013 witam kolego jestem nowy,ale mój znajomy miał podobny przypadek,różnica była o tyle inna ze nie musiał go tak gazowac ale na zimnym silniku miał to samo jak dodawał gazu,troche sie bujał z tym tematem az wreszcie wymienił uszczelnienia pompowtryskiwaczy podobno były uszkodzone i paliwo w jego przypadku z jednej pomki dostawało sie do komory spalania miedzy podkładką miedziana a pompowtryskiem Z tego co wiem na pompkach nie ma uszczelek miedzianych tylko oringi gumowe poza tym przy uszkodzonych uszczelnieniach pompek to paliwo może się dostawac do oleju ale zauważył bym zmieniający sie stan oleju ale dzięki za radę kolego dziwna ta jego przypadłość podejrzewam że mam tak od zakupu auta po prostu nigdy go tak wysoko nie kręciłem na obrotach bo na co dzień poruszam się tylko po mieście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2013 tak ale podkładka miedziana jest miedzy głowica a koncówką pompowtryskiwacza ,a on własnie miał taki przypadek i był o tyle dziwny ze uszkodzeniu uległ ten dolny oring tak wiec paliwo nie dostawało sie do oleju,dokładnie znam ta sytuacje bo nawet razem cos kombinowaliśmy az w koncu okazało sie ze to było to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2013 no to już jakiś trop ale czemu jak silnik się nagrzeje to problem znika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #18 Napisano 13 Stycznia 2013 tak naprawde tego nie dało sie ustalić ktoś tłumaczył ze wtedy oringi sa bardziej plastyczne,moze i to prawda ale do konca nie wiem no i tak jak pisałem wczesniej u niego nie trzeba było robic takich przegazówek czasem mial to jakąś chwile po uruchomieniu a czasem jak osiągał ok 2tyś obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2013 mój do przekroczenia magicznych ok 4 tyś obrotów chodzi jak należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach