mariusz1810 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2013 witam mam problem zmoim autem jest to bora 1.9 tdi silnik ASV problem sprowadza sie do tego ze turbina mi przeładowywała i czego efektem było rozerwanie intercoolera założony był zamiennik po rozerwaniu został w jakis sposób naprawiony ale po 3 miesiacach powtórka w tym czasie była czyszczona turbina i niby było ok az w koncu to samo,obecnie czekam na nowy intercooler valeo i jak go założe to spróbuje zrobic inne logi teraz prosze o analize tych sa zrobione tylko tak ponieważ dynamicznych nie moge zrobic bo miznóe rozawli intercooler podejrzewam jeszcze uszkodzenie przepływomierza Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110536.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110543.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110544.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2013 Mariuszu, te logi w niczym nam nie pomogą, potrzebne są dynamiczne przecież. Skoro wiesz, że turbo przeładowuje to dlaczego nic z tym nie robisz tylko wymieniasz IC i czekasz aż kolejnego rozsadzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2013 No właśnie chce coś z tym zrobić i mam obawy przed zrobieniem logów dynamicznych ze znów rozerwie mi interculera i miałem nadzieje ze może na podstawie tych logów da się coś określić Nie wiem co już robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2013 Pierw turbo rozbierz i porządnie oczyść. Nowy IC tez ci rozerwie, bo już w tych cząstkowych logach widać, że turbo mocno przeładowuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2013 witam w sobote dopiero miałem chwile zeby zająć sie autem,i wyszło ze stanął zaworek N75 a do tego jeszcze blokowała sie tak zawna gruszka na turbinie a dokładniej jej czpień w obudowie,udało mi sie ja oczyscić z rdzy i przy pomocy WD 40 jak narazie jest ok,niestety nie udało mi sie wymienić IC bo zamówlem nowy z valo i dostałem ale chyba do wersji 90 konnej bo jest o 20mm węższy jutro bede dalej walczył z tematem ale po naprawie tego zaworka i tej gruszki auto zaczęło jechać tak jak dawniej,niestety nie udalo mi sie zrobić logów dynamicznych ze wzgledu na pogode i na wzglą tego ze mój obecny IC jest poklejony mam zrobione logi statyczne bardzo bym prosił o ich analize,i ogromne podziekowania z góry Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110948.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110949.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110950.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110951.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110952.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110953.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110954.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_110955.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2013 Tu można ocenić tylko logi statyczne. 1. SIlnik niedogrzany lub termostat lekko już puszcza. 2. Kąt wtrysku za wczesny - do regulacji 3. Albo nadal przycina się cięgno gruszki turbiny albo sama geometria wewnątrz suszarki. Tyle widać z tych logów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2013 dzieki wielki za analize co do przycinania sie turba to mysle ze winna jest ta gruszka jak bede miał czas to zobacze ja jeszcze dokladnie a najlepiej rozejrze sie za nową i jak tylko bedzie możliwośc to zrobie logi dynamiczne pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2013 Odepnij cięgno gruszki od ramienia kierownic turbo i sprawdź czy lekko, bez oporów się poruszają kierowniczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2013 no własnie jak walczyłem z ta gruszką to tak zrobiłem i dzwignia na turbie przesuwała sie lekko beż zadnych oporów ale za to na ciegnie tej gruszki to bylo tyle rdzy i wydaje mi sie ze ona w obudowie tam gdzie jest membrama ma jakąś tulejke nie wiem co to jest jakiś plastik lub teflon ale po oczyszczeniu tego ciegna z pomocą WD 40 jakoś zaczęło chodzić oglądalem zdjęcia takich gruszek to w srodku wyglądają masakrycznie jest tam tyle rdzy ze szok,jak bede miał wiecej czasu to moze bardziej ja obejrze bo tak naprawde troche mnie to kosztowało a na dodatek nie mam tego IC podobno valeo robi tylko takie to znaczy te o 2 cm cieńsze i pozostanie mi pewnie założyc zamiennik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #10 Napisano 13 Stycznia 2013 zakładaj FMIC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2013 witam troche mnie tutaj nie było ale to wszystko z braku czasu,co do mojego auta to może troche opisze,może komus to coś pomoże założyłem nowy IC niestety zamiennik wiadomego pochodzenia bo valeo juz nie produkuje znaczy robią jeszcze ale węższe a 64mm a fabrycznie jast 84mm,tą gruszke od turba zalałem na noc WD-40 a potem rozruszałem beż demontażu zakładając płaski klucz 14 na dzwignie od kierownic turbiny początkowo chodziło ciężko i nie zbyt płynnie ale po kilkunastu ruchach było już w miar ok przypomne ze turbo było rozbierane i czyszczone jakies 3 miesiące temu po czym znów problem wrócił,po rozruszaniu kluczem wsiadłem w auto i w droge poczatkowo je rozgrzałem bardzo spokojnie a potem na 3 biegu stopniowo zwiekszając obroty dodawałem gazu i ujmowałem tak zeby jak najwiecej zmusić sztange do ruchów i po jakimś czasie gaz w podłoge i przeż jakies 20km jechałem z predkoscią ok 180km/h wracając do domu na każdym biegu przeciagałem no i niby było wszystko ok ale stwierdziłem ze rano sprawdze jak turbo i o dziwo rano zakładam klucz na dzwignie od kierownic a tam szok wszystko ladniepieknie i bez zadnych przycięć czy skrzypienia wszystko chodzi jak nowe przepraszam ze nie zrobiłem logów ale nie miałem możliwości na pewno je zrobie bo mam jeszcze wątpliwości co do przepływomierza,a wracając do tematu to chyba wiem jaka jest najczęstsza przyczyna zpiekania sie kierownic na pewno styl jazdy ,sam jezdze dużo w miescie i wygądało to tak ze jak ruszyłem na 1 biegu to zaraz 2 bez zadnych tam przeciagan czy jakiegoś dodawania gazu z 2 na 3 bieg też zmieniałem powiedzmy przy 1500obr i dopiero wtedy jak juz była 3 to troche goniłem ale widac to nie wystarczało natomiast takie zmiany biegów w niskich obrotach były chyba najwiekszym problemem,przynajmniej tak to wygląda w moim przypadku,postaram sie zrobić logi i wrzucić pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2013 Jeździ się na każdym biegu przynajmniej do ok.3500 z butem do dechy, inaczej sztanga pracuje w małym zakresie. 1 bieg służy do ruszania a nie do ścigania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #13 Napisano 27 Stycznia 2013 witam dopiero teraz miałem chwile czasu na zrobienie logów dynamicznych,bardzo prosze o ich analize z góry wielkie dzieki pozdrawiam Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112013.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112014.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112015.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112017.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112018.html Grupy: 010,010 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112019.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mariusz1810_112020.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #14 Napisano 27 Stycznia 2013 Nic nie mówiłeś że auto jest podkręcone... W logach widać, że masz cały czas przeładowanie... Nie jest to spowodowane zacinającą się geometrią tylko albo skracałeś sztangę, albo jest to problem dawek (za dużo koksu w programie). Poza tym wydaje mi się, że do takiego doładowania 1,142 bar za dużo lejesz paliwa... Jeśli masz dwumas to długo nie pożyje z takim niutonem. Masz jakiś wykres z hamowni? Jaką moc masz obecnie? P.S. COś słabo z termostatem... tak cisnąć auto przy 76st.C na czujniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #15 Napisano 27 Stycznia 2013 sorry ze nic nie pisałem o programie ale do konca nie wiedziałem ze cos bylo robione juz takie je kupiłem ale fakt faktem dwumas był nie zaciekawy ale teraz mam to juz z glowy bo założyłem sztywne koło wykresu nie mam i nie wiem ile ma koników,znajomy coś mówił ze ok 160ale jak bede miał kase to je zhamuje a co miałeś na mysli pisząc ze leje za dużo paliwa?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2013 Miałem na myśli to, że do takich dawek jakie masz w tym programie powinno się dmuchnąć jakieś 1,3bara. Niestety dla serujnej suszarki może to być za dużo - potrzebna byłaby większa W ciepłe dni auto nie kopci przy butowaniu? Jest to tylko moje zdanie i powinien wypowierdzieć się ktoś kto robi chipy od lat... I zdjąłbym trochę paliwa poniżej 2200obr., ale jak masz sztywne koło to da radę, gorzej dla skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2013 no właśnie jak było cieplej to troche dymu szczególnie wieczorem w swiatłach samochodów jadących z tyłu widziałem ale nie było tego az tak dużo a co do tej ilości paliwa to rozumiem ze jakiekolwiek zmiany to tylko do tunera? a termostat jak sie tylko cieplej zrobi to go wymienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2013 Trochę dymu może być. Zmiany tak - potrzebny byłby tuner. Ogarnie również ciśnienie doładowania, aby było tyle ile chce ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1810 Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2013 ok dzieki wielkie za odpowiedzi i za poswiecony czas i wogóle szacun w waszą strone ,naprawde na mało którym forum można czegoś sie dowiedzieć i uzyskać jakąs pomoc a tym bardziej jak ma sie inne auto niż forum np.forum passata a ja tu z problemami bory no ale jest ok naprawde wielkie dzieki,oby wiecej takich osób którzy chcą pomagać pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2013 Myślę, że nikt by cię nie skarcił, gdybyś na samym początku napisał markę auta Przyjemnej jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach