szneke Zgłoś #81 Napisano 19 Grudnia 2007 Dobre sa rowniez silniki 2,8 ale wydaje mi się że passat to nie jest auto stworzone do sportu Gdzie tam do sportu. To bydle waży ponad 1,5 tony, kombi jeszcze więcej więc sportowym bym go nie nazwał Wg mnie jest to silnik do sprawnego poruszania się w takim terenie jakim są góry (duże podjazdy i brak zainteresowania zalegającym śniegiem ze strony panów drogowców). Ja wybrałem 2.8 i nie żałuję swojego zakupu. Przy zimie czasami trwającej 5 w porywach do 6 miesięcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobik Zgłoś #82 Napisano 24 Grudnia 2007 Zaminiłem benzynę 1,8 na 1,9 diesla.Z poprzedniego bylem zadowolony i sceptycznie podchodziłem do diesla ale dzisiaj juz bym do benzyny nie wrócił. No to własnie ja do diesla dalej jestem nastawiony sceptycznie . Jak mam się szarpać z samochodem nie chcącym zapalić przy dwóch dniach niby mrozu (-6 stopni) to dziękuje (a takich dziś u mnie na osiedlu widziałem trzech) Warto szukać diesla tylko trzeba uwazać by nie nabyc zajechanego jak koń po westernie No...tylko znajdź takiego Bobik, nie kupiłbym go za ten silnik a nie za skrzynię, silnik nie bardzo udany, dużo pali. Lepszy 2.8 lub 1.8T po programie 180KM i mniej awaryjny i bardziej rozwojowy silnik . No właśnie...ja z kolei czytałem, że to silnik 1,8T jest bardziej awaryjny. I bądź tu chłopie mądry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #83 Napisano 24 Grudnia 2007 No to własnie ja do diesla dalej jestem nastawiony sceptycznie . Jak mam się szarpać z samochodem nie chcącym zapalić przy dwóch dniach niby mrozu (-6 stopni) to dziękuje (a takich dziś u mnie na osiedlu widziałem trzech) Ja mialem przed obecnym Dieselkiem same benzyny m.in.Tipo + gaz,Laguna + gaz,Vectra B bez gazu.I powiem szczerze ze mialem z nimi nieraz klopoty rano przy wiekszym mroziku .Tez bylem jakos wrogo nastawiony do Diesla ale tylko do momentu odkad go mam.Nieraz stoi na mrozie po 2-3 dni bez odpalania i nie ma najmniejszego problemu z uruchomieniem silnika. Teraz nie mam zamiaru wracac do benzyny i zabawy w instalacje gazowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobik Zgłoś #84 Napisano 24 Grudnia 2007 Peter, widzisz...ja miałem paska z gazem i też nigdy mi się nie zdarzyło "zamarznąć". A nieraz auto potrafiło przestać tydzień. Ja nie mówię, że diesle są gorsze czy lepsze od benzyniaków... no jakoś tak nigdy nie byłem ich zwolennikiem. To jak z kobietami, większosć woli blondynki, a ja jestem fanem tych ciemnoupierzonych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #85 Napisano 24 Grudnia 2007 Nie zamierzam Cie namawiac na Diesla czy benzyne bo to sam musisz wybrac.Chce tylko powiedziec ze do momentu zakupu Diesla nie bylem nigdy zwolennikiem ropniakow.Zawsze odstraszal mnie ten "klekot" silnika.Przypadek sprawil ze zakupilem Diesla i teraz wiem ze to byl dobry wybor.Glownie chodzi o ekonomie.Gdy po zakupie poczytalem ile pala silniki benzynowe w Paskach to az z ulga odetchnalem ze wlasnie kupilem Diesla.No i ten wspomniany przeze mnie "klekot" silnika okazal sie strachem z wielkimi oczami.Teraz te silniczki Diesla nie grzechocza tak jak te dawniejsze konstrukcje i calkiem przyjemnie sie jezdzi. Podejrzewam ze Ty tak jak ja do niedawna nie miales stycznosci z Dieslem i stad takie nastawienie.Wybor nalezy do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff Zgłoś #86 Napisano 24 Grudnia 2007 A ja powiem tak Na poczatku mialem Golfa MK2 - w benzynie 1.8 90KM... dobrze sie jezdzilo i duzo nie palil... pozniej siadlem na B5 z 110KM dieselkiem ale SYNCRO i tutaj zaczely sie zdziwka bo 4x4 robilo duzo duzo i jeszcze wiecej wtedy mowilem sobie ze zawsze bede juz jezdzil dieslem, wkoncu przyszedl czas na A6 i tutaj dlugo sie zastanawialem, kupilem wkoncu taniej (ze wzgledu na awaryjnosc 2.5TDI V6) 2.8 V6 i wsadzilem gazidlo, pali srednio 12-13l gazu na 100km i teraz jednoznacznie moge stwierdzic ze tego wlasnie szukalem Auto i jego silnik podpasuje sie pod nasze wymagania, napewno 110km w VW jest dobry bo malo awaryjny ale znow jak dla mnie za slaby, w przypadku 1.8T (kolega ma na gazie i dobrze zalozony jest BARDZO POZYTYWNY) trzeba brac pod uwage ze ten silnik jest bardzo rozwojowy, latwo zalozyc mu chipa i juz 30KM wiecej, pozniej dorzucic mu cos nie cos - usunac katy i znow wiecej KM - jak dla mnie B5 z 2.8 byla by najlepszym wyborem bo kupisz auto z malym przebiegiem i duzym wyposazeniem... Zalezy czy chcesz jezdzic tanio czy miec cos pod butem! Nigdy nie masz 100% pewnosci co kupujesz tymbardziej ze aut dzis jest od groma!! Nie napalaj sie - Ty masz pieniadze i Ty jestes Panem... P.S. Mimo wszystko - najwiekszym klopotem i problemem kazdego samochdu jest jego poprzedni wlasciciel!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #87 Napisano 24 Grudnia 2007 Trochę smieszą mnie te wypowiedzi jak to te vki ciągną. Mój kumpel ma A4 2.6 i to jest po prostu mół. Dodatkowo ktoś sie tam pytał o 2.3 z holenderskim gazem - broń panie boże. Mowie z doświadczenia: nikt tych instalacji u nas nie chce i nie umie serwisować. Jest np. jeden serwis na Polske. Naprawde miałem do czynienia z taką instalacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobik Zgłoś #88 Napisano 24 Grudnia 2007 Podejrzewam ze Ty tak jak ja do niedawna nie miales stycznosci z Dieslem i stad takie nastawienie. Wybor nalezy do Ciebie Rzeczywiście z dieslem miałem styczność niewielką. Trochę się boje samochodów z takimi sielnikami ze względu na a) wodę w paliwie a wiadomo jak smarowany jest taki silnik; b) przebiegi...no nikt mi nie wmówi, że Niemiec na 8-10 letnim silniku diesla zrobił 180 tys. . A niestety nowego, to ja chyba nie kupie w życiu .Może przesadzam, ale jak wczesniej mówiłem...no jakoś tak mi się uroiło. Auto i jego silnik podpasuje sie pod nasze wymagania, napewno 110km w VW jest dobry bo malo awaryjny ale znow jak dla mnie za slaby, w przypadku 1.8T (kolega ma na gazie i dobrze zalozony jest BARDZO POZYTYWNY) trzeba brac pod uwage ze ten silnik jest bardzo rozwojowy, latwo zalozyc mu chipa i juz 30KM wiecej, pozniej dorzucic mu cos nie cos - usunac katy i znow wiecej KM - jak dla mnie B5 z 2.8 byla by najlepszym wyborem bo kupisz auto z malym przebiegiem i duzym wyposazeniem... Musze przyznać, że kusi mnie auto z takim własnie silnikiem . I masz rację, takie modele maja wypas. Zastanawiam się tylko czy jest sens zakładania do V6 gazu, a bez tego spalanie tego samochodu mnie wykonczy zapewne (sądzę że po mieście z 20 literków to łyknie lekko ) No i kurcze podatek akcyzowy od tego modelu też jest spory. Jedno wiem na pewno, ekonomii z wygodą raczej połączyć sie nie da, niestety Nigdy nie masz 100% pewnosci co kupujesz tymbardziej ze aut dzis jest od groma!! Nie napalaj sie - Ty masz pieniadze i Ty jestes Panem... No własnie się nie napalam, spokojnie sobie szukam tego czego bym chciał . Chociaż z tym "od groma" to bym polemizował . Wszystkiego jest od zarypania dopoki nie chcesz kupić . A z tymi właścicielami to święta prawda, uczciwych bowiem w naszym kraju jest sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #89 Napisano 24 Grudnia 2007 ...no nikt mi nie wmówi, że Niemiec na 8-10 letnim silniku diesla zrobił 180 tys. Ja osobiscie to Ci moge wmowic.No moze nie Niemiec tylko Austriak(jedyny wlasciciel).Wszystko z oryg.ks.serwisowa.Sprawdzane w ASO - ostatni przeglad 16.11.2006 przy przebiegu 127.858 (tak jak w ksiazce) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobik Zgłoś #90 Napisano 24 Grudnia 2007 W takim razie gratulacje . Może i mi poszczęści sie trafię na dobry model Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #91 Napisano 24 Grudnia 2007 Panuje przekonanie że 2,8 benzynki maja maly przebieg.Mimo szacunku do tego silnika to użytkownicy tych aut jeżdżą sporo.Jest to grupa klientów dla których ze zrozumiałych względow ceny paliwa nie stanowią powazniejszego problemu ,potrzebują auta mocnego wygodnego i dobrze wyposażonego ,limity przebiegów nie maja znaczenia podobnie jak w dieslach.Namniej zajeżdzone bywaja passaty 1,6 ktore kupuje biedniejszy uzytkownik liczący sie z kazdym wydanym eurocentem.Klient ten jeżdzi mało ,liczy sie z kosztami utrzymania a te wiadomo że zaleza od przebiegu.Silnik ten niestety w/g mnie to najgorsza opcja. W obu przypadkach czy to 2,8 benzyna badz 1,9 tdi można trafić na perelke ale jest to trudne po trzebieży rynku EU przez dawne demoludy.Pozostaje jeszcze 2.5 tdi ale tym autem tez sie sporo jezdzi.W/g mnie ekonomia przemawia za dieslem ,kultura pracy 2,8 benzna no i po drodze 2,5 tdi i1,8 benzyna.Powiem ci jedno co bys nie kupil bedziesz cieszyl sie dwa razy- kiedy nie musze pisac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #92 Napisano 24 Grudnia 2007 Tylko ze te 1,6 mimo swej malej pojemnosci tez potrafia swoje wciagnac Takii motorek jest moze i dobry i ekonomiczny ale do auta lzejszego o pol tony od Passka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jazgar Zgłoś #93 Napisano 25 Grudnia 2007 diesel ciezko odpala na mrozie?pewnie wiekszosc opini wlascicieli,ktorzy zakupili okazje z zachodu.Nie mam namjniejszego problemu z odpaleniem auta.Przesiadlem z 125km pumy i fakt na poczatku bylo-czy na pewno dobrze zrobilem,ze kupilem diesla.Teraz jestem pewien,nastepny bedzie rowniez diesel tylko,ze jeszcze mocniejszy.Na dodatek bedzie to pasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff Zgłoś #94 Napisano 26 Grudnia 2007 Bobik powiem Ci szczerze ze moje A6 jak jeszcze jezdzilem na benzynie palila w miescie okolo 15 i to byl max przy butowaniu!!! Naprawde mimo duzej pojemnosci i stosunku mocy jaki posiadaja sa dosc oszczedne silniki a na gazie to jak dla mnie w ogole bajka xemit zalezy jak trafisz, moj od niemca spod domu (sam zabralem) 1 wlasciciel byl wczesniej i ten od ktorego zabralem - mial cale 165tys ... jak na 9letnie auto to nie duzo moim zdaniem, na poczatku wlascicielem byl gosc z salonu Audi a pozniej przejal go ten dziadek od ktorego kupilem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat2.8v6 Zgłoś #95 Napisano 26 Grudnia 2007 ja mam 2.8 v6 z 2001r jest to autko znakomite osiaga 100 ponizej 8s potem waga robi swoje ... ale ter klank silnika poprostu bajka polecam! autko nie stety drogie w utrzymaniu ale warto! mój znajomy jezdzi 1.8T z 2002r jednostka 150 konna smiał sie z 2.8 v6 poniewaz czytał na różnych forach ze 1.8T odstawi 2.8 v6! mina mu zrzedła jak na światłach odstawiłem go o dwie trzy długości autka heheheheh nie umiał ponieść goryczy porażki i autko zczipował w znanej firmie z krakowa i ma prawie 190 kucyków. miałem przyjemnosc scigac sie z ta bestia... do 100 podobnie ale póżniej było gorzej......... dla mnie no nic lzejsze autko ma hehehehehehe wniosek taki szukam Turbo do jednostki 2.8 v6 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mosak Zgłoś #96 Napisano 26 Grudnia 2007 Zdecydowanie 1.8T! Jezdze nim od nowoscie (od 2002 roku) kompletnie zdanych problemow, nic, zadnego stukania, tylko eksploatacyjne rzeczy i paliwko- czy spore ilosci to nie wiem... Cykl mieszany z przewaga miasta, bak starcza na 480km, takze mysle, ze nie jest zle, do tego najtanszy wspolczynnik wydanych pieniedzy do otrzymanej mocy (chipsy etc) no i dosyc dobre osiagi seryjne... Nie mowiac juz o tym, ze 1.8T po re-mapie wciaga V6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #97 Napisano 26 Grudnia 2007 Dla mnie to ze w 1,8T bak starcza na 480 km to argument przeciw, w 130 km tdi wynik jest dwukrotnie wiyższy czyli bak starcza na 960 km.Oszczednosć na kazdym tysiącu kilometrow siega 260 zł a to przy rocznym rzędu 20 tys daje 5 tyś ....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #98 Napisano 26 Grudnia 2007 Tak kolego,Dieselkiem pykniesz okolo tysiaczka na baku a nie marne czterysta z hakiem na benzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #99 Napisano 27 Grudnia 2007 A ja ci radzę tak; Jeśli chcesz jeździc szybko i cicho kup benzynę. Silniki w passatach to te same silniki co w audi tylko bierzące koszty będą wyższe tzn. cena benzyny. Cena benzyniaka przy zakupie będzie niższa. A jeśli kupisz diesla to bardzo ekonomicznymi jednostkami są silniki 1.9TDI ale stosunkowo głośnymi. Co kraj to obyczaj.Ja jeździłem paroma dieslami i paroma benzyniakami . Auta benzynowe mają tańsze części od diesla. Ja postawiłem na tańszą eksploatację bieżącą mając nadzieję że droższe naprawy mnie ominą. I jak na razie jestem z diesla zadowolony. Pali średnio 6.4, jak trzeba to przy wyprzedzaniu ma odejście i jest wygodny. Na pokład wsadzam 4 osoby i jak trzeba 5 + psa a i bagaże wejdą w odpowiedniej ilości a autko tego nie odczuwa i zachowuje się jakby było puste. Także decyduj sam czy masz żyłkę wyścigowca (kup passata sedan lub audi benzyna), tuningowca (kup golfa byle jaki silnik),albo potrzebne ci jest auto rodzinne i oszczędne a przy okazji duże i wygodne (ja wybrałem passata variant). Musisz wybrac sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobik Zgłoś #100 Napisano 28 Grudnia 2007 Typ samochodu to ja mam wybrany od dawna - bankowo kombiak . Wyscigowcem nie jestem, więc super odejścia nie są mi niezbędne. Moja wcześniejsza B4-ka w silnikiem 2.0 w zupełności mi wystarczała. Co do paliwa najlepiej benzyna+gaz, lub benzyna jesli będzie w samochodzie kilka bajerów ułatwiejących kobiecie życie (a na przykład taki Sitzheizung ). Silnik...no najlepiej 1.8 20V (może byc turbo, chociaż to pewne ryzyko samochód nie bedzie nowy a wiadomo wiele zalezy od poprzedniego uzytkownika), bo jednak 2.8 lekko sie boje...wiadomo dlaczego . Ogólnie z tego co czytałem na forum B5-ki faktycznie mają tak słabe te zawieszenia?? W B4 nie miałem z nimi żadnych problemów, ale wiadomo ze to inna konstrukcja. Oki, teraz może nieco się naraże (wiadomo jakie forum) ale ogólnie to szukam coś z rodziny Passat, Sharan lub Audi A4. Czy ktoś z wielkiem Passatowskiej rodziny miał kiedys stycznośc z Sharanem? Byłbym wdzięczny za opinie (na priv, coby wątku nie zaśmiecać ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach