Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z wielkiem Passatowskiej rodziny miał kiedys stycznośc z Sharanem?

 

Nasz miły kolega Stefano ma sharanika, tutaj masz link do jego profilu http://www.forum.vw-passat.pl/profiles/9250.htm zaraz dam ci nr tel na priva

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karol londyn

Witam wszystkich.= Jak widac po niku mieszkam na wyspach jestem szczesliwym posiadaczemPASSAT 1.8T +GAZ 99r . Musze powiedziec ,ze silnik ten nie jest zbytnio ekonomiczny (nawet do 15l na 100 po miescie),ale 150 kucykow robi swoje kiedy stawiam noge na gaz no i oczywiscie nie robi tyle chalasu co TDI. Oprocz wymiany paska rozrzadu i plynow , jeszcze nic przy nim nie robilem, kupilem go od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 180tys. A i jeszcze jedno, bylem milo zaskoczony kiedy w drodze UK-PL spalanie utrzymalo sie pomiedzy 8-9litrow gazu na 100 km. Ale do rzeczy... zadecydowalismy z moja zona ze w maju wracamy do Polski , czyli bede mysial pozbyc sie mojego paska i kupic cos z kierownica po (normalnej stronie). Oczywiscie przyzwyczailem sie do komfortu jaki daje passat wiec , chcialbym nabyc takie samo autko tylko ze silnikiem disla tdi 110km .............. teraz pytanie: Czy ktos sie orientuje czy lepiej sprowadzic auto z zagranicy (myslalem o Holandi), czy moze polski rynek oferuje to samo za podobna kase?? Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Samochód mozesz trafic w polskim servisie , z udokumentowanym, przebiegiem i jak ci sie trafi to jeszcze na gearancji. Ale jak ktos będzie chciasl cofnąc licznik to i tak nie dojdziesz. Na zachodzie strasznie cofaja liczniki , głownie turcy i inni tacy. Znam elektryka samochodowego co cofa liczniki handlarzom , ponizej 200 tys to jeszcze passata nie widziałem , a w dislu to 3 latki i po 300tys widziałem , a potem miały nagle 100tys ,

 

Są oszuści ale są też ludzie spoko:) Znajomy który sprowadził mi 1.6 AHL sprowadził mi z serwisu VW.

 

I takich aut radziłbym szukać za granicą:D

 

Dziadek oddał starego a wziął nowego.Kręcenie kręceniem ale to widać jak auto jest wyeksploatowane i chyba nikt mi nie powie ,że przy przebiegu 300000 jest taki sam stan tapicerki jak przy 100000...A jak się troszkę znasz to bez wypadkowość sam ocenisz...Przecież wiadomo że w Niemczech się aut nie naprawia i z reguły w Polsce są one naprawiane tanim kosztem także wszystkie nie dociągnięcia łatwo dostrzec gołym okiem.

 

Ja polecam 1.6:D Da mnie wystarcza jak na "Polskie" warunki. I jest podatny na instalację gazową.Pytałem choć nie założę,koszt ok 1800 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie wiem jak można pakować gaz do samochodu. Gaz to do kuchenki a do samochodu benzyna, a jak wolisz oszczędzać to kupuj diesla. Proste :-) Ostatnio widziałem na OtoMoto ogłoszenie Audi RS6 z instalacją gazową... no takiego idiotę co wstawił gaz do takiej fury to za jaja powiesić.

 

Sory za offtopic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robert leeds

Witam wszystkich. jestem zainteresowany zakupem pasata 3bg rocznik 2001-2002. nie wiem jednak na jaki silnik się zdecydować. chciałem spróbować diesla, jednak znajmoy ma taki silnik który zimą (w anglii nie ma jakiś ekstremalnych temperatur) w drodze do pracy spala ok 9l/100 km. duzy w tym udział tego że do pracy ma ok. 4 km. ja również będę miał coś koło tego. inna sprawa że słyszałem że nie jest dobre dla silnika pokonywanie tak krótkich dystansów (nie zdąży się rozgrzać). w związku z tym chciałby usłyszec waszą opinię na temat:

-który silnik wybrać, diesel czy benzyna. jesli benzyna to jaka pojemność (dodam że wolałbym mocniejszy niż słabszy)

-jakie jest spalanie poszczególnych silników w mieście (poza miastem jest mniej istotne). próbowałem szuakć na forum ale znalazło mi jedynie ten post.

-co sądzicie o przebiegu: dla diesla w okolicach 130-180.000 mil (200-280.000 km)

dla benzyny 100-130.000 mil (160-200.000 km) zazwyczaj piszą że to przebiegi na autostradzie

 

do przebiegów podchodze sceptycznie i szukamczegoś do 100.000 mil.

 

z góry dzięki za odpowiedzi, mam nadzieje że będą przydatne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Kręcenie kręceniem ale to widać jak auto jest wyeksploatowane i chyba nikt mi nie powie ,że przy przebiegu 300000 jest taki sam stan tapicerki jak przy 100000...Witam! niestety ale będe Cie musiał rozczarować . specyfika eksploatacji autostradowej za zachodnią granicą powoduje ,ze wnetrza wiekszości tam eksploatowanych pojazdów wyglądają jak nowe nawet po 300 000 km . To istny raj dla handlarzy, bo wystarczy cofnąć klicznik o 200 000 km i i tak nikt nie bedzie miał żadnych wątpliwości co do prawdziwosci przebiegu po "modyfikacjach". generalnie 80 % sprowadzanych aut ma cofnięte conajmniej 150 tys i nie są to dane wyssane z palca ,ale oparte o moje doświadczenie przy kupowaniu wielu aut . niejeden szczęśliwy posiadacz passata zza Odry, mocno by się zdziwił będąc świadomym rzeczywistych kilometrów. Czy bać sie przebiegów to druga sprawa , moim zdaniem to też ważny czynnik decyzyjny przy zakupie auta bo wskazuje na ewentualne problemy z elementami typu osprzęt ( alternator ,elementy klimy , rozrusznik itd) , łożyska : jednak często bardzo mylący bo wszystsko zalezy od sposobu eksploatacji i dbałości serwisowej . Najważniejsze to STAN TECHNICZNY pojazdu , wole zadbane po 200 000 niz szkuta z autentycznymi 80 tys. proste pytanie : nie kupisz auta z przebiegiem 300 000 km ,które bedzie po remoncie silnika ,skrzynii i zawieszenia ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Tylko i wyłącznie 1,6 !!!!!! i gaz sekwencyjny!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Skoro mam doradzic to 1.8T silnik APU , ja osobiscie posiadam silnik AEB ale znajoma ma paska z silniczkiem APU i bardzo mi sie podoba. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość redspider
witam

więc zdecydowałem się na 1.8 T

pozdrawiam[/b]

 

I powinienes sie cieszyc - ja tez posiadam takowy silniczek i jakos nie widzialem takich tragicznych spalan o ktorych ktos wczesniej pisal - ja robie czesto trasy po 1300 mil i jak narazie samochodzik chodzi jak zegareczek - nalezy pamietac tylko to dbaniu o turbo bo potrafi byc kaprysne!!

Pozdro all:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ELECTRIC

nie zgodze sie z ta opinia... mam passata 1.8 turbo i pali mi srednio 9 litrow .. a jezdze nim przewaznie po miescie takze bez obaw.;;;; montujemy pierwszego chipa i przy 190 KM spala nam jeszcze o pol litra mniej.. a jesli chodzi o zwykle 1.8 20v to pali o 2 litry wiecej od tego z turbo wiec polecam... duze monliwosci tuningu mechanicznego////// pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy sie różni awx od awf może to banalne ale jestem posiadaczem paska od dwóch miechów i zabardzo sie nie orientuje dzięki o pomoc mój pasek to 3bg z 2002 roku 1.9 tdi 131KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Koledze z pierwszego postu polecam tylko i wyłącznie.....1,6 AHL, bo :

-najtańszy przy zakupie

-najtańszy w eksploatacji (ale z sekwencją):D

-najtańszy w utrzymaniu

 

zwyczajnie...najlepszy jest ....i już...:P

Pozdrawiamy i życzymy bezpiecznej jazdy... czymkolwiek;)

aaaaa....byłbym zapomniał !!!

-najmniej z nim problemów bo się tak nie sypie....hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledze z pierwszego postu polecam tylko i wyłącznie.....1,6 AHL, bo :

-najtańszy przy zakupie

-najtańszy w eksploatacji (ale z sekwencją):D

-najtańszy w utrzymaniu

 

zwyczajnie...najlepszy jest ....i już...:P

Pozdrawiamy i życzymy bezpiecznej jazdy... czymkolwiek;)

aaaaa....byłbym zapomniał !!!

-najmniej z nim problemów bo się tak nie sypie....hehe

zapomniałeś dodać najsłabszy :6:57:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witka, Jeśli piszecie o silnikach to zapytam o coś. Pare tygodni temu miałem AVF 130 KM i sprzedałem go bo miałem kupe problemów z nim. Ad niedawna jestem posiadaczem AVB 101 KM i poważnie myśle nad wgraniem programu na około 130 koników. Czy budowa AVB i AVF różni się bardzo ? Dlaczego nie wgrywano fabrycznie identycznych programów do obu silników skoro jeden i drugi są w stanie mieć takie moce. I jeszczxe jedno, w filrmie tuningowej zapewniali mnie że nie wpłynie to na zużycie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam widze że mało jest tu pisane o silnikach benzynowych,wiec może ja coś dodam posiadam silnik 1.8 20v ADR 125km w passacie B5 3B z 1999 roku.,jestem jak narazie z niego bardzo zadowolony,posiada sekwencje i spala w mieście 12l ,trasa 8-9l gazu przy jezdzie 100-120 km/h ,motor ten wystarcza mi w zupełnosci do jazdy pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

nakonr...nie kłam,:P przypominam, że 1,6 ma 100-102 KM-mocy a więc więcej niż np. 90 KM - prawda? hehe;)

 

konff80 - 1,8 bez turbiny jest cool, też mi się podoba:D

 

Pozdrowienia dla tych co nas nie lubią ;-))) a my i tak Was lubimy :-)))))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam że jestem nowy pozdrawiam wszystkich ;-)

Słuchajcie kupiłem paska 2003 r. i chciał bym po nr. vin coś niecoś sie dowiedzieć ;-) na jego temat przewertowałem wasze forum i kurcze nie mogę nic odnaleźć .

Zapodajcie jakieś linki przydatne pozdrawiam sandal666 ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tenx wielkie ale trochę mało heh ehe może ktoś jeszcze co nie co pomoże pozdrawiam sandal666:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobra coś mam teraz pytanie co za silnik hehhe

DECODED 2003 Volkswagen Passat

Country GERMANY

Make Volkswagen

Vehicle Type Passenger Car

Body Type 4 Door Wagon; Station Wagon

Engine Type

Restraint System

Model Passat

Check Digit Z

Model Year 2003

Assy. Plant Emden

Production Seq. Number 422246

Drive Line Type AWD

Trim Level W8 4 Motion

Vehicle Class Mid-size Car

Manufacturer Volkswagen AG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności