Gegas Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2012 Pytanie jak w tytule - czy i w jaki sposób /oprócz przegrzania motoru/ można,np. stylem/sposobem jazdy doprowadzić do pęknięcia głowicy w TDI'ku AJM ??? Pytam dlatego,że na wiosnę robiłem głowicę /objawy może nie wskazywały w 100%tach na uszczelkę,no ale zrobiłem/ i przez chwilkę było OK.Zero biało-szarego dymu i zero ubytku płynu G12.Po paru tygodniach objawy powróciły.Ubytek płynu - 1l na nie całe 2 tyg. i dymienie /nie zawsze/ po odpaleniu na zimnym motorze. Wlałem uszczelniacz Liqui Moly : http://www.liqui-moly.pl/serwis/informacje-techniczne/115-uszczelniacz-do-chodnic.html i na prawie 3 tyg. był spokój.Zero dymu i zero ubytku płynu. Po tym czasie wszystko wróciło "do normy" - dym jest i ubywa płynu,no może nie w takich ilościach jak przed dodaniem uszczelniacza,ale ubywa. Po Nowym Roku daję Passka na ponowną rozbiórkę /gwarancyjną/. Dodam jeszcze,że jak kupiłem w III Rzeszy samochód to wszystko było OK.Problemy zaczęły się po ok roku,po zimie. Czy to wada materiałowa,czy może ja coś spier...em w moim AJMie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2012 Stylem jazdy nie ma fizycznej możliwości uszkodzenia czapki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2012 Czyli pewno przy poprzedniej robocie nie sprawdzili dokładnie "czapki" :nerwus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2013 podobno pierwsze tdi pd czyli ajm-y miały problemy z głowicami może akurat tobie trafił się felreny egzemplarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2013 Za parę dni się okaże.Passek poszedł na "zakaźny" do mechaniora.Zobaczymy co się okoci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2013 Żeby stylem jazdy kopnąć czapkę to musiał byś w pipę mu wkładać cały czas, i mieć źle pomodzony silnik ale to by dalej doprowadziło do przegrzania. A prawda jest taka, że tak jak napisał neoarti w silnikach PB pękały głowice przez wadę fabryczną. Raczej tu bym przyczyny szukał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2013 No chyba ze dasz mu do końca na zimnym silniku to tez może ci taki psikus zrobić Mój kolega zrobił tak w 2.0 TDI 140km i mu pękła ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2013 No i jest wyrok.Pęknięta czapka od strony wydechu.Strzeliła dokładnie w miejscu połączenia form odlewniczych w których była lana głowica.Czyżby to właśnie była "wada fabryczna" ??? Koledzy co radzicie? Spawać czy szukać "nowej" ? Na spawanie dają mi gwarancję. Jeździ ktoś z Was na spawanej czapce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2013 kolego używaną nie wiesz jaką kupisz taka jest prawda, moim zdaniem jeśli to dobry warsztat i da ci gwarancję a sama głowica jest Ok szczególnie gniazda pompek bo to słaby punkt głowic PD to osobiście bym pospawał, splanował i jeździł dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #10 Napisano 8 Stycznia 2013 kolego używaną nie wiesz jaką kupisz taka jest prawda, moim zdaniem jeśli to dobry warsztat i da ci gwarancję a sama głowica jest Ok szczególnie gniazda pompek bo to słaby punkt głowic PD to osobiście bym pospawał, splanował i jeździł dalej Warsztat dobry.Gwarancję dają.Ja tą czapkę robiłem nie cały rok temu.Też u nich.Gniazda,planowanie itp.Zarzakają się,że wtedy też sprawdzali szczelność i była cała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #11 Napisano 13 Stycznia 2013 Koledzy a tak na marginesie - czy głowica od 130 KM TDI będzie pasować do AJM'a ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek01 Zgłoś #12 Napisano 13 Stycznia 2013 Będzie pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #13 Napisano 13 Stycznia 2013 Jeśli szukasz głowicy to posiadam taką od 131Ps i sprzedam bez wałka i hydrauliki (szklanek) powiedzmy za 200zł + przesyłka (cena szywna ) jak co to Pw . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2013 Nie baw sie w spawanie, to nie to samo co odlew lepiej juz uzywke jak kolega ma wziąć za 200 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2013 Nie baw sie w spawanie, to nie to samo co odlew lepiej juz uzywke jak kolega ma wziąć za 200 zl Wiem,wiem tylko ja swoją robiłem rok temu.Gniazda,prowadnice zaworów,planowanie itp. Jak kupię używkę to znowu będę musiał wybulić kasiorkę za to co już w mojej jest zrobione.Pytam z ciekawości na przyszłość,gdyby moją znowu coś "wzięło".Teraz chodzi mi po prostu o koszty:-[ Czyli mówicie Panowie,że jakby co to od 130ki spokojnie można szukać? Będzie pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #16 Napisano 25 Stycznia 2013 No i dzwoniłem dzisiaj do mechanika.Autko zrobione tylko aż usiadłem jak mi cenę powiedział - 1200 zł.Spawanie miało być za 300 zł,a za co ku..wa te 900 zł ?? Dopiero może jutro będę u niego to poproszę o szczegóły.Miało być k..wa taniej niż używana czapka,a tu taki ZOONK :-[ Rok temu za zrobienie tej samej głowicy też wybuliłem 1200-1300 zł. Koledzy czy przy takiej robocie /zdejmowanie-zakładanie czapki/ znowu potrzeba aż tyle nowych gratów??? Uszczelki,śruby itp.??? Czy może robi mnie w balona z tą wyceną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #17 Napisano 28 Stycznia 2013 Koledzy czy przy takiej robocie /zdejmowanie-zakładanie czapki/ znowu potrzeba aż tyle nowych gratów??? Uszczelki,śruby itp.??? Niestety tak, większość są jak prezerwatywy - JEDNORAZOWE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach