arczipass Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) Hejka, kupiłem w aso taki zestaw, ma on za zadanie zamiast jednokrotnego mignięcia po lekkim wciśnięciu dźwigni kierunkowskazu, mignąć trzy razy Zestaw narzędzi: Lutownica Cyna Taśma izolacyjna torx klucz nasadowy 10 Montaż zaczynamy od odkręcenia górnej osłony kolumny kierowniczej , odkręcamy też dolny plastik ten nad nogami, tak żeby dostać się do przekaźników.Odłączamy klemę akumulatora, teraz bierzemy się za podłączanie przewodów, które dostaliśmy wraz z kostką. Ja wpiąłem się przy kości od dźwigni kierunkowskazów, można poniżej, gdzie idzie cała wiązka, ale ja nie chciałem rozwijać oryginalnej taśmy, mój sposób wydaje się być szybszy, a długość przewodów jest wystarczająca. I teraz tak, na przekaźniku są ponumerowane piny(od strony nóżek), na kości od dźwigni kierunkowskazów również są ponumerowane piny(od strony przewodów). Na przekaźniku widoczne są opisane piny: 15 to plus po zapłonie - PIN6 31 masa - PIN4 49a to od migacza chyba w położeniu neutralnym - PIN8 49L to kabel migacza lewego - PIN2 49R kabel prawego migacza - PIN5 I teraz jak je podłączyć do instalacji w Aucie Przekaźnik: PIN6(czarno/biały(15)) - Plus po stacyjce, ja się wpiąłem tutaj: PIN4(brązowy(31) - Masa wpiąłem się tutaj: to jest na bocznej ściance przy przekaźnikach Pozostałe trzy przewody: Przekaźnik do Kość dźwigni kierunkowskazów: PIN2(biały(49L) - kierunkowskaz lewy do PIN3(czarno/biały) PIN5(zielony(49R) - kierunkowskaz prawy do PIN11(czarno/zielony) PIN8(biało/zielony(49a) - kierunkowskaz w położeniu neutralnym do PIN5(czarno/biały z zielonymi kropkami) Na zdjęciu są widoczne wlutowane dwa przewodu ale ogólnie trzeba wlutować trzy(pośpieszyłem się z fotką ) Kości od przekaźnika niestety nie udało mi się wsadzić w wolne miejsce koło innych przekaźników(za duża kość lub ja sobie nie poradziłem z tym tematem), więc na trytkę przymocowałem do tej ramki z przekaźnikami, całość owinąłem taśmą izolacyjną. Pozostało podłączyć klemę i sprawdzić nowy bajer w moim passaciku . Oczywiście plastiki wracają na swoje miejsce, czas pracy około 1h i wszystko wygląda jak prawie fabryka Tu jeszcze prezentacja [video=youtube;qX5E-2mrq1o] mam nadzieję że komuś ten opis się przyda. Pozdrawiam Ps. special thx dla kolegi serek, za rozświetlenie mi głowy Edytowane 14 Grudnia 2012 przez arczipass 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2012 http://www.passatplus.de/umbauten/blinker/index.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2012 http://forum.vw-passat.pl/threads/762-Projekt-miekkie-kierunkowskazy/page2?highlight=projekt+kierunkowskazy Tu masz wszystko opisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danieldyla Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2012 nie wiem czy to ten sam moduł ale znalazłem coś takiego http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/279892_402355693154704_1633106225_o.jpg na allegro po wpisaniu kierunkowskay komfort Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2012 http://www.passatplus.de/umbauten/blinker/index.htm tylko ja ani w ząb niemieckiego ---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:20 ---------- http://forum.vw-passat.pl/threads/762-Projekt-miekkie-kierunkowskazy/page2?highlight=projekt+kierunkowskazyTu masz wszystko opisane czytałem ten temat tylko tam jest opisana instalacja zestawu dedykowanego pod passata a ja ma zestaw uniwersalny, w dedykowanym jest na zasadzie przepięcia pinów a w tym zestawie co ja kupiłem trzeba to wlutować w istniejącą instalację tyle tylko że w kości dołączonej są inne kolory niż w instalacji która idzie do włącznika awaryjnych ---------- Dodano o 20:26 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:24 ---------- nie wiem czy to ten sam moduł ale znalazłem coś takiego http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/279892_402355693154704_1633106225_o.jpg na allegro po wpisaniu kierunkowskay komfort to nie to ale dzięki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2012 Siemka. Niestety nie pomogę Ale prośbę mam taką że jak będziesz już z tym działał może zrobisz fotorelacje i opis abyśmy np.ja mogli z tego skorzystać . Z góry dzięki i powodzenia w dłubanku Pozdrawiam P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #7 Napisano 11 Grudnia 2012 postaram się taką fotorelację przeprowadzić. A ma ktoś może taki programik jak ELSA, bo tam pewnie można sprawdzić schemat instalacji doprowadzonej do włącznika awaryjnych i jest opis który kolor za co odpowiada. Czekam na jakieś info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) na stronie niemieckiej jest informacja, że do tego Twojego zestawu dołączona jest instrukcja montażu, masz ją ? poza tym na tej niemieckiej stronie gość pisze, że wpinał się w wiązkę za/pod kierownicą idącą do przełącznika kierunkowskazów (lutował), podał też miejsce podłączenia masy i opisał kolory kabli. Edytowane 11 Grudnia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2012 na stronie niemieckiej jest informacja, że do tego Twojego zestawu dołączona jest instrukcja montażu, masz ją ? tak mam ale tam jest kilka języków oprócz Polskiego, i zresztą opisane piny są tak: Für den Anschluss werden insgesamt 5 Leitungen benötigt: Zündung (15), Masse (31), Blinker Eingang (49a), Blinker links (49L) und Blinker rechts (49R) a na kości dołączonej do zestawu jest od 1-8 a w pasztecie w kości która jest podpięta pod awaryjne jest od 1-7 no i są inne kolory niż w tej kości dołączonej na przekaźniku jest to tak ładnie opisane jak w instrukcji ale na włączniku awaryjnych już nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #10 Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) bo dołączoną kość masz uniwersalną, trzeba było brać zestaw z końcówką A - dedykowaną do Gofra 4 i Paszteta B5. Zrób skan po angielsku lub niemiecku to pomożemy. Z Twojego opisu wynika, że musisz mieć/wyłapać 5 przewodów 15 to plus po zapłonie 31 masa 49a to od migacza chyba w położeniu neutralnym 49L to kabel migacza lewego 49R kabel prawego migacza ze strony niemieckiej: pin 2 w Twojej kostce to czarny/biały z wiązki auta pin 5 to czarny/zielony z wiązki pin 8 to czarny/zielony/biały pozostałe dwa piny wzięte z innych miejsc (masa i + po zapłonie) Edytowane 11 Grudnia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #11 Napisano 11 Grudnia 2012 na przekaźniku jest tak Zündung (15)-6, Masse (31)-4, Blinker Eingang (49a) - 8, Blinker links (49L)-2 und Blinker rechts (49R)-5 tylko tyle że w oryginalnej instalacji na kości jest od 1-7 i teraz nie wiem w które przewody mam się wpiąć bo jest ich 7 a wpiąć się trzeba w pięć i tu jest pytanie w które żeby to śmigało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2012 (edytowane) sam napisałeś - masz dołączoną kość z pinami od 1 do 8 i przekaźnik, więc masz i opis połączenia tej pary co do połączenia masz napisane wyżej, do tego niemiec napisał, że plus wziął z puszki bezpieczników, od bezpiecznika zaznaczonego na zielono (10A) z kabla czarnozielonego do Twojego pinu 6, a masę z miejsca z karoserii pod tą puszką bezpieczników. Resztę kabli opisałem. Edytowane 11 Grudnia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2012 sam napisałeś - masz dołączoną kość z pinami od 1 do 8 i przekaźnik, więc masz i opis połączenia tej pary tak przekaźnika się w tą kość nie da inaczej wpiąć, fakt kość ma od 1-8 ale tylko tych pięć pinów(czytaj kabli) jest do podłączenia w oryginalną instalację. a tam są inne kolorki no i piny od 1-7 a z kości która jest w zestawie są piny 2,4,5,6,8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #14 Napisano 11 Grudnia 2012 'Z tego co zrozumiałem z tej nimieckiej instrukcji, to musisz do pinu nr 6 pociągnąć "plus" po zapłonie, do pinu 4 "masę". Pin 2 przekaźnika podpinasz pod pin 3 włącznika awaryjnych lub pin 3 manetki kierunkowskazu, pin 5 przekaźnika do pinu 2 włącznika awaryjnych lub 11 manetki kierunkowskazów, pin 8 przekaźnika do pinu 1 włącznika awaryjnych lub do pinu 5 manetki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #15 Napisano 11 Grudnia 2012 Z tego co zrozumiałem z tej nimieckiej instrukcji, to musisz do pinu nr 6 pociągnąć "plus" po zapłonie, do pinu 4 "masę". Pin 2 przekaźnika podpinasz pod pin 3 włącznika awaryjnych lub pin 3 manetki kierunkowskazu, pin 5 przekaźnika do pinu 2 włącznika awaryjnych lub 11 manetki kierunkowskazów, pin 8 przekaźnika do pinu 1 włącznika awaryjnych lub do pinu 5 manetki. dokładnie, prościej się tego nie da opisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #16 Napisano 11 Grudnia 2012 dokładnie, prościej się tego nie da opisać ok dzięki za pomoc, jutro spróbuję to podłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #17 Napisano 12 Grudnia 2012 Hejka, zmiana planów kość która jest w zestawie będzie wpięta w miejsce gdzie reszta przekaźników, czyli nad nogami kierowcy i tam powędruje przekaźnik, także będzie prawie jak fabryka, tam też są opisane przewody Prąd (15), Masa (31), Wejście kierunków (49a), Kierunek lewy (49L) Kierunek prawy (49R) jutro dostanę się do skrzynki i będzie wszystko wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam626GD Zgłoś #18 Napisano 13 Grudnia 2012 kupiłem w aso taki zestaw i ile zaplaciles? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #19 Napisano 13 Grudnia 2012 (edytowane) ile zaplaciles? Hej, 170zł Dzisiaj podłączyłem się z tym zestawikiem i wszystko śmiga jak trzeba. Cały opis montażu w pierwszym poście Pozdro Edytowane 13 Grudnia 2012 przez arczipass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2012 (edytowane) Gratulacje Świetna robota i przydatny opis. Też się za to zabiorę ale jak zrobi się cieplej. Brakuje mi tego patentu po tym jak pojeździłem teścia A4. Pozdrawiam P. ps. możesz mi podać ori numer każdej części zestawu ?? nie mogę ich odczytać ze zdjęć Edytowane 14 Grudnia 2012 przez milu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach