Skocz do zawartości
arczipass

Podłączenie komfort kierunkowskazy(opis montażu)

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

kupiłem w aso taki zestaw, ma on za zadanie zamiast jednokrotnego mignięcia po lekkim wciśnięciu dźwigni kierunkowskazu, mignąć trzy razy

000998229.jpg

000971123.jpg

000953227A.jpg

 

Zestaw narzędzi:

Lutownica

Cyna

Taśma izolacyjna

torx

klucz nasadowy 10

 

Montaż zaczynamy od odkręcenia górnej osłony kolumny kierowniczej , odkręcamy też dolny plastik ten nad nogami, tak żeby dostać się do przekaźników.Odłączamy klemę akumulatora, teraz bierzemy się za podłączanie przewodów, które dostaliśmy wraz z kostką. Ja wpiąłem się przy kości od dźwigni kierunkowskazów, można poniżej, gdzie idzie cała wiązka, ale ja nie chciałem rozwijać oryginalnej taśmy, mój sposób wydaje się być szybszy, a długość przewodów jest wystarczająca.

I teraz tak, na przekaźniku są ponumerowane piny(od strony nóżek), na kości od dźwigni kierunkowskazów również są ponumerowane piny(od strony przewodów).

Na przekaźniku widoczne są opisane piny:

15 to plus po zapłonie - PIN6

31 masa - PIN4

49a to od migacza chyba w położeniu neutralnym - PIN8

49L to kabel migacza lewego - PIN2

49R kabel prawego migacza - PIN5

I teraz jak je podłączyć do instalacji w Aucie

Przekaźnik:

PIN6(czarno/biały(15)) - Plus po stacyjce, ja się wpiąłem tutaj:

plus po stacyjce.jpg

 

PIN4(brązowy(31) - Masa wpiąłem się tutaj: to jest na bocznej ściance przy przekaźnikach

masa1.jpg

 

Pozostałe trzy przewody:

 

Przekaźnik do Kość dźwigni kierunkowskazów:

PIN2(biały(49L) - kierunkowskaz lewy do PIN3(czarno/biały)

PIN5(zielony(49R) - kierunkowskaz prawy do PIN11(czarno/zielony)

PIN8(biało/zielony(49a) - kierunkowskaz w położeniu neutralnym do PIN5(czarno/biały z zielonymi kropkami)

 

dzwignia kierunkowskazów.jpg

 

Na zdjęciu są widoczne wlutowane dwa przewodu ale ogólnie trzeba wlutować trzy(pośpieszyłem się z fotką :D)

 

Kości od przekaźnika niestety nie udało mi się wsadzić w wolne miejsce koło innych przekaźników(za duża kość lub ja sobie nie poradziłem z tym tematem), więc na trytkę przymocowałem do tej ramki z przekaźnikami, całość owinąłem taśmą izolacyjną. Pozostało podłączyć klemę i sprawdzić nowy bajer w moim passaciku :D.

Oczywiście plastiki wracają na swoje miejsce, czas pracy około 1h i wszystko wygląda jak prawie fabryka :P

 

Tu jeszcze prezentacja

[video=youtube;qX5E-2mrq1o]

 

mam nadzieję że komuś ten opis się przyda.

Pozdrawiam

 

Ps. special thx dla kolegi serek, za rozświetlenie mi głowy :)

Edytowane przez arczipass
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ja ani w ząb niemieckiego :)

 

---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:20 ----------

 

 

czytałem ten temat tylko tam jest opisana instalacja zestawu dedykowanego pod passata a ja ma zestaw uniwersalny, w dedykowanym jest na zasadzie przepięcia pinów a w tym zestawie co ja kupiłem trzeba to wlutować w istniejącą instalację tyle tylko że w kości dołączonej są inne kolory niż w instalacji która idzie do włącznika awaryjnych

 

---------- Dodano o 20:26 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:24 ----------

 

nie wiem czy to ten sam moduł ale znalazłem coś takiego http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/279892_402355693154704_1633106225_o.jpg na allegro po wpisaniu kierunkowskay komfort

 

to nie to ale dzięki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

 

Niestety nie pomogę :(

Ale prośbę mam taką że jak będziesz już z tym działał może zrobisz

fotorelacje i opis abyśmy np.ja mogli z tego skorzystać .

Z góry dzięki i powodzenia w dłubanku :)

 

Pozdrawiam P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

postaram się taką fotorelację przeprowadzić. A ma ktoś może taki programik jak ELSA, bo tam pewnie można sprawdzić schemat instalacji doprowadzonej do włącznika awaryjnych i jest opis który kolor za co odpowiada. Czekam na jakieś info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na stronie niemieckiej jest informacja, że do tego Twojego zestawu dołączona jest instrukcja montażu, masz ją ?

 

poza tym na tej niemieckiej stronie gość pisze, że wpinał się w wiązkę za/pod kierownicą idącą do przełącznika kierunkowskazów (lutował), podał też miejsce podłączenia masy i opisał kolory kabli.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na stronie niemieckiej jest informacja, że do tego Twojego zestawu dołączona jest instrukcja montażu, masz ją ?

tak mam ale tam jest kilka języków oprócz Polskiego, i zresztą opisane piny są tak: Für den Anschluss werden insgesamt 5 Leitungen benötigt:

Zündung (15), Masse (31), Blinker Eingang (49a), Blinker links (49L) und Blinker rechts (49R)

 

a na kości dołączonej do zestawu jest od 1-8 a w pasztecie w kości która jest podpięta pod awaryjne jest od 1-7 no i są inne kolory niż w tej kości dołączonej :( na przekaźniku jest to tak ładnie opisane jak w instrukcji ale na włączniku awaryjnych już nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo dołączoną kość masz uniwersalną, trzeba było brać zestaw z końcówką A - dedykowaną do Gofra 4 i Paszteta B5. Zrób skan po angielsku lub niemiecku to pomożemy.

 

Z Twojego opisu wynika, że musisz mieć/wyłapać 5 przewodów

15 to plus po zapłonie

31 masa

49a to od migacza chyba w położeniu neutralnym

49L to kabel migacza lewego

49R kabel prawego migacza

 

ze strony niemieckiej:

pin 2 w Twojej kostce to czarny/biały z wiązki auta

pin 5 to czarny/zielony z wiązki

pin 8 to czarny/zielony/biały

 

pozostałe dwa piny wzięte z innych miejsc (masa i + po zapłonie)

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przekaźniku jest tak Zündung (15)-6, Masse (31)-4, Blinker Eingang (49a) - 8, Blinker links (49L)-2 und Blinker rechts (49R)-5 tylko tyle że w oryginalnej instalacji na kości jest od 1-7 i teraz nie wiem w które przewody mam się wpiąć bo jest ich 7 a wpiąć się trzeba w pięć i tu jest pytanie w które żeby to śmigało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam napisałeś - masz dołączoną kość z pinami od 1 do 8 i przekaźnik, więc masz i opis połączenia tej pary

 

co do połączenia masz napisane wyżej, do tego niemiec napisał, że plus wziął z puszki bezpieczników, od bezpiecznika zaznaczonego na zielono (10A) z kabla czarnozielonego do Twojego pinu 6, a masę z miejsca z karoserii pod tą puszką bezpieczników. Resztę kabli opisałem.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam napisałeś - masz dołączoną kość z pinami od 1 do 8 i przekaźnik, więc masz i opis połączenia tej pary

 

tak przekaźnika się w tą kość nie da inaczej wpiąć, fakt kość ma od 1-8 ale tylko tych pięć pinów(czytaj kabli) jest do podłączenia w oryginalną instalację. a tam są inne kolorki no i piny od 1-7 a z kości która jest w zestawie są piny 2,4,5,6,8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

'Z tego co zrozumiałem z tej nimieckiej instrukcji, to musisz do pinu nr 6 pociągnąć "plus" po zapłonie, do pinu 4 "masę". Pin 2 przekaźnika podpinasz pod pin 3 włącznika awaryjnych lub pin 3 manetki kierunkowskazu, pin 5 przekaźnika do pinu 2 włącznika awaryjnych lub 11 manetki kierunkowskazów, pin 8 przekaźnika do pinu 1 włącznika awaryjnych lub do pinu 5 manetki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co zrozumiałem z tej nimieckiej instrukcji, to musisz do pinu nr 6 pociągnąć "plus" po zapłonie, do pinu 4 "masę". Pin 2 przekaźnika podpinasz pod pin 3 włącznika awaryjnych lub pin 3 manetki kierunkowskazu, pin 5 przekaźnika do pinu 2 włącznika awaryjnych lub 11 manetki kierunkowskazów, pin 8 przekaźnika do pinu 1 włącznika awaryjnych lub do pinu 5 manetki.

 

dokładnie, prościej się tego nie da opisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie, prościej się tego nie da opisać

 

ok dzięki za pomoc, jutro spróbuję to podłączyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

zmiana planów kość która jest w zestawie będzie wpięta w miejsce gdzie reszta przekaźników, czyli nad nogami kierowcy i tam powędruje przekaźnik, także będzie prawie jak fabryka, tam też są opisane przewody Prąd (15), Masa (31), Wejście kierunków (49a), Kierunek lewy (49L) Kierunek prawy (49R) jutro dostanę się do skrzynki i będzie wszystko wiadomo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupiłem w aso taki zestaw i

 

ile zaplaciles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile zaplaciles?

Hej, 170zł

Dzisiaj podłączyłem się z tym zestawikiem i wszystko śmiga jak trzeba.

 

Cały opis montażu w pierwszym poście

Pozdro

Edytowane przez arczipass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje :)

 

Świetna robota i przydatny opis.

Też się za to zabiorę ale jak zrobi się cieplej.

Brakuje mi tego patentu po tym jak pojeździłem teścia A4.

 

Pozdrawiam P.

 

ps. możesz mi podać ori numer każdej części zestawu ??

nie mogę ich odczytać ze zdjęć :/

Edytowane przez milu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności