Skocz do zawartości
Sergiej

Nierówna praca przez 30-40sek AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem jak w tamacie.

Na zimnym jakposoi >24h zawsze na początku silnik pracuje nierówno.

Poniżej logi z uruchomienia zimnego silnika:

Log (0 - 013,018)

w grupie 018 na początku nie ma 0 tylko np. 6.

Czy to jest normalne?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu dwójki są normalne, natomiast 6 (czyli 2+4) nie powinno raczej być (muszę to jeszcze sprawdzić). Raczej wygląda to jak zapowietrzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy odpalaniu dwójki są normalne, natomiast 6 (czyli 2+4) nie powinno raczej być (muszę to jeszcze sprawdzić). Raczej wygląda to jak zapowietrzenie.
Dzięki Tomek za wyjaśnienie (jeśli jest zgodne z prawdą),. Nigdzie nie mogłem tego znależć- 6(czyli 2+4). To info jest pewne ?

U mnie 6-tki też występują przy zimnym starcie. Brak objawów, jakie opisał Sergiej.

2-ka - sterowanie podczas rozruchu .Zrozumiałe.

ale te 4-ki - male dawki wtrysku lub zawór zamkniety . Jak to rozumieć ?

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale te 4-ki - male dawki wtrysku lub zawór zamkniety . Jak to rozumieć ?

 

Może szukam nie tam gdzie trzeba, nierówna praca jest przeze mnie odczuwalna.

Są podobno jakieś uszczelnienia na pomopowtryskach, ale czy nieszczelność tam może coś powodować w odczytach VAGa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nigdzie nie mogłem tego znależć- 6(czyli 2+4)
Tak, suma binarna; 2 (010b) + 4 (100b) = 6 (110b)

 

ale te 4-ki - male dawki wtrysku lub zawór zamkniety . Jak to rozumieć ?

Właśnie tego nie mogę rozgryźć, w końcu dawka rozruchowa nie jest taka mała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sergiej, zapytam dla pewności - jak tam świece żarowe, sprawdzałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sergiej, zapytam dla pewności - jak tam świece żarowe, sprawdzałeś ?

 

Nie sprawdzałem świec, nierówna praca pojawiała się nawet we wrześniu (było ciepło >10 st)

A jak się sprawdza, dam rade sam? Bo chyba w moim AVB ich nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlogowałem sobie mojego ajm, silnik lekko ciepły, odpala bez problemów i żadnych objawów jak u Ciebie: http://vaglog.rtnet.pl/test_107049.html

U mnie tych szóstek jest dużo mniej. Jak będę miał okazję to zloguję na zimno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się sprawdza, dam rade sam? Bo chyba w moim AVB ich nie widać.
Plastikowa osłona w górę. Patrząc na motor z pozycji serwisowej(naprawiacza) :) , świece znajdują się po prawej stronie głowicy. Zatknięte są na nich cztery przewody zakończone "fajkami". Wypinasz każdą z nich i przewodem połączonym z "plusem" aku dotykasz do odkrytej właśnie końcówki świecy. Iskrzenie na styku przewód-świeca dowodzi(na ogół) , że ta jest sprawna. Brak iskrzenia -wiadomo, uszkodzona.

Do czwartej świeczki dostęp utrudnia filtr paliwa i jego uchwyt. Nie musisz go jednak wyjmować w celu testu tej czwartej. Zdejmij wszystkie trzy przewody do świec i naszym przewodem-testerem dotknij(wewnątrz "fajki"), do któregokolwiek wolnego, uprzednio zdjętego. Iskrzenie dobry znak , brak-uszkodzona ta czwarta.

U mnie tych szóstek jest dużo mniej. Jak będę miał okazję to zloguję na zimno.
Tak, tak, zloguj na zimnym, Tomek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, zloguj na zimnym, Tomek .

 

Właśnie, tak jak mówisz. I ja jestem też ciekawy wyników, bo mam ten sam problem.

Wszystkie filtry wymienione razem z olejem, świece komplet też, a problem pozostał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz dałem z grupą 23 dość duże BIPy ale jak sie nagrzeje są na poziomie 30-40.

Log jak auto miało -6stC:

Log (0 - 018,023)

 

Może nie równa praca to kończące się pompowtryski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz dałem z grupą 23 dość duże BIPy ale jak sie nagrzeje są na poziomie 30-40.

Log jak auto miało -6stC:

Log (0 - 018,023)

 

Może nie równa praca to kończące się pompowtryski?

 

Ja mam BIPy od 80 do 120 a silnik odziwo pracuje idealnie. :P

Tyle ze przekladalem skrzynie z automatu na manual i silnik przekodowywalem. Dla kodowania na automat BIPy mam od 0 do 29. Natomiast jak zakoduje na manual to wartosci rosna i sa od 80 do 120. :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz dałem z grupą 23 dość duże BIPy ale jak sie nagrzeje są na poziomie 30-40.

Log jak auto miało -6stC:

Log (0 - 018,023)

 

Może nie równa praca to kończące się pompowtryski?

Pompki umierają lub kiepski kontakt na listwie lub we wtyczkach PD.

 

Podoginaj konektory we wtyczkach i zrób raz jeszcze logi (na ciepłym) kanału 13,18,23 a dostaniesz odpowiedź w jakim stanie są PD.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

koledzy może się ktoś wypowiedzieć na temat tych logów gr 001 i 018?

http://vaglog.rtnet.pl/birosbogdan_111021.html

 

logi te są z innego wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/128207-Prosze-o-analize-logow-1-9-TDI-AFV

w którym dostałem sugestię aby was poprosić o pomoc

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

koledzy może się ktoś wypowiedzieć na temat tych logów gr 001 i 018?

http://vaglog.rtnet.pl/birosbogdan_111021.html

Wygląda mi to na log podczas rozruchu, więc te 6 w 018 moim zdaniem są normalnym zjawiskiem.

Edytowane przez delus502

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda mi to na log podczas rozruchu,

Bankowo, temp. w układzie -6.3'C :)

więc te 6 w 018 moim zdaniem są normalnym zjawiskiem.

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności