Rzepa Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2012 Witam, mój Pasek czasami mocno szarpie w okolicach 1600-2200 (najczęściej poniżej 2000). Jedyne miejsce w logu gdzie mogę to wyraźnie zaznaczyć to koniec pierwszego loga. Pierwszy raz wstawiam logi, więc proszę o wskazówki, bo narazie jestem zielony. Vag nie pokazuje żadnych błędów w silniku. http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_105842.html http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_105843.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2012 Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego. Po jeździe sprawdź czy możesz ścisnąć swobodnie wąż górny chłodnicy czy jest jednak twardy jak kamień. Odkręć korek zbiorniczka (powoli) i zobacz jak duże jest ciśnienie - powinno psyknąć tak jak przy otwieraniu puszki piwa/coli. Odpowiedz na te pytania i będzie coś wiadomo, pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2012 Wszystko w normie, ostatnio wymieniałem walnięty termostat i wszystko grało. Szarpanie nic się nie zmieniło, najbardziej daje znać o sobie przy jeździe pod górkę, a zwłaszcza z kompletem pasażerów kiedy samochód jest obciążony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2012 Witam, mój Pasek czasami mocno szarpie w okolicach 1600-2200 Mialem podobnie, po odlaczeniu EGR ustalo, ale ja mam jeszcze wytarty walek rozrzadu i niewiem czy to moglo miec z tym cos wspolnego, po wymianiene walka podlacze znowu EGR i zobacze czy czeba go wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2012 Spróbuj odłączyć wężyk od EGRa, zakołkuj przewód i sprawdź czy dalej przerywa. Tak wogóle, to egr do sprawdzenia czy szczelny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedzi, sprawdzę EGR w najbliższym czasie. Dodam jeszcze, że nie licząc szarpania autko sprawuje się bardzo dobrze, na autostradzie wyciąga ponad 220 km/h co mnie trochę zastanawia przy tym silniku - czy to oby nie za dobrze i ktoś w nim nie grzebał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2012 Dodam jeszcze, że nie licząc szarpania autko sprawuje się bardzo dobrze, na autostradzie wyciąga ponad 220 km/h co mnie trochę zastanawia przy tym silniku - czy to oby nie za dobrze i ktoś w nim nie grzebał. Jest soft, widać po logu. Zrób 004 i 011 to zobaczymy jaki ten soft A chodzi mi o to ciśnienie, bo temperaturę płynu masz jak przy wydmuchanej uszczelce.. przy spokojnej jeździe masz 94-96stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2012 Maciek zrób porządne logi bo oczopląsu można dostać . Przyczyną szarpania może też być pompa paliwa; zwłaszcza, że dzieje Ci się to w przedziale takich obrotów jak podałeś... Termostat masz ori zamontowany ? Przy normalnej jeździ ori trzyma 90C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2012 (edytowane) Maciek zrób porządne logi bo oczopląsu można dostać . Przyczyną szarpania może też być pompa paliwa; zwłaszcza, że dzieje Ci się to w przedziale takich obrotów jak podałeś... Termostat masz ori zamontowany ? Przy normalnej jeździ ori trzyma 90C. Mam jakiś zamiennik, ale do tych logów dwa razy bardzo mocno przyżyłowałem go pod górkę, więc chyba mógł się tak zgrzać. Dzisiaj późnym wieczorem zrobie te logi na spokojnie na obwodnicy + 004 i 011. EDIT : Logi zrobię jednak w czwartek, bo niestety nie mam czasu. EDIT2: Samochód trafił do mechanika i wymienił mi uszczelki na pompowtryskach (były już do wymiany - twarde jak kamień) i wyczyścił EGR. Samochód chodzi trochę lepiej pod względem kultury pracy, ale szarpie dalej . Diagnoza to kiepski soft, który daje za duży moment przy niskich obrotach (przy trochę mocniejszym przyciśnięciu gazu przy ruszaniu mam gwarantowane załączenie się ESP - autko ma taki mocny zryw). Dzisiaj około północy wstawie logi 004 i 011 żebyście mogli zobaczyć jaki to soft. Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 30 Listopada 2012 przez Rzepa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2012 Obiecane świeże logi : 004-011 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106587.html 001-002-003 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106588.html Bardzo proszę o sprawdzenie, dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2012 Zrób jeszcze raz te logi porządnie z pedałem gazu w podłodze oraz zloguj też grupe 008 i 010. Póki co to turbo dostaje ładnie po dupie. Wg mnie problem leży w EGR. Spróbuj zatkać go blaszką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2012 (edytowane) A ile mniej więcej mam go pożyłować i w jaki sposób, żeby dostać miarodajne wyniki ? Na logu 004-011 jechałem z gazem w podłodze, ale zmieniałem biegi - mam go dłużej przeciągnąć np. na 3-4 biegu na maksymalnych obrotach? Co do EGR'a to jest wyczyszczony i nawet nie miał żadnych wycieków, błędu w kompie też nie ma. Napiszcie mi dokładnie jeszcze wszystkie logi jakie są potrzebne to pojadę dziś wieczorem i zrobię wszystkie raz a dobrze. 004,011,008,010 czy jeszcze jakieś są potrzebne ? Edytowane 1 Grudnia 2012 przez Rzepa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2012 logi rób na 3 albo 4 biegu od 1400-1500 obrotów do około 4500 obrotów ... z gazem w podłodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2012 Tak jak DarekS radzi, zaślepiaj EGR (nawet dla testu zdejmij wężyk z niego i go zaślep żeby nie naciągnął wilgoci do serwa) i zrób test. Co do logów ja bym już nie logował auta do 4.5tyś obr, bo turbo może odlecieć. Zadane 1.6bara przy 3700obr, a obstawiam, że i przy 4tyś jest nadal wymagane 1.6bara. Do tego dochodzi nie ruszona mapa N75 w sofcie, brak poprawnej regulacji i wali po 1.7b gdzie takie ciśnienia są już spore dla turba ARL/BRD a nie mówiąc o AWX-ie gdzie 1.4bara przy 4tyś to bezpieczne maksimum. Krótko mówiąc soft robił rzeźnik ! Udaj się na korektę, jeżeli nie chcesz wymieniać turbin co kilka tysięcy km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2012 Zrobiłem logi 004,011 i 008,010 na 3-ce z gazem w podłodze, nie zdążyłem przeczytać powyższej przestrogi, ale na szczęście turbina nie odpadła . Co do EGR'a to jutro z nim pokombinuje, a korekte na pewno zrobie jeszcze w tym roku. http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106709.html - poprawione 004-011 http://vaglog.rtnet.pl/rzepa991_106710.html - 008-010 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #16 Napisano 2 Grudnia 2012 Jak to dobrze, że masz lekko obcinającą przepływke Ratuje turbo ograniczając dawkę przez co jest mniej spalin, co nie zmienia faktu że korekta jest nieunikniona, a przy jej okazji przeczyść przepływomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #17 Napisano 8 Grudnia 2012 Witam wszystkich. Z uwagi na to, że żaden ze mnie mechanik i mój pasek ma bliźniaczy problem jak u przedmówcy więc prosiłbym o pomoc w ocenie stanu technicznego mojego niedawno kupionego passata. Samochód to 2002/2003 rocznik, 130KM, przebieg 280 000. Temat z jakim próbuję toczyć nierówną walkę to wszech obecny problem „szarpania” czy „dławienia” (jak zwał tak zwał) przy ostrzejszym przyśpieszaniu na biegach 3-4-5 na obrotach ok. 1500-2000. Udałem się do mechanika płacąc z test. Następnie po jego sugestii musiałem wydać troszkę gotówki na uszczelnienie przewodów dolotowych od filtra powietrza przez turbo do interkulera (nowe uszczelki i zaciski). Mechanik stwierdził po zrobieniu testu, że przepływka jest ok. i widzi problem w nieodpowiednim doprowadzaniu paliwa przy określonym momencie obrotowym i to może być przyczyną „szarpania”. Okazało się, że wymiana uszczelek pod pompowtryskiwaczami (jaką sugerował mi mechanik) nie jest konieczna oraz wykluczył problem z pompą paliwową bo parametry po uszczelnieniu przewodów poprawiły się i wygląda na to że samochód odpowiednio doprowadza paliwo. Co ciekawe ……… szarpanie jak było tak nadal jest Majster stwierdził, że samochód zdecydowanie za szybko „łapie moc” bo już przy 1400 obr. "a powinno to być przy co najwyżej ok. 2000-2200" Nie potrafi tego wytłumaczyć dlaczego tak jest ( sprawdził soft i okazało się że oprogramowanie w nim jest oryginalne). Powiedział mi, że taka moc w takim przedziale obrotowym jest bardzo zła dla dwumasy i to również może być powodem „szarpania”. Ponadto stwierdził po przeprowadzeniu ponownego testu, że turbosprężarka po uszczelnieniu „przeładowuje” dochodząc do wartości 2500 co oznacza że muszę wykonać zabieg czyszczenia. Dziwne wg. niego jest to że samochód nie wchodzi w tryb awaryjny. Sądzicie że diagnoza mechanika co do mocy samochodu, turba i ogólnej sytuacji z „szarpaniem” jest słuszna? Proszę was o sprawdzenie logów zrobionych jeszcze przed uszczelnieniem przewodów które otrzymałem od Pana Mechanika. Nie wiem czy są wystarczające, ale tylko takie mam i puki co sam nie jestem wstanie nic lepszego zrobić. Będę bardzoooooo wdzięczny za pomoc i cenne rady co dalej robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #18 Napisano 8 Grudnia 2012 Pan mechanik ma małą wiedzę, jeśli chodzi o poprawne wykonanie logów. Proponuję zakupić "kabelek", poczytać na Forum, jak i i co zlogować. Bo chyba nie pojedziesz do niego, tłumacząc, jakie logi i w jaki sposób ? Obrazi się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #19 Napisano 8 Grudnia 2012 Tego się spodziewałem. Mimo że wiedza moja jest ograniczona to czy ktoś potrafi lub nie potrafi dobrze diagnozować nie jest sztuką rozpoznać. Mimo wszystko z tych logów nic konkretnego nie da się wywnioskować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #20 Napisano 8 Grudnia 2012 Ja tylko mogę Ci powiedzieć, że prawdopodobnie termostat jest do wymiany. Na temat dużych minusowych Bip-ów (gr. 023) nie wypowiem się, nie mam takiej wiedzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach