landryn87 Zgłoś #1 Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) Witam serdecznie Panowie żywot mojego silnika 1.8 ABS uległ końca niby 240 tysięcy mianowicie poszła uszczelka pod głowica pytałem sie mechanika naprawa sie nie opłaca , głowica do planowania uszczelki i wiele innych rzeczy wiec podsuną pomysł kupna innego silnika a co jeszcze mnie zastanawia to jak odpalę to słychać taki metaliczny dźwięk czyli albo na panewce obrócił albo pierścień pękł albo z walem coś albo już nie wiem co ... Liczyłem się z tym ze trzeba coś zrobić brał olej ale jak to się mówi jak jeździ niech jeździ...... Postanowiłem szukać silnika i moje pytanie na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika, sa jakieś szczególne rzeczy zęby oszacować czy ten silnik będzie w stanie jeszcze z siebie trochę wydusić mocy. Wiem żeby zwrócić uwagę czy nie jest mokry, jak by był rozrusznik można by spr ciśnienie na tłokach ale to skrzynia jest potrzebna wiec ciężko stwierdzić co sie kupi ...znalazłem na allegro 2 silniki ale Panowie możecie popatrzeć tak jak ja i nic nie stwierdzimy do puki nie założymy do samochodu ale może coś wam się nasunie .... Orjętujecie się może ile kosztuje wymiana silnika ja pytałem się i u mnie 400zł nawet nie mam pojęcia czy to drogo czy tanio. Chciałem zabrać sie sam ale stwierdziłem ze ze skrzynia rady nie dam i odpuściłem pozdrawiam http://allegro.pl/silnik-vw-golf-passat-1-8-8v-abs-i2782093804.html http://allegro.pl/passat-b4-golf-iii-vento-toledo-silnik-1-8-kod-abs-i2759860204.html Edytowane 24 Listopada 2012 przez landryn87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2012 ten pierwszy ladnie wymyty i drugi tez. Nie wierz w przebiegi rzędu 130tys dla silnika ktora prawie ma 20 lat... Z silnikami wilka loteria jest jaki kupisz, najlepiej jak silnik jest w budzie i mozesz go odpalic a pozniej go wyciagaja na Twoje zamowienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2012 Zdaje sobie sprawę z tego ze 130 tys to tylko puste słowa loteria ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2012 A ja bym zrobił brał olej? zobaczył cylindry jak w porządku to robił głowicę uszczelniacze zaworów i jechał bym dalej NIGDY NIE SŁUCHAJ MECHANIKA mówi co chce i liczy pieniądze ja juz nie pojadę nigdy do nich aj tam szkoda mówić. Zrób i bedziesz jechał jeszcze ze 100 tysi na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2012 A ja bym zrobił brał olej? zobaczył cylindry jak w porządku to robił głowicę uszczelniacze zaworów i jechał bym dalej NIGDY NIE SŁUCHAJ MECHANIKA mówi co chce i liczy pieniądze ja juz nie pojadę nigdy do nich aj tam szkoda mówić. Zrób i bedziesz jechał jeszcze ze 100 tysi na pewno. nie do konca w sumie skoro kolega pisal cos o stukającej panewce... a remoncik taki do tanich nie nalezy i nie kazdemu mechanikowi chce sie podejmowac tego bo ma swiadomosc, ze nie wladuke sie tysiaca, dwoch w auto ktore cale jest tyle warte i ludzie po robocie mogą się "wypiąć" na takowego mechanika. Wiec szybciej i prosciej jest silnik wymienic na inny ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2012 Dziwne, ABS to solidna konstrukcja. Kolega do vento kupił używke za 300zł i był zadowolony, ale to o niczym nie świadczy. Ja bym pokusił się o remont. Wiem co mam. Jeśli jedna chcesz kupić używkę to tak jak koledzy wcześniej pisali, musi być w budzie i na chodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2012 Wiem zdaje sobie spraw ze najlepiej jak by był w budzie ale szukałem i takiego nie znalazłem...dają gwarancje 60 dniową na silnik ale co mi po gwaranci jak będzie już w moim aucie nie wymontuje go i nie oddam bo to sie mija z celem ... Tak słychać taki metaliczny dziek i brak mocy wsunie od razu zatrzymałem sie jak czulę pod noga ze coś nie tak otworzyłem maskę a tam płyn chłodniczy był wszędzie i zapaliła sie kontrolka od ciśnienia oleju. wiec chyba nie jest zbyt fajnie liczyłem remont mojego silnika to w 1 tysia się nie zmieszczę a silnik z wymiana rozrząd bo wypadało by wymienić w nowym silniku to 1600zł wiec teraz nie wiem co zrobić wsunie rozrząd bym przełożył ze swojego po wymianie rozrządu zrobiłem 20 tys ale czy jest sens zaoszczędzić te 200zł ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2012 rozrzad normalnie przekladasz. Ale tu juz masz kilka zagadnien - czemu wywalilo plyn, sprawdzic cisnienie smarowania i spreżania. Mysle, ze najpierw by by lepiej sprawdzic a pozniej ew. kupowac nowy silnik. a jak juz bedziesz zamawial to staraj sie z kolektorami zamowic bo zawsze sprzedaja goly slupek i przy wykrecaniu kolektorow urywaja szpilki i pizniej problem sie robi... Dziwne, ABS to solidna konstrukcja nic nie jest do konca odporne na zużycie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2012 nic nie jest do konca odporne na zużycie Lub na inne rzeczy . W b4 tez mam ABS-a z przelotem na dzis 438 tys i nie mam sie do czego doczepic. landryna87,jesli ten http://allegro.pl/passat-b4-golf-iii-vento-toledo-silnik-1-8-kod-abs-i2759860204.html jest nadal w budzie i na chodzie to moge Ci go sprawdzic w tygodniu.Zadzwon i wypytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2012 Ja w zeszłym roku wymieniałem uszczelkę pod głowicą w ABSie u siebie, razem z wymianą rozrządu i paroma innymi rzeczami zapłaciłem za wszystko (robocizna + części) 900 zł, co prawda robociznę liczoną miałem bez zysku (sama praca), po znajomości to jednak nie jest to jakiś duży wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2012 Lub na inne rzeczy . W b4 tez mam ABS-a z przelotem na dzis 438 tys i nie mam sie do czego doczepic.landryna87,jesli ten http://allegro.pl/passat-b4-golf-iii-vento-toledo-silnik-1-8-kod-abs-i2759860204.html jest nadal w budzie i na chodzie to moge Ci go sprawdzic w tygodniu.Zadzwon i wypytaj dzwoniłem i koleś powiedział ze już jest na palecie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2012 No to nie ma co jezdzic i ogladac .Wg mnie,jesli masz o tym jakies pojecie i masz miejsce to rozbieraj swoj silnik i zobacz o co tam biega.Jesli nie masz miejsca lub pojecia to szukaj silnika.Jak trafisz na cos na chodzie w pomorskim,daj cynk,w miare mozliwosci podajde i obloookam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 25 Listopada 2012 Orjętujecie się może ile kosztuje wymiana silnika ja pytałem się i u mnie 400zł nawet nie mam pojęcia czy to drogo czy tanio. Chciałem zabrać sie sam ale stwierdziłem ze ze skrzynia rady nie dam i odpuściłem Jedna nocka i silnik wymieniony i odpalony..a ze skrzynią jest łatwiej...po zdemontowaniu całego przodu to już całkiem prosta czynność. Tak słychać taki metaliczny dziek i brak mocy wsunie od razu zatrzymałem sie jak czulę pod noga ze coś nie tak otworzyłem maskę a tam płyn chłodniczy był wszędzie i zapaliła sie kontrolka od ciśnienia oleju. Prawdopodobnie panewka się obróciła...miałem podobnie ...nawet do niego nie zaglądałem tylko szukałem innego silnika. Dziwne tylko że skoro płyn wyrzuciło to czemu nie zapaliła się kontrolka od temp. silnika.....w innym aucie bez takiej kontrolki nim się zorientowałem to przejechałem ponad 25 km bez płynu i silnikowi nic nie było śmigał bezproblemowo. U mnie zegary zaczęły piszczeć jak zapaliła się kontrolka oleju.... Za swój dałem krocie i to był totalny golec nawet koło zamachowe odkręcili....ale przyjechał za zachodniej granicy.... Kupno używki to zawsze loteria...handlarze krzyczą sobie sporo...na szrotach czasem można za trzy stówy wyrwać....im więcej z oprzyrządowania silnika tym lepiej....na zdjęciach wszystko wychodzi ładnie....ja brałem w ciemno. Jak szukałem w kraju to rozbawił mnie jeden handlarz: "..ten silnik jest z policyjnego radiowozu więc jest godny polecenia..." Ta, mhm....przebieg w takich autach to czasem przekręcony milion..... Dzwoń i pytaj się o detale,,,,czy silnik był na chodzie...czy jest goły a jak nie to z czym...czy aukcja dotyczy konkretnie tego co jest na zdjęciu.....czy silnik był myty i dlaczego...po prostu bądż upierdliwy i ood razu oferuj 50% tego co sobie krzyczą. Nie porywaj się nagle na jakąś super okazję, tylko obdzwoń kilka ofert. Jak kupisz to niech sobie spiszą numery silnika aby w razie reklamacji nie wyszło że sie wyprą że to nie ich silnik. Powodzenia w szukaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2012 Postanowiłem jutro rozebrać i sprawdzić czy silnik wymienię czy tylko głowice będę planował i uszczelki uszczelniacze powymieniam i zawory jeszcze trzeba by dotrzeć, mam nadzieje ze gniazda nie będą wypalone. Jak się na panewce obrócił kupie inny silnik bo wału nie uśmiecha się robić. Ktoś niech podpowie jak mam lpg czy jest tam jakiś zawór żeby zakręcić czy tylko Elektro zawory. Jeśli chodzi o pojecie to jakieś mam mechanikiem nie jestem ale staram sie sam naprawiać bo jak mam liczyć na mechaników to stracił bym nerwy i pieniądze...Zamierzam zdjąć miskę i zdjąć głowice wtedy będę miał obraz co się stało każda sugestia jest mile widziana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 25 Listopada 2012 Zacznij od miski, czyli rozkręć korbowody na wale. W zbiorniku jeśli masz elektrozawór ( w 99% to musisz mieć) to zleci tylko to co jest w przewodzie między zbiornikiem a parownikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #16 Napisano 25 Listopada 2012 Zacznij od miski, czyli rozkręć korbowody na wale.W zbiorniku jeśli masz elektrozawór ( w 99% to musisz mieć) to zleci tylko to co jest w przewodzie między zbiornikiem a parownikiem. Wiem najpierw miska i zobaczę czy wał na panewkach jest okej jak będzie okej to górę zdejmę i będę musiał cos dalej począć z tym silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
landryn87 Zgłoś #17 Napisano 26 Listopada 2012 Witam Panowie zrobiłem tak jak mówiłem zdjąłem misę panewki wszystkie okej aż się zdziwiłem zdjąłem głowice trochę sie namęczyłem i nie wiem czy będę pamiętał jak wszystkie wężyki i kable podłączyć ale jak cos będziecie robić mi zdjęcia :)okazało sie ze uszczelka pod głowicą okej nie miałem siły już rozkręcać głowicy jutro to zrobię ale moje przypuszczenia głowica gdzieś pękła bo jak by inaczej brał wodę a olej brał na pewno przez uszczelniacze na zaworach, aha w misce olejowej był taki biały osad i takie czerwone plastik połamane ten osad to przez branie wody bo Panewki nie sa porysowane a wy jakie macie przypuszczenia??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 27 Listopada 2012 bo jak by inaczej brał wodę Pęknięty lub wyślizgany od kamienia cylinder... olej brał na pewno przez uszczelniacze na zaworach Po czym to stwierdziłeś? isce olejowej był taki biały osad i takie czerwone plastik połamane Raczej woda.....Ale plastik, hmmm? Miękki czy twardy...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #19 Napisano 27 Listopada 2012 Ale plastik, hmmm?Miękki czy twardy...? pewnie silikon skoro czerwony.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2012 A oleju nie przybywało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach