m13 Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2012 Witam. Rok temu zaślepiłem w swoim Pasku zawór EGR poprzez wstawienie blaszek przy zaworze i bloku silnika. Zaślepiłem również wężyk podciśnienia wychodzący z EGR. Teraz postanowiłem go odślepić. Po całej operacji okazało się że nie ma przyspieszenia. Turbina jakby nie działała. Poza EGR-em nie ruszałem nic więcej. Podpiąłem jedynie przewód podciśnienia do obudowy filtra powietrza (chyba jakiś czas temu coś robiłem i zapomniałem go podpiąć). Poza tym nic więcej nie ruszałem a do tego czasu z autem było wszystko ok. Sprawdzałem już węże podciśnieniowe i wszystkie wyglądają ok. Te których nie byłem pewien wymieniłem. Dolot przejrzałem ale nie znalazłem nieszczelności. Podłączyłem nowy zawór N75 i dalej to samo. Sprawdziłem już chyba wszystko o czym było napisane na forum i nic. Pomóżcie proszę bo już nie mam żadnego pomysłu. Załączam logi dynamiczne. Mam nadzieję że dobrze je zrobiłem bo to moje pierwsze. Widać na nich wyraźnie że nie ma ciśnienia doładowania ale nie wiem co jest przyczyną. http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105248.html http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105249.html http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105250.html http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105251.html http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105252.html Dodam jeszcze że robiłem Output Tests i zawór N75 pykał cicho, N239 dosyć głośno pykał a przy N18 słychać było tylko ciche bzyczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2012 Podmień N18 (napisałeś, że wymieniałeś N75, więc zapas jest na podmiankę). Sprawdź też czy wężyki nie są źle podpięte. Ewentualnie zaślep sam wężyk egr, jak było wcześniej i zrób loga 011BS. Na koniec zró 011BS i 003BS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2012 Nowy N75 wyjąłem bo jeśli stary działa to nowy mogę zwrócić. Ale jeszcze go nie oddałem więc nowy zapodam zamiast N18 i zobaczę czy coś się zmieniło. A czy N18 nie jest odpowiedzialny wyłącznie za EGR? Jeśli chodzi o ciśnienie powietrza to chyba tylko N75 ma coś do tego ewentualnie czujnik ciśnienia doładowania ale ten wymieniałem jakieś pół roku temu. Aha zapomniałem dodać że wywaliło mi błąd: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Pojawia się ten błąd jakoś na wyzszych obrotach lub wyższym biegu bo po krótkiej przejażdżce do 3 biegu nie pojawia się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2012 Podmieniłem zawór N18 na nowy N75 i dalej to samo. Sprawdziłem też większość przewodów podciśnieniowych i wszystko wygląda dobrze. Sprawdziłem też palcem jak zasysa pompa VACUM i nie wiem jak powinno być ale zasysa z siłą mniej więcej odkurzacza. Palec trzeba oderwać od króćca. Jutro porównam z innym Paskiem. Gruszka turbiny wygląda też dobrze. Po odpaleniu samochodu cięgno płynnie podciąga się maksymalnie i utrzymuje w tej pozycji. Niestety nie miałem możliwości zrobienia nowych logów ale czy te które już zamieściłem nie pomogą w zdiagnozowaniu gdzie szukać? Pomóżcie proszę bo już kończą mi się pomysły Czy na ten problem może mieć wpływ zawór N239 (niby słychać jak działa), przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania? Innych niż opisany w poprzednim poście VAG nie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2012 Zrób logi 003 BS, 011BS oraz dynamiczne 011 i 003 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2012 Postaram się jutro zrobić. Jakbyś mógł jeszcze napisać jak zrobić logi BS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #7 Napisano 22 Listopada 2012 Widzisz przycisk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2012 Zamieszczam logi. Może teraz uda się coś powiedzieć. BS - Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105482.html BS - Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105480.html Dynamiczne - Grupy: 003,011,003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105481.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) Moim zdaniem z logów wynika, jakby podciśnienie sterujące zaworem egr, jak i zmienna geometria było zbyt słabe. Zauważ, że zmiana wartości idzie bardzo wolno - patrząc na egr. Sugerowałbym sprawdzić/ przejrzeć wszystkie wężyki podciśnieniowe w układzie, ewentualnie wykręcić zawór EGR i dokładnie przeczyścić grzybek, który otwiera i domyka kanał spalin, jak również jego trzpień. Należałoby również sprawdzić czy sam egr nie gubi podciśnienia - sprawdzić jego membranę, czy nie jest dziurawa. Sprawdź też łącznik gumowy w ścianie grodziowej pomiędzy komorą silnika a podszybiem - podciśnienie idzie tamtędy do serwa. Ta guma czasem pęka i będziesz miał utratę podciśnienia. Kolejną rzeczą jest sprawdzenie, czy nie pomyliłeś jakiegoś wężyka w całym tym schemacie podciśnienia. Może tu znajdziesz odpowiedź na swój p[roblem: http://images37.fotosik.pl/578/ae06ada4c8491a2b.jpg Edytowane 22 Listopada 2012 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdziłem już wszystkie wężyki podciśnieniowe każdy pojedynczo przy grodzi (do N18) i co się dało przy N239. Jutro tak samo zrobię z wężykami przy N75. Ale wątpię żeby w tym leżał problem. Porównywałem zasysanie powietrza na wężu od turbiny i od EGRu w moim Pasku i Pasku ojca i w moim pasku była większa siła zasysania. Mimo to ojca Pasek śmiga a mój nie. W związku z tym raczej odpada łącznik gumowy w grodzi ale jeszcze go sprawdzę. Membrana w EGR nie jest dziurawa bo zasysałem ustami powietrze z niego i po zablokowaniu podciśnienie nie uchodziło. Poza tym robiłem jazdę próbną z zaślepionym wężykiem. Połączeń węzyków podciśnieniowych na pewno nie pomyliłem bo żadnych nie rozpinałem przy odślepianiu EGRu. Schemat który zamieściłeś jest chyba do innego TDI bo do mojego wygląda tak: http://imageshack.us/photo/my-images/177/b5avfukadpodcinienia.png/ Spróbuję z tym łącznikiem w grodzi a następnie ponownie zaślepię EGR. Mam pytanie. Czy zanieczyszczony grzybek w EGR miałby wpływ na brak przyspieszania? Czyściłem go i rozruszałem więc wszystko powinno być ok. Co jeśli grzybek by się nie domykał? Edytowane 22 Listopada 2012 przez m13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2012 Tak, twój schemat jest właściwy. Jeśli grzybek by się nie domykał spaliny będą leciały przez egr do silnika. Będzie to częsciowo obieg zamknięty. Rurka idąca od kolektora do egr jest przed wirnikiem, więc tyle ile zdoła przelecieć tyle wleci przez grzybek. Trzeba odciąć jeszcze raz mechanicznie egr (zaślepić wężyk, wstawić blaszkę pod grzybek), aby być pewnym czy to jego wina. ---------- Dodano o 20:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:53 ---------- Pomyślałem jeszcze o czymś - napisałeś że podłączyłeś wężyk upustowy do obudowy filtra powietrza. Sprawdź czy jest on drożny od zaworu aż do obudowy i czy w obudowie nie jest zatkany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m13 Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) No i po powtórnym zaslepieniu EGRu turbina zaczęła pracować jak wcześniej. Sprawdziłem cały układ podcisnienia i okazalo sie ze byl szczelny. Nie wiem czemu turbo nie chcialo dzialac. Opcje jak dla mnie: cos jest z podcisnieniem (pompa vacuum daje za niskie) i po odslepieniu EGRu bylo za slabe zeby obsluzyc razem turbine z EGRem a po zaslepieniu cale podcisnienie poszlo na turbo i jest ok. Druga opcja to ze EGR sie zastał i trzpień wewnątrz nie pracował płynnie przez co, zeby otworzyc zawor do odpowiedniej pozycji wiekszosc podcisnienia szlo na EGR a za malo do sterowania turbiną. Ale to tylko gdybanie laika. Dzięki za pomoc Banshee. Edytowane 24 Listopada 2012 przez m13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2012 Podłącz jak być powinno, ale wężyk podciśnieniowy do egr zaślep jakimś kawałkiem pręta. Jeśli będzie poprawne doładowanie to egr ma wadę. Jeśli nadal będzie to samo to zaślep podciśnienie przed n18 - wówczas on będzie wadliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #14 Napisano 14 Grudnia 2012 Siemka mam pytanko Jesli wypne kostke z egr-u to jak silnik sie zachowa ? Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2012 Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ? Tak samo czyli jak ? Opisz jakie masz obecnie objawy np. kontrolka/komunikat na zegarach, przymulenie silnika itd. Podawaj zawsze kod swojego silnika albo raz uzupełnij o te dane swój profil bo może się okazać, że EGR masz sterowany podciśnieniowo a odpinasz wtyczkę od modułu elektrycznego sterowania klapą gaszącą bo niestety nie wiem na ile znasz swój silnik i jego osprzęt. Jeśli odłączy się wtyczkę od modułu sterowania zaworem EGR to w żaden sposób nie wpłynie to na dynamikę silnika - nadal będzie jeździł jak przedtem (jeśli zawór EGR znajduje się w pozycji zamkniętej) z tą tylko różnicą, że w nowszych silnikach skończy się to sygnalizowaniem błędu przez kontrolkę i/lub komunikat "emission workshop" i oczywiście błędem w sterowniku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #16 Napisano 15 Grudnia 2012 Tak samo czyli jak ? Opisz jakie masz obecnie objawy np. kontrolka/komunikat na zegarach, przymulenie silnika itd. Podawaj zawsze kod swojego silnika albo raz uzupełnij o te dane swój profil bo może się okazać, że EGR masz sterowany podciśnieniowo a odpinasz wtyczkę od modułu elektrycznego sterowania klapą gaszącą bo niestety nie wiem na ile znasz swój silnik i jego osprzęt. Jeśli odłączy się wtyczkę od modułu sterowania zaworem EGR to w żaden sposób nie wpłynie to na dynamikę silnika - nadal będzie jeździł jak przedtem (jeśli zawór EGR znajduje się w pozycji zamkniętej) z tą tylko różnicą, że w nowszych silnikach skończy się to sygnalizowaniem błędu przez kontrolkę i/lub komunikat "emission workshop" i oczywiście błędem w sterowniku silnika. Siemka nie podawalem kodu bo to nie ma znaczenia pytanie bylo ogolne ale i tak polowicznie odpowiedziales na moje pytanko dzieki. Zadnej kontrolki nie ma na zegarach . Dolega mi to http://forum.vw-passat.pl/threads/127389-Wibracje-powyzej-2000-obr-min i sugestie mile widziane . Mialem tez maly problem silnik chodzil glosno zero bledow wiec sobie wymienilem przeplywke i ...alleluja zadzialalo silnik cichy . Przy odlaczaniu przeplywki silnik chodzil tak samo ( przyspieszenie takie samo ) i zero sygnalizacji na zegarach wiec z tad moje pytanie o EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #17 Napisano 15 Grudnia 2012 Mialem tez maly problem silnik chodzil glosno zero bledow wiec sobie wymienilem przeplywke i ...alleluja zadzialalo silnik cichy . Opisz bardziej szczegółowo ten przypadek jeśli masz chwilę - czy stara przepływka zaniżała wartości na vagu? głośno to znaczy jak chodził i co się zmieniło po wymianie przepływki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #18 Napisano 15 Grudnia 2012 (edytowane) Nic na vagu nie widziałem i tez nie było błędów. Po odlaczeniu kostki od przepływki nie było nic, tylko short to ground (standard) był głośny jak traktor. Po zmianie przepływki ucichl . Nie było żadnej różnicy jak była podłączona czy nie, rwal do przodu jak głupi. Mam w robocie Sprintera i w ramach testu odlaczylem przepływke mul totalny, dwa tygodnie do setki. I jeszcze jedno były wymiany softu w b6 a propo psujących się egrow stąd mój wniosek jest taki wymienili soft żeby nie pokazywał błędów przepływki i egra. Ja w tym tygodniu wymienię egra i zobaczę o co kaman. Pozdro:) Edytowane 15 Grudnia 2012 przez Mr Wilq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
facho98 Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2016 Po co odpina się przewody. Ja kupiłem passata z nie działającą turbiną i się okazało ze 4 przewody ciśnieniowe są odłączone i ani ja ani mój mechanik nie wiemy co z tym robić. zna ktoś może prawdopodobną przyczyne? Dodam że auto kupiłem w Anglii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekhenry Zgłoś #20 Napisano 2 Lutego 2016 Znajdź podobnego passata i podepnij tak jak w nim jak nie umiesz czutac wyzej zamieszczonych schematów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach