arni251 Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2012 Witam co o tym sądzicie http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-do-silnika-35mm-500w-i2781100107.html ma ktoś z was coś takiego, jak to sie sprawuje?? Dodajcie swoje opinie. Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Given Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2012 Wlaśnie zacząłem się nad czymś takim zastanawiać Odstrasza mnie opis, że trzeba rozwiercić termostat, nie łatwiej zamontowac to w małym obiegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2012 Na co Wam to? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2012 Coś takiego to można sobie wstawić do ciągnika. Ciekawe jakim sposobem podepniesz się pod prąd jeśli masz samochód np. pod blokiem? No chyba, że masz własne podwórze i garaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2012 Ja mam takie coś w ciągniku rolniczym, bo mam gospodarstwo, i sprawuje sie idealnie i właśnie myśle o tym by wstawić to do paska B3 bo bede go w zimę często używać a wiadomo jakie to są mrozy w okolicach Suwałk. Tylko właśnie jak jest z tym rozwierceniem tego termostatu hmmmm!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2012 Ja mam takie coś w ciągniku rolniczym, bo mam gospodarstwo, i sprawuje sie idealnie i właśnie myśle o tym by wstawić to do paska B3 bo bede go w zimę często używać a wiadomo jakie to są mrozy w okolicach Suwałk. Tylko właśnie jak jest z tym rozwierceniem tego termostatu hmmmm!! Chodzi o to żeby był swobodny przepływ płynu przez cały układ nie tylko przez zamknięty ale i także w bloku. Otwór wiercisz z boku termostatu a nie centralnie w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2012 I termostat już nie spełnia swojej roli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Given Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2012 Ale chyba lepiej grzalke umiescic w broku, wybic jedna zaslepke i grzalke tam wstawic. Na co nam to? Ja np mieszkam w domu, auto parkuje pod chmurka, ale kontakt 230V mam 3-4m od miejsca gdzie parkuje, wiec w moim przypadku nie ma problemu z dostepem do sieci. Pomaga przy odpalaniu, a jak jest jeszcze grzalka oleju to eliminuje calkowicie zimny rozruch Widzieliscie jak wyglada olej 0W30 przy temp -35*C? Gestszy niz miod, jak takie cos moze dobrze smarowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2012 Żeby to zamontować to jakaś straszna rzeźba musi być... Podgrzewacz na 230V to raczej tylko coś do miski oleju ma sens: http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-silnika-oleju-paliwa-230v-12v-grzalka-i2793822126.html http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-plynu-wody-silnika-grzalka-oleju-750w-i2784662994.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2012 (edytowane) podłączę się do tematu macie może jakieś fotki lub opinie na temat wstawiania świecy żarowej w roli podgrzewacza boryga ?: coś takiego ?http://moto.allegro.pl/ford-focus-mk1-98-1-8-tddi-podgrzewacz-wody-i2757605700.html Edytowane 18 Listopada 2012 przez Luq@sz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 19 Listopada 2012 podłączę się do tematu macie może jakieś fotki lub opinie na temat wstawiania świecy żarowej w roli podgrzewacza boryga ?: coś takiego ?http://moto.allegro.pl/ford-focus-mk1-98-1-8-tddi-podgrzewacz-wody-i2757605700.html To jest fabryczne wyposażenie, które montuje do swych silników diesla fabrycznie ford. W silnikach NP. w silniku VW o kodzie AFN też jest takie rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #12 Napisano 19 Listopada 2012 taki podgrzewacz mam u siebie na aukcjach na allegro są do fl i przed fl http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-vw-passat-1-9-tdi-b5-fl-01r-i2802890025.html http://allegro.pl/vw-audi-seat-1-9-tdi-podgrzewacz-wody-028121145-i2779462560.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #13 Napisano 19 Listopada 2012 owszem ja myślę o zastosowaniu czegoś takiego w benzynie z gazoliną, ale to chyba żadna różnica borygo jest jednakowe dla obu paliw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) owszem ja myślę o zastosowaniu czegoś takiego w benzynie z gazoliną, ale to chyba żadna różnica borygo jest jednakowe dla obu paliw No to by było coś rewelacyjnego przy gazolinie! Przy temperaturach ujemnych zanim się przełączy na lpg to jestem u celu. później samochód stygnie i znowu jadę na Pb. Fajnie by było taki podgrzewcz przed parownikiem zamontować. Mondeo MKIII ma taki jak by mi pasował :-) http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-mondeo-3-mk3-2-0-tdci-00-06r-i2791164725.html Edytowane 20 Listopada 2012 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #15 Napisano 20 Listopada 2012 tyle ze taka swieca ma marna sprawnosc w grzaniu cieczy ... a pomyslcie jeszcze jak wam fajnie aku bedzie niedoladowywac na krotkich odcinkach ? Dodajmy do tego, że zazwyczaj benzyna ma jeszcze mniejsza pojemność akumulatora ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Obciążenie aku na pewno jest spore ale V6 ma duży alternator (120A) i akumulator to sobie poradzi poza tym poświecił bym się i raz w tygodniu go doładował Mi by wystarczyło żeby woda wypływająca z tej grzałki miała około 25°C --------------- No proszę i są gotowe produkty http://allegro.pl/grzalka-12v-podgrzewacz-pod-parownik-lpg-reduktor-i2803640120.html http://allegro.pl/grzalka-12v-podgrzewacz-plynu-lpg-lub-tdi-kpl-i2800768721.html Edytowane 20 Listopada 2012 przez Awariall Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2012 Poradzi sobie ? Swoją drogą kiedy to doładuje to nie jest tak, że zapalisz i pyk naładowany ... Musisz trochę pojeździć ... Jak z prostownikiem nie wystarczy 5 min, bo zapalisz, aku będzie niedoładowany Druga sprawa większe obciązenie alternatora = większe spalanie, szybsze zużycie aku itd ... opłaca sie za 100 ml benzyny czy tam ile ? Prąd do doładowania akumulatora też kosztuje ... i zmarnowany czas. Dochodzi jeszcze niezawodność, bo któregoś razu gdzieś nie zapalisz bo prądu braknie. Dodam, że w tdi jest taki układ, że musi być ileś tam % wypełnienia alternatora, żeby to się włączyło ( gdzies na forum jest napisane) i jak masz nawet słaby aku to juz ECU tego nie włączy ci ... więc coś w tym musi być, wiezowiec ludzi nad tym myślał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2012 No oczywiście kolego masz racje, że naładowanie akumulatora to nie jest pięć minut i gdyby tu chodziło o setkę benzyny dziennie to nawet bym sobie nie zawracał głowy tym tematem. Wieżowiec ludzi myślał też nad elektryczną grzałką o mocy 900W (czyli podobna do 3 świec) zamontowaną w nagrzewnicy w niektórych egzemplarzach passata służąca do dmuchania ciepłym powietrzem na szybę zaraz po odpaleniu. Prąd pobierany jest z alternatora więc nie obciąża aku a taka grzałka działa przez parę minut więc nie widzę powodu dla którego podgrzewacz wody miał by mieć tak destruktywny wpływ na samochód jak to opisujesz :-) Jeżeli chodzi o niezawodność to nie kupuje gównianych części i na aku mam 3 lata gwarancji z assistance jak nie odpali dzwonie przyjeżdżają i mnie odpalają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2012 Dobra to nie lepiej webasto założyc ? Porównujesz grzałke 900 W do takich 3 świeczek ? Dodatkowo sprawdź czy te 120A w twoim alternatorze jest osiągane już w niskim przedziale obrotów No ale jak się ma V6 i prawie 3 l to sie żałuje każdego mililitra na samochód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2012 Webasto bardzo fajna rzecz ale ja potrzebuje podgrzania płynu przez chwile po odpaleniu. Tak porównuje bo te trzy świeczki mają moc 1kW i skoro samochód radzi sobie z taką grzałką w nagrzewnicy to i z tym nie będzie miał problemu. Ależ ja mu nie żałuje jeżdżę nim już pięć lat i jestem zadowolony wiadomo swoje spalić musi, teraz zobaczyłem ten temat i skoro jest możliwość oszczędzania to dlaczego nie? Obecnie przy tych temperaturach na Pb wydaje minimum 100zl tygodniowo jeżeli mógł bym 50zl to zawsze zostaje na piwko na koniec tygodnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach