Skocz do zawartości
nakonr

[INSTRUKCJA] B5 WYMIANA PRZEGUBU osłony gumy PORADNIK

Rekomendowane odpowiedzi

Napiszę jeszcze uwagi z własnych obserwacji:

- aby zdjąć przegub z półosi przy większym przegubie wystarczy wkręcić na max tą dużą śrubę co mocuje go do piasty, przy mniejszym ktoś już pisał ze śruba wchodzi w półoś, można wiec zastosować patent jak na filmiku:

 

- Po wymianie przy wkręcaniu tej dużej śruby warto zwrócić uwagę na ilość powietrza jaka zostanie w osłonie. Pisał już ktoś aby nie było go za mało - zapadnięta osłona, nie może być go też za dużo - napompowana.

Myślę że właśnie ten czynnik głównie wpływa na żywotność nowej osłony gumowej.

U siebie ostatnio tam zaglądałem [wymieniałem opaski bo zmuszony wcześniej byłem dać jakieś niepewne] i musiałem tego nie dopilnować , w jednej osłonie było więcej powietrza i widać już efekt po 30kkm- na powierzchni gumy są przytarcia, ewidentnie tarła sama o siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej.g

cześć !

Napracowałeś się trochę sporządzając ów opis - dzięki ! Mam jednak parę "ALE" .

To nie żadna zawleczka, tylko pierścień sprężynujący ( będący tu swoistym zabezpieczeniem przed wysunięciem się półosi z

przegubu ).

A to zdjęcie z tym młotkiem , którym uderzasz w osłonę przegubu by ten pierścień schował się w rowek na wielowypuście półosi i w ten sposób pozwolił na rozdzielenie przegubu i półosi od siebie, lepiej usuń - bo to straszna porada !!! A wiem że chciałeś dobrze uczynić całym opisem .

Czasami trzeba użyć młotka ( no jak nie ma się przyrządu ), ale wówczas uderzać w pierścień wewnętrzny tego przegubu - czyli w

element przesuwny na wielowypuście półosi . Jak ? Np: przykładasz mały młotek ( lub coś innego o małych gabarytach ) i teraz uderzasz drugim młotkiem solidniejszym w ten mały. Tak nic nie powinieneś uszkodzić !

Jednak w przypadku rozwiązania konstrukcyjnego półosi - jak wyżej - nie zawahałbym się użyć nawet tej samej śruby zabezp.

przegub w piaście , oczywiście z odpowiedniej długości nakładką - przedłużką , po to by wypchnąć półoś. ~

I znowu diabeł tkwi w szczegółach : ta przedłużka nie może być za długa i wg mnie najlepiej takiej długości aby po wkręceniu ręką całości do oporu było jeszcze 2-3 mm luzu pod łbem śruby na dokręcenie ( żwawo i z pewnym impetem ) kluczem. W takim przypadku

nie ma możliwości abyś popsuł gwint.

....A tego kosza i kul przegubu ja bym nie doradzał wyciągać. Umyć to w pojemniku z benzyną 2 razy i OK ! I niech każda kulka będzie

w swoim rowku !!

...50 zł za wymianę takiej jednej manszety , to nie dużo - pod warunkiem, że ten ktoś zrobi to fachowo i np: nie zostawi ci starego

smaru w przegubie . Całość operacji wymaga niezwykłej higieny, bo do wnętrza przegubu nie powinno się dostać nawet ziarnko

piachu a wiadomo ileż tego "syfu" jest całej przestrzeni nadkola i zawieszenia .

Tak więc rozumiem i tych co wymianę tę podejmują się sami !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doskonała wizualizacja.:))))) Ja ostatnio wymieniałem osłonę przegubu w audi i trochę okrężna drogą robiłem bo śruby wahaczy zapieczone to odkręciłem przegub wewnętrzny od strony skrzyni i wyciągnąłem całą półoś. Następnym razem będę robił jak na wizualizacji będzie szybciej i łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie zrobiony manual, dziś z kumplem ogarnęliśmy temat z wymianą osłony. Udało się bez rozpinania wahaczy.

Tak więc do zrobienia w 100% jak w opisie. Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus.

W moim Pasiaku jest imbus 17:luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konkretnie zrobiony manual, dziś z kumplem ogarnęliśmy temat z wymianą osłony. Udało się bez rozpinania wahaczy.

Tak więc do zrobienia w 100% jak w opisie. Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus.

Być może zależy to od mocy, ale na pewno od skrzyni - mój avb 2004 automat miał oryginalnie 17tki imbus i pełne półosie, że śruba robić mogła jako ściągacz. Rodziców avb 2004 manual miał 14tki i puste półosie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus.

ja mam przedlifta i mam z przodu imbus 17, a z tyłu 14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam przedlifta i mam z przodu imbus 17, a z tyłu 14

 

Czyli nie ma reguły, tak samo chyba jak ze śruba, jedni mają na imbus 17 czy 14, a i zdarza się zwykła śruba klucz 27. Tego właśnie nie rozumiem. Ostatnio wymieniałem u siebie jedną osłonę bo guma pękła, a wczoraj u kumpla wymieniliśmy. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, w moim zestawie guma była śruba imbus 17, z kolei u kumpla w zestawie patrzymy, a tam śruba na klucz 27. Oba zestawy ten sam numer, ten sam producent, a takie rzeczy. W ogóle to guma też jakby trochę inny rodzaj w dotyku, do tego jeszcze inne opaski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem według tego poradnika,przegub wyszedł bez rozpinania wahaczy,ale już przy wkładaniu musiałem je rozpinać.

Miałem w zestawie dwa pierścienie i założyłem ten mniejszy który wchodził na oś,to ten drugi większy jest do innej ośki czy jak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, przegub wymieniony, wyszedł w miare łatwo, gorzej było z wsadzeniem ale jakoś sie udało, dzieki wielkie za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mistrzostwo Świata ta instrukcja! Szkoda tylko, że teraz, bo męczyłem się z wymianą we wrześniu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zabrałem się za wymianę i... zonk, nie mam takiego imbusu/a (?) . Wie ktoś może gdzie mogę go dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! Zabrałem się za wymianę i... zonk, nie mam takiego imbusu/a (?) . Wie ktoś może gdzie mogę go dostać?

 

Kolego szukaj z sklepie z narzędziami, jak nie masz w okolicy takowego to allegro, chyba że masz zaprzyjaźniony warsztat albo kolegę co pracuje w warsztacie to niech wypożyczy na weekend. Opcji jest multum :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o odświeżenie fotek z pierwszego posta?

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tez użyć uniewersalnej rozciagliwej osłony przegubu. Ostatni przegląd mojego auta poległ właśnie na osłonie przegubu. Warsztat zażyczył sobie £100 za wymiane. Kupiłem coś takiego:

 

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=130693567327&alt=web

 

I obyło się bez ściągania przegubu, guma jest na tyle rozciągliwa ze przechodzi nad przegubem. Cała robota zajeła może godzinkę. Minął już prawie rok i narazie osłona ma się dobrze.

Edytowane przez piasek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Chcę zmienić osłonę przegubu zewnętrznego, lecz mam problem z wybiciem samego przegubu.. stukałem młotem, wkręcałem śrubę i nic.. siedzi sztywno.. rozmyślałem o użyciu ściągacza do łożysk, ale łapiąc zewnętrzną stronę przegubu to się rozpadnie (chyba) ;/ pomocy bo brak sił już..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj podstawową zasadę. Nic na siłę !!! WEŹ WIĘKSZY MŁOTEK !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Aleiz stukalem takim 4kg i nic. Jest możliwość jakos dojść do tej zawleczki i ją dogiąć jakoś? A ten ściągacz odradzasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nigdy ściągaczem nie ściągałem przegubu. Jeszcze żaden przegub nie oparł się 10cio kilogramowemu "Stefanowi". Tyle, że w dwie osoby trzeba i dobrze półoś trzymać żeby nie wyskoczyła ze skrzyni :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności