GRZECHHH Zgłoś #81 Napisano 14 Sierpnia 2013 Napiszę jeszcze uwagi z własnych obserwacji: - aby zdjąć przegub z półosi przy większym przegubie wystarczy wkręcić na max tą dużą śrubę co mocuje go do piasty, przy mniejszym ktoś już pisał ze śruba wchodzi w półoś, można wiec zastosować patent jak na filmiku: - Po wymianie przy wkręcaniu tej dużej śruby warto zwrócić uwagę na ilość powietrza jaka zostanie w osłonie. Pisał już ktoś aby nie było go za mało - zapadnięta osłona, nie może być go też za dużo - napompowana. Myślę że właśnie ten czynnik głównie wpływa na żywotność nowej osłony gumowej. U siebie ostatnio tam zaglądałem [wymieniałem opaski bo zmuszony wcześniej byłem dać jakieś niepewne] i musiałem tego nie dopilnować , w jednej osłonie było więcej powietrza i widać już efekt po 30kkm- na powierzchni gumy są przytarcia, ewidentnie tarła sama o siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej.g Zgłoś #82 Napisano 14 Września 2013 cześć ! Napracowałeś się trochę sporządzając ów opis - dzięki ! Mam jednak parę "ALE" . To nie żadna zawleczka, tylko pierścień sprężynujący ( będący tu swoistym zabezpieczeniem przed wysunięciem się półosi z przegubu ). A to zdjęcie z tym młotkiem , którym uderzasz w osłonę przegubu by ten pierścień schował się w rowek na wielowypuście półosi i w ten sposób pozwolił na rozdzielenie przegubu i półosi od siebie, lepiej usuń - bo to straszna porada !!! A wiem że chciałeś dobrze uczynić całym opisem . Czasami trzeba użyć młotka ( no jak nie ma się przyrządu ), ale wówczas uderzać w pierścień wewnętrzny tego przegubu - czyli w element przesuwny na wielowypuście półosi . Jak ? Np: przykładasz mały młotek ( lub coś innego o małych gabarytach ) i teraz uderzasz drugim młotkiem solidniejszym w ten mały. Tak nic nie powinieneś uszkodzić ! Jednak w przypadku rozwiązania konstrukcyjnego półosi - jak wyżej - nie zawahałbym się użyć nawet tej samej śruby zabezp. przegub w piaście , oczywiście z odpowiedniej długości nakładką - przedłużką , po to by wypchnąć półoś. ~ I znowu diabeł tkwi w szczegółach : ta przedłużka nie może być za długa i wg mnie najlepiej takiej długości aby po wkręceniu ręką całości do oporu było jeszcze 2-3 mm luzu pod łbem śruby na dokręcenie ( żwawo i z pewnym impetem ) kluczem. W takim przypadku nie ma możliwości abyś popsuł gwint. ....A tego kosza i kul przegubu ja bym nie doradzał wyciągać. Umyć to w pojemniku z benzyną 2 razy i OK ! I niech każda kulka będzie w swoim rowku !! ...50 zł za wymianę takiej jednej manszety , to nie dużo - pod warunkiem, że ten ktoś zrobi to fachowo i np: nie zostawi ci starego smaru w przegubie . Całość operacji wymaga niezwykłej higieny, bo do wnętrza przegubu nie powinno się dostać nawet ziarnko piachu a wiadomo ileż tego "syfu" jest całej przestrzeni nadkola i zawieszenia . Tak więc rozumiem i tych co wymianę tę podejmują się sami ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszekmw Zgłoś #83 Napisano 15 Września 2013 Doskonała wizualizacja.))) Ja ostatnio wymieniałem osłonę przegubu w audi i trochę okrężna drogą robiłem bo śruby wahaczy zapieczone to odkręciłem przegub wewnętrzny od strony skrzyni i wyciągnąłem całą półoś. Następnym razem będę robił jak na wizualizacji będzie szybciej i łatwiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #84 Napisano 17 Października 2013 Konkretnie zrobiony manual, dziś z kumplem ogarnęliśmy temat z wymianą osłony. Udało się bez rozpinania wahaczy. Tak więc do zrobienia w 100% jak w opisie. Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #85 Napisano 17 Października 2013 Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus. W moim Pasiaku jest imbus 17:luka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #86 Napisano 18 Października 2013 Konkretnie zrobiony manual, dziś z kumplem ogarnęliśmy temat z wymianą osłony. Udało się bez rozpinania wahaczy.Tak więc do zrobienia w 100% jak w opisie. Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus. Być może zależy to od mocy, ale na pewno od skrzyni - mój avb 2004 automat miał oryginalnie 17tki imbus i pełne półosie, że śruba robić mogła jako ściągacz. Rodziców avb 2004 manual miał 14tki i puste półosie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #87 Napisano 22 Października 2013 Mała wstawka, w b5 FL klucz imbus 17 jest, możliwe że przed liftem jest mniejsza na 14imbus. ja mam przedlifta i mam z przodu imbus 17, a z tyłu 14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #88 Napisano 22 Października 2013 ja mam przedlifta i mam z przodu imbus 17, a z tyłu 14 Czyli nie ma reguły, tak samo chyba jak ze śruba, jedni mają na imbus 17 czy 14, a i zdarza się zwykła śruba klucz 27. Tego właśnie nie rozumiem. Ostatnio wymieniałem u siebie jedną osłonę bo guma pękła, a wczoraj u kumpla wymieniliśmy. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, w moim zestawie guma była śruba imbus 17, z kolei u kumpla w zestawie patrzymy, a tam śruba na klucz 27. Oba zestawy ten sam numer, ten sam producent, a takie rzeczy. W ogóle to guma też jakby trochę inny rodzaj w dotyku, do tego jeszcze inne opaski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazek1990 Zgłoś #89 Napisano 29 Października 2013 Wymieniłem według tego poradnika,przegub wyszedł bez rozpinania wahaczy,ale już przy wkładaniu musiałem je rozpinać. Miałem w zestawie dwa pierścienie i założyłem ten mniejszy który wchodził na oś,to ten drugi większy jest do innej ośki czy jak?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczy Zgłoś #90 Napisano 3 Grudnia 2013 witam, przegub wymieniony, wyszedł w miare łatwo, gorzej było z wsadzeniem ale jakoś sie udało, dzieki wielkie za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cvvarty Zgłoś #91 Napisano 3 Grudnia 2013 Mistrzostwo Świata ta instrukcja! Szkoda tylko, że teraz, bo męczyłem się z wymianą we wrześniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrzyk31 Zgłoś #92 Napisano 4 Grudnia 2013 Witam! Zabrałem się za wymianę i... zonk, nie mam takiego imbusu/a (?) . Wie ktoś może gdzie mogę go dostać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #93 Napisano 12 Grudnia 2013 Witam! Zabrałem się za wymianę i... zonk, nie mam takiego imbusu/a (?) . Wie ktoś może gdzie mogę go dostać? Kolego szukaj z sklepie z narzędziami, jak nie masz w okolicy takowego to allegro, chyba że masz zaprzyjaźniony warsztat albo kolegę co pracuje w warsztacie to niech wypożyczy na weekend. Opcji jest multum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jajko Zgłoś #94 Napisano 16 Marca 2016 Mogę prosić o odświeżenie fotek z pierwszego posta? Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #95 Napisano 16 Marca 2016 (edytowane) Można tez użyć uniewersalnej rozciagliwej osłony przegubu. Ostatni przegląd mojego auta poległ właśnie na osłonie przegubu. Warsztat zażyczył sobie £100 za wymiane. Kupiłem coś takiego: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=130693567327&alt=web I obyło się bez ściągania przegubu, guma jest na tyle rozciągliwa ze przechodzi nad przegubem. Cała robota zajeła może godzinkę. Minął już prawie rok i narazie osłona ma się dobrze. Edytowane 16 Marca 2016 przez piasek1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #96 Napisano 16 Marca 2016 troche juz minelo czasu od stworzenia watku. takze polecam http://lmgtfy.com/?q=passat+b5+wymiana+przegubu+polosi+youtube filmik bez odkrecania wachaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #97 Napisano 2 Sierpnia 2016 Witam wszystkich forumowiczów. Chcę zmienić osłonę przegubu zewnętrznego, lecz mam problem z wybiciem samego przegubu.. stukałem młotem, wkręcałem śrubę i nic.. siedzi sztywno.. rozmyślałem o użyciu ściągacza do łożysk, ale łapiąc zewnętrzną stronę przegubu to się rozpadnie (chyba) ;/ pomocy bo brak sił już.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #98 Napisano 2 Sierpnia 2016 Pamiętaj podstawową zasadę. Nic na siłę !!! WEŹ WIĘKSZY MŁOTEK !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweloo Zgłoś #99 Napisano 2 Sierpnia 2016 @Aleiz stukalem takim 4kg i nic. Jest możliwość jakos dojść do tej zawleczki i ją dogiąć jakoś? A ten ściągacz odradzasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #100 Napisano 2 Sierpnia 2016 Nie wiem nigdy ściągaczem nie ściągałem przegubu. Jeszcze żaden przegub nie oparł się 10cio kilogramowemu "Stefanowi". Tyle, że w dwie osoby trzeba i dobrze półoś trzymać żeby nie wyskoczyła ze skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach