zwirek Zgłoś #21 Napisano 25 Października 2012 opis rewelacyjny! Piwko za niego, a ja zamawiam nowy przegub i do roboty! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #22 Napisano 25 Października 2012 panowie mam pytanie odnośnie osłony przegubu.zakupiłem osłonkę lobro i w zestawie oprócz pierścienia i plastikowego odbojnika (mają jednakową średnicę wewnętrzną)znajduje się jeszcze jeden pierścień o większej średnicy, którego nie ma na załączonych fotkach.zestaw identyczny jak ten z aukcji: http://moto.allegro.pl/oslona-przegubu-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-b5-lobro-i2737731272.html zapewne jest on gdzieś potrzebny tylko gdzie? może tylko w niektórych wersjach silnika się go montuje?proszę o jakiekolwiek wskazówki. a tak przy okazji to super opis. szkoda że nie miałem go wcześniej, bo przez wymianę osłony i przegubu przechodziłem już kilka razy i zawsze u mechaniora. należy się wielkie piwko. pozdrawiam Poszperałem i znalazłem ją tutaj. zrobiłem screen z etki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertwil Zgłoś #23 Napisano 30 Października 2012 Powiem tak - z takim opisem to moja żona stwierdziła że wymienia tą osłonę ( bo właśnie mi jedna pękła ) Wspaniały opis, jak jeszcze będziesz coś działał przy swoim autku to zachęcam do stworzenia podobnej dokumentacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
francuz Zgłoś #24 Napisano 30 Października 2012 Świetny opis i zdjęcia doskonałej jakości na których wszystko dokładnie widać. brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu Zgłoś #25 Napisano 30 Października 2012 Suuper poradnik. Wielkie dzięki za fotorelacje bo własnie muszę się zabrać za wymianę przegubu. Teraz będzie zdecydowanie łatwiej . Szacuneczek i pozdrowionka P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolf80 Zgłoś #26 Napisano 26 Listopada 2012 Super opis. Wymieniłem w 40 min. Wielkie dzieki NAKONR. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rider Zgłoś #27 Napisano 30 Listopada 2012 Gratulacje dla twórcy tak przystępnego opisu! Mi, laikowi z zakresu mechaniki, wymiana osłony po zapoznaniu się z tym opisem zajęła 1 godzinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cheapz Zgłoś #28 Napisano 30 Listopada 2012 Gratulacje kolego, świetny instruktaż ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominRS Zgłoś #29 Napisano 4 Grudnia 2012 lux Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #30 Napisano 9 Grudnia 2012 Witam,fajny opis widze ze prawa strone robiles, probowales lewj strony w ten sposob?Musza byc opaski zaciskowe na gumy,czy skrecane moga byc?pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #31 Napisano 9 Grudnia 2012 ja wymieniałem lewą i prawą stronę problemów nie było , co do opasek lepsze te zaciskane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek91 Zgłoś #32 Napisano 20 Grudnia 2012 nakonr, wymieniłem przegub wg Twojej instrukcji. Szybko i sprawnie poszło. Dzięki za poradnik! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #33 Napisano 21 Grudnia 2012 Witam,fajny opis widze ze prawa strone robiles, probowales lewj strony w ten sposob?Musza byc opaski zaciskowe na gumy,czy skrecane moga byc?pozd. skrecane ci pozrywa. Chociaz nie wiem czemu ale kiedys klienta wypuscilismy na sztrapsach (nie pytajcie czemu...) i przejechal okolo 3-4 miesiecy tylko zlekkim "zapoceniem" spod gumy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #34 Napisano 21 Grudnia 2012 Witam,fajny opis widze ze prawa strone robiles, probowales lewj strony w ten sposob?Musza byc opaski zaciskowe na gumy,czy skrecane moga byc?pozd. Prawa i lewa strona wymieniamy tak samo. skręcane lepiej nie. kiedyś zamontowałem skręcaną to łeb od śruby mi dziurę zrobił w gumie. Przy skręceniu koła śruba obcierała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #35 Napisano 24 Grudnia 2012 Witam. W czasie jazdy wypiela mi sie polos z przegubu. Auto musialem holowac okolo 8km. Zapadla decyzja o wymianie przegubu gdyz juz strzelal, a jako ze w garazu mialem prawie nowy (demontowany z osi innej skrzyni ktora poszla na handel, krotko po wymianie przegubów) to wymienilem. Niestety po wymianie przegubu auto wpada w okropne wibracje juz przy 60km/h. Wibracje i takie buczenie we wnetrzu auta jest nie do zniesienia i im szybciej jade tym gorzej. Dodam ze wczesniej zanim ta polos wyskoczyla nie bylo tego problemu. Czy moze sie polos skrzywic w chwili wypiecia(jechalem okolo 80km/h), lub holowania(30-40km/h)? I jeszcze jedno pytanie - do czego słuzy ta wypukla podkładka miedzy tym platikowym odbojnikiem a zawleczka na osi? Tej niestety nie mialem bo jedna zgubila sie gdy sie przegub wypial, a ta z tego nowego przegubu byla zniszczona. Wiec zlozylem to bez tej podkładki. Czy jej brak moze powodowac az tak wielkie wibracje? A moze to problem z przegubem wewnetrznym. Juz mnie wkur.... ten samochod bo ciagle cos sie z nim dzieje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #36 Napisano 24 Grudnia 2012 Bez tej podkładki przegub będzie latał na półosi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #37 Napisano 24 Grudnia 2012 Bez tej podkładki przegub będzie latał na półosi Sprawdzilem sobie i faktycznie polos ma delikatny luz wzdłużny, ale dosłownie kilka mm. Ale czy te kilka mm moze byc przyczyną tak duzych wibracji? Na postoju przy uruchomionym silniku az opona sie trzesie. Natomiast jak skręce kola na maxsa to drgania ustają. Przy okazji zerknalem na przegub wewnetrzny i nie ma on żadnego luzu poprzecznego. Mniemam ze to dobrze. Chyba bede musial jednak załozyc te podkładke. Nie jest to duzo roboty. Inna sprawa jest czy dostane te podkładke osobno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spain82 Zgłoś #38 Napisano 24 Grudnia 2012 super opis i fotki,nawet laicy zrozumieja.Prawda tez ze mozna zdemontowac przegub bez podnoszenia zwrotnicy,wystarczy kogos za kierownice zeby na chwilke przytrzymal na maxa skret i przy wkladaniu tak samo.Oczywiscie wszystko na zgaszonym silniku.Tak robie u siebie.Ta sruba ktora mozna wkrecic w przegub zeby go zdjac, to nawet ta oryginalna mozemy wkrecic i napewno gwintu nie uszkodzimy,jest to sruba utwardzana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quki2007 Zgłoś #39 Napisano 28 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Nakorn - dzięki Twojej instrukcji sam dziś wymieniłem osłonę przegubu (tyle, że od strony kierowcy). W kieszeni zostało 50 PLN - niby niewiele, ale satysfakcja po skończonej pracy - bezcenna . Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem, jakie nabyłem podczas wymiany osłony. Otóż na etapie ściągania przegubu, skorzystałem z rady niekrótych z Was - wkręciłem śrubę w przegub licząc na to, że sam zeskoczy z półosi. Niestety, tak się nie stało. Gdy próbowałem ją wykręcić z powrotem, pojawił się problem - śruba wykręcała się BARDZO ciężko, aż dałem sobie spokój. Postanowiłem więc użyć młotka. Po zdjęciu przegegubu, musiałem uporać się jeszcze z zakleszczoną śrubą. Na szczęście udało mi się ją wkręcić (tak - wkręcić, a nie wykręcić), dzięki czemu mogłem bez problemu wykręcić ją drugą stroną, oczywiście po uprzednim ucięciu łba śruby. Dalej to już wg instrukcji kolegi. Pozdrawiam Łukasz P.S. Nakorn - chciałbym Ci dać "pomógł", ale nie widzę tej opcji. Tak, czy inaczej WIELKIE dziękuję!!! Szczęśliwego Nowego Roku!!! Edytowane 28 Grudnia 2012 przez quki2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #40 Napisano 28 Grudnia 2012 Witam, Nakorn - dzięki Twojej instrukcji sam dziś wymieniłem osłonę przegubu (tyle, że od strony kierowcy). W kieszeni zostało 50 PLN - niby niewiele, ale satysfakcja po skończonej pracy - bezcenna . Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem, jakie nabyłem podczas wymiany osłony. Otóż na etapie ściągania przegubu, skorzystałem z rady niekrótych z Was - wkręciłem śrubę w przegub licząc na to, że sam zeskoczy z półosi. Niestety, tak się nie stało. Gdy próbowałem ją wykręcić z powrotem, pojawił się problem - śruba wykręcała się BARDZO ciężko, aż dałem sobie spokój. Postanowiłem więc użyć młotka. Po zdjęciu przegegubu, musiałem uporać się jeszcze z zakleszczoną śrubą. Na szczęście udało mi się ją wkręcić (tak - wkręcić, a nie wykręcić), dzięki czemu mogłem bez problemu wykręcić ją drugą stroną, oczywiście po uprzednim ucięciu łba śruby. Dalej to już wg instrukcji kolegi. Pozdrawiam Łukasz P.S. Nakorn - chciałbym Ci dać "pomógł", ale nie widzę tej opcji. Tak, czy inaczej WIELKIE dziękuję!!! Szczęśliwego Nowego Roku!!! MÓJ POST pod zdjęciami nr 3 Lepiej nie wkręcać starej śruby tej na imbus 14 bo jak się na gwincie trochę rozjedzie to będzie problem z jej wykręceniem. Osobiście kiedyś tego doświadczyłem. Ostrzegałem pozdrawiam Szczęśliwego Nowego Roku !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach