Vax Zgłoś #41 Napisano 19 Kwietnia 2006 No to jest najlepsza opcja tyle, ze jak sie nie skuje motoru to duzo sie nie nadmucha bo przy wiekszym cisnieniu to zaraz silnik padnie. Jednak wracajac do tematu to passek vr6 nie jest materialem na wyscigowek jednak na auto rodzinne wersja vr6 to bardzo dobry material oczywiscie dla ludzi zwracajacych uwage na to co pod maska siedzi VR wyrzymuje na seryjnych flakach 300KM i lekko 400Nm wiec nie jest zle. za 6000PLN mozna miec juz gotowy nowy KIT (czyt. kompresor) i cieszyc sie z 2xxKM i 3xxNm dostepnych od samiotkiego dolu. zadko do ktorego silnika mozna w tak prosty sposob dolozyc kompresor. bardziej wparwni "domowi mechaniko-tuningowcy" przy pomocy kompresora od MB "doładuja" VR juz za 2000PLN :610: Tylko pytanie ile wytrzyma na tych seryjnych gratach bo ja mu dlugiego zycia nie wroze :643: Jak ktos chce sie bawic w doladowanie bez odprezania, zmiany gratow to raczej dlugo sie nie pobawi. Jednak wrocimy do tematu bo to nie post o modyfikacjach i mozliwosciach VR6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #42 Napisano 19 Kwietnia 2006 Jednak wrocimy do tematu bo to nie post o modyfikacjach i mozliwosciach VR6. ;] dlatego marudzimy dalej ;] łooojezuuuusiu, ale te fałery duzo pala, kibel ten silnik jak macie mnie juz dosc to piszcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #43 Napisano 19 Kwietnia 2006 łooojezuuuusiu, ale te fałery duzo pala, kibel ten silnik Tylko czy chodzi o vera 2,8 czy 2,9 bo podobne jedne z nich malo pala :620: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #44 Napisano 20 Kwietnia 2006 Tylko czy chodzi o vera 2,8 czy 2,9 bo podobne jedne z nich malo pala :620: very malo pala ?? NO CO TY, przeca ten silnik wciaga beny tyle co ciagnik na zniwach a tak na serio, to teoretycznie 2.9 przy spokojnej jezdzie powinien mniej spalic. Poniewaz silnik jest "wydajniejszy" dlatego wlasnie auta po chip tuningu przy spokojnej jezdzie mniej pala, a przy kacie wieciej, bo wiadomo kiedy nie uzywamy pelnej mocy silnik zadowala sie mniejszymi dawkami paliwa, poniewaz ten sam moment/moc, jest osiagany/a przy chociazby mniej otwartej przepustnicy a za tym idzie szereg innych "parametrow" P.S. - AAA 2.8 174ps - 62ps/1000ccm - ABV 2.9 190ps - 65ps/1000ccm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #45 Napisano 21 Kwietnia 2006 Tylko pytanie ile wytrzyma na tych seryjnych gratach bo ja mu dlugiego zycia nie wroze Jak ktos chce sie bawic w doladowanie bez odprezania, zmiany gratow to raczej dlugo sie nie pobawi. przy doladowaniu rzedu 0.3-0.4 bara nie trzeba odprezac a tralosc przy odrobinie "wyobrazni" nie spadnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #46 Napisano 21 Kwietnia 2006 Tylko pytanie ile wytrzyma na tych seryjnych gratach bo ja mu dlugiego zycia nie wroze Jak ktos chce sie bawic w doladowanie bez odprezania, zmiany gratow to raczej dlugo sie nie pobawi. przy doladowaniu rzedu 0.3-0.4 bara nie trzeba odprezac a tralosc przy odrobinie "wyobrazni" nie spadnie Wlasciwie po co robic taka rzezbe z kompresorem lub turbo, pakowac tyle kasy (a kosztuje to troche), meczyc sie z wystrojeniem zeby ladowac 0,3-0,4 to totalny bezsens. Moim zdaniem kupa kasy w bloto. Co do wytrzymalosci to nawet takie doladowanie powoduje duze cisnienie prze suwie sprezania wiec co chwila beda jakies problemy, a to uszczelka, a to panewki itd. Pamietaj, ze rozmawiamy o tuningu uzywki po jakims przebiegu czesto po niezlym palowaniu a nie o motorze prosto z fabryki wiec nie ma opcji aby dlugo pochodzil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #47 Napisano 21 Kwietnia 2006 wszystko zalezy od podejcia. IMO warto wpakowac ~2000PLN zeby dmuchnąć 0.3 bara i miec ~350Nm przy 1800obr i ~240KM jezeli auto bedzie uzytkowane z glowa to nic zlego sie nie stanie. a wysterowanie tego na gazie to dziecinnie prosta sprawa... na PB przeba juz ladowac 6szt wtryskow od G60 i kompa G60 rematowac na >9000obr zeby dogrecał do ~6500 dla 6garów wiec dla chcacego nic trodnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #48 Napisano 22 Kwietnia 2006 Może ktoś opisze bliżej gdzie można w miare tanio uturbić VR-a ? Albo jak to zrobić domowym sposobem (spawarki teraz tanie są ), tylko jak potem doprowadzić olej do smarowania turbiny itd ... jaką turbinkę kupić, czy będzie pasować od np. G60 ? Czy może od jakiegoś diesla VW ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość connor Zgłoś #49 Napisano 22 Kwietnia 2006 Witam!!! Też mam dylemat jaki silnik wybrać do mojej B3-ki. Teraz mam 1.6 ale zastanawiam się nad wstawieniem VR-a lub ABF 2.0 16v. Może ktoś doradzi? POZDRO! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remix Zgłoś #50 Napisano 30 Kwietnia 2007 KUP sobie passka diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavr6 Zgłoś #51 Napisano 1 Maja 2007 wybor jest prosty!!!jesli ktos chce vr6 to go poprostu kupi bez wzgledu na wszystko!!!Niema tu miejsca na pytania ile pali itd.....!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #52 Napisano 2 Maja 2007 Niema tu miejsca na pytania ile pali itd.....!!! Jak to sie mowi, pali tyle ile powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #53 Napisano 4 Maja 2007 Jak to sie mowi, pali tyle ile powinien albo ... "ile mu zaleje" Witam!!! Też mam dylemat jaki silnik wybrać do mojej B3-ki. Teraz mam 1.6 ale zastanawiam się nad wstawieniem VR-a lub ABF 2.0 16v. Może ktoś doradzi? POZDRO! pomijam wzgledy zamontowania tego silnika, ale jak chcesz autko ekonomiczniejsze przy spokojnej jezdzie i ktore bedzie "wciagalo" VR6 to wstaw ABF'a .... albo TDI 130PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #54 Napisano 4 Maja 2007 shade_, od kiedy TDI 130 KM wciąga VR-a, albo ABF ???? Chyba że piszesz o VR - padaczce. To ile Twoim zdaniem pali ABF przy spokojnej jeżdzie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #55 Napisano 4 Maja 2007 od kiedy TDI 130 KM wciąga VR-a, albo ABF ???? Po wirusie to napewno TDI nie bedzie mial problemu z wciaganiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #56 Napisano 4 Maja 2007 shade_, od kiedy TDI 130 KM wciąga VR-a, albo ABF ????Chyba że piszesz o VR - padaczce. To ile Twoim zdaniem pali ABF przy spokojnej jeżdzie ?? po pierwsze: przyspiesza sie momentem a nie moca, wiec ten TDI juz ma przewage, a po wirusie sie tylko zwieksza ... po drugie: TDI i ABF bedzie lzejsze od VR6 i to o paredziesiat kg. sam silnik VR6 jest kur... ciezki po trzecie: miedzy ABF'em a VR6 w mocy jest roznicy o ok. 5-7% (żaden ABF nie mial 150ps, a 161-168, a pierwsze sztuki nawet mialy 171ps, zalezy od sterownika), moment rowniez jest porownywalny w tych silnikach, a jednak masa samego silnika i osprzetu do ABF'a jest duzo mniejsza niz VR6 i po czwarte: ABF ma 4 zawory na cylinder, a VR6 tylko 2, wiec pewnie wiesz co z tego wynika ? ... ze przy pelnym bucie ABF bedzie palic wiecej niz VR6, ale bedzie lepiej przyspieszac, natomiast sprawnosc silnika ABF (40ps z jednego cylindra) jest wieksza niz VR6 (29ps z jednego cylindra), wiec przy spokojnej jezdzie VR6 pali wiecej niz ABF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #57 Napisano 4 Maja 2007 zeby wciagnac zdrowego abf'a trzeba miec jakies 170-180 w tdi'ku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #58 Napisano 4 Maja 2007 zeby wciagnac zdrowego abf'a trzeba miec jakies 170-180 w tdi'ku. Kolego to juz shade napisal wyzej, ze nie konie tylko moment wiec prosze czytac uwaznie bo wcale tyle koni nie jest w TDI potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #59 Napisano 4 Maja 2007 kolego nie samym momentem czlowiek zyje. benzyna inaczej jezdzi... 130pd vs abf? tdi wacha smrod. dopiero arl moze startowac. zachipsowany arl objezdza abf'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #60 Napisano 4 Maja 2007 zachipsowany arl objezdza abf'a. ARL to w serii delikatnie objedzie abf i to na dodatek TDI bedzie w ciezszej budzie. Jak bys wlozyl te silniki do tej samej budy to benzyna powacha ladnego baka z ARL. Co do zachipowanego TDI to 115 i 130 itp. wystarcza na abf. Wiec jednak ten moment jest wazny Widze, ze chyba nie jezdziles klekotem z momentem oscylujacym na poziomie 400 niutkow. Co do charakterystyki jazdy benzyna to wiem co niec na ten temat bo poprzednio jezdzilem ze stajnia ze znaczkiem V-TEC. Co do tematu to jednak nie odbiegajmy za bardzo bo to temat VR6 a nie R4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach