marcin007 Zgłoś #1 Napisano 25 Sierpnia 2012 Witam,od jakiegos czasu borykam sie z małym problemem,otoż rano,badz po dłuższym postoju silnikiem strasznie szarpie przez chwile nieda sie nawet ruszyc samochodem,jak juz chwile pochodzi to zaczyna chodzic prawie normalnie,cewka nowa,kable podmieniałem,świece bkr5eku nowe,choc na starych oryginałach troche mniej szarpało,jeszcze mysle zmienic swiece na jakies jednoelektrodowe(http://moto.allegro.pl/swieca-denso-k20 ... 73561.html),do głowy mi przyszedł jeszcze przepływomierz i sonda ,ale błedów na kompie niema wcale. Moze miał ktos podobny przypadek badz wie w czym tkwi problem,byłbym wdzieczny za rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #2 Napisano 26 Sierpnia 2012 A jak się objawia dokładniej to szarpanie? Latają obroty albo wypadają zapłony? Odłącz wtyczkę z niebieskiego czujnika (4-pin) przy termostacie. Co do sondy, to ponoć nie musi się wcale pojawiać błąd na VAGu jeżeli jest dziabnięta. Więc dobrze byłoby ją sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 26 Sierpnia 2012 ja bym stawiał dalej na układ zapłonowy co tam dokładnie wsadziłeś? vr6 nie lubi słabych jakościowo części... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #4 Napisano 26 Sierpnia 2012 (edytowane) głownie rano objawia sie jakby zplony wypadywały badz go przylewało,sonda pracuje bo mam podlaczana do niej kontrolke i mam podglad na nia,jeszcz sprawdze z tym czujnikiem ale nieawno był wymieniany na oryginał cewke kupiłem od kolegi kumana oryginał bosch,swiece bkr5eku,choc powiem ze na starych oryginałach lepiej odrobine chodził,choc czkawka tez była rano,kable bremi,podmienione na tutele polecana na fgorum golfa i odrobine mu sie poprawilo,ale rano dalej czkawka Edytowane 26 Sierpnia 2012 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemiczny Ali Zgłoś #5 Napisano 29 Sierpnia 2012 Witam! Jeśli masz gaz w aucie to sprawdź czy na gazie jest to samo. Jeśli mówisz, że nie ma błędów to raczej nie przepływka - ja jak miałem rozwalony przepływomierz to na benzynie nie było wolnych obrotów wcale(musiałem trzymać gaz żeby silnik nie zgasł) przy zimnym silniku ; na ciepłym już jakoś pracował ledwo ale nie gasł. Po kolei sprawdź paliwo, filtr paliwa wymień jak nie był dawno ruszany, na listwie wtryskowej wykręć ta śrubkę po lewej stronie i zobacz jak paliwo sika. A tak to rzeczywiście układ zapłonowy musi być lux bo VR6 nie lubi bałaganu w elektryce. Pisz co jeszcze sprawdziłeś i na pewno coś z tego wyjdzie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #6 Napisano 29 Sierpnia 2012 Tak mam gaz i na gazie jest troche lepiej,cisnienie benzyny sprawdzałem manometrem jest ok,co ciekawe na starych gratach(cewka kable)chodził podobnie,jeszcze wymienie filtr paliwa bo niebył długo wymieniany,jeszcze ta przepływka nie daje mi spokoju bo po odłaczeniu wtyczki niema żadnej reakcji ze strony silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2012 Co do przepływki to multimetr w rączkę i jedziemy z koksem:) Nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane jak w 2E ale radziłbym popatrzeć czy wszystko się otwiera tak jak trzeba czy nie ma jakiś tam zacięć i tym podobnych bo na VAG-u nie koniecznie pokaże że jakiś jest błąd bo może sygnał wysyłać ale jak to się mówi totalne głupoty a sonda ładnie oscyluje?? Sprawdzałeś to?? bo wskazania powinny się zmieniać od ubogiej do bogatej i tak cały czas. A palec i kopułkę zmieniałeś może tam coś go boli?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #8 Napisano 29 Sierpnia 2012 U mnie jest inna przepływka bez klapki,i niemam aparatu zapłonowego tylko moduł,co do sondy to ładnie pracuje w całym przedziale mam podpieta kontrolke pod nia i widac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #9 Napisano 29 Sierpnia 2012 Znaczy się gdzieś głupieje ale pytanie gdzie? A jak z czujnikiem temp silnika tak ja pisał kolega wyżej?? Może padł i głupoty podaje do sterownika i temu szarpie na zimnym. Jak się nagrzeje szarpanie ustaje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #10 Napisano 29 Sierpnia 2012 no własnie problem jest tylko przy rannym odpalanu lub po dłuzszym postoju jak chwile pochodzi jest ok,spalanie w normie,jutro podmienie czujnk i wymenie filtr paliwa i zobacze jak sie zachowuje przy bezposrednim odpaleniu na gazie bo dzisiaj to jest juz ciepły silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #11 Napisano 29 Sierpnia 2012 Może to być jednak problem właśnie z czujnikiem temp... A jak z samym uruchomieniem silnika?? Są problemy czy pali od strzała?? Jeżeli są to problem tkwi w "ssaniu" i temu na zimnym się zachowuje tak jak się zachowuje sprawdź czujniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #12 Napisano 29 Sierpnia 2012 silnik pali od strzała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #13 Napisano 29 Sierpnia 2012 Sprawdź czujnik temp a jak nie to może TPS coś nie tak pracuje jak jest zimny i też może wariować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2012 Dzisiaj był dalszy ciag walki z problemem,podmiana czujnika nic nie pomogła,po wymianie filtra paliwa(choc niebyło łatwo)nastapiła niewielka poprawa w pracy na benzynie,teraz pozostaje znowu poczekac do rana az ostygnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #15 Napisano 1 Września 2012 Niestety żadnej poprawy w pracy na benzynie,nadal go szarpie,o dziwo na gazie chodzi o wiele lepiej takze na zimnym,brak mi juz pomysłów,wszelkie sugestie mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemiczny Ali Zgłoś #16 Napisano 1 Września 2012 (edytowane) A może coś związanego z zapieczonymi wtryskami od benzyny(nie wiem czy takie zjawisko może wystąpić jak jeździ się na gazie cały czas)? Ja osobiście miałem taką sytuacje w swoim VR6 : kiedyś silnik na benzynie zaczął mi nierówno pracować i okazało się, że przewody od wtryskiwaczy chyba na dwóch cylindrach były przetarte i robiły zwarcie, i miałem też wtedy zwarcie na głównej wiązce idącej do silnika z tyłu zbiornika na płyn do spryskiwaczy(mam zbiornik 8,5l) i tam też przewody były przetarte. Szukaj dalej i próbuj.Mierzyłeś kompresje na cylindrach?? Pozdrawiam PS Pewnego razu też nie mogłem doszukać się co jest nie tak na benzynie i okazało się, że wskaźnik poziomu paliwa zaczął zawyżać wskazanie o jakieś 15 litrów i po prostu nie było już prawie benzyny. A i jeszcze jedno resetowałeś kompa?? Jak nie to odłącz akumulator na jakiś czas koło godziny może i wtedy zobacz.A jakość paliwa? Jesteś pewny że jest ok? Edytowane 1 Września 2012 przez Chemiczny Ali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #17 Napisano 1 Września 2012 Jak wymieniałem filtr paliwa to zatankowałem 10 l benzyny i nic dalej to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawcio Zgłoś #18 Napisano 5 Września 2012 Witam. Mam pewien problem.Nie moge znalesc nigdzie w internecie np ksiazki calego silnika 2.8 vr6.Szukałem i nigdzie nie moge znalesc:(:(Ma moze ktos własnie paska z takim silnikiem i by mogł mi pomoc.Bo kurcze wydaje mi sie ze bede musiał zrobic remoncik mały bo za duzo oleju birze:(:(1l na 850 km.Dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zloty0 Zgłoś #19 Napisano 22 Grudnia 2012 Witam !!! Wszystkich odświeżę trochę temat z szarpaniem na wolnych obrotach silnika VR6 , zakupiłem ostatnio passata B3 Gt VR6 ben+LPG , LPG jest I wszej generacji zwykły parownik rok prod auta 93 , auto po odpalniu trochę pochodzi na benzynie wchodzi na ssanie a po chwili zaczyna trząść silnikiem aż zapala się kontrolka akumulatora i tak se kula , po przełączeniu na LPG jest dużo lepiej ale też kuleje słychać że ma problem z równą pracą , teraz tak jak jest na benzynie i wypne mu wtyczkę od przepustnicy auto wchodzi na wyższe obroty i chodzi ale w dalszym ciągu kuleję po podpięciu wtyczki od przepustnicy auto znowu wariuję mocniej , odpinałem też przepływkę ale na to wogle nie ma reakcji i na benz. jak i na lpg silnik pracuję bez zmian , wymienione kable + świece + pompa paliwa bo podejrzenia padły na nią bez skutku przeczyszczony był krokowy + reset kompa przez odpięcie kabla było lepiej na chwile kumpel który czyscił ten krowowy twierdzi że dział bo podłaczał go na krutko i teraz pytanie czy to może byc ta przepustnica ? Bo jak ją odłączam to jest ok a jak podłacza to znowu prawie gaśnie , jeszcze jest jeden dziwny objaw ostatnio chciałem sprawdzić jak jedzie na benz. i 1,2,3,but i teraz myk właczam 4 but i auto spada z obrotów dusi się niechce jechać na 5 po odpuszczeniu i wdępnięci pedału w podłogę to samo auto spada wręcz z obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #20 Napisano 23 Grudnia 2012 Poszukaj gdzieś na forum zakres pracy czujnika TPS i multimetr w rączkę i pomierz co on pokazuje podczas uchylania przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach