groszek28 Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam. Przeglądam forum od jakiegoś czasu i próbuję znaleźć rozwiązanie problemu jaki pojawił się po wymianie hamulców w moim aucie. Zostały wymienione tarcze i klocki. Potem była poprawka, bo partacze zchrzanili robotę i doszło między nami do małej przepychanki słownej (chcieli mnie naciągnąć na wymianę zacisków, a okazało się, że nic nie było poczyszczone) dodatkowo okazało się, że uszkodzili gwint w piascie. Zażądałem wymiany piasty. Po poprawce hamulców mechanik zabrał się za piastę, ale nie udało mu się odkręcić śrub od wahaczy, walił młotkiem ale poległ. Umówiliśmy się na inny termin. To tak w skrócie żeby nie zanudzać Was. Na drugi dzień zaświeciły się kontroli ABS i (!) (i trzykrotny sygnał dźwiękowy). Początkowo kontrolka zaświecała się raz na dzień, teraz świeci się cały czas. Pomaga odłączenie wtyczki przy pompie ABS (wieczorem) i rano przy odpalaniu już się nie świeci, ale po przejechaniu kilku km zaświeca się znowu. Przeglądałem forum i sprawdziłem po kolei : -akumulator- 4 lata, sprawny, naładowany, elektrolit ok (sprawdzany w zakładzie zajmującym się akumulatorami) -czujniku od ABS. lewy (ten od strony wspomnianej piasty) oporność 1268 Ohm, prawy 1262 Ohm. Wtyczka przy lewym jest pęknięta (?) ale brak kontrolki od klocków (po odłączeniu jej, ta kontrolka zaświeca się) -po stronie tej piasty zaczął stukać przegub (uszkodzona osłona, ale stukanie młotkiem nie daje mi spokoju). No ale przegub chyba ma mało wspólnego z moim problemem. -przeprowadzane było odpowietrzanie układu i mechanik dość intensywnie naciskał na pedał hamulca przed otwarciem zaworków przy zaciskach. Na vagu nie ma błędu czujnika stopu i swiatła stopu świecą się. -płynu hamulcowego jest na maxa -kupiłem interfejs do vaga i na vagu 311.2N odzczytałem błędy: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 CD Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1042 Coding: 00002 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A i Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00004 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - Nie wiem czy ten drugi błąd ma coś wspólnego z tym pierwszym. W programie nie mogę połączyć się z 03-ABS. (Jutro mam nadzieję na wyłączenie kontrolek i może uda mi się połączyć z tym modułem?) ABS oczywiście nie działa. Czasem też zaświeci się kontrolka ASR i czasem te dwie zgasną a ta jedna się świeci. (ESP nie mam). Oczywiście ABS nie działa, jak świecą się kontrolki, a jak nie świecą to nie wiem, bo nie udało mi się zablokować wtedy kół. Wiem, ze wyszło przydługie, ale chciałem opisać najdokładniej jak się da i bez zbędnego rozpisywania. Proszę o pomoc, bo ja już nie mam żadnych pomysłów. Pozdrawiam Paweł Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez groszek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2012 Drugi błąd raczej nie ma wiele wspólnego w brakiem ABS. Spróbuj się połączyć z ABS jak kontrolka nie będzie się świeciła. Pierwszy błąd jest spowodowany prawdopodobnie tym, że Sterownik od ABSu się wyłącza lub coś z nim się dzieje. Możliwe, że któryś przewód gdzieś się przełamał i czasem nie kontaktuje, a czasem działa. Generalnie problem leży na drodze między sterownikiem ABS,a ECU i tu należy szukać przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #3 Napisano 16 Października 2012 (edytowane) Odświeżam temat bo mineło kilka miesięcy a ja dalej nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Jest coraz gorzej. Kontrolki swiecą się teraz cały czas. Bywało tak, że po odłaczeniu wtyczki przy sterowniku ABS na drugi dzień z rana kontrolki nie świeciły przez kilka kilometrów, ale nie miałem wtedy mozliwości podłączenia vaga. Jak teraz codziennie rano wychodzę z kompem to jak na złość kontrolki swiecą się cały czas. Z forum wyczytałem, że mam źle wprowadzone kodowanie w adresie 19, więc zmieniłem na włąściwe 00006 (mam poduchy i teoretycznie ABS z ASR, skrzynia manualna). Po tej operacji wyskoczyła na stałe kontrolka ASR i trzykrotne pikniecie i kontrolka(!) nie pojawiają się zaraz po przekręceniu kluczyka, tylko po jakiś 30 sekundach. Tzn ABS świeci się od początku, a po tych 30 sekundach 3-krotne pikanie i (!). Wrzucam odczyt błędów po zmianie kodowania. Może ktoś mnie naprowadzi na co zwócić uwagę i może coś jest nie tak. Z modułem ABS nie mogę się połączyć. Nie wiem czy kilkakrotne klikanie, żeby próbował się połączyć ma jakiś sens? Może ma? VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 CD Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1042 Coding: 00002 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 D Component: CLIMATRONIC D2.1 Coding: 05000 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 35-00 - - Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 802 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V22 Coding: 05145 Shop #: WSC 19411 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X2107727 1 Fault Found: 01316 - ABS Control Module 49-00 - No Communications Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05314 1 Fault Found: 01316 - ABS Control Module 49-00 - No Communications Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 R Component: 3A Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 00257 Shop #: WSC 05311 3 Faults Found: 00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223) 27-00 - Implausible Signal 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 152 F Component: Radio 0002 Coding: 00001 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00852 - Loudspeaker(s): Front 36-00 - Open Circuit End ------------------------------------------------------- Zastanawia mnie to WSC przy kanale 19 jest 05314, z reguły przy innych jest 05311. Czy tak ma być? Odłączyłem klemę od akumulatora i zgasła kontrolka ASR, czemu tak się stało. Po powrocie do kodowania w kanale 19 na 00004, nie ma błędów (01316 - ABS Control Module 49-00 - No Communications) w tym kanale i w kanale 17. Po ponownej zmianie bład ten sie pojawia cały czas. Nic z tego nie kumam. Mam jeszcze pytania: - czy za to wszystko może być winny czujnik ABS (mechanik walił młotem w okolicach piasty), no ale nie mogę sie połaczyć z modułem 03 ABS ? - czy włącznik świateł stop przy pedale też może powodować takie zachowanie sterownika? siatła stop oba zaświecają się, ale przy odpowietrzaniu hamulców mechanik dość mocno i dynamicznie pompował pedałem, może go jednak uszkodził w jakims stopniu? - akumulator sprawdzałem i wg gościa co ma serwis akumulatorów mówi że jest ok, na vagu ładowanie jest przy pełnym obciążeniu na postoju z (klimą na grzanie, światłami, lamkami i radiem) 13,68 V, bez klimy 13,8V, nie wiem jak podczas jazdy, ale czy to ma jakieś znaczenie? -czy jednak nastawiać sie na naprawę/wymiane sterownika, pompa ma oznaczenia 0 265 220 525 czyli z tych trefnych co najczęściej padają. Prosze o jakieś sugestie, może robię coś nie tak. Pozdrawiam Paweł Edytowane 16 Października 2012 przez groszek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ABS Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2012 (edytowane) Naprawa ABS Kolego masz uszkodzony sterownik (moduł) pompy ABS . Sterownik silnika 01 wykrył brak połączenie z pompą ABS. Klima 08 masz błąd. 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time Possible Causes Ignition Switch faulty Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) faulty Instrument Cluster (J285) faulty Climatronic Control (J255) faulty Possible Solutions Check Ignition Switch Check Wiring between Instrument Cluster (J285) and Climatronic Control (J255) Check Instrument Cluster (J285) Check Climatronic Control (J255) Licznik 17 zapis braku połączenia z modułem ABS. Centrala CAN 19 błąd j.w. Centralny zamek 46 błędy standardowe dla tych modeli. Radio 56 błąd. 00852 - Loudspeaker(s) Front 00852 - Loudspeaker(s) Front: Open Circuit Possible Causes Wiring/Connectors from/to Front Loudspeaker(s) faulty Front Loudspeaker(s) faulty Possible Solutions Check Wiring/Connectors from/to Front Loudspeaker(s) Check Front Loudspeaker(s) Special Notes Due to 3rd Party Installations (e.g. Phone Kits) the Open Circuit Recognition may be triggered. Spróbuj skasować błędy w poszczegulnych kanałach jeśli coś zostanie to trzeba będzie naprawić. Uważaj z naprawą ABS bo dużo ludzi prubuje z fatalnym skutkiem wręcz nie odwacalnym. Oddaj lepiej do naprawy www.naprawasterownikow.republika.pl Edytowane 25 Października 2012 przez ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2012 witam przyłączam się do tematu u mnie po wymianie klocków przód abs działał jakieś 3 dni sprawdzałem. teraz po włączeniu zapłonu kontrolka ABS i ASR gaśnie ale podczas jazdy kontrolki się nie palą a wciskam hamulec i blokuje mi koła. właśnie przed chwilą sprawdzałem gwałtowne ruszenie i hamowanie. czy ABS jest uzależniony od prędkości ? druga sprawa gdy włączam ASR zapala się kontrolka i świeci światłem ciągłym i przy gwałtownym ruszaniu poprostu mieli kołami. jak te urządzenia powinny działać biorąc pod uwagę ślizgą nawierzchnię wiadomo śnieg? jak to wszystko posprawdzać żeby mieć pewność o poprawnym działaniu a i żeby mechanik nie naciągnął na niepotrzebne koszty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cobra1979 Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2012 jeszcze raz proszę o pomoc o opisanie jak te urządzenia powinny działać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2013 jeszcze raz proszę o pomoc o opisanie jak te urządzenia powinny działać ? Kolego z twojego opisu wynika, ze jest wszystko w porządku. Kontrolki po teście po przekręceniu kluczyka gasną i tak powinno być. Normalne też jest, że ABS nie działa przy niewielkich predkościach, dopiero powyzej jakiejś prędkości czuć grzechotkę na pedale hamulca. Przetestuj na mokrej nawierzchni lub piasku. Z ASR też tak jest jak opisujesz. Tzn. kontrolka zaświeca się podczas "mielenia" kołami bo w tym momencie działa system i dławi dawkę paliwa dla silnika. Także jakiś uślizg w tym momencie występuje ale nie tak duzy jak bez ASR i auto może przyspieszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #8 Napisano 1 Marca 2013 Panie i Panowie. Wymontowałem sterownik i otworzyłem go. Okazało się, że słynne dwa kabelki nie stykają do płytki. Tak jak było już opisywane na forum kupiłem klej elpox15 i przykleiłem druciki. Po jakimś miesiącu zamontowałem sterownik do auta (ze względu na mrozy wolałem nie robić nic pochopnie). Zadziałał i błędy zniknęły. Mam nadzieję, że taka naprawa ma sens. Dzięki wszystkim udzielającym się w wątku za rady i pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2013 gdzie ten sterownik można znaleźć jak można to pokażcie na foto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2013 Masz tu pokazany sposób na wyjecie go, ale mi nie udało się bez zdemontowania nadkola i zbiorniczka na płyn do spryskiwaczy. http://www.youtube.com/watch?v=qgj9GlMOROg Niestety sterownik znowu uszkodził się i wywala typowe błędy i moduł ABS nie łączy się z vagiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #11 Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) dzięki dziś zdemontowałem sterownik ABS i chciałbym wiedzieć czy samemu da się naprawić ten sterownik powiedzcie mi czy można zamienić całą pompę z sterownikiem na inną i czy będzie to działać prawidłowo bo nie mogę znaleźć sterownika jaki jest mi potrzebny i po takiej wymianie pompy pewnie trzeba odpowietrzać hamulce problem został rozwiązany uszkodzony był sterownik abs-u wymieniłem na taki sam i jest ok Edytowane 21 Maja 2013 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwanga Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2014 Witam koledzy mam mały problem, po wymianie klocków tarcz i czyszczeniu zacisków oraz odpowietrzeniu hamulców, zrobiłem próbną przejażdżkę, niestety pedał się zapadał abs działał ale słabo i lewy przód strasznie kopcił, wadliwe klocki rozebrałem pod szlifowałem złożyłem działa prawidłowo odpowietrzyłem ponownie cały układ, bo nie wiem czemu ale było powietrze. No i tu się zaczyna wcześniej kontrolka ABS gasła po czasie ale gasła a teraz nie. Co jest przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bodo51 Zgłoś #13 Napisano 12 Października 2015 Hej ! Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale mam problem. W moim Passku B5 tuż po uruchomieniu silnika włącza się najpierw kontrolka ABS a zaraz poniej kontrolka hamulców i piszczy. Stało się to nagle i nie zawsze ma miejsce. Ki diabeł ? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #14 Napisano 12 Października 2015 Moze nie masz już okładzin hamulcowych i czujnik zwiera. Sprawdź ich stan. Zerknij tez przy okazji na ilość płynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach