Odi Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2012 Cześć Mam do Was wielką prośbę o analizę poniższych logów. Pacjent to podłubany AFN, większe turbo, wtryski, intercooler, zaślepiony EGR. Zaczęły mi się pewne cyrki z autem dlatego będę bardzo wdzięczny za rozszyfrowanie logów i wskazanie ewentualnych nieprawidłowości. dynamiczne 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/tomekodi_94687.html dynamiczne 008, 010, 01 http://vaglog.rtnet.pl/tomekodi_94684.html statyczne 000 http://vaglog.rtnet.pl/tomekodi_94686.html statyczne 003 http://vaglog.rtnet.pl/tomekodi_94688.html statyczne 004 http://vaglog.rtnet.pl/tomekodi_94685.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2012 Ciut za długie te logi dynamiczne zrobiłeś Z tego co mogę stwierdzić na ich podstawie to czujnik barometryczny F96 w sterowniku silnika Ci szwankuje - widać to po wskazaniach w drugiej kolumnie grupy 010 czyli Barometric Pressure. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odi Zgłoś #3 Napisano 19 Sierpnia 2012 Dzięki za odpowiedź. Częściowo też na niego stawiam. A czy nieszczelność intercoolera może powodować takie same wskazania? Bo na pierwszym miejscu obstawiam intercooler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 19 Sierpnia 2012 (edytowane) Nie masz nieszczelności w dolocie a tym samym na intercoolerze. Nieszczelność intercoolera jako elementu dolotu powietrza doładowanego wskazywałaby zawyżoną masę zasysanego powietrza "Mas Air Flow" w stosunku do ciśnienia doładowania "Manifold Pressure" przy sprawnie mierzącym czujniku F96. Edytowane 19 Sierpnia 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odi Zgłoś #5 Napisano 19 Sierpnia 2012 Bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź Dodam jeszcze, że pojawia się błąd 65535. Objawy są takie, że auto co jakiś czas przestaje reagować na pedał gazu. Raz jedzie, raz nie. Co mnie trochę zaskoczyło, ale i naprowadziło to to, że problem spotęgował się w górach. Kilka dni w Szklarskiej i auto jeździło jak mu się zachciało, na gaz raczej nie chciało reagować, a pod niektóre górki podjeżdżałem jak starym Jelczem redukując biegi. Jak tylko zrobiliśmy kilkadziesiąt km i opuściliśmy wyżyny samochód zaczął zachowywać się normalnie. Nie pozostaje chyba nic innego jak szukać używanego kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #6 Napisano 20 Sierpnia 2012 Witam. Jestem tu nowy, nie potrafię się odnaleźć na tym forum, szukam szukam, ale wielu rzeczy mi nie wolno. Podpinam się więc pod ten temat, gdyż mam Pasacinę właśnie 1,9 Tdi 110KM. O co chodzi - otóż - mam problem z mocą- lecz nie za każdym razem - od czasu do czasu słabnie mi Pasacina jak dam jej lekko w palnik, potem gaszę i problem z głowy - wiadomo - tryb awaryjny zostaje zresetowany. Co jest nie tak? Egr? Turbina? Przepływomierz? itd, itd... I czy zawór egr jest w turbinie? Słyszałem że właśnie ten zaworek jest najczęstszym problemem... Jeśli przeszkadzam, to bardzo przepraszam i proszę o skierowanie mnie na inne tory. Bromden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2012 Wstawisz logi to się zobaczy co mu dolega. Jakie błędy VAG wywala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #8 Napisano 21 Sierpnia 2012 Jeśli to było do mnie, to podłączałem auto w kilku niezależnych od siebie miejscach i błędów nie pokazywał. Jedyne czego nie zrobiłem, to nie podłączałem go w momencie osłabnięcia, no ale trudno jest akurat załapać ten stan, od razu umówić się z mechanikiem i podłączyć pod kompa, bo pamiętajmy, że jak zgaszę silnik to potem znowu jest cacy. A jak już wcześniej wspominałem - ten tryb awaryjny włącza się od czasu do czasu. Nie zawsze. I jeśli się włączy to nic nie wyskakuje na zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2012 Zgoda ale odczyt błędów to nie wszystko. Krzysiek wspomniał o wykonaniu logów a tych nikt Ci nie zrobił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #10 Napisano 21 Sierpnia 2012 Wybacz ale nie wiem, jak robi się te logi. Prawdę mówiąc jestem tutaj nastawiony na potwierdzenie tego czy "brać się" za zawór egr czy też nie, ponieważ słyszałem już od kilku osób o tym, więc szukam zdania w tej kwestii właśnie na forum passata. Jednocześnie rozumiem, że nikt nie da mi gwarancji, że to na pewno egr, bądź co innego, ale fakt jest faktem, że tych passatów b5 jest od zarąbania i jeszcze trochę i każdy silnik ma jakieś stereotypowe bolączki. Moja Pasacina posiada właśnie ten jeden z popularniejszych silników (110Km, czerwone "i"). ---------- Dodano o 23:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:59 ---------- Aha i jeszcze jedno - czy zawór egr jest w turbinie czy nie? Bo u mnie w pracy trwają zażarte dyskusje, lecz mi się nie wydaje by ten zawór był w turbinie. Jednocześnie elektromechanik zaproponował mi przeczyszczenie turbiny za ok 400zł. co z kolei dla innego (znajomego) mechanika było niewiarygodnie niską ceną za tak czasochłonną pracę. Wymiana zaworu egr to koszt 400zł. Co robić? Mam trochę mętlik w głowie od tych wszystkich mechaników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2012 Zawór EGR nie jest w turbinie, jest przykręcony do kolektora ssącego w AFN z boku i połączony metalową rurą z kolektorem wydechowym, tak jak na fotce w poście kolegi cinek1987cinek w tym temacie : http://forum.vw-passat.pl/threads/27187-brak-mocy-Passat-1-9tdi-AFN-pomozcie-prosze/page2 Czyszczenie turbo za 400 zł to przyzwoita cena. Jestem pewien, że problem trybów awaryjnych jest spowodowany wadliwym działaniem sterowania zmiennej geometrii turbosprężarki a nie zaworu EGR. Gdybyś w profilu wpisał faktyczne miejsce zamieszkania a nie Polska to pewnie już ktoś sam zaproponowałby Ci wykonanie logów i pomoc w diagnozie problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #12 Napisano 23 Sierpnia 2012 A jakby tak zaślepić egr? Czy to dobry pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2012 To bardzo dobry pomysł. Dodatkowo wtedy zyskujesz elektrozawór N18 jako rezerwę dla N75 jeśli ten drugi padnie. Są dwie opcje mechanicznego unieruchomienia EGR do wyboru : - poprzez wypięcie wężyka podciśnienia z siłownika otwierającego zawór i zaślepienie końcówki tego wężyka (przy pewności, że trzonek zaworu EGR w stanie spoczynkowym szczelnie zamyka dopływ spalin z kolektora wydechowego) - wersja bezkosztowa. - poprzez wstawienie metalowej zaślepki na dolocie spalin do EGR (bądź to przy samym kol. wydechowym bądź przy zaworze EGR) - koszt to zakup zaślepki i jej wstawienie lub tylko własny czas i trochę własnej roboty z wykonaniem zaślepki i jej wstawieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odi Zgłoś #14 Napisano 27 Sierpnia 2012 Sztomel - jeszcze jedno pytanko. Czy uszkodzony wężyk podciśnienia w sterowniku mógł powodować takie wariacje z ciśnieniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 27 Sierpnia 2012 nie sądzę by było to możliwe gdyż wtedy rzeczywista wartość ciśnienia doładowania byłaby mniejsza zmierzona przez czujnik ciśnienia doładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2012 Może się mylę, ale jeśli miałeś uszkodzony wężyk od czujnika barometrycznego to będzie to sprawiało problemy a wg logu 010 wygląda na to, że ciśnienie barometryczne nie jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odi Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2012 krzychmax możesz mi to rozjaśnić bo nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź? Czujnik ciś. atm. to przecież to małe cholerstwo Motoroli a nie to duże Boscha, do którego dochodzi wężyk. Czy się mylę? A ten Bosch jakie ma zadanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #18 Napisano 29 Sierpnia 2012 kolego Bromden, jak będziesz we Wrocku to daj znać, zrobimy logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2012 Dodam jeszcze, że pojawia się błąd 65535 Kolego ten błąd sygnalizuje błąd sumy kontrolnej flasha. Przy tym błędzie nawet nie sprawdzaj osprzętu silnika ,bo sam ECU robi Cię w balona. Jeżeli sterownik z końcówką ...018... i masz podstawki pod kostkami to sprawdź połączenia (ew. zaprogramuj na nowo (nowe !) pamięci. Jak masz sterownik ...021...to to samo j/w (z tym że w tym sterowniku to norma-nawet bez modyfikacji softu). NIe kombinuj z osprzętem silnika dopóki 65535 nie zniknie.(Fałszowanie błędów i odczytów w blokach pomiarowych,a co za tym idzie logów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach