mucha_177 Zgłoś #1 Napisano 17 Sierpnia 2012 Witam w ASO Włocławek mechanicy powiedzieli mi, że mam dziurawą chłodnicę recyrkulacji spalin. Objawia się to tym, że podczas ciśnięcia słychać wyraźne ssssssss. Oprócz tego auto zachowuje się całkowicie normalnie. Za pośrednictwem forum dowiedziałem się jaki nr ma chodniczka i już ją mam Moje pytanie brzmi: Gdzie znajduje się to ustrojstwo? długo to się wymienia? Muszę na coś zwrócić uwagę, wyczyścić coś przy okazji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2012 Po zdjęciu pokrywy/osłony górnej silnika zobaczysz z tyłu silnika plastikową rurę IC . Pod nią jest ta chłodniczka . Po zdemontowaniu rury IC jest widoczna . Dostęp średni . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #3 Napisano 25 Sierpnia 2012 ja mam silnik bmp, tez mam problem z tą chłodnicą i też mam syczenie. Dodatkowo mój silnik przerywa przy 2000 obr. Nie mam pojęcia od czego i czy to jest powiązane. Chciałem to wymienić, ale u mnie to ustrojstwo jest tak zapakowane, ze trzeba pół auta rozebrać (dodatkowo napęd 4m). Nowa chłodnicza w bmp to koszt ok 1200 zł, używana 300-500 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2014 czy tej chłodnicy nie można jakoś zakleić/zaspawać pęknięcie? W sensie ratować poprzez regenerację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2014 Nie da się. Nieszczelność powstaje na osi, która steruje klapką przepływu spalin. Po prostu wyrabia się i poprzez tę nieszczelność uciekają spaliny, co powoduje ssssssss... Do wymiany potrzebny kanał i parę godzin wolnego czasu oraz kupa cierpliwości ( a jak nie masz cierpliwości - to kupa...). M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2014 właściwie to dokładnie tak mi powiedział mechanik... szukałem jakiegoś tańszego sposobu. To teraz cza kupić i wywalić 200zl na montaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #7 Napisano 22 Stycznia 2014 No niestety... Możesz wywalić kasę na nówkę albo kupić używaną. Jeżeli będziesz brał używkę sprawdź jak chodzi dźwignia od klapki i czy nie ma luzów. Dodatkowo często przeciera się guma w tej gruszce od podciśnienia, więc sprawdź to też. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #8 Napisano 22 Stycznia 2014 dziękuję za pomocne wskazówki. widzę że na allegro sa 2 rodzaje: okrągła (walcowata) i kanciasta (w kształcie prostopadłościana) - mechanik pokazywał mi (chyba) owalną chłodnicę? Jaka jest do BMP? I czy każda w o tym kształcie będzie pasowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #9 Napisano 22 Stycznia 2014 tarcza? docisk? rzeczywiście to nie tu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2014 w sumie to i ja ostatnio słyszę te syczenie u siebie i jak przegazuje to nawet na czarno potrafi piardnąć, ale jeździ normalnie. Jesli okaże się że to ta chłodniczka, a jej nie wymienie to co może się stać Czy EGR to to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2014 Zadzwoń do serwisu i spytaj się o numer części. Powinni Tobie powiedzieć jak podasz Vin. Chłodniczki są różne do różnych modeli, jak sam mówiłeś jedne są okrągłe, drugie kanciate z radiatorem. Najlepiej sprawdzić po numerze i kupić taki sam. Okrągłe też różnią się między sobą, więc tym się nie sugeruj, że okrągła. @Zarembaz, jak nie wymienisz chłodniczki, to będziesz miał sssssssss............ i raczej nic więcej, no może smród spalin w aucie. EGR puszcza spaliny właśnie przez chłodniczkę i prowadzi do turbo. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #12 Napisano 22 Stycznia 2014 Zadzwoń do serwisu i spytaj się o numer części. Powinni Tobie powiedzieć jak podasz Vin. Chłodniczki są różne do różnych modeli, jak sam mówiłeś jedne są okrągłe, drugie kanciate z radiatorem. Najlepiej sprawdzić po numerze i kupić taki sam. Okrągłe też różnią się między sobą, więc tym się nie sugeruj, że okrągła. @Zarembaz, jak nie wymienisz chłodniczki, to będziesz miał sssssssss............ i raczej nic więcej, no może smród spalin w aucie. EGR puszcza spaliny właśnie przez chłodniczkę i prowadzi do turbo. M dokładnie, mi dopiero 3 sztuka podpasowała. ta która wychodziła z VINu też nie pasowała. Dopiero wyjęli mi z auta sprawdzili numery i zamówiłem odpowiednią. Koszt w ASO ok 1000 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #13 Napisano 23 Stycznia 2014 Powymyślali tego cholerstwa od groma, że człowiek nie może się zorientować, co mu jest potrzebne. A to tylko dlatego, żeby uzależnić od ASO. Ale polak potrafi... M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruski007 Zgłoś #14 Napisano 2 Lipca 2014 W mojej chłodniczce to uszczelnienie się całkowicie zdematerializowało. Chcę podjąć próbę ratowania tego ustrojstwa. Czy możecie podać jakieś konkretne argumenty dla których miałbym tego nie robić? Dlaczego w internecie jest tak mało na ten temat, każdy kupuje nową lub używkę a nikt nie kombinuje żeby ją naprawić. Mój typ w ASO kosztuje prawie 1600zł, zamienników brak. W związku z tym, że moje uszczelnienie się rozsypało mam kilka pytań. 1. Materiał - czy dobrze sądzę że jest ono wykonane z grafitu? 2. Czy ktoś widział to uszczelnienie w całości, wyjęte z chłodniczki? Jeśli tak to byłbym bardzo wdzięczny za informację (może być prowizoryczny szkic w paincie) jak ono wygląda. Chłodniczkę dopiero dziś będę miał wymontowaną ale już chciałbym obmyślać wykonanie tego. Chodzi o to czy to uszczelnienie jest w formie pierścienia (średnica wew., zew. oraz grubość) czy jest bardziej wymyślne - stopniowane średnice. A jeśli ktoś posiadałby zdjęcie takowego uszczelnienia to byłbym w 7 niebie 3. W jaki sposób zamocowana jest klapka zamykająca/otwierająca przepływ do trzpienia (spawana/zgrzewana)? Możliwe, że ten trzpień również trzeba będzie wykonać na nowo lub przynajmniej przepolerować. Na część tych pytań pewnie poznam odpowiedź wieczorem mając wymontowaną chłodniczkę, ale bardzo zależy mi na czasie, a takie info mogą przydać się również innym użytkownikom. Z góry dziękuje za pomoc, oczywiście efektami operacji podzielę się na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #15 Napisano 2 Lipca 2014 kupujesz uzywke za 200 zl( jak tak zrobilem) z alledrogo i po problemie , lub jak wolisz to kombinuj i badz pierwszy tylko wtedy podziel sie wiedza czy dala rade i jak pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruski007 Zgłoś #16 Napisano 2 Lipca 2014 Pytanie ile taka używka pociągnie... Jeśli się uda zregenerować na pewno podzielę się wiedzą. Ze względu na brak czasu zapewne pójdę dwutorowo - kupię używkę i będę regenerował a później zdecyduję którą założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #17 Napisano 2 Lipca 2014 Pytanie ile taka używka pociągnie... Jeśli się uda zregenerować na pewno podzielę się wiedzą. Ze względu na brak czasu zapewne pójdę dwutorowo - kupię używkę i będę regenerował a później zdecyduję którą założyć. ja też tak planuję jak ty - założyłem używkę a starą chcę zregenerować, ale nie dostałem się jeszcze do uszczelnienia z braku czasu. na tą chwilę leży zakopcona i czeka na swoją kolej. jedynie widać oś, w którą włożona jest blacha przepustnicy. spawów nie widać, czyli albo na wcisk, albo klejona, raczej nie zgrzewana, bo nie ma miejsca. jak będziesz kupował używkę, to albo masz 100% pewności co masz w wozie albo bierz kompletną z "siłownikiem sterującym" - mnie w ASO powiedziano, że wg ETKI mam z końcówką AA, zamiennik na AD, a miałem G, i siłowniki nie pasowały zamiennie... a skąd miałem w samochodzie G to pojęcia nie mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #18 Napisano 2 Lipca 2014 Ja wymienialem dwa miesiace temu bo samochod strasznie "pierdzial" i swiszczal, mialem wrazenie ze wiecej pali, no i strasznie zaczelo mi smierdziec spalinami we wnetrzu podczas postoju, nie do wytrzymania. Ja mam auto z silnikiem BMP z 2007 roku i chlodnica spalin czyli jak mi powiedziano EGR cooler mial nr 03G 131 521 AD, kupilem w salonie skody bo bylo taniej a czesc przeciez ta sama co w salonie VW. Wymiana raczej u mechanika bo od dolu do niej jest dobry dostep i najmniej kombinowania sam widzialem po zalozeniu. Nie wiem jak sie tu fotki wkleja ale wystarczy wpisac np na allegro slowo silnik BMP i widac na kilku fotkach gdzie i jak to jest montowane. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #19 Napisano 4 Lipca 2014 Wrzućcie kilka fotek pogladowych, może się komuś coś nasunie. Rozumiem,że przez nią lecą spaliny na wirnik turbiny?Do tego to służy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #20 Napisano 19 Listopada 2014 Działanie chłodniczki spalin jak sama nazwa wskazuje polega na chłodzeniu spalin Więc tak. W początkowej fazie pracy silnika, gdy jest zimny komputer podaje sygnał na EGR i otwiera go, oraz na elektrozawór N..., który otwiera się i podciśnienie zasysa cięgno w "gruszce" chłodniczki. W tym czasie klapka otwiera nazwijmy to "duży przepływ spalin", czyli część, przez którą spaliny swobodnie wracają do kolektora wydechowego, przez co układ szybciej się nagrzewa i zapobiega "klekotaniu" silnika i poprawia się jego praca. Spaliny mają wtedy do 600st. C. Po nagrzaniu silnika w celu ochłodzenia gorących spalin idących przez EGR i dalej przez chłodniczkę do kolektora komputer wysterowuje elektrozawór N... który zmniejsza podciśnienie w układzie gruszki. Ta wraca na swoje pierwotne położenie przestawiając klapkę w chłodniczce i teraz spaliny są chłodzone do ok. 450st.C., bo przechodzą przez drugą część chłodniczki, w której nie ma "dużego przepływu" a kilka mniejszych rurek. Tymi rurkami płyną spaliny a całość jest chłodzona przez obieg cieczy chłodzącej. I to jest cała praca, którą wykonuje chłodniczka. Zamówiłem już używkę i będę w niedzielę zakładał. Może zrobię fotki i wrzucę opis. Starej nie będę wyrzucał, tylko wywalę resztki uszczelnienia i zaspawam cholerstwo w pozycji półotwartej ( będzie na zapas). Podciśnienie idące do gruszki steruje tylko cięgnem i do niczego innego w tym przypadku nie jest potrzebne, więc zaślepię wężyk i zostawię nie wyłączając elektrozaworu, bo wyskoczy błąd. I tak zrobię, bo już dosyć mam syczenia i tego, że się ludzie oglądają jak jadę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach