Jump to content
t nowak

Wymiana lozyska kola przedniego

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Wpadlem w dziure na drodze i od tego czasu slysze tzw.u..u..u..u-stawiam ze to lozysko czy istnieje mozliwosc jego wymiany samodzielnie?Jezeli tak to prosze o wskazowki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    Witam,

     

    Sprawdź dokładnie czy to łożysko bo moim zdaniem od wpadnięcia w dziurę łożysko się nie uszkodzi.

    A co do wymiany to dość prosto, zdejmujesz jarzmo hamulca, później tarcze, odkręcasz przegub i jeszcze 3 śruby co trzymają wachacz dolny. piasta jest przykręcona na 4 śruby (musisz mieć taki klucz nie wiem jak się nazywa - torox taki giazdkowy).

    Jak kupisz piaste to w zestawie są te 4 śruby to będziesz wiedział o jaki klucz mi chodziło.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Dzieki robertkamyk!Zamawiam i wymieniam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Od wpadnięcia w dziurę łożysko jak najbardziej może się uszkodzić, ale skutki takiego uszkodzenia pojawią się pewnie po kilku tysiącach kilometrów i raczej nigdy nagle. Musiałoby to być naprawdę silne uderzenie, żeby kulka robiła wgłębienie w bieżni, które byłoby słyszalne od razu. I raczej po takiej dziurze łożysko byłoby twoim najmniejszym problemem :-). Jeśli to co ci wyje to łożysko, to pewnie dziura dopełniła jego żywota.

     

    Łożyska wymienia się parami, więc powinieneś zamówić komplet na całą oś. Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Uderzenie bylo bardzo mocne a pierwsze tego objawy odczulem po przejechaniu ok.2tkm-dlatego skojarzylem fakty

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    No to tylko pamiętaj żeby wymienić prawą i lewą stronę przy jednej robocie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Tak sie zastanawialem czy wymieniac parami czy oddzielnie,teraz juz wiem.Dzieki

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    To nie klocki, aby wymieniac parami...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Tu nie chodzi o zużycie tylko o ekonomię.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Widze ze lubicie ekonomicznie wydawac kase...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012

    skoro drugie jest dobre to po co ruszać?? wymianiaj jedną stronę, chyba że nie masz co robić z pieniędzmi to możesz zaszaleć

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ech..... Łożyska na jednej osi mają zbliżoną (o ile nie taką samą) żywotność. Auto jest z 2007 więc pewnie ma już nakręcone ze 150k lub więcej. Po kiego grzyba paprać się z tą samą robotą dwa razy? Zwłaszcza, że jeśli - jak pisze - wpadł w dużą dziurę to druga strona też mogła oberwać choć w mniejszym stopniu. Zgodzę się, że nie ma się co bawić w wymianę obu łożysk przy nowym aucie i małym przebiegu. Ale w pięcioletnim aucie to są już niepotrzebne oszczędności. Zwłaszcza, że cholera wie czy krzyżacy nie pakują tam jakiejś chińszczyzny.

     

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Rozumiem sytuacje gdy mamy wyjety np. wahacz. Wtedy gdy jast juz na stole lepiej wymienic mu dwie tulejki, niz tylko jedna uszkodzona. Ale sytuacja z lozyskiem jest inna, jest ono drugiej strony i trzeba wykonywac cala robote jeszcze raz. A skoro nie wyje i jest dobre to po co je ruszac. Lozysko nie siada z dnia na dzien. Kolega zrobi jak bedzie chcial, ale moim zdaniem to tylko niepotrzebny koszt.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ma dwie szkoły (tradycyjnie) sam zdecyduje.

     

    pozdrawiam :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    Ech..... Łożyska na jednej osi mają zbliżoną (o ile nie taką samą) żywotność. Auto jest z 2007 więc pewnie ma już nakręcone ze 150k lub więcej. Po kiego grzyba paprać się z tą samą robotą dwa razy? Zwłaszcza, że jeśli - jak pisze - wpadł w dużą dziurę to druga strona też mogła oberwać choć w mniejszym stopniu. Zgodzę się, że nie ma się co bawić w wymianę obu łożysk przy nowym aucie i małym przebiegu. Ale w pięcioletnim aucie to są już niepotrzebne oszczędności. Zwłaszcza, że cholera wie czy krzyżacy nie pakują tam jakiejś chińszczyzny.

     

    Kolego nie wydaje mi się żebyś miał rację. 150kkm czy nawet 200kkm nie kwalifikuje dobrego łożyska do wymiany.

    Mam samochód, w którym łożyska nie były wymieniane, a auto ma przejechane 370kkm, więc powtórzę jeszcze raz nie ma potrzeby wymiany dobrego zapewne oryginalnego łożyska na nowe.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ja mimo wszystko proponuję przeczytać pierwszego posta. Łożysko poszło po dziurze. Moim zdaniem drugie też mogło dostać i należałoby je wymienić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Kolego Marku, ile to dziur kola zaliczaja dzienne...no nie przesadzajmy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ty to nie wiem kolego Robercie, ja staram się omijać :D :D. Codzienne dziury wybierają amortzatory i sprężyny. Dopiero w tych, których nie wybiorą narażone jest łożysko.

     

    pozdrawiam i chyba już skończmy bo zamiast doradzać koledze bawimy się w golone/strzyżone :-)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    No tak skonczmy, bo pewnie namieszalismy koledze

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Ja od siebie dodam, że jak już ktoś pakuje się w dziurę i zaczyna ostre hamowanie to warto tuż przed nią odpuścić. Paradoksalnie mniej szkód narobimy wpadając w dołek w kręcącym się kołem niż zablokowanym. A już na pewno minimalizujemy prawdopodobieństwo uszkodzenia łożyska. Ja wiem że to trudna sprawa bo odruch jest bardzo silny i ciężko się przełamać, ale tak będzie lepiej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy