Zabier Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2006 Witam, Przytargałem niedawno z Reichu Passata B4 2.0 8V z przebiegiem 200.000 km, serwisowanego itp stan ogółem bdb. Pali sporo więc pomyślalem żeby go zagazować. Przypadkiem rozmawiałem o gazie z moim agentem ubezpieczeniowym, który stwierdził że przy takim przebiegu cyt. "korbowody wyjdą bokiem" i sam jako likwidator szkód widział parę aut z silnikami po dużym przebiegu, zniszczonymi przez gaz. Plus cośtam, że z niepublikowanych badań Polibudy Warszawskiej wynika, że silniki >100kkm się do gazowania nie nadają Zupełnie nie znam się na mechanice pojazdowej, gazownicy mnie oczywiście zachęcają do instalacji, no a ja mam dylemat czy się nie wpakuję w jakąś ruletkę. Proszę forumowiczów o słówko w tej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2006 Siem!!! Przypadkiem rozmawiałem o gazie z moim agentem ubezpieczeniowym, który stwierdził że przy takim przebiegu cyt. "korbowody wyjdą bokiem" No oczywiscie...bokiem i...przodem!!!Sprawdz cisnienie sprezania i zakladaj!!!Poszukaj dobrych gaziarzy,ktorzy zamontuja inst.lpg staranniee i beda ja umieli skalibrowac(dobrze ustawic)!!!i sam jako likwidator szkód widział parę aut z silnikami po dużym przebiegu, zniszczonymi przez gaz. Plus cośtam, że z niepublikowanych badań Polibudy Warszawskiej wynika, że silniki >100kkm się do gazowania nie nadają Ta oczywiscie!!!! Do audika zalozylem LPG jak mial przejechane 380tys.km ...tylko musialem po gaziarzach poprawiac,dlatego pisze wyzej...Poszukaj dobrych gaziarzy,ktorzy zamontuja inst.lpg staranniee i beda ja umieli skalibrowac(dobrze ustawic)!!!Ps:Zrobilem na lpg 120tys.km i..motorek mial 500tys.km , smigal lepiej niz na benie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zabier Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2006 Czołem sl@wek mówisz, że nie ma tak źle z tym gazem.. no to poprawiasz mi nastrój Znam dwóch gazowników o naprawdę dobrej renomie, może się jednak skuszę... Oby mój motorek spełniał warunki techniczne... Twój przykład jest budujący Dzięki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2006 Siem!!! Zabier,Przeczytaj temat BLOS-a!!!Warto!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2006 Gaz co prawda jest tylko paliwem alternatywnym dla silników benzynowych, ale nie jest paliwem "dobijającym" silniki. A już napewno nie układ korbowo-tłokowy. Jedynym elmentem narazonym jest głowica, a ścislej zawory i gniazda. Powodem jest nieco wyzsza temp. spalin. Generalnie biorac nie ma potwierdzonych badań ze prawidłowo działajace zasilanie LPG zmniejsza trwałość silnika. Podsumowując: to co napisał sł@wek - dobry zkład instalacyjny, a po zamontowaniu dbałość o świece i przewody zapłonowe. Początkowo co 2-3 tys.km analiza spalin: wsp. λ musi zawierac się w granicach 0,97-1,03. Stare powiedzenie mówi: samochód pali albo paliwo albo zawory. PS. Inna sprawa to relacja cen LPG do etyliny od przyszłego roku ( i w następnych latach ), a wiec czynnik ekonomiczny. Ja zakladalem do mojego Paska LPG na początku 2004r. przy stanie 152.000km / teraz 190.000/ Pozdrawiam i Wesołych Swiąt oraz szczęścia w Nowym Roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stone Zgłoś #6 Napisano 26 Grudnia 2006 Popieram, śmiało, ja montowałem gaz przy przebiegu 238 tys, to było 2 lata temu obecnie 270 i autko śmiga nadal, zakładaj jeśli ci sie to opłaca, dobra instalacja u dobrych gazowników i nie będzie problemów, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zabier Zgłoś #7 Napisano 26 Grudnia 2006 Dzięki zyga0440 i stone, zobacze ile bede przejezdzal paskiem km w mojej pierwszej firmie i jesli tylko sie wlasnie oplaci no to "zaryzykuje" u dobrego machera oczywiscie. Pozdrawiam i dobrego wypoczynku przez ostatni dzien Swiat & samych sukcesow w 2007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2006 W moim Pasku założyłem gaz gdy miał już ponad 250000 km i jak na razie wszystko jest ok. Obecnie na gazie jeżdżę zdecydowanie więcej. Wychodzi dużo taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość schak Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2006 Ja założyłem jak miałem przebieg ok 303000km. Zaczął pić troszke więcej oleju ale to może być wina tego że mam zalanego 10W40 a nie wiem na jakim jeździł niemiec. Ale instalacja sparawuje się bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michu_82 Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2006 Nie chcę straszyć, ale przez ostatnie pół roku trafiło do mnie kilku klientów po montażu instalacji LPG. We wszystkich przypadkach to samo: wymiana uszczelki pod głowicą. Gaz "wypłukuje" i czyści silnik od środka. Wszystko, co kiedyś było pokryte nagarem, jest czyste jak części prosto z fabryki. Nie wiem czemu, ale ludziom tak wymyło silniki, że cylindry stały sie nieszczelne... Może to kwestia nadpalonej uszczelki pod głowicą... Po wymianie uszczelki jak ręka odjął Jeżdżą do dziś, każdy zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2007 Fakt - mój silniczek ma 180 000 km (pewny przebieg) i wygląda w środku jak z fabryki. Niestety też wymieniałem uszczelkę pod głowicą ale tylko dlatego, że puszczała trochę oleju na zewnątrz. Kompresja po wymianie uszczelki głowicy 11.7 atm/gar, chyba nie najgorzej jeszcze z moim motorem Dodam, że ostatnie 80 000 km przejechał właśnie na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamich Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2007 niedawno kupiłem passata b3 2,0 od goscia który o niego niedbał jak go kupił z niemiec to auto miało przejechane ok 400tys po sprowadzeniu zagazował je na gazie jest juz zrobione ponad 150tys. To jest wyczyn. Kupiłem tego passata za grosze nie całe 3tys zł gazu pali ok 12l/100km w miescie Silnik jest czysciutki jak uzytkownik skręci gaz na maxa i jest za uboga mieszanka wtedy go szlak strzela wiec sie nie dziwcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Acadaptor Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2007 Gaz zalozylem przy przebiegu 150000km... aktulanie mam przejechane 360000km i nie narzekam. Z silnikiem jeszcze nigdy nie bylo niespodzianek. Wiadomo trzeba czesciej wymieniac przewody wysokiego napiecia i swiece. Zastanow sie dobrze czy masz zamiar dlugo jezdzic tym passatem (ile robisz km rocznie) montaz instalacji gazowej nie jest tani i musisz wziac to pod uwage czy oby napewno koszta sie zwroca. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2007 Ja swój gaz założyłem przy przebiegu 190K km, teraz jest 250 i silnik nadal bez zająknięcia działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mac_Inc Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2007 W moim B4 2.0 8v z przebiegiem ponad 290.000 instalacja działa od jakichś 15.000. Jest to druga generacja. Wymiana uszczelki była. Mus jest odpalać na benzynie i poczekać jakieś 3 minuty do przejścia na gaz. Jak się przełączy za wcześnie (im zimniej tym gorzej) to w ogóle nie chce jechać. Przy zluzowaniu obroty spadają do 200/300 więc trzeba uważać żeby nie zgasł(tylko zimny). No ale czas na regulację jest najwyższy. Zużycie 12l/100km - trasy podmiejsko-miejskie. minimum zeszłem do 10,9. Jeździ słabiej niż na benzynie, ale wyścigówka tak czy tak to nie jest. Trza dbać i jeździć. Ja polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niunio Zgłoś #16 Napisano 27 Sierpnia 2008 witam! nie chcąc zakładać nowego wątku podłączę się tutaj w czerwcu kupiłem b5 1997r. 1.6 przebieg 212000 km i planuje założyć gaz co powinienem w nim sprawdzić przed wizytą u gaz-fachowców( poza wymianą świec oczywiscie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #17 Napisano 29 Sierpnia 2008 witam Jeśli mówimy o faktycznym przebiegu 200tys to nie ma żadnego zastrzeżenia zeby nie zakładać gazu do auta z takim przebiegiem 90% aut z D ma cofnięte liczniki i niestety nie są to same diesle Tak jak koledzy powiedzieli , sprawdzić kompreche , dobry gaziarz i pomyśleć nad Blosem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niunio Zgłoś #18 Napisano 31 Sierpnia 2008 ja chce założyć sekwencje tam chyba nie można zastosować blosa, czy sie myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #19 Napisano 31 Sierpnia 2008 Blosa można założyć wszędzie ale po co skoro lepsza i tak będzie sekwencja - np. STAG 300 na matrixach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #20 Napisano 10 Września 2008 Blosa można założyć wszędzie ale po co skoro lepsza i tak będzie sekwencja - np. STAG 300 na matrixach albo Landirenzo Omegas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach