Skocz do zawartości
idol23

Jak wyłączyć Start@Stop? (Auto Start Stop)

Rekomendowane odpowiedzi

Ps, samodzielnie złożyłem uklad

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Nie wiem jak i jaki układ złożyłeś więc nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Tylko zapytam, skąd miałeś program jeśli układ zrobiłeś na mikrokontrolerze Atmel?

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak i jaki układ złożyłeś więc nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Tylko zapytam, skąd miałeś program jeśli układ zrobiłeś na mikrokontrolerze Atmel?

Projekt i program pobralem ze strony

 

http://www.nicomania.de/en/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

 

 

Wprowadziłem teraz poprawki w schemacie, tak jak w Twoim projekcie dołożyłem rezystor 10k ohm. Sprawdze jeszcze raz fusy i zawartosc flash.

Jeszcze zastanawiam się czy wpięcie w druciki było skuteczne.

 

Mam wyprowadzony przewód z boku tunelu obok fotela padazera więc mogę testować bez rozbierania tunelu.

Pzdr

Piotr

 

 

 

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko wyjaśnia. Program zamieszczony na tej stronie jest wadliwy. Już nie pamiętam czy w opisie, czy w postach poniżej Autor pisał iż kto chce skorzystać z zamieszczonego schematu może pocztą do niego przesłać układ do zaprogramowania poprawnym programem ze zwrotem opłat za przesyłkę zwrotną. Jak pamiętam ktoś tam prosił o przesłanie kodu programu, lecz autor odpisał, że z uwagi na sprzedaże układów z jego programem na Ebay a tym samym nie może udowodnić kradzieży praw autorskich nie wysyła kodu źródłowego.

Podejrzewam że Autor dobry eeprom nie chce udostępnić, tylko wgrywa go samemu bo podczas wgrywania ma możliwość zabezpieczenia układu przed odczytaniem programu FuseBit'ami

 

Teraz wiem jak działa wadliwy program ;-) Ja doczytując, że jest wadliwy nawet go nie próbowałem. Udostępnione moduły przeze mnie mają program napisany od podstaw przeze mnie, ale nie ukrywam, że wzorowałem się pomysłem i zasadą działania układu z tej strony.

 

EDIT:

 

To co napisałem wyżej jest napisane na stronie z Twojego linka w linijce wyżej z linkiem do programów do zaprogramowania mikrokontrolera, oraz w postach z 17 sierpnia 2016r.

 

P.S.

Dezaktywowana SSA czasem nie sygnalizuje tego świecenie klawisza a tylko komunikatem na FIS. Takie trochę dziwne :).

A co Ci na tym FISie komunikuje?Bo jeżeli dobrze Cie rozumiem, to jeśli kontrolka w przycisku Ci się nie świeci, to tak jakby zrobiony przez Ciebie moduł nie wyłączył funkcji Start-Stop/albo włączył sobie ją z porotem a jeśli na wyświetlaczu pokazuje Ci się znaczek Przekreślonego A, to oznacza, że funkcja Start-Stop jest aktywna, ale brak jest spełnionych warunków do wyłączenia silnika przez funkcję Start-Stop

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to wszystko wyjaśnia. Program zamieszczony na tej stronie jest wadliwy. Już nie pamiętam czy w opisie, czy w postach poniżej Autor pisał iż kto chce skorzystać z zamieszczonego schematu może pocztą do niego przesłać układ do zaprogramowania poprawnym programem ze zwrotem opłat za przesyłkę zwrotną. Jak pamiętam ktoś tam prosił o przesłanie kodu programu, lecz autor odpisał, że z uwagi na sprzedaże układów z jego programem na Ebay a tym samym nie może udowodnić kradzieży praw autorskich nie wysyła kodu źródłowego.

Podejrzewam że Autor dobry eeprom nie chce udostępnić, tylko wgrywa go samemu bo podczas wgrywania ma możliwość zabezpieczenia układu przed odczytaniem programu FuseBit'ami

 

Teraz wiem jak działa wadliwy program ;-) Ja doczytując, że jest wadliwy nawet go nie próbowałem. Udostępnione moduły przeze mnie mają program napisany od podstaw przeze mnie, ale nie ukrywam, że wzorowałem się pomysłem i zasadą działania układu z tej strony.

 

EDIT:

 

To co napisałem wyżej jest napisane na stronie z Twojego linka w linijce z linkiem do programów do zaprogramowania mikrokontrolera, oraz w postach z 17 sierpnia 2016r.

 

P.S.

 

A co Ci na tym FISie komunikuje? Bo wydaje mi się, że jak kontrolka w przycisku Ci się nie świeci, to tak jakby moduł Ci nie wyłączył funkcji Start-Stop/albo włączysł sobie ją z porotem a jeśli na wyświetlaczu pokazuje Ci się znaczek Przekreślonego A, to oznacza, że brak spełnionych warunków do wyłączenia silnika przez funkcję Start-Stop

Haaa to wszystko jasne.

:)

Czyli mam układ ale bez poprawnego wsadu.

Jest tak jak piszesz, przekreślona A ale jak rozgrzalem auto to zaczęły się dziwne objawy, mryganiem klawisza a potem zaśnięciem silnika po przełączeniu R na D podczas postoju. W sumie jak wsad wadliwy od tego autora to szkoda ryzykować.

Pzdr

Piotr

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesyłka od Kolegi ryger dotarła.

Działa perfekcyjne ! Zero problemów z elektronika pokładową.

 

:)

kawał dobrej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... to jest niepotrzebne i najpewniej jakoś szkodliwe dla silnika, ale już jak się toczy człowiek w korkach, to wręcz zbawienne, oczywiście ktoś chce to jego sprawa co ze swoim autem robi, ale w końcu po coś ten system wymyślili i wcale nie jak się komuś wydaje , bo ekolodzy się przypięli łańcuchami do drzew ;)...

Oczywiście, że każdy robi i uważa wg swojego uznania. Ekolodzy ekologami, ale na pewno inżynierzy w tym macali paluszki abyś częściej odwiedzał serwis i wymieniał rozrusznik, akumulator dwumasę... :) Jak się długo stoi w korku, albo na przejeździe kolejowym, to i ja sam nieraz gaszę silnik, ale bez przesady, żeby w korku co parę metrów gasić i odpalać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja kompletnie nie rozumiem , po co ten system wyłącząć jakoś przez mody, dodatkowe układy.. przecież mamy guziczek koło lewarka, niemal już mam odruch, zapalam silnik, i od razu wyłączam start-stop, ale w każdej chwili mogę go sobie włączyć, owszem na trasie, lub przy normalnej jeździe to jest niepotrzebne i najpewniej jakoś szkodliwe dla silnika, ale już jak się toczy człowiek w korkach, to wręcz zbawienne, oczywiście ktoś chce to jego sprawa co ze swoim autem robi, ale w końcu po coś ten system wymyślili i wcale nie jak się komuś wydaje , bo ekolodzy się przypięli łańcuchami do drzew ;), tylko w korkach super, jak silnik nie musi wciąż pracować itd, jest guzik, można zdezaktywować i uaktywnić kiedy się chce, co innego gdyby system był w aucie permanentnie, ale tak, jak dla mnie kompletnie bez sensu jakieś dodatkowe sterowniki

No tak, niby jest guzik. Czasem jednak zapomni się go kliknąć. Nie jest bowiem niezbędny żeby ruszyć autem.

Potem silnik gaśnie podczas wyjazdu np z podporządkowanej i robi się zamieszanie.

 

Co do dwunastu/rozrusznika itp. Podczas startu silnika wszystkie podzespoły są mocno obciążone. Taki przejściowy stan nieustalony (elektronika) gdy nie działa smarowanie, są duże obciążenia mechaniczne, drgania i wibracje. Stabilność uklad uzyskuje dopiero po uruchomieniu pracując w optymalnych warunkach temperatury, predkosci obrotowej itp.

Właśnie dla tego dla SSA masz "lepsze" podzespoły.

 

Poza tym po co ludzie dokładają/koduja zestawy głośnomówiące, kierownice z funkcją, doświetlanie zakrętów itp. ? Bo jest to dla nich funkcjonalne i taka mają potrzebę.

:)

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Edytowane przez pirzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wodne chłodzenie turbiny

A to co to za nowy bajer ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hah a u mnie wlasnie samo przestalo to funkcjonować i mam teraz pytanie co może być przyczyna ? Bez względu na to czy guzik wlaczam czy nie auto nie gasnie tylko pokazuje się kontrolka na tablicy ta sama co zawsze kiedy auto gasło ale teraz nie gasnie niby to lepiej ale wolal bym żeby wszystko chodzilo jak należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja serio pytam ,mysle ze to nie te czasy ze pogoda ma taki wpływ na funkcjonalność

Wiadomo ze nie grzeje na maxa bo kto wytrzymie no aku nie wiem wszystko inne działa ok

Edytowane przez Kasta266
korekta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dziekuje za informacje , wygląda na to ,ze masz racje bo dziś działa poprawnie :) ... male zmartwienie z glowy :) ,bo mnie nie przeszkadza to ,ze trzeba wcisnąć guzik aby to rozlaczyc dobrze ,ze wogole takowy jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem układ kolegi Ryger'a - zajęło mi to 30 minut z lutowaniem w kostce (tam jest mało miejsca ale można wyjąć piny) - przejechałem jakieś 1500 km i prawie zapomniałem o S/S - czasem odruchowo rzucam okiem czy świeci się A...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kolego brawo ty !!! To gowno powinno byc fabrycznie tak zrobione jak rygera wynalazek. Jak

Sie z gosciem skontaktowac ???

Bo jak czytam wypociny w stylu jakie super jest to urzadzenie ze tak w korkch umila zycie. Rzygac mi sie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i kolego brawo ty !!! To gowno powinno byc fabrycznie tak zrobione jak rygera wynalazek. Jak

Sie z gosciem skontaktowac ???

Bo jak czytam wypociny w stylu jakie super jest to urzadzenie ze tak w korkch umila zycie. Rzygac mi sie chce.

Napisz do Rygera PW na forum, na pewno Ci odpisze.

 

 

wysłane z budki telefonicznej na zadupiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Juz piszę, nigdy wiecej start stop.

 

ja mam b8. Ale to działa tak samo.... chyba....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem aku na nowy... SS wrócił :D

Po ponad pół roku znowu czasem się dziwię dlaczego gaśnie jak się zatrzymam i wrzucę "P".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem aku na nowy... SS wrócił

Po ponad pół roku znowu czasem się dziwię dlaczego gaśnie jak się zatrzymam i wrzucę "P".

 

To szybko wracaj do sklepu i wymieniaj na stary :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki aku kupiles ? Mi ss nawet z centra futura bez agm i ss ready, dzialal :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mój nie trzymał parametrów (ori Varta 68Ah). Teraz mam Sznajdera 70Ah. Obydwa AGMy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z prośba do Was forumowicze, może ktos mi podpowie czy wyłaczenie funkcji start/stop w długim kodowaniu w module centralnej elektyki (zgodnie ze zdjęciem z VCDS poniżej wyłaczenie 7 bita), wyłączy system start/stop?

20170211_164117_resized.jpg

Wydaje mi się to aż za proste aby było możliwe? jak czytam, że są montowane specjalne moduły elektryczne przy gałce zmiany biegów, które automatycznie właczają przycisk wyłaczenia systemu SS? Moje autko jak w opisie Pasek B7 2.0TDi CR 140kM, 2013r. Pierwszo pytam, zanim spróbuję to wyłaczyć i zakodować.

Z góry bardzo dziekuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności