kserkses Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2012 jaka jest zasada działania zaworu odmy 06A 129 101 D (grzybek), sprawdzałem go dmuchając i zasysając. I wiem że tylko gwałtowne zassanie powietrza przez króciec boczny powoduje restrykcje przepływu powietrza. I stąd moje pytanie: czy jest on prawidłowo montowany tzn. bocznym króćcem w stronę silnika ? Gdzie mnie się wydaje że powinien być montowany króćcem który powoduje ograniczenie przepływu powietrza od strony TIP czyli rury łączącej filtr powietrza z turbiną w której na wolnych obrotach jest mniejsze podciśnienie i zaworek odpowietrzający silnik (odma) jest otwarty czyli pełny przepływ powietrza ze skrzyni korbowej do układu ssącego a przy wyższych obrotach ( wyższym doładowaniu) jest sporo wyższe podciśnienie w TIP powinien się ograniczać przepływ powietrza z odmy do układu ssącego celem "nie wysysania " oleju z silnika. Proszę o opinie na temat działania bądź mojej sugestii tego zaworka (grzybka) odmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2012 Rozumiem ze chodzi Ci o system SAI czyli pompa powietrza wtórnego, zawor egr z tyłu za głowica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2012 nie o SAI tylko odme Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2015 Odgrzeję kotleta. Kolego kserkses, czy rozwiązałeś zagadkę grzybka? Czy ewentualna wymiana na nowy wpłynęła na apetyt silnika na olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2015 Ten zaworek służy do tego żeby ci silnika olejem nie zalało jak turbina zacznie ciągnąć powietrze z odmy. Jak wiadomo przez odmę opary z silnika wracają z powrotem do silnika przez dolot, turbina na wyższych obrotach zasysa owe opary, przy niesprawnym zaworze ssie wszystko łącznie z kropelkami oleju które zaworek powinien zatrzymać. Nie ma to wpływu na większe zużycie oleju, za to zatkany eżektor jak najbardziej, u mnie tak było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2016 Ile Ci brało tego oleju marecki3575? Masz na myśli ten wynalazek? http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg Co to znaczy zatkany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2016 Ile Ci brało tego oleju marecki3575? Masz na myśli ten wynalazek? http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpgCo to znaczy zatkany? Tak to ten wynalazek, zatyka się przeważnie ten boczny króciec który jest również odpowiedzialny za odpowietrzenie silnika. Nie wiem dokładnie jak działa to całe podciśnienie ale gdzieś na forum Audi przeczytałem że ten dziad odpowiada za większe zużycie oleju....i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kevin27 Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2016 i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej). pytam z ciekawości: jaki lejesz olej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #9 Napisano 22 Lipca 2016 Amsoil 5w40 full....dla mnie jest najlepszy - auto chodzi jak szybowiec - tak cichutko:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2016 Tak to ten wynalazek, zatyka się przeważnie ten boczny króciec który jest również odpowiedzialny za odpowietrzenie silnika.Nie wiem dokładnie jak działa to całe podciśnienie ale gdzieś na forum Audi przeczytałem że ten dziad odpowiada za większe zużycie oleju....i faktycznie brał mi zawsze około 2l, po wymianie eżektora spadło do 1,5l (ten sam olej). Tyle Ci brał/bierze na jaką ilość km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2016 na 10tyś, zawsze tyle brał, a Tobie ile zapytam z ciekawości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kida Zgłoś #12 Napisano 25 Lipca 2016 Mi podobnie 1,5-2,0 litra, zależy od stylu jazdy, ale na 20 tyś km.. jeżdżę na 5w30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2016 (edytowane) 0,5 L/10.000km 5W30. Na liczniku 156 000 km. Edytowane 26 Lipca 2016 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #14 Napisano 26 Lipca 2016 mi pomiędzy wymianami (15k) to tak ubywa 1/3 prawidłowego stanu na bagnecie, nie wiem ile to może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #15 Napisano 26 Lipca 2016 No to okazuję się że mi chleje za dużo:kwasny turbo jest po regeneracji więc nic z tym nie będę robił....można by wymienić uszczelniacze zaworowe, ale jak zacznie chlać drugą bańkę od wymiany do wymiany to wtedy się za to wezmę, chyba że pierścienie już nie trzymają to wtedy inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #16 Napisano 27 Lipca 2016 mi pomiędzy wymianami (15k) to tak ubywa 1/3 prawidłowego stanu na bagnecie, nie wiem ile to może być. 0,33 Litra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #17 Napisano 3 Sierpnia 2016 O widzisz. No to nie najgorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach