serek Zgłoś #41 Napisano 18 Lipca 2012 hmm, patrząc w katalog to w FL jest połączenie - większej pompy (25mm) z mniejszym serwo ale podwójnym. Też myślę nad nową pompą ale jak mam wymieniać serwo z pompą od FL'a to muszę się wstrzymać - moja pompa jest mniejsza (23mm). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #42 Napisano 18 Lipca 2012 Zauważyłem jeszcze coś innego - przeglądając katalog - np. Octavia RS - im większa moc tym pompa z mniejszym tłoczkiem. O co chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #43 Napisano 18 Lipca 2012 Dostałem dziś serwo w okazyjnej cenie, z możliwością zwrotu. Co prawda używane, ale dokładnie je obejrzę przed montażem. Dam znać co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #44 Napisano 18 Lipca 2012 jakie to serwo ? Już po lifcie czy to stare ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #45 Napisano 18 Lipca 2012 właśnie było na nim napisane passat FL i dlatego je wziąłem. A wizualnie identyczne z moim. Za 100 złotych z możliwością zwrotu. Nowe w sklepie 470 kosztuje. Sprawdzę to używane i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #46 Napisano 18 Lipca 2012 Ale czy serwo jest podwójne i mniejsze, czy pojedyncze i większe ? ---------- Dodano o 20:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:23 ---------- Kurcze, w FL'u były przynajmniej 4 różne serwa . Było pojedyncze 10", były 3 podwójne 7/8", 8/9" i 11". Masakra. Chyba najlepsze było by to podwójne 11", montowane w S4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #47 Napisano 19 Lipca 2012 u mnie jest to 7/8" Takie też kupiłem. Wizualnie wygląda w środku dobrze - brak korozji. Może dam radę jutro to zrobić, choć raczej będzie to w sobotę. W każdym razie napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #48 Napisano 19 Lipca 2012 nie wiem czy taki temat był ale może przyda się innym poszukującym - jak to jest z tą zamiennością serw i pomp hamulcowych ? 1. czy można do serwa od FL'a gdzie ori pompa ma tłok 25,4 przykręcić pompę z tłokiem 23,8 od B5 ? 2. Na przestrzeni kilku lat VW w modelu FL testował kilka serw - różniących się budową i rozmiarem (od pojedynczych w rozmiarze 10 cali do podwójnych, od 7/8, 8/9 do 11 cali - które z nich są najefektywniejsze do SWAPu ? Ogólnie mówi się, że im mniejsza pompa tym siła nacisku na tłoczek jest większa. Tak np. zrobili w Octavii RS schodząc z 23 do 22mm w tłoku. Z kolei przy większym serwie nacisk na pedał hamulca jest mniejszy przy zachowaniu tej samej siły na tłoczku, czy tak ? Wnioskować by można, że wstawienie dużego serwa (11") i mniejszej pompki (np.23,8) przyniesie rezultat w postaci hamowania bardzo mocnego/nagłego czyli z bardzo delikatnym pedałem hamulca. Wiem, że problemem w B5 jest podciśnienie które steruje również pracą turbosprężarki wobec czego nie cała jego moc dostarczana jest do serwa. Czy w FL'u te dwukomorowe serwa służą za magazyn podciśnienia czy raczej sumują się ich powierzchnie membran dając tym samym zwiększoną siłę nacisku przy tym samym podciśnieniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #49 Napisano 19 Lipca 2012 ciekawe.... niech sie madre glowy wypowiedza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #50 Napisano 19 Lipca 2012 A co Etka mówi o serwie od wersji W8? może to coś podpowie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #51 Napisano 21 Lipca 2012 Witam kolegów! Dziś wymieniłem serwo w swoim aucie i dziele się spostrzeżeniami. Udało mi się dokonać wymiany bez całkowitego demontażu pompy hamulcowej czyli nie ma konieczności odkręcana przewodów i zapowietrzania układu przy tej operacji. W starym serwo nie miałem grama wody. Po wymianie i kilku testach moje subtelne odczucia to sprawniejsze wspomaganie hamowania. Mniej siły wymaga zablokowanie hamulców (do włączenia ABS) i pedał chodzi trochę lżej. Objaw twardnienia hamulca nie ustał całkowicie tz. przy zabawie hamulcem, małych obrotach silnika i częstym pulsowaniu da się wyczuć twardnienie pedału co po chwili ustaje. Wniosek - moje problemy związane były z nieszczelnym serwo (pewnie jakaś dziurka w membranie). Mam nadzieje, że już "stwardniały pedał" mnie nie zaskoczy chociażby przed skrzyżowaniem . Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #52 Napisano 21 Lipca 2012 Do szczęścia jeszcze przydała by się wymiana pompy hamulcowej i sprawdzenie pompy vacuum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #53 Napisano 27 Lipca 2012 Panowie, ja mam podobny problem do Was... Z tą różnicą, że mi jeszcze krzywi tarcze (już chyba 3 para). Dopatrzyłem się przy trzeciej parze, że niestety, ale po nagrzaniu hamulców nie zawsze odbiją - podjeżdzając pod skrzyżowanie gdzie jezdnia jest pochyła moje auto stoi w miejscu, a inne powoli się toczą. Do tego mam dość twardy pedał i słabe hamulce - porównując z kolegi VW Borą, to jego staje w miejscu, a ja musiałbym się chyba o kierownicę zaprzeć. Zanim jednak zmienie tarcze z klockami na nowe, chciałbym wyeliminować inne elementy układu. Moje spostrzeżenia: - pedał hamulca zachowuję się inaczej po deszczu lub po myciu auta, - hamulce nie odbijają, - sterowanie podciśnieniem turbo działa, - po wymianie płynu i odpowietrzeniu hamulców nic się nie zmieniło. Pytanie czym teraz najlepiej się zająć (sprawdzić/wymienić) aby hamowanie było odpowiednie...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #54 Napisano 27 Lipca 2012 Proponuję zajrzeć do zacisków, a dokładniej obejrzeć gumki na tłoczkach czy nie uszkodzone i sprawdzić czy zaciski chodzą w prowadnicach czy się przypadkiem nie zapiekły, potem możesz wymieniać serwo i pompę jeżeli nie jesteś w stanie stwierdzić czy jedno z tych urządzeń jest uszkodzone. P.S. Ja po zmianie serwa i pompy z B5 FL zauważyłem poprawę ale na krótkim odcinku, niestety uszkodziłem przewód podciśnienia do serwa i musiałem na szybko zastąpić go zwykłym przewodem igelitowym, niestety ten zrobił się płaski jak hamburger jak tylko zadziałało podciśnienie z vacuum i teraz szukam odpowiedniego kawałka węża. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #55 Napisano 27 Lipca 2012 Dzisiaj mam zamiar rozebrać zaciski i jeszcze raz wszystko wyczyścić. Co do wymiany poszczególnych elementów - w takiej kolejności jak sugerujesz (serwo, pompa)? Przewód uszkodziłeś przez przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #56 Napisano 27 Lipca 2012 co do kolejności to raczej proponuję kupić cały komplet używany i wymienić niż kupować osobno nowe elementy - pompa ok. 300 zl, serwo ponad 400. Za 150 masz używkę od kolegów z forum. Przewód uszkodziłem na własną prośbę - ori był za długi więc uciąłem. Jednak ten plastik nie formuje się już tak po podgrzaniu jak fabrycznie i się połamał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #57 Napisano 27 Lipca 2012 Dziś założyłem sztywniejszy przewód, paliwowy fi 10mm od serwa do trójnika i już się nie ściska od podciśnienia. Co do wrażeń po zmianie serwa i pompy hamulcowej, a napiszę że zestaw jest z 2.8 4motion, to przyznam, że nie ma rewelacji. Jedyna zmiana na plus - serwo jest mocne i naciskanie na pedał hamulca nie wymaga wysiłku. Niestety nadal hamowanie wygląda tak - pedał wciśnięty +/- do połowy i auto zwalnia, natomiast pedał prawie w podłodze i auto hamuje mocno. Mowa tu o poruszaniu się po drodze z prędkościami pow. 60km/h. Jadąc powoli bez trudu zahamuje w miejscu. Nie udało mi się uruchomić ABS na lapciach 225. Hmm, pozostaje sam ABS tylko czy on ma na to taki wpływ ? Jak zrobić z hamulców żyletki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #58 Napisano 27 Lipca 2012 Serek, coś jest nie tak. Nie potrafię wskazać Ci przyczyny, ale u kumpla (Bora) po założeniu kapci 225 nie było problemu aby zatrzymać koła (wcześniej były 205). Co ciekawe, u siebie kiedyś też miałem 225 i też nie udało mi się ich zblokować na czystej drodze. Porównując moje hamulce jeszcze do paru innych produktów spod znaku VW to moje są najsłabsze. Nie wiem czego to jest wina i nikt z mechaników nie potrafi mi nic sensownego zasugerować - jedynie wymieniać poszczególne elementy układu. P.S. Jak sprawdzałeś czy Vacum jest dobre? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #59 Napisano 27 Lipca 2012 Im szersze kapcie tym gorzej uruchomić ABS ma suchym, to oczywiste. Jednak w B5 to wina układu hamulcowego gdzie nieliczni mogą się poszczycić ich skutecznością a większość ma te hamulce jakie ma. Jak sprawdzić ? Wystarczy podłączyć vacuometr lub po prostu wskaźnik doładowania ze skalą do -1 bar i zobaczysz co pokaże. U mnie po sekundzie poleciało na max. czyli - 1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #60 Napisano 1 Sierpnia 2012 A czy nieszczelne serwo może powodować większego laga z dołu? Turbo późno mi wstaje (tak przy ok. 2000 tys.) Pomierzyłem podciśnienia i jest tak: na pompie -0,9 zaraz za serwem -0,5 na wężyku od gruszki turbo -0,5 i wydaje mi się że zbyt wolno narasta Kiedy ominąłem serwo (odpinając od niego węża i zaślepiając go) podciśnienie na wężyku gruszki poszło na -0,7 i wyraźnie szybciej narastało. Z hamulcami mam ten sam problem co kolega serek, są kiepskie i to bardzo (tępe) a mam porównanie bo tata jeździ AWX-em właśnie z podwójnym serwem i tam ABS się nie nudzi. Z małych prędkości auto staje 'dęba'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach