Skocz do zawartości
spaluchwp

B6 2.0 TDI BMR 170KM dziwne objawy co do mocy silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Czujnuik mam wymieniony w ASO na nowy. Teraz się okazuje że mam "Cięty" i spawany ostatni moduł tłumika. Może to to?

 

@Karol27 - a co to znaczy?? IC nie daje rady?

Edytowane przez ukgreg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem wczoraj wypalic DPF-a i wymienilem "tylna" czesc tlumika, dymienie nie ustalo ale intensywnosc spadla, juz tak mocno nie dymi na siwo ale ciagle dymi. Czy to oznacza ze musze ponownie wypalic DPF-a ?? skoro po uruchomieniu procedury komputer po 18 minutach jazdy sam wylaczyj te procedure? Dodan ze max temperature jaka osiagnal podczas wypalania to 846 stopni, moze to za malo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając troszkę na wasze pytania i rozwiązując problem który mnie trafił, okazuje się że po oddaniu auta do serwisu jeszcze na gwarancje i dokładne opowiedzenie co się dzieje z autem, wymieniono u mnie czujnik położenia wału i wałka rozrządu oraz sondę lambda chyba przed katalizatorem (DPF). Auto jak nowe oczywiście po odebraniu troszkę jeszcze wariował ale musiał się porządnie dopalić i od tego czasu obroty się nie podnoszą auto nie buczy moc odzyskana silnik nie szarpie na wolnych obrotach. Zobaczymy jak długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto jak nowe oczywiście po odebraniu troszkę jeszcze wariował ale musiał się porządnie dopalić
Wiedziałem że w przypadku B6 to nie jest wina kiepskiego zaprojektowania samochodu przez VW, a wyposażenie go przez VW w duszę, dlatego czasem grymasi, a jak mu przechodzi to działa jak nowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiedziałem że w przypadku B6 to nie jest wina kiepskiego zaprojektowania samochodu przez VW, a wyposażenie go przez VW w duszę, dlatego czasem grymasi, a jak mu przechodzi to działa jak nowy...

 

Bez urazy ale Paszczak B6 to dziecko bardzo, bardzo szczególnej troski, gdy nie to forum i to że potrafię sam coś naprawić już dawno wylądowałby u handlarza. A tak wogóle to fajna furka :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On grymasi! Musisz z nim częściej, szczerze rozmawiać, skoro po naprawach nie działa jak nowy, a po chwili znów działa, to znaczy że z nim nie rozmawiasz!! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie do posiadaczy B6 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 koni (maual)

Otóż: kiedy jest "kopnięcie" mocy/momentu w tym aucie? U mnie jest dopiero od 2000 obr/min, czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma już takiego silnika? :P Zostałem sam w Polsce? :)

Proszę o pomoc, bo nie wiem czy wszystko gra w Pasku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Normalne. Jak zrobisz chip'a, to jest szansa, że będzie Ci wstawał trochę wcześniej.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest ok 1700-1800 obr/min (bez chipa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK :) Wielkie dzięki za odp. W Alfie silnik budzi się do życia przy 1700 obr, dlatego się zmartwiłem że coś może być nie tak.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma przypadek, że przeładowuje turbo czasami bardzo rzadko ,na niskich obrotach i bez wciskania pedału gazu.

U mnie się zdarza czasami raz na powiedzmy 5-10 tys km. Jadę spokojnie 100-110km/h 5 lub 6 bieg.. bez przyspieszania spokojnie stałą prędkością i nagle gong i przeładowanie.. nigdy mi sie nie zdarzyło jak cisnąłem, wyprzedzałem czy cokolwiek. nie zauwazyłem spadku mocy, kręci normalnie bez marudzenia do 4,500..

Czasami załącza mu się taki muł tak jakby turbo baaardzo słabo działało do 2300obr.. i jak będę jechał do tych obrotów to przeładuje po jakimś czasie.. zwiększe mu obroty do 2500 i po jakims czasie mu przejdzie i ciągnie poźniej od dołu normalnie... Czy to wyrok turbo czy coś innego może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil, a jesteś pewny, że to przeładowanie? Przy takich niskich obrotach prędzej wystąpić może brak odpowiedniej wartości ciśnienia doładowania i stąd możesz mieć błąd (spirala). Trzeba odczytać błąd. Takie zachowanie, jak opisujesz, może mieć związek z zacinającymi się klapami w kolektorze dolotowym (dość powszechna przypadłość naszych silników). Jeżeli przy niskich obrotach klapy nie są zamknięte, wówczas turbina nie ma właściwego ciśnienia i nie wstaje, komputer wywala błąd, a dopiero przy 2300 obr/min turbo wstaje, ponieważ spaliny same wytwarzają już właściwe ciśnienie.

U mnie właśnie taka sytuacja występuje, ale przy wysokich temperaturach na zewnątrz (ok. 30 stopni C.). Wiem, że kolektor do wymiany, ale mi się jeszcze nie śpieszy :)

 

Pozdrawiam,

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!

Oznaczenie elementu: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM

Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.2 G 0420

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 00430 259 82194

VCID: 74EC4F406E2A

Znaleziono 1 b31d:

 

000665 - Regulacja cionienia do3adowania: Przekroczona granica regulacji

P0299 - 006 - zwarcie z plusem - Sporadyczny

Ramka zamro?ona:

Stan b3edu: 00000001

Priorytet b3edu: 5

Czestooa b3edu: 1

Wew.licznik b3edów: 26

WskaYnik czasu: 0

Data: 2015.14.08

Czas: 18:30:51

 

Ramka zamro?ona:

Obroty silnika: 2304 /min

Moment obrotowy: 272.0 Nm

Predkooa: 80.0 km/h

70.98 %

Napiecie: 14.46 V

Cionienie: 2257.8 mbar

Cionienie: 1789.2 mbar

 

 

Kody gotowooci: B/D

 

 

U mnie również tak się działo przy wysokich temperaturach, a w tym roku raz jedyny w zimie.. jazda w normalna na zatłoczonej drodze 80-100km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie coś takie pojawia się tylko przy temp powyzej 30 stopni na zewnątrz

i to bardzo sporadycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś przyczyną przeładowywania turbo okazał się wadliwy czujnik doładowania ciśnienia.

Po wymianie go jak ręką odjął.

Od razu powiem, że lepiej kupić go w aso albo w jakimś sklepie ori niż szukać na alledrogo bo ceny takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie coś takie pojawia się tylko przy temp powyzej 30 stopni na zewnątrz

i to bardzo sporadycznie

ale to nie jest normalne;) U mnie pierwszy raz sie w tym roku stalo przy temperaturze 8stopni

zimą całkowity spokój, a latem łacznie może w całym istnieniu pasiaka 6 razy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do póki nie mam potwierdzenia co to jest to nie wymieniam nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam pytanie do posiadaczy B6 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 koni (maual)

Otóż: kiedy jest "kopnięcie" mocy/momentu w tym aucie? U mnie jest dopiero od 2000 obr/min, czy to normalne?

Mój 2.0TDI 170KM (silnik BMR) ciągnie od 1800obr/min. Jak jest zapchany DPF to od 2500obr/min do czasu wypalenia.

 

W CR wtryski się wyspią? Wow.

Od kiedy to w 2.0 TDI 170KM montuja wtryski z wersji 140KM i odwrotnie?

Chyba że mówimy o CR bo w PD to zupełnie co innego.

 

Ma ktoś może 2.0TDI 170KM PD (BMR) i jakie wrazenia z używnaia wtrysków?

Moje mają już 260tyś i nic im nie jest. Igła. Prosze o opinię PD a nie CR.

Edytowane przez batot1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie ciągnie już od ok 1700 ale to czuć od 2 biegu. 1 to tylko ruszenie.... duże zmiany odczułem po fizycznym usunięciu filtra PDF i zmianie soft,a wersja bez pdf ... wyraźnie auto lżej jedzie, przyspiesza. tyle że w tym samym czasie wymiana rozrządu, filtrów i olejów.

jedyny optyczny minusik całego zabiegu .... widzę czasem lekki czarny dymek jak pedał w podłogę wcisnę.... ale też wymieniałem 4 pompki na akcji w aso...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności