Skocz do zawartości
hazy100

N75 Brak odpowiedniego napięcia na wtyczce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj po wymianie zaworka N75 okazało się że turbina dalej nie działa. Po podpięciu miernika pod wtyczkę zasilania n75 okazuje sie że jest napięcie 5,5v i po dodaniu gazu nic się nie zmienia cały czas stoi w miejscu, a z tego co mi wiadomo ma być sygnał impulsowy.

Gdzie może być przyczyna proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki miernik ? Zapewne uniwersalny ? Jak tym chcesz zmierzyć współczynnik wypełnienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki miernik ? Zapewne uniwersalny ? Jak tym chcesz zmierzyć współczynnik wypełnienia ?

 

Tak samo jak się mierzy obwód żarówką. Fakt jest taki że nie ma impulsu.

Proszę o pomoc a nie wyciąganie wniosków o miernikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś w stanie pomóc gdzie może leżeć przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy nie jest ułamany lub przetarty kabel do n75. Odchyl osłonę gumową od wtyczki do zaworka n75, bo pod nią może być pękniety kabel, spotkałem się z takim przypadkiem, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy sprawdza się oscyloskopem a nie miernikiem uniwersalnym - to raz a dwa to napięcie mierzy się na wtyczce przy włączonym zapłonie przykładając jeden próbnik miernika do pinu nr 1 wtyczki a drugi do masy czyli np. obudowy pompy wtryskowej a nie mierzyć przykładając obydwa próbniki do obydwu pinów wtyczki od N75 i napięcie zawsze ma wynosić tyle ile podaje go akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie rzeczy sprawdza się oscyloskopem a nie miernikiem uniwersalnym - to raz a dwa to napięcie mierzy się na wtyczce przy włączonym zapłonie przykładając jeden próbnik miernika do pinu nr 1 wtyczki a drugi do masy czyli np. obudowy pompy wtryskowej a nie mierzyć przykładając obydwa próbniki do obydwu pinów wtyczki od N75 i napięcie zawsze ma wynosić tyle ile podaje go akumulator.

 

 

Witam i tu zaskocze miernik uniwersalny wystarczył nie trzeba żadnej filozofii zeby to pomierzyć to raz a dwa troche wiedzy z internetu wystarczy i tu jesteś w błędzie bo mierzy się między pinami teraz po naprawie mierzyłem uniwersalnym miernikiem i jakoś impuls widać do 12V i nie trzeba mieć oscyloskopa

 

 

A na koniec zdradze sekret padła w sterowaniu silnika końcówka mocy tu był cały problem

Pozdrawiam

Kwestia zakończona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A na koniec zdradze sekret padła w sterowaniu silnika końcówka mocy tu był cały problem

I ze tak zapytam jak to rozwiązałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dalej sobie mierz napięcie pomiędzy pinami N75. Ciekawe co tam mądrego na tej podstawie wywnioskujesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Miałem podobny problem . Wyskakiwał mi ciągle błąd 00575 samochód przyśpieszał i zwalniał .Wszystko sprawdzane po x razy niby ok . Sprawdziłem zasilanie n75 i co się okazało wszystko było pięknie ale brakowało mocy w wysterowaniu n75 . Po wymianie sterownika silnika problem znikł .Sterownik wyrwałem za kilka dyszek w dodatku 16 bit i gitara . Nie bawiłem się w jego naprawę .

Sterownik został uszkodzony prawdopodobnie podczas rozruchu samochodu znajomego ( zwykły td ) kablami trwało to bardzo długo .Jego samochodzik miał uszkodzony regulator napięcia .

Ja użyłem zwykłego miernika i kilku odpowiednich żaróweczek i zaobserwowałem że coś jest nie tak . Również dźwięk wydawany przez n75 był jakiś słaby . Pozdrawiam

Edytowane przez Tomeczekzmc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Tomek

Mam ten sam problem. Wszystko sprawdzone, trzy zaworki nie działają, napięcie na pinie 1 około 13V , cały czas wywala błąd short to +/ground.

Oporność zaworków prawidłowa. Skąd wiedzieliście że sterownik silnika jest przyczyną? turbo sprawne.

nie mam objawów typu przyspieszanie i zwalnianie. brak mocy jedynie zero podciśnienia na gruszce od turbiny.

szczelność wężyków sprawdzana kilkakrotnie. Auto zalewalo mi co jakis czas bo mam niedrożne te kanały w podszybiu. czytałem właśnie gdzie znajduje sie sterownik silnika i jest własnie gdzieś tam.

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiar na odłączonym zaworku to lipa. ogolnie sygnał najlepiej sprawdzić na podłączonym zaworku i to oscyloskopem bo sterowanie jest nie napięciem a szerokością impulsu i miernik ci zwariuje. co do ecu to jest w plastikowej puszce na podszybiu ale raczej go nie zaleje bo pod nim jest dziura do auta.

Ja bym stawiał na przetartą wiązkę gdzieś sprawź jeden i drugi kabel względem masy nawet miernikiem.. coś tam powinien pokazać ale do wyników bym isę nie przywiązywał ma być coś. na jednym plus a na drugim sterowana komputerem masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Robert. Dzieki. A co z bezpiecznikiem tego zaworu? Miałbym napięcie na kablach gdybym miał go upalonego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności