crommell Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2012 Witam wszystkich i proszę o pomoc. Dzisiaj odkręciłem plastikową osłonę silnika i zobaczyłem kilka wycieków. Poniżej fotki podglądowe. Pierwszy wyciek: To jest chyba wyciek z EGR? Tak mi wychodzi z postów, które gdzieś przeglądałem. Czy są tu jakieś uszczelki? Można je wymienić? Bo cieknie jak widać dość sporo. Tutaj kolejny wyciek: Skąd ten wyciek może być? Jest mokra ta rura i cieknie gdzieś prawdopodobnie z góry pokrywy albo z mijsca łączenia tego węża. Jak to się fachowo nazywa? I tu jeszcze poniżej EGRu, koło głowicy (tak mi się wydaje): Z góry dziękuję za pomoc wszystkim zainteresowanym. P.S. Zapomniałem dodać, że silnik to 1,9 TDI 115 KM ATJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #2 Napisano 8 Czerwca 2012 Tutaj kolejny wyciek: Tutaj puszcza ci odma poszukaj na forum było o tym. Niektórzy zakładają separator oleju z lublina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2012 pierwsze zdjęcia to puszcza Ci EGR nie ma co się przejmować bo jedyna opcja to albo nowy 450 zł lub wywalenie go i wstawienie flanszy jakieś 100 zł polecem drugą opcję a kolejne fotki to puszcza odma i oba przypadki są w każdym pasku bez wyjątku przy przebiegu powyżej 150 tyś rozwiązanie odmy to albo nowa pokrywa zaworów 500 zł lub montaż separatora oleju na forum jest opis i obszerny temat jak zrobić separator ja np kupiłem separator od Lublina 60 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crommell Zgłoś #4 Napisano 8 Czerwca 2012 Co do separatora odmy to już sam nie wiem. Poczytałem trochę postów i jedni piszą, że się sprawdza a drudzy, że nie. A jak to się ma to OCT? Któro rozwiązanie lepsze? A co do EGRa, jak go zaślepię to rozumiem, że wtedy przestanie się tam dostawać olej i syfić? Nie wpłynie to negatywnie na silnik, bo już mam mentlik w głowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vargo Zgłoś #5 Napisano 8 Czerwca 2012 Co do separatora odmy to już sam nie wiem. Poczytałem trochę postów i jedni piszą, że się sprawdza a drudzy, że nie.A jak to się ma to OCT? Któro rozwiązanie lepsze? A co do EGRa, jak go zaślepię to rozumiem, że wtedy przestanie się tam dostawać olej i syfić? Nie wpłynie to negatywnie na silnik, bo już mam mentlik w głowie. Więc kolego mam egr zaślepiony i osobiście nie czuje różnicy chociaż czytałem iż zwiększa się przez to spalanie... u mnie jednak i tak dalej poci się w tym miejscu olej. Mam tak samo jak u Ciebie w każdym z tych miejsc olej i chyba najpierw zacznę od przeróbki bądź wymiany pokrywy zaworów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #6 Napisano 8 Czerwca 2012 cormell mamy identyczne silniki ja mam zaślepiony EGR ale niestety dalej cieknie więc tak ja Ci pisałem wywal go zastępując flanszą to tylko wyjdzie na lepsze co do odmy ja mam separator z Lublina i teraz silnik czysty a cały olej w buteleczce ale zrobisz jak zechcesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crommell Zgłoś #7 Napisano 8 Czerwca 2012 Oki, tylko gdzie dostanę taką flanszę? Nie wywali mi wtedy błędów na kompie? A co do separatora, to jakoś mi ta butelka nie leży Już chyba wolę zamontować Oil Tank Catcher z filtrem i elegancko spuszczać co jakiś czas syf, który się zbierze. Jak trochę gotówki przybędzie to coś będę kombinował, bo nie lubie jak jest mokro pod maską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #8 Napisano 8 Czerwca 2012 nikt nie lubi jak jest mokro flansze zamiennik egr ktoś u nas na forum robi a co do odmy ja zrobiłem ją 2 miechy temu i do dziś uzbierało się jakieś 40 gram syfu nie wylewam na razie czekam co dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #9 Napisano 8 Czerwca 2012 Tu masz link do zaślepki EGRa z allegro: http://allegro.pl/1-5-mm-zaslepka-egr-vw-audi-skoda-seat-galaxy-tdi-i2404494874.html albo tu: http://allegro.pl/5-zaslepka-egr-tdi-vw-audi-seat-skoda-gr-1-5mm-i2391210267.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crommell Zgłoś #10 Napisano 8 Czerwca 2012 Tu masz link do zaślepki EGRa z allegro:http://allegro.pl/1-5-mm-zaslepka-egr-vw-audi-skoda-seat-galaxy-tdi-i2404494874.html albo tu: http://allegro.pl/5-zaslepka-egr-tdi-vw-audi-seat-skoda-gr-1-5mm-i2391210267.html To jest zaślepka, a mowa tu o flanszy. To jest troszkę coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 8 Czerwca 2012 No tak ale zaślepki też będziesz potrzebował skoro chcesz na stałe usunąć EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crommell Zgłoś #12 Napisano 8 Czerwca 2012 No w sumie jakby nie patrzeć to masz rację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 8 Czerwca 2012 Tak bardzo się tym wyciekiem nie wzruszaj. Wyczyść EGR, przewody oraz odmę i na jakiś czas powinno wystarczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #14 Napisano 8 Czerwca 2012 podepnę się pod temat , a mianowicie mam wyciek z EGR i myślałem aby wymienić uszczelkę pomiędzy EGR a kolektorem i zobaczyć co wtedy będzie no i czyszczenie egr jest też przewidziane , co do samego zaślepiania to trzeba sprawdzić czy nie będzie wywalać błędów bo nie każdy dobrze znosi zaślepianie egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #15 Napisano 8 Czerwca 2012 auta do 2003 roku nie wywalaja błędów przy wywaleniu EGR a przeczyszczenie EGR i wymiana uszczelek pomoże tylko na chwilke wiem bo przerabiałem to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #16 Napisano 8 Czerwca 2012 auta do 2003 roku nie wywalaja błędów przy wywaleniu EGR a przeczyszczenie EGR i wymiana uszczelek pomoże tylko na chwilke wiem bo przerabiałem tono ja jak na razie to jestem na etapie zbierania się do tego tak więc jeszcze mam trochę czasu na rozmysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #17 Napisano 8 Czerwca 2012 Czyszczenie zaworu EGR można porównać do porannego golenia. Szlam szybko narasta i wyciek jest ponownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #18 Napisano 8 Czerwca 2012 (edytowane) Czy dobrze to widać na pierwszym zdjęciu że ten wężyk z oplotem jest przez coś miażdżony/zgniatany? Tak jeszcze patrze na ten wyciek który jest na ostatnich zdjęciach i trochę dużo tego oleju jak na wyciek z EGR, przynajmniej u mnie przy tym samym silniku z przelotem 200kkm jest tam sucho. EGR owszem się poci ale tak nie zacieka aż na tył silnika. Sugerował bym to przetrzeć i obserwować czy czasem nie puszcza pompa tandemowa - Vacum umieszczona właśnie z tyłu silnika. U mnie oryginalna LUKa zaczęła puszczać ropę i też ciekło po bloku, są przypadki że puszcza olej oraz nieszczęsny latający króciec podciśnienia. Wywaliłem ten szmelc i teraz tam zagościł Bosch. ps. Ja też chcę zwalczyć olej wydobywający się z odmy ale mam inny pomysł. Jestem na etapie modyfikacji samej pokrywy zaworów i jej fabrycznego separatora, które miało by zwiększyć jego efektywność co za tym idzie olej trafiał by z powrotem do silnika i nie trzeba by go było gromadzić poza nim. Niestety z baraku czasu temat trochę odłożyłem ale nie zamierzam odpuścić. Założyłem też temat gdzie pokazałem na zdjęciach sekcję takiej pokrywy i będę dalej opisywał efekty prac. Edytowane 8 Czerwca 2012 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jartechnology Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2012 no ja jak na razie to jestem na etapie zbierania się do tego tak więc jeszcze mam trochę czasu na rozmysły Witaj, ja mam zrobione dwie rzeczy: 1. seperator odmy (ten od lublina), 2. Flansza zamiast egr. Oba rozwiązania mogę polecić. Co do minusów to bez egr auto minimalnie dłużej się rozgrzewa tak ok. 10% dłużej. Co do plusów: czystość dolotu, oraz brak zamulenia silnika na niskich obrotach spalinami, co rzeczywiście czuć przy ruszaniu bez gazu z niskich obrotów. Co do odmy to seperator z lublina jest ok ale można zrobić to o wiele prościej: przewód który odchodzi od odmy przedłużyć i wypuścić przez pokrywe silnika wolny a otwór po nim w dolocie zaczopować. Zrobiłem sobie tak w dostawczym peugeocie i wszystko jest ok. Następnym razem też bym tak zrobił w passacie bo nie trzeba wcale kasy wydawać na część z Lublina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2012 Co do odmy to seperator z lublina jest ok ale można zrobić to o wiele prościej: przewód który odchodzi od odmy przedłużyć i wypuścić przez pokrywe silnika wolny a otwór po nim w dolocie zaczopować. Zrobiłem sobie tak w dostawczym peugeocie i wszystko jest ok. Następnym razem też bym tak zrobił w passacie bo nie trzeba wcale kasy wydawać na część z Lublina. jest jeden problem, co robisz z olejem który wydostaje się z odmy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach