pajak Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2012 (edytowane) mam problem z samochodem . otoz sporadycznie silnik przechodzi w tryb awaryjny po przekroczeniu 120 km/h na 5 biegu. Wiem ze było to milion razy tylko u mnie zaczeło sie to dziac po kupnie samochodu i wymianie rorzadu. otoz po odebraniu auta z warsztatu po zrobieniu około 20 km chciałem wymienic płyny filtry itp i patrze a tam puszka po filtrze powietrza jest , a wkladu brak. po załozeniu filtra silnik łapie błędy nie czesto ale zdarza sie. w załączniku logi turbiny i przepływki: poprawione Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/spajdiman_86908.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/spajdiman_86909.html Edytowane 2 Czerwca 2012 przez pajak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2012 Wklej te logi na stronę http://vaglog.rtnet.pl a następnie linki z ww. strony tu na forum bo nikt nie będzie chciał ściągać tych obecnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2012 a mam pytanko dodatkowe bo buszując po forum pare odpowiedzi znalazłem. dokąd powinien iść zaznaczony na obrazku wezyk od n75 ? poniewaz dzisiaj przy czyszczeniu n75 zauwazyłem ze jest w niego wpięta jakas plastikowa rurka i pozostawiony jest tak samemu sobie nie podpiety do niczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2012 Powinien wężyk z tego dolnego lewego króćca iść do siłownika zaworu EGR (takiego srebrnego grzybka u góry obudowy EGR) przed kolektorem ssącym. Jest tylko jedno ale - ten elektrozawór to N18 a nie N75. N75 ma biały łepek i z jego dolnego lewego króćca idzie wężyk podciśnienia do gruchy siłownika podciśnieniowego turbosprężarki. Skoro masz odłączony i zaślepiony wężyk wychodzący do siłownika EGR to widocznie ktoś chciał by EGR nie był aktywny i nie ma w tym nic niepokojącego pod warunkiem, że koniec tego wężyka przy N18 jest zaślepiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2012 kolego u mnie w silniku atj to wyglada tak ( chociaz nie jestem do konca pewien czy tak powinno byc) poniewaz od zaworu n75 nic nie idzie do gruszki turbiny zaworek u gory to tylko zdjecie pogladowe , chodzilo mi o n75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #6 Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Ktoś kto montował w Twoim samochodzie taki układ podciśnień musiał mieć albo niesamowite poczucie humoru albo kompletną pustkę pod własną "kopułą". Ten "genialny" wynalazca podłączył do gruchy turbo elektrozawór N239, którym powinna być sterowana wyłącznie klapa gasząca znajdująca się wewnątrz obudowy zaworu EGR widocznej na Twojej fotce z lewej strony. Przez "to" wyżej skonstruowane dziwadło nie ma prawa działać ani klapa gasząca ani tym bardziej regulacja ciśnienia doładowania. N239 w ten sposób został kompletnie wycięty z układu podciśnienia. Domniemam, że N75 również. Chciałbym tylko zobaczyć jak podpięty jest i do czego N18. Podejrzewam, że genialny konstruktor zapewne pozostawił N239 podpięty do jego oryginalnej wiązki (przynajmniej nie podpiął go do wtyczki przeznaczonej dla N75) ale patrząc teraz na log dynamiczny 011 mogę przypuszczać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że tenże "talent" założył na sztangę gruchy i dźwignię kierownic spalin przy turbo mechanizm, który ustawia je w sposób stały w położeniu pośrednim czyli pomiędzy minimalnym a maksymalnym zakresem skoku sztangi. Szkoda, że nie mogę osobiście poznać tego człowieka i złożyć mu "gratulacji" Edytowane 5 Czerwca 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2012 a mozesz mi kolego powiedziec jeszcze ktory na schemacie ponizej to n75 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2012 Oznaczony jest nr 19. Skorzystaj z TEGO schematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2012 Tomku podłączyłem wszystko tak jak na obrazku. Teraz auto na wolnych obrotach dziwinie pracuje tak jak by spadały obroty i podskakiwały do góry, a do tego wywala mi rure od EGR ale to podejrzewam ze wina tej rury albo opasek. Nie wiem czy nie bede musiał czyscic turbiny bo po zrobieniu wszyystkiego tak jak nalezy w spalinach pojawia sie sadza ( nie olej nie biały dym ale sadza ) pewnie zapieczone kierownice. Powiedz mi z ta rurą to dobrze rozumuje czy nie za bardzo ? tam jest jakies cisnienie ? moze to wywalac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) Powiedz mi z ta rurą to dobrze rozumuje czy nie za bardzo ? tam jest jakies cisnienie ? moze to wywalac ? Na pewno nie powinno na wolnych obrotach bo ciśnienie powierza doładowanego jest zbyt małe - zaledwie powyżej 1 bara ciśnienia bezwzględnego czyli atmosferyczne plus doładowania chyba, że na wężu powietrza doładowanego nie ma wcale metalowej opaski samozaciskowej a klapa gasząca nie jest w pełni otwarta. Nie napisałeś niestety czy zwala ten wąż podczas jazdy dynamicznej czy na postoju. Te metalowe opaski samozaciskowe są bardzo mocne i nie widzę możliwości by zwalało wąż z obudowy zaworu EGR nawet przy przymkniętej klapie gaszącej - co najwyżej silnik albo nie wchodziłby na obroty po wciśnięciu pedału gazu albo zwyczajnie by zgasł. Masz tam jakieś cuda porobione pod pokrywą silnika. Szkoda, że jesteś w UK bo gdyby u nas to pewnie ktoś z samej ciekawości chciałby na to spojrzeć. Postaraj się zrobić teraz (w miarę możliwości) komplet logów - statycznych w trybie MB i BS oraz dynamiczne. Edytowane 5 Czerwca 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2012 rura spada przy dynamicznej jeździe, zauwazyłem ze jest ona strasznie sparciała i peknieta w srodku. Nie wiem co za "magik" przy tym kombinował chce doprowadzic auto do stanu uzytecznosci wiec pewnie turbo do czyszczenia i rura do wymiany. Rura jak juz mowiłem nie spada podczas wolnej jazdy tylko przy dynamicznym wcisnieciu pedału gazu. Powiedz mi jeszcze bo widze ze kumasz TDIki, jezeli tak jak mowisz ze turbo cały czas działało na jednym poziomie to po prawidłowym podłaczeniu podcisnien w silniku w spalinach moze pojawic sie sadza ? ( ruchy kierownic). Co do falowania obrotów nastepuje to po podpieciu podcisnienia do gruchy. jak zdejme w spalinach nie ma sadzy a auto rowno pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #12 Napisano 6 Czerwca 2012 oto dwa nowe logi Grupy: 003,008,011,003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/spajdiman_87469.html Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/spajdiman_87470.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2012 Turbo Ci przeładowuje prawie na full ale to nie ma prawa zrzucać wąż powietrza doładowanego jeśli na nim jest założona metalowa opaska sprężysta. Z tą sadzą to się nie przejmuj, pewnie wywala to co się wcześniej nagromadziło w układzie wydechowym. Kiedyś kolega z forum Audi A4 miał stałe niedoładowanie turbo i kiedy podpiąłem mu wtyczkę do N75 (wcześniej ktoś ją zmodyfikował i ciągle spadała) to przez prawie 200 km auto waliło białym dymem z wydechu zanim wypaliło resztki oleju jaki dostał się do intercoolera i wobec braku turbodoładowania nie był wcześniej przepalony bo nic nie miało siły go regularnie pchać do kolektora ssącego. Musisz wymontować turbo z silnika, zdjąć z niego muszlę od strony wydechu, wyjąć pierścień z kierownicami spalin i czyścić ów pierścień z kierownicami z nagaru oraz sprawdzić czy na bieżni wewnątrz muszli wydechowej nie ma rys ani wgłebień od kierownic spalin - jeśli będą to bieżnię należy spolerować na gładko bo w przeciwnym razie zmienna geometria znowu błyskawicznie się zasyfi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #14 Napisano 6 Czerwca 2012 Tak sie spodziewalem ze turbo do czyszczenia bo wywalilo tradycyjny j wszystkim znany blad. A powiedz mi Tomku jeszcze jedno czy uwalony zaworek zwrotny (ten czarno bialy) moze powodowac nierowna prace silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 6 Czerwca 2012 Z moich doświadczeń - nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #16 Napisano 6 Czerwca 2012 A z logow wynika cos co by na to wskazywalo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #17 Napisano 6 Czerwca 2012 Nie. Tym bardziej, że ten zaworek nie ma wpływu na logi jeśli prawidłowo podaje podciśnienie. Gdyby był uszkodzony to możnaby go podejrzewać przy wolno wstającym turbo lub jeśli byłby błąd niedoładowania czyli 17964. Ten zaworek zwrotny jest tylko wykorzystywany do badania działania zmiennej geometrii turbo i klapy gaszącej sterowanej podciśnienioweo w trybie 03 Output test a poza tym to jest on zupełnie niepotrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2012 Kiedyś czytałem na forum audi, że wymiana zaworka zwrotnego pomogła(auto było słabe). Generalnie zaworek z jednej strony przepuszcza powietrze, a z drugiej nie. Jeśli założysz go odwrotnie niż jest teraz zamontowany to auto będzie przyspieszać jednostajnie bez turbodoładowania. Możesz go założyć na odwrót i zobaczysz jak auto jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #19 Napisano 7 Czerwca 2012 Jak założy go odwrotnie czyli białą stroną w kierunku pompy podciśnienia to turbo nie ustawi kierownic spalin w pozycję maksymalnego doładowania i aktywuje mu tryb awaryjny z powodu niedoładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pajak Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2012 Teraz mam taki problem ze jak podep e wezyk do gruszki furbiny to obroty na wolnych faluja dosyc gwaltownie w zakresie 700-1000, do tego auto szarpie na roznych biegach w dolnym zakresie obrotow do tego wywala przeladowanie, jak odepne waz od gruszki auto jedzie i w miare rowno pracuje, nie szarpie na biegach ale wywala notlaufa ( o niedoladowaniu pewnie) . Rece opadaja ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach