Skocz do zawartości
lancer83

Pękający pasek rozrządu czy norma ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj zajrzałem za obudowę rozrządu i moim oczom ukazał się taki oto widok:

 

md000252.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pasek zmieniany 01.12.2010 r. Zrobiłem na nim 17000 km. Pasek firmy DAYCO kupiony na forum.

Dodam jeszcze że takie coś występuje w dwóch miejscach paska.

Moje pytanie brzmi : czy ktoś się z czymś takim spotkał ?

Czy ten pasek kwalifikuje się do wymiany ? Bo może to norma a ja jestem przewrażliwiony, choć moim zdaniem takiego czegoś nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rachlo w czas... zmieniaj na conti albo gaets.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rachlo w czas... zmieniaj na conti albo gaets.

Ale co mu się mogło stać Zeby tak pasek wyglądał po 17 tysiącach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniaj go i nie pytaj póki czas!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17000 to 1/3 żywotności a do tego ponad rok w aucie i nie wiadomo ile leżał w hurtowni. A guma parcieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzała.

Mam dokładnie to samo. Też pasek DAYCO.

U mnie przelatal ponad 60tys. i tez ma takie uszkodzenia. Mechanior powiedział że szwy puszczają i żeby myślec na dniach o wymianie.

Mam już na oku zestaw. Tym razem pasek Contitecha idzie na zębatki.

Edytowane przez Sensor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi wymieniam na contitecha i nigdy więcej DAYCO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj czym prędzej i nie pytaj. I kup porządny pasek - GATES lub CONTI. Mój pasek po 90 tysiacach był tylko wytarty, ale żeby tak coś z niego sterczało?? No co ty. A tu po 17 tkm już takie zużycie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tu po 17 tkm już takie zużycie?

Też się dziwie aż strach pomyśleć co by było jakbym tam nie zajrzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dayco jest chyba najtańszy z pośród oferowanych pasków na rynku części. Volkswagen jakiś czas temu zakładał ich paski na pierwszy montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dayco jest chyba najtańszy z pośród oferowanych pasków na rynku części. Volkswagen jakiś czas temu zakładał ich paski na pierwszy montaż.

Nie wiedziałem że to taki badziew. Sprzedająca ( polecana na forum) polecała tą firmę. Ja na pewno nie oszczędzałbym na rozrządzie. Pasek klimy i wieloklinowy doradziła contitecha a rozrządu na pytanie który lepszy - zdecydowanie Dayco (widocznie zalegał na magazynie). I weż tu zaufaj drugiemu człowiekowi.

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ciekawostka. Byłem dziś w sklepie i oglądałem nowy pasek DAYCO, o dziwo na nowym pasku też w 2 miejscach są te żyłki na wierzchu. Moim zdaniem nie powinno tak być. Już zamówiłem CONTITECHA i będę miał spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, tylko ciekawi mnie jedna rzecz, mialem w reku w ostatnim czasie pare rozrządów z ASO i na pierwszy montaż też dayco i wygląda identycznie jak te zamienniki, jedynie występpuje logo VW. Jakiś rok temu miałem kilku mechaników co mówili że paski Dayco wyglądają lepiej po dużych przebiegach jak Conti. Więc ile ludzi tyle opini. Ja osobiście mam przekonanie do Dayco i w swoich autach mam te paski założone i sporo warsztatów z nami współpracujących bierze właśnie Dayco zamiast Conti. Ja bym był za tym żeby wysłać to zdjęcie do firmy dayco i zapytać jak oni się do tgo odnoszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja załozyłem conti i jak silnik podmieniałem to pasek po przelocie 68k km był jak nowy takze polecam a auto na czerwonym tez jezdziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moj po 60 tys contitech byl jak nowy , jestem pewien ze wychodzil by do 100 tys. praktycznie niczym sie nie roznil od nowego oprocz startych napisow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, tylko ciekawi mnie jedna rzecz, mialem w reku w ostatnim czasie pare rozrządów z ASO i na pierwszy montaż też dayco i wygląda identycznie jak te zamienniki, jedynie występpuje logo VW. Jakiś rok temu miałem kilku mechaników co mówili że paski Dayco wyglądają lepiej po dużych przebiegach jak Conti. Więc ile ludzi tyle opini. Ja osobiście mam przekonanie do Dayco i w swoich autach mam te paski założone i sporo warsztatów z nami współpracujących bierze właśnie Dayco zamiast Conti. Ja bym był za tym żeby wysłać to zdjęcie do firmy dayco i zapytać jak oni się do tgo odnoszą.

Kolego jak masz możliwość to zerknij na nowy pasek i sprawdź czy w dwóch miejscach nie ma takich żyłek na wierzchu. Będę wdzięczny za odpowiedź. Może kupiłem podróbkę, choć nie wydaje mi się. Z tym mailem do firmy to dobry pomysł już wysłałem. Wątpię czy odpiszą ale zobaczymy.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostałem przed chwila odopwiedź z działu reklamacji, jednej z hurtowni

"powiem tak...reklamacji dayco mamy...w sumie to prawie wogóle nie mamy..."

tylko, że na każdy pasek trafi sie reklamacja, bo różnie to bywa

 

jeszcze taka ciekawostka z katalgou Gates, na dole są usterki paska i jest pękanie na powierzchni zewnętrznej: może warto się przyjrzeć kołu?

http://www.gates.com/europe/file_save_common.cfm?thispath=Europe%2Fdocuments_module&file=70439_E13_POWERGRIP_BROCHURE_FOR_GARAGES.pdf

 

 

 

Edytowane przez Weso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie to wygląda na taką a nie inną technologię produkcji a nie zużycie. Osnowę przycinają z "zapasem" i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dla mnie to wygląda na taką a nie inną technologię produkcji a nie zużycie. Osnowę przycinają z "zapasem" i tyle.

no taka technologia jest, tylko nie każdemu to pęka, a widziałem trochę aut z tymi paskami, zobacyzmy co centrala odpisze koledze wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności