Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli przed listem jest szeregowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy za wszystkie części 2600 to wygorowana cena ? Niestety wszystkie części do wymiany przez zepsuta sprezarke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zatarciu sprężarki do wymiany jest osuszacz, dysza dławiąca, kompresor + płukanie układu i nabicie na nowo. Zakładam, że max w 1000zł się zmieszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprężarka, skraplacz, osuszacz, dysza, płukanie układu, wentylator i + wymiana tego wszystkiego, oczywiście części nowe powiedzieli mi ze 2600 zl wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skraplacz nie musi być wymieniony. Wystarczy go porządnie przedmuchać azotem, a później dopiero płukać. Ale łatwiej jest założyć nowy niż poświęcić trochę czasu. A wentylator po co nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skraplacz jest na 90% uszkodzony. W momencie kiedy sprężarka została uszkodzona, uszkodzila wszystkie inne części potrzebne do działania klimatyzacji w tym także wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wentylator działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za kompleks płaciłem 1900...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ja płukanie i nabijanie mam po kosztach bo wujek mojej żony się tym zajmuje. Ale normalnie to koło 1500 by mi wyszło. Osuszacz i dysza w IC to koszt 75zł, za kompresor z 6 miesięczną gwarancją po regeneracji zapłaciłem 350zł. Trochę własnej robocizny żeby to poskładać i reszta to koszt nabicia i czyszczenia (płukania układu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze regenerowane to też żadna gwarancja działania, bo jak pójdzie znowu sprężarka to i wszystkie podzespoły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale lepsza niż używka z niepewnego źródła, a dużo tańsza od nowej. Nowa taka jak moja to koszt 1300zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello !

 

Mam pytanie ws. wentylatora klimatyzacji - nie widziałem jeszcze żęby kiedykolwiek on u mnie działał... klimatyzacja działa, chłodzi fajnie ale zastanawia mnie wentylator klimatyzacji.

Klime mialem naprawiana 3 tygodnie temu (pekniete byly 2 weze, wymieony osuszacz, wyczyszczona, odgrzybiona). Mechanik mowi ze wentylator działa - kiedy powinien się załączać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu po włączeniu klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od razu po włączeniu klimy.

No to zobaczę z uderzeniem w silnik wentylatora czy ruszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ większość myli dyszę rozprężną/dławiącą z zaworem rozprężnym załączam zdjęcia, które chyba wszystko wyjaśnią:

img2012052500243.jpg

 

img2012052500242.jpg

 

---------- Dodano o 10:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:29 ----------

 

i jeszcze podobno typowe zdjęcie ukazujące zabrudzenie dyszy (kawałki skawalonego oleju/czynnika-UV):

beztytuukzv.jpg

 

 

Witam. Wymieniał ktoś ta dysze rozprężną. Wybieram się do serwisu klimy bo coś słabo chłodzi nawet jak dam na LO to leci letnie powietrze. Na co jeszcze zwrócić uwagę tak aby koleś nie nabił w butelkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem. Ale jak masz do du...py spreżarkę to i tak będzie słabo chłodzić.

Poproś w zakładzie, niech ci sprawdzą - jak pompuje sprężarka. Jak poniżej 9 to już nic więcej nie wskórasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana to pryszcz rozkrecasz lapiesz wyciagasz wkladasz nowa(ja dawalem 11zl)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Wymieniał ktoś ta dysze rozprężną. Wybieram się do serwisu klimy bo coś słabo chłodzi nawet jak dam na LO to leci letnie powietrze. Na co jeszcze zwrócić uwagę tak aby koleś nie nabił w butelkę?

 

Kolego, w naszych autach nie ma jako takiego zaworu rozprężnego. jest tylko dysza rozprężna, a regulację chłodniczą "ogarnia" zawór regulacyjny w sprężarce. to co wskazałeś jako zawór rozprężny to po prosu flansza łącząca rurociąg z parownikiem.

w nowszych autach VW widać w tym miejscu "kapelusz" od zaworu rozprężnego z odchodzącą kapilarą do termopary odpowiedzialnej za regulację wydajności chłodniczej (tyle że na drugiej rurce, tej na której jest u nas dysza).

to takie małe sprostowanie od "chłodniarza" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pewien dziwny objaw z klimatyzacją a mianowicie kiedy wsiadam po jakimś dłuższym postoju i załączam klimatyzacje moja ulubiona pozycja chłodzenia to low i nadmuch na maksa. Wszystko działa ok nadmuch chłodzi i wieję mało głowy nie urwie ale po przejechaniu jakiś 4km (10min jazdy) nie dotykając się do panela, słychać tak jak by przełączała się jakaś zapadka w nadmuchu i wtedy wydajność nadmuchu z zimnym powietrzem spada o ponad połowę. Wiatrak działa, klimę napełniałem tydzień temu. Samochód postoi z 20 min i wszystko zaczyna się od nowa.

Będę wdzięczny o jakąś poradę. ps to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość. Autko passat b5fl avf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam pewien dziwny objaw z klimatyzacją a mianowicie kiedy wsiadam po jakimś dłuższym postoju i załączam klimatyzacje moja ulubiona pozycja chłodzenia to low i nadmuch na maksa. Wszystko działa ok nadmuch chłodzi i wieję mało głowy nie urwie ale po przejechaniu jakiś 4km (10min jazdy) nie dotykając się do panela, słychać tak jak by przełączała się jakaś zapadka w nadmuchu i wtedy wydajność nadmuchu z zimnym powietrzem spada o ponad połowę. Wiatrak działa, klimę napełniałem tydzień temu. Samochód postoi z 20 min i wszystko zaczyna się od nowa.

Będę wdzięczny o jakąś poradę. ps to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość. Autko passat b5fl avf

 

Wlasnie podobny objaw u siebie zaobserwowalem wczoraj.. jak stoje, fajnie dmucha ale jak rusze to po kilku chwilach cos sie przelacza (nawiew czy cos) i efektywnosc spada..

Stało to się po wymianie wentylatora klimatyzacji (wczesnie nie chodził, teraz wlacza sie od razu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności