Danek75 Zgłoś #321 Napisano 1 Sierpnia 2012 sprężarka i wentyl nie działa Zobacz, czy przy sprężarce jest wpięta zielona kostka. A kostka od wentyla jest przy zbiorniczku płynu wspomagania. Skoro ci nie załącza, to któraś wtyka może nie ejst podłączona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #322 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) to, to i ja znalazłem, tylko tam jest napisane "Płyta przekaźników górna:" i jest zdjęcie ale gdzie się znajduje ta płyta górna? Wydaje mi się że za bezpiecznikami od strony kierowcy bo tam jakieś widzę, ale żeby się do nich dostać to muszę chyba dół konsoli odkręcić pod kierownicą? W innych samochodach jakoś łatwiejszy jest dostęp do przekaźników albo to nie te o których piszę. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem takich problemów ze znalezieniem przekaźników Ok, już doczytałem że za bezpiecznikami i że muszę odkręcić konsole pod kierownicą. Idę właśnie odkręcać Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez tygrys1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #323 Napisano 1 Sierpnia 2012 Właśnie wróciłem z samochodu, dostałem się do przekaźników i mam pytanko które piny mam ze sobą połączyć żeby pominąć przekaźnik i sprawdzić czy wentylator ruszy. Zrobiłem fotkę jak to wygląda u mnie, może komuś się przyda. Który to przekaźnik ? Ten 267 co jest z tyłu? [ATTACH=CONFIG]87166[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #324 Napisano 1 Sierpnia 2012 No ten 267. A co do pinów, to nie pamiętam już. Ale chyba góra z dołem i prawy z lewym, czyli na krzyż. Zresztą sprawdź na obudowie przekaźnika, jak ma zaznaczone styki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #325 Napisano 1 Sierpnia 2012 Możesz również na którko sprawdzić podłączając wentylator pod aku czy się zakręci, jeśli się nie zakręci najprawdopodobniej skończyły się szczotki, więc możesz to sam zrobić za groszę albo komuś dać jak ktoś się tym zajmuje. Możesz równiez długim śrubokretem puknąc w obudowe wentylatora i sprawdzić czy wentylator sie zakręci, jeśli ruszy to oznacza iż tak jak wcześniej - szczotki do wymiany. Pod deska możesz tak jak ktoś wcześniej pisał możesz sprawdzić 2 duże bezpieczniki pomarańczowy i niebieski, jeśli sa spalone to nie zakołuje wentylator. Jeden jest na widoku a drugi (niebieski) jest bardziej schowany za wiązką kabli przy progu auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #326 Napisano 1 Sierpnia 2012 Szczotki na wentylatorze wymieniałem w zeszłym roku, wentylator kręci pod aku ale nie ma napięcia we wtyczce od wentylatora, dlatego chcę sprawdzić przekaźnik. Tam są piny 30,85,86,87 co będzie jak źle podłączę? Zrobi się jakieś zwarcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #327 Napisano 1 Sierpnia 2012 Mówiłem - popatrz na obudowę przekaźnika - jak są styki zasilane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #328 Napisano 1 Sierpnia 2012 Tam są piny 30,85,86,87 co będzie jak źle podłączę? Zrobi się jakieś zwarcie? Nic się nie stanie. Sprawdz jeszcze te 2 bezpieczniki o których napisałem wyżej masz je na wierzchu z tego co widze na zdjęciu jeden 20AM a drugi chyba 40 albo 50AM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #329 Napisano 1 Sierpnia 2012 To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #330 Napisano 1 Sierpnia 2012 Skoro napięcie w gnieździe jest, to znaczy, że jak zmostkowałeś styki i napięcia nie ma, to trzeba iśc po kablu - na który - jest podawane napięcie z przekaźnika. Tak jak piszesz - może być przewany. Ale jest jeszcze jedna opcja - w okolicy prawej lampy, za obudową filtra powietrza na nadkolu - jest czujnik ciśnienia klimy - F-129. Zobacz czy pojedyncze przewody idące od niego po obu stronach - są podłaczone i czy są całe. Bo może właśnie czujnik ciśnienia blokuje cały układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #331 Napisano 1 Sierpnia 2012 To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły? Mam dokładnie to samo i utknalem w tym samym miejscu, nie wiem co dalej sprawdzać ---------- Dodano o 19:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ---------- Skoro napięcie w gnieździe jest, to znaczy, że jak zmostkowałeś styki i napięcia nie ma, to trzeba iśc po kablu - na który - jest podawane napięcie z przekaźnika. Tak jak piszesz - może być przewany. Ale jest jeszcze jedna opcja - w okolicy prawej lampy, za obudową filtra powietrza na nadkolu - jest czujnik ciśnienia klimy - F-129. Zobacz czy pojedyncze przewody idące od niego po obu stronach - są podłaczone i czy są całe. Bo może właśnie czujnik ciśnienia blokuje cały układ. Dostajemy sie tam od góry przez maskę czy od dołu od nadkola? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #332 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) Sprawdzę jeszcze ten czujnik ciśnienia klimy, jak będzie dobry to nie wiem co dalej. To chyba odwiedzę elektryka bo ja raczej nie dokopię się do tego kabla a jeszcze znaleźć w którym miejscu jest przerwany. Cholera, gdybym miał długie kable od miernika to bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez tygrys1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #333 Napisano 1 Sierpnia 2012 Sprawdzę jeszcze ten czujnik ciśnienia klimy, jak będzie dobry to nie wiem co dalej. To chyba odwiedzę elektryka bo ja raczej nie dokopię się do tego kabla a jeszcze znaleźć w którym miejscu jest przerwany.Cholera, gdybym miał długie kable od miernika to bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować Weś igłe i przebijaj kabel i sprawdzaj dokąd dochodzi napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #334 Napisano 1 Sierpnia 2012 Dostajemy sie tam od góry przez maskę czy od dołu od nadkola? Od góry - przez maskę silnika. I chyba trzeba odkręcić trzy śruby mocujace reflektor, i go wysunąć, bo będzie zasłaniał czujnik. Nie pamietam juz , bo nie chce mi się na parking iść sprawdzić bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować Weź grubszą igłę, doczep do niej kawałek przewodu, na końcu zaczep żarówkę i dotknij nią do masy. Bedzie prąd - żarówka świeci. Nie będzie prądu - wiadomo :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #335 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły?Jeśli wymienione przez Ciebie czynności wykonałeś prawidłowo i nadal brak jest napięcia we wtyku wentylatora, to najprawdopodobniej uszkodzony jest element z rezystorami oporowymi (opornica), znajdujący się w okolicach lewej podłużnicy.Przekaźniki podają napięcie, a wspomniany element zmniejsza jego wartość (rezystory).Dzięki temu właśnie, możliwe są dwa biegi wentylatora. http://forum.vw-passat.pl/threads/105947-Naprawa-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?highlight=opornica http://forum.vw-passat.pl/threads/76192-schemat-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?highlight=opornica Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #336 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) Opornica ma dwa zaciski. Ale sprawdzić nie zaszkodzi. Tylko że jedyne co tam można zobaczyć, to czy przewody z mocowaniami nie są oderwane od płytki. Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #337 Napisano 1 Sierpnia 2012 Na początku właśnie myślałem o tej opornicy bo trochę się naczytałem o tym, ale jakoś nie mogę jej znaleźć tym bardziej że nie mam kanału. Właziłem pod samochód ale jej nie znalazłem. Jutro spróbuję sprawdzić te kable od czujnika i kable przy przekaźniku, opornicę zostawię sobie na koniec bo ciężko to widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #338 Napisano 1 Sierpnia 2012 (edytowane) Opornica to taka aluminiowa prostokątna blaszka, do której idą dwie pary przewodów. Jak się pod zderzakiem położysz po prawej stronie - to ją widać. Tak to wygląda --- klik Edytowane 1 Sierpnia 2012 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #339 Napisano 1 Sierpnia 2012 Proponuje sprawdzic bezpieczniki a jak sa dobre to przekazniki: dolna skrzynka ta bliżej silnika: 373 przekaznik wentylatora Klimy 1 bieg 370-klima wentylator chlodnicy 2 bieg max. U mnie styki przekaznika 373 sie nie zwieraly i nie dzialał wogóle wentylator a i przy okazji zniszczylem opornice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #340 Napisano 1 Sierpnia 2012 Proponuje sprawdzic bezpieczniki a jak sa dobre to przekazniki: dolna skrzynka ta bliżej silnika:373 przekaznik wentylatora Klimy 1 bieg 370-klima wentylator chlodnicy 2 bieg max. U mnie styki przekaznika 373 sie nie zwieraly i nie dzialał wogóle wentylator a i przy okazji zniszczylem opornice. Darek napisał ... - patrz post nr 330. Zmostkuj wyprowadzenia 30 i 87 w gnieździe przekaźnika. Sprawdź obecność napięcia we wtyku połączeniowym wentylotora(dość grube przewody brązowy i czerwony z czarnym paskiem) przy przedniej lewej lampie. Myślę, że przy opornicy znajdziesz usterkę- przerwany obwód przewodu czerwono-czarnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach