Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

sprężarka i wentyl nie działa

 

Zobacz, czy przy sprężarce jest wpięta zielona kostka. A kostka od wentyla jest przy zbiorniczku płynu wspomagania. Skoro ci nie załącza, to któraś wtyka może nie ejst podłączona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to, to i ja znalazłem, tylko tam jest napisane "Płyta przekaźników górna:" i jest zdjęcie ale gdzie się znajduje ta płyta górna?

Wydaje mi się że za bezpiecznikami od strony kierowcy bo tam jakieś widzę, ale żeby się do nich dostać to muszę chyba dół konsoli odkręcić pod kierownicą? W innych samochodach jakoś łatwiejszy jest dostęp do przekaźników albo to nie te o których piszę. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem takich problemów ze znalezieniem przekaźników :)

 

Ok, już doczytałem że za bezpiecznikami i że muszę odkręcić konsole pod kierownicą.

Idę właśnie odkręcać :)

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z samochodu, dostałem się do przekaźników i mam pytanko które piny mam ze sobą połączyć żeby pominąć przekaźnik i sprawdzić czy wentylator ruszy. Zrobiłem fotkę jak to wygląda u mnie, może komuś się przyda. Który to przekaźnik ? Ten 267 co jest z tyłu?

[ATTACH=CONFIG]87166[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ten 267. A co do pinów, to nie pamiętam już. Ale chyba góra z dołem i prawy z lewym, czyli na krzyż. Zresztą sprawdź na obudowie przekaźnika, jak ma zaznaczone styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz również na którko sprawdzić podłączając wentylator pod aku czy się zakręci, jeśli się nie zakręci najprawdopodobniej skończyły się szczotki, więc możesz to sam zrobić za groszę albo komuś dać jak ktoś się tym zajmuje. Możesz równiez długim śrubokretem puknąc w obudowe wentylatora i sprawdzić czy wentylator sie zakręci, jeśli ruszy to oznacza iż tak jak wcześniej - szczotki do wymiany. Pod deska możesz tak jak ktoś wcześniej pisał możesz sprawdzić 2 duże bezpieczniki pomarańczowy i niebieski, jeśli sa spalone to nie zakołuje wentylator. Jeden jest na widoku a drugi (niebieski) jest bardziej schowany za wiązką kabli przy progu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczotki na wentylatorze wymieniałem w zeszłym roku, wentylator kręci pod aku ale nie ma napięcia we wtyczce od wentylatora, dlatego chcę sprawdzić przekaźnik.

Tam są piny 30,85,86,87 co będzie jak źle podłączę? Zrobi się jakieś zwarcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem - popatrz na obudowę przekaźnika - jak są styki zasilane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam są piny 30,85,86,87 co będzie jak źle podłączę? Zrobi się jakieś zwarcie?
Nic się nie stanie. Sprawdz jeszcze te 2 bezpieczniki o których napisałem wyżej masz je na wierzchu z tego co widze na zdjęciu jeden 20AM a drugi chyba 40 albo 50AM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro napięcie w gnieździe jest, to znaczy, że jak zmostkowałeś styki i napięcia nie ma, to trzeba iśc po kablu - na który - jest podawane napięcie z przekaźnika. Tak jak piszesz - może być przewany. Ale jest jeszcze jedna opcja - w okolicy prawej lampy, za obudową filtra powietrza na nadkolu - jest czujnik ciśnienia klimy - F-129. Zobacz czy pojedyncze przewody idące od niego po obu stronach - są podłaczone i czy są całe. Bo może właśnie czujnik ciśnienia blokuje cały układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły?

 

Mam dokładnie to samo i utknalem w tym samym miejscu, nie wiem co dalej sprawdzać :(

 

---------- Dodano o 19:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ----------

 

Skoro napięcie w gnieździe jest, to znaczy, że jak zmostkowałeś styki i napięcia nie ma, to trzeba iśc po kablu - na który - jest podawane napięcie z przekaźnika. Tak jak piszesz - może być przewany. Ale jest jeszcze jedna opcja - w okolicy prawej lampy, za obudową filtra powietrza na nadkolu - jest czujnik ciśnienia klimy - F-129. Zobacz czy pojedyncze przewody idące od niego po obu stronach - są podłaczone i czy są całe. Bo może właśnie czujnik ciśnienia blokuje cały układ.

Dostajemy sie tam od góry przez maskę czy od dołu od nadkola?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jeszcze ten czujnik ciśnienia klimy, jak będzie dobry to nie wiem co dalej. To chyba odwiedzę elektryka bo ja raczej nie dokopię się do tego kabla a jeszcze znaleźć w którym miejscu jest przerwany.

Cholera, gdybym miał długie kable od miernika to bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować :)

Edytowane przez tygrys1111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzę jeszcze ten czujnik ciśnienia klimy, jak będzie dobry to nie wiem co dalej. To chyba odwiedzę elektryka bo ja raczej nie dokopię się do tego kabla a jeszcze znaleźć w którym miejscu jest przerwany.

Cholera, gdybym miał długie kable od miernika to bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować

Weś igłe i przebijaj kabel i sprawdzaj dokąd dochodzi napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostajemy sie tam od góry przez maskę czy od dołu od nadkola?

 

Od góry - przez maskę silnika. I chyba trzeba odkręcić trzy śruby mocujace reflektor, i go wysunąć, bo będzie zasłaniał czujnik. Nie pamietam juz , bo nie chce mi się na parking iść sprawdzić :D

 

 

bym sprawdził kabel od wtyczki do przekaźnika czy jest przepływ prądu. Muszę pomyśleć, jak to wykombinować :)

 

Weź grubszą igłę, doczep do niej kawałek przewodu, na końcu zaczep żarówkę i dotknij nią do masy. Bedzie prąd - żarówka świeci. Nie będzie prądu - wiadomo :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak, sprawdziłem te 2 bezpieczniki duże, są dobre. Przekaźnik podmieniłem z innym, bez zmian nadal brak prądu w wtyczce od wentylatora, sprawdziłem napięcie na gniazdku od przekaźnika i napięcie jest! Co dalej? Czy przewody od wentylatora idą bezpośrednio do przekaźnika? Jeżeli tak, to kabel musi być gdzieś przerwany. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Jeśli wymienione przez Ciebie czynności wykonałeś prawidłowo i nadal brak jest napięcia we wtyku wentylatora, to najprawdopodobniej uszkodzony jest element z rezystorami oporowymi (opornica), znajdujący się w okolicach lewej podłużnicy.

Przekaźniki podają napięcie, a wspomniany element zmniejsza jego wartość (rezystory).Dzięki temu właśnie, możliwe są dwa biegi wentylatora.

http://forum.vw-passat.pl/threads/105947-Naprawa-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?highlight=opornica

http://forum.vw-passat.pl/threads/76192-schemat-opornicy-wiatraka-klimatyzacji?highlight=opornica

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornica ma dwa zaciski. Ale sprawdzić nie zaszkodzi. Tylko że jedyne co tam można zobaczyć, to czy przewody z mocowaniami nie są oderwane od płytki.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku właśnie myślałem o tej opornicy bo trochę się naczytałem o tym, ale jakoś nie mogę jej znaleźć tym bardziej że nie mam kanału. Właziłem pod samochód ale jej nie znalazłem. Jutro spróbuję sprawdzić te kable od czujnika i kable przy przekaźniku, opornicę zostawię sobie na koniec bo ciężko to widzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornica to taka aluminiowa prostokątna blaszka, do której idą dwie pary przewodów. Jak się pod zderzakiem położysz po prawej stronie - to ją widać.

 

Tak to wygląda :D --- klik

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzic bezpieczniki a jak sa dobre to przekazniki: dolna skrzynka ta bliżej silnika:

373 przekaznik wentylatora Klimy 1 bieg

370-klima wentylator chlodnicy 2 bieg max.

U mnie styki przekaznika 373 sie nie zwieraly i nie dzialał wogóle wentylator a i przy okazji zniszczylem opornice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuje sprawdzic bezpieczniki a jak sa dobre to przekazniki: dolna skrzynka ta bliżej silnika:

373 przekaznik wentylatora Klimy 1 bieg

370-klima wentylator chlodnicy 2 bieg max.

U mnie styki przekaznika 373 sie nie zwieraly i nie dzialał wogóle wentylator a i przy okazji zniszczylem opornice.

Darek napisał ... - patrz post nr 330.

 

Zmostkuj wyprowadzenia 30 i 87 w gnieździe przekaźnika. Sprawdź obecność napięcia we wtyku połączeniowym wentylotora(dość grube przewody brązowy i czerwony z czarnym paskiem) przy przedniej lewej lampie.

Myślę, że przy opornicy znajdziesz usterkę- przerwany obwód przewodu czerwono-czarnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności