michalk88 Zgłoś #2161 Napisano 4 Lipca 2017 Według tego co widzę na swoim climatroniku to kiedy jest już LO ale dalej naciskasz obniżenie temperatury to wzrastają obroty. Climatronik rozumie wciskanie LO jako chęć schłodzenia ale, że nie da się już niżesz zejść z temp, więc podnosi obroty bo to też wpływa na warunki w aucie. Nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć kiedy climatronik podbija tak obroty bo nie pamiętam czy tak jest an wybranych ustawieniach czy w konkretnych warunkach ale mam coś takiego u siebie. Wiem, że czasem jak napierniczam w przycisk temp i jest już najniższa to zwiększa mi obroty. Nie wiem tylko kiedy bo nie zwracałem uwagi. Wydaje mi się, że nie zawsze tak jest. Nie wiem czy to feature czy usterka. Dzięki koledzy za podpowiedzi. No wczoraj gdy nagrywałem film było tylko 19 stopni więc upału nie było. I wystarczy że u mnie zjadę na low jednym tylko przyciskiem i to co na filmie powtarza się za każdym razem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2162 Napisano 4 Lipca 2017 Obejrzałem filmik i faktycznie coś jest nie tak. Nie miałeś wybranej drogi nawiewu. Może to coś ma do rzeczy. Dziś sprawdzę u siebie. Zrób koniecznie auto diagnozę climatronika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalk88 Zgłoś #2163 Napisano 4 Lipca 2017 Obejrzałem filmik i faktycznie coś jest nie tak. Nie miałeś wybranej drogi nawiewu. Może to coś ma do rzeczy. Dziś sprawdzę u siebie. Zrób koniecznie auto diagnozę climatronika. dzięki, w autodiagnozie żadnych błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #2164 Napisano 4 Lipca 2017 Dziś sprawdziłem i siebie... na LO tylko ja mogę regulować siłę nawiewu. Nic samo się nie przestawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2165 Napisano 4 Lipca 2017 (edytowane) Ja własnie sprawdziłem. U mnie obroty same idą do góry tylko wtedy jak jestem w trybie AUTO i jak zejdę z temperaturą na LO. Tryb AUTO się wyłącza i wtedy obroty same idą do góry ale jak ręcznie je zniżę to już tak zostają i nie idą ponownie same do góry. Jak się nudzicie panowie to włączycie tryb AUTO i ręcznie zejdźcie z temp na LOW. Tryb AUTO się wyłączy i obroty idą stopniowo w górę. U was też tak jest ? Edytowane 4 Lipca 2017 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalk88 Zgłoś #2166 Napisano 4 Lipca 2017 Dzięki Panowie. Ja założyłem inny panel i już tego nie mam...tzn tego samoczynnego podnoszenia siły nawiewu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2167 Napisano 4 Lipca 2017 No a po co ma takie cyrki odwalać, że trzeba ręcznie zbijać obroty ? Jak ktoś wybiera LO to nie po to aby odrazu nawalać 10 razy w przycisk zwolnienia obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2168 Napisano 5 Lipca 2017 Ale LO tak jak i HI to "szybkie" programy odpowiednio schładzania jak i ogrzewania. Nawet jak byś ustawił 16*C (chyba, że minimalna jest wyższa, nie pamiętam) to i tak w trybie AUTO nawiew będzie podbijany w górę aby jak najszybciej osiągnąć zadaną temperaturę. Dopiero nowe sterowniki Climatronic mają możliwość ustawienia tryby pracy "miękkiego" czyli takiego gdzie nawiew ma jak najmniejsze wartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #2169 Napisano 5 Lipca 2017 No nie wiem, auto to auto i climatronik sam dobiera siłę i kierunek nawiewu, ale HI i LO są trybami manualnymi i na nich mimo że leci powietrze max zimne lub ciepłe to sam mogę decydować z jaką siłą ma dmuchać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #2170 Napisano 5 Lipca 2017 Nie bardzo widzę sensu ustawiania LO w sprawnej klimie automatycznej. Jeżeli układ jest sprawny i masz ustawione Auto np. 22 stopnie to przy wyższej temp. zewnętrznej i tak na początku pracy włączy max chłodzenie aby osiągnąć zadaną temperaturę a później wyrówna nawiew i temp. aby osiągnąć zadany komfort termiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo456 Zgłoś #2171 Napisano 6 Lipca 2017 Witam Panowie podepnę się pod temat: jakiś już czas borykam się z problemem z klimatyzacją w aucie Passat b5, 2004, z climatronikiem. Otóż w kwietniu pierwszy raz po zakupie auta w zimie byłem nabić klimę, po nabiciu i sprawdzeniu szczelności okazało się na zepsuty wentylator. Wentylator wymieniłem kilka dni poźniej i wszystko hulało do czasu aż wydajność klimy spadała, spadała do zera. Miesiąc później pojechałem do tego samego serwisu po ponowne ściągniecie i nabicie czynnikiem. Tak zleciał kolejny miesiąc i sytuacja się powtórzyła, wtedy wymieniłem dławik w podszybiu niestety nic nie pomogło. Po wielu naradach mechaników stwierdzono ze osuszacz zapchany, oczywiście został wymieniony pojeździłem z tydzień i to samo. Żadnych błędów na climatronicu wszystko ładnie pracuję tylko ze bez zimnego powietrza z kratek. Ciśnienia na zegarach odpowiednie (sprawdzane wielokrotnie). Dodam że rurki po nabiciu obie zimne od strony kabiny a teraz gdy klima nie chłodzi lewy zimny zaś prawy ciepły przy włączonej klimie. Klapki ok nie przycinają się. Panowie czy ktoś ma jakiś pomysł na to zeby nie wymienić wszystkich elementów układu w aucie ? Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #2172 Napisano 6 Lipca 2017 Witam Panowie podepnę się pod temat:jakiś już czas borykam się z problemem z klimatyzacją w aucie Passat b5, 2004, z climatronikiem. Otóż w kwietniu pierwszy raz po zakupie auta w zimie byłem nabić klimę, po nabiciu i sprawdzeniu szczelności okazało się na zepsuty wentylator. Wentylator wymieniłem kilka dni poźniej i wszystko hulało do czasu aż wydajność klimy spadała, spadała do zera. Miesiąc później pojechałem do tego samego serwisu po ponowne ściągniecie i nabicie czynnikiem. Tak zleciał kolejny miesiąc i sytuacja się powtórzyła, wtedy wymieniłem dławik w podszybiu niestety nic nie pomogło. Po wielu naradach mechaników stwierdzono ze osuszacz zapchany, oczywiście został wymieniony pojeździłem z tydzień i to samo. Żadnych błędów na climatronicu wszystko ładnie pracuję tylko ze bez zimnego powietrza z kratek. Ciśnienia na zegarach odpowiednie (sprawdzane wielokrotnie). Dodam że rurki po nabiciu obie zimne od strony kabiny a teraz gdy klima nie chłodzi lewy zimny zaś prawy ciepły przy włączonej klimie. Klapki ok nie przycinają się. Panowie czy ktoś ma jakiś pomysł na to zeby nie wymienić wszystkich elementów układu w aucie ? Bardzo proszę o pomoc. Polecam ten zakład http://www.regenc.pl masz nie daleko:hurra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo456 Zgłoś #2173 Napisano 6 Lipca 2017 A oprócz wizyty w kolejnym serwisie ma ktoś jakiś pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #2174 Napisano 6 Lipca 2017 A oprócz wizyty w kolejnym serwisie ma ktoś jakiś pomysł ? A dyszę jak wymieniałeś to w jakim stanie była ? Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo456 Zgłoś #2175 Napisano 6 Lipca 2017 (edytowane) Troszkę zabrudzona ale widziałem gorsze, w zasadzie nie nadawała się do wymiany ale to 15 zł. Edytowane 6 Lipca 2017 przez kolo456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #2176 Napisano 6 Lipca 2017 To możliwe że masz coś zapchane w parowniku Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo456 Zgłoś #2177 Napisano 6 Lipca 2017 W parowniku czy w skraplaczu bo jedni mówią to drudzy to, a nie sztuką jest wymienić oba elementy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #2178 Napisano 6 Lipca 2017 W parowniku czy w skraplaczu bo jedni mówią to drudzy to, a nie sztuką jest wymienić oba elementy.. Wymienić parownik to nie taka prosta sprawa bo trzeba chyba cała deskę ścigać. Skraplacz to chłodnica myślę że jeżeli byłby zapchana to ciśnie w układzie by wzrastało do tego stopnia że presostat wyłączał by ci kompresor. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kolo456 Zgłoś #2179 Napisano 6 Lipca 2017 (edytowane) I dlatego nie chcę wymieniać kolejnej części której nie jestem pewien na 100% bo to nie zmiana koła tylko pół auta rozebrane. Tylko pytanie jak to sprawdzić dogłębnie? Edytowane 6 Lipca 2017 przez kolo456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #2180 Napisano 6 Lipca 2017 A ile czynnika ci odciągali? na mój rozum to masz nieszczelną klime i po miesiącu wszystko ucieka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach