radekklimat Zgłoś #1861 Napisano 18 Maja 2016 Na szczęście nie było,sprawdziłem pod słońce.Pojechałem na zbieżność i przy okazji nabiłem klimę:dobrze Jak było 150 a napełniłes do 750 to znaczy ze w układzie jest dziura i długo sie nienacieszysz ta klima no ale byłes u fachowcow od zbierznosci i oni nabili ci klime. - - - - - aktualizacja - - - - - Nabijałem już klimę dwa razy i za każdym razem ciśnienia według "nabijaczy" są ok, prosiłem żeby zwrócili na to uwagę i mówili że jest w porządku. Z tego powodu zakładam, że kompresor pracuje i nie ma z nim problemu ale pewności nie mam czy za takie zachowanie może mimo wszystko odpowiadać kompresor Jak jestes ze stolycy to przekrec jutro do mnie, pogadamy o twoim problemie, moze uda sie go ogarnac. A jakie te cisnienia były w/g nabijaczy 500 236 866 moj fon number Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #1862 Napisano 19 Maja 2016 Jak było 150 a napełniłes do 750 to znaczy ze w układzie jest dziura i długo sie nienacieszysz ta klima no ale byłes u fachowcow od zbierznosci i oni nabili ci klime. Klima nabijana na innym stanowisku, dziwne troszkę twoje stwierdzenie,dzisiaj to norma że warsztaty są dostosowane do różnych napraw.Czy podziała to nie wiem ale Ty chyba wiesz już lepiej,czy jest dziura to nie wiem bo po zrobieniu próżni po 10 minutach urządzenie trzymało próżnię.Pożyjemy zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1863 Napisano 19 Maja 2016 Maszyna zawsze robi test szczelności przed nabiciem. Gdyby był najmniejszy spadek ciśnienia zaczęła by piszczeć i nie nabije gazu do układu. - - - - - aktualizacja - - - - - Gaz mógł wyparować przy wymianie dyszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1864 Napisano 19 Maja 2016 Maszyna zawsze robi test szczelności przed nabiciem. Gdyby był najmniejszy spadek ciśnienia zaczęła by piszczeć i nie nabije gazu do układu. - - - - - aktualizacja - - - - - Gaz mógł wyparować przy wymianie dyszy. Trochę jesteś w błędzie. Wystarczy micro rozszczelnienie i maszyna tego nie wykryje.Mogę Ci nawet dać przykład naszego kolegi z forum.Zrobił klimę , test szczelności zaliczony pozytywnie /maszyną do klimatyzacji/ i po 5 miesiącach układ pusty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1865 Napisano 20 Maja 2016 chociażby mój przykład - test szczelności OK a po tygodniu klima nie dziala... czynnika ubyło 50% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bipop Zgłoś #1866 Napisano 20 Maja 2016 Ja nabijam raz w roku. Gdzieś jest mikro dziurka i ucieka. Test szczelności ok.Po roku ubyło 50% i już na postoju słabiutko chłodziła. Na razie nie naprawiam bo nie chce się pakować w koszta. Jak już się zrobi duża nieszczelność to wtedy się tym zajmę. Raz w roku 80 PLN to nie wielki wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ishar Zgłoś #1867 Napisano 20 Maja 2016 Witam, w moim passku jest taki mały problem z klimą, a mianowicie podczas gdy na dworze temp osiąga 25 stopni i w górę, to klimatyzacja raz na jakiś czas zaczyna głośno wyć, muszę wtedy albo ja wyłączyć albo zamknąć obieg i po takiej czynności działa znowu normalnie, ale za jakiś czas znowu wyje. Dźwięk jest podobny jak by wiatraczek podczas wirowania był nie stabilny. Czy ktoś z forumowiczów miał albo ma taki przypadek i wie coś w tym temacie jak się do tego dobrać albo jak to rozwiązać? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #1868 Napisano 21 Maja 2016 wyrobione tulejki na wiatraku,wiatrak do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ishar Zgłoś #1869 Napisano 22 Maja 2016 A żeby się do wiatraka dostać trzeba zdemontować schowek? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #1870 Napisano 22 Maja 2016 Tak. Trzeba zdemontować schowek. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ishar Zgłoś #1871 Napisano 23 Maja 2016 Ok, dzięki za pomoc ☺️ Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwmaniak1989 Zgłoś #1872 Napisano 23 Maja 2016 Witam. Rok temu kupiłem passata b5 afn bez kompresora klimy. Mam okazję dostać za darmo kompresor od b4 vr6 albo b5 fl awx i stąd pytanie czy będzie pasować do mojego afn'a ? Dzięki z góry za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Funny Zgłoś #1873 Napisano 24 Maja 2016 Mam problem z klimą w B5 (problem opisywany ale teraz nie wiem co zrobić). Byłem w serwisie nabić klimę bo tuż przed upalnym latem chciałem mieć sprawną. Test szczelności elegancko, czynnik nabity, dwa dni klima chodziła pięknie jak ta lala. Dosłownie kilka dni później klima chłodzi jakby chciała a nie mogła, wieje ledwo chłodnym powietrzem a przy obecnych temp to prawie non stop ciepłym. Sprężarka pracuje, wiatrak również. Przewody czynnika, jeden zimny od kabiny do zaworu, drugi w temp otoczenia. W środu samochodu normalnie sauna. Jakieś pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #1874 Napisano 24 Maja 2016 Mam problem z klimą w B5 (problem opisywany ale teraz nie wiem co zrobić). Byłem w serwisie nabić klimę bo tuż przed upalnym latem chciałem mieć sprawną. Test szczelności elegancko, czynnik nabity, dwa dni klima chodziła pięknie jak ta lala. Dosłownie kilka dni później klima chłodzi jakby chciała a nie mogła, wieje ledwo chłodnym powietrzem a przy obecnych temp to prawie non stop ciepłym. Sprężarka pracuje, wiatrak również. Przewody czynnika, jeden zimny od kabiny do zaworu, drugi w temp otoczenia. W środu samochodu normalnie sauna. Jakieś pomysły ? Ubytek gazu, dysza rozprężna, kompresor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #1875 Napisano 25 Maja 2016 dysza rozpręzna - czyli zaworki do nabijania czynnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1876 Napisano 25 Maja 2016 dysza rozpręzna - czyli zaworki do nabijania czynnika ? Nie. Dysza rozprężna; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #1877 Napisano 31 Maja 2016 Koledzy mam do was kilka pytań związanych z klimą. Kiedy kupiłem auto (blisko 3 lata temu) klima już nie działała. Nabiłem czynnik i ... dalej nic. Zostawiłem to bo obawiałem się najgorszego, a nie chciałem się pchać w koszty. Jakiś czas temu zaobserwowałem, że jeden wiatrak mi się nie kręci w ogóle co mogło być przyczyną niedziałającej klimy z tego co wyczytałem. Przy ostatniej wymianie turbiny zdecydowałem się na wymiane wiatraka, który teraz załącza się od razu bez zająknięcia, ale ... klima dalej nie działa Mechanik stwierdził, że czynnik przez ten czas częściowo ulotnił się przez "przewody" a reszta została wydmuchana przez jakiś "zawór bezpieczeństwa" który wywala czynnik kiedy to wiatrak się nie załącza czy coś w tym stylu. Ile w tym prawdy ? Orientujecie się ile kosztuje samo sprawdzenie szczelności układu ? Jeśli układ miałbym nieszczelny 2-3 lata temu kiedy nabijałem klime to czy wyłapałby to diagnosta przy uzupełnianiu czynnika ? Druga sprawa. Którym przyciskiem powinno się załączać cimatronica w naszych autach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #1878 Napisano 31 Maja 2016 Mechanik stwierdził, że czynnik przez ten czas częściowo ulotnił się przez "przewody" a reszta została wydmuchana przez jakiś "zawór bezpieczeństwa" który wywala czynnik kiedy to wiatrak się nie załącza czy coś w tym stylu. Ile w tym prawdy ? Zgadza się, że czynnik z układu klimatyzacji ulatnia się przez mikropory w przewodach gumowych i uszczelkach. Układ jest zamknięty ale jego szczelność nie jest 100 %. Dlatego producenci samochodów zalecają obsługę klimatyzacji nie rzadziej niż co dwa lata. Nie spotkałem się jeszcze z zaworem bezpieczeństwa, który wydmuc***e czynnik O bezpieczeństwo układu dba presostat, który przy zbyt wysokim ciśnieniu rozłącza kompresor. Orientujecie się ile kosztuje samo sprawdzenie szczelności układu ? Jeśli układ miałbym nieszczelny 2-3 lata temu kiedy nabijałem klime to czy wyłapałby to diagnosta przy uzupełnianiu czynnika ? Cena sprawdzenia szczelności uzależniona jest od rejonu Polski i może być różna 150 - 500 a nawet więcej. Stacja do obsługi klimatyzacji przed napełnianiem gazem wytwarza próżnie i utrzymuje ją przez określony czas po czym przy braku ubytku napełnia gazem. Natomiast ta metoda nie jest w 100% skuteczna w przypadku wystąpienia niewielkiej nieszczelności. Maszyna pokarze, że jest ok. a po tygodniu nie ma gazu. Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać. Trzeba też częściowo rozebrać auto aby wszystkie przewody, skraplacz i inne części układu były widoczne. Druga sprawa. Którym przyciskiem powinno się załączać cimatronica w naszych autach ? Wciskasz "Auto" jeżeli masz climatronica i po sprawie. Ewentualnie jak Ci ustawienia auto nie pasują to możesz przejść na sterowanie ręczne zmieniając kierunek nadmuchu, siłę nadmuchu czy temperaturę. Wówczas napis auto gaśnie na wyświetlaczu ale klima pracuje. Przycisk "Econ" to sam nadmuch bez włączonego kompresora klimatyzacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #1879 Napisano 1 Czerwca 2016 Wtedy trzeba wpuścić kontrast , napełnić azotem i szukać Kontrast UV podajemy podczas nabijania bądź serwisu klimatyzacji stacją. Azot nabijamy czysty bez kontrastu i wtedy psikamy wodą z mydłem lub płynem do garów lub testerem nieszczelności LPG obserwując gdzie się pojawią bąble. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #1880 Napisano 1 Czerwca 2016 Dzięki koledzy za pomoc. W takim razie co w tym momencie robić ? Nabijać na maxa czynnik ? Czy czynnik mógł zejść z całego zbiornika przez dwa lata przy niedziałającym wiatraku od samego początku ? Sprawdziłem dzisiaj "historię" i nabijałem ją w zasadzie równiutkie 2 lata temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach