dareczek23 Zgłoś #581 Napisano 31 Maja 2013 Bogusław, test klimy na panelu climatronica wykonałem tak jak piszesz - nie zwrócił błędów. tak się zastanawiam, może zmienić osuszacz i dyszkę rozprężną....??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hefajstos Zgłoś #582 Napisano 3 Czerwca 2013 witam, mój problem z klimą polega na tym, że cały czas chodzi.Jak przekręcę pokrętłem na zimne powietrze zeby leciało to czuje zimne powietrze z klimy.A jak włączę AC to słyszę jak załącza sie wiatrak na chłodnicy. Nikt mi nie odp. na mój problem jak napisałem wcześniej. Teraz wiem troche wiecej, gdy patrze na sprezarkę jak klima jest włączona to chodzi prawidłowo, każe komuś klime wyłączyć to sie wyłącza sprężarka tylko po 5,6 sekundach znowu zaczyna chodzić.czy to możę być wina czujnika jeśli tak to gdzie on jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #583 Napisano 3 Czerwca 2013 A jaką masz klimę auto czy manual i czy czasem jak to sprawdzasz to nie masz puszczonego nawiewu na przednią szybę? Widziałem takie przypadki że klima wtedy włącz się samoistnie chociaż nie jestem pewien czy w volkswagenach było coś takiego... A może to i jakiś czujnik za to odpowiada:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #584 Napisano 3 Czerwca 2013 witam, mój problem z klimą polega na tym, że cały czas chodzi.Jak przekręcę pokrętłem na zimne powietrze zeby leciało to czuje zimne powietrze z klimy.A jak włączę AC to słyszę jak załącza sie wiatrak na chłodnicy. Nikt mi nie odp. na mój problem jak napisałem wcześniej. Teraz wiem troche wiecej, gdy patrze na sprezarkę jak klima jest włączona to chodzi prawidłowo, każe komuś klime wyłączyć to sie wyłącza sprężarka tylko po 5,6 sekundach znowu zaczyna chodzić.czy to możę być wina czujnika jeśli tak to gdzie on jest. Jeśli masz klimę manual to masz dwa czujniki , wysoki i niskie ciśnienie ( oba wyłączają klimę nie załączają ) nic ponadto natomiast są dwa elementy które mogą szaleć ,klawisz AC najzwyczajniej nie rozłącza jak należy lub przekaźnik daje ciała , z tego co kojażę na przekaźnik podawany jest minus ( masa ) do załączenia klimy ( możliwe zwarcie do masy w instalacji i dlatego załącza od razu klimę ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JakiCMG Zgłoś #585 Napisano 4 Czerwca 2013 przewertowałem cały temat i nie znalazłem niestety odp na moj problem. Chodzi mi o nr sprężarki do AFNa. Moja jest zatarta co skutkuje niezałączaniem się możecie powiedzieć mi jaki nr ma ta sprężarka żebym wiedział jakiej szukać 1.9 tdi AFN (110KM) rocznik 1997 z góry dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #586 Napisano 4 Czerwca 2013 podnoszę moje pytanie z postu 566, jest ktoś w stanie pomóc?.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hefajstos Zgłoś #587 Napisano 4 Czerwca 2013 Do waldi2807 w climatronic może tak być, ale ja ręcznie robie gdzie i jakie powietrze ma lecieć.Jak mam włączony przycisk AC i przekręce pokrętłem na szybe to wyskakuje mi przycisk AC. tomascor byłem dzisiaj u gościa co naprawia klimy i powiedział mi ze może to być czujnik który kosztuje u niego 250zł, powiedział też zebym cały czas jeżdził w włączoną klimą i tak chodzi cały czas ale przyciskiem AC, bo moze mi wiatrak głupieć a na końcu spalić. Możesz dokłądniej napisać gdzie co jest bo nie wiem gdzie szukać tego przekaznika.Patrzyłem w dziale bezp. i przekaz. i nadal nie wiem gdzie jest ten przekaznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #588 Napisano 4 Czerwca 2013 A masz jakąś kontrolkę z tej klimy i czy jak wyłączysz na guziku to ona gaśnie a kompresor mimo to się włącza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hefajstos Zgłoś #589 Napisano 5 Czerwca 2013 Jeśli chodzi Ci o ten przycisk to świeci mi jak włączę AC tzn. wyryte litery. Znalazłem te przekaźniki o numerach 214,384,204,213,197,208 porównując z tabela to 1,4,I,II,III,IV.Kupie 384 i zobaczę co się zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #590 Napisano 5 Czerwca 2013 Szukam, szukam i nie mogę znaleść odpowiedzi na mój problem... Sytuacja wygląda następująco:Po przekreceniu kluczyka w pozycję zapłonu (silnik nie pracuje) włącza sie wentylator od klimatyzacji... Sprawdzone przewody i przekaznik, tutaj wszystko jest oki. Na vagu żadnych błędów. W tej chwili nie ma czynnika w układzie, czy ma to jakiś zwiazek, bo nie chce dobijać czynnika jeżeli sie okaże że trzeba będzie rozszczelniac układ aby naprawić ta usterke... czekam na pomoc Hmmm... na odelgłość ciężko diagnozować , powiedz masz climatronica ?? czy manual ?? jest jedna opcja ze wiatrak startuje ( wersja manualna ) zwarty przekaźnik ( jak sprawdzałeś przekaźniki ?? ) lub uszkodzony klawisz AC który zapina na stałę klime ( sprężarka nie pujdzie z powodu braku czynnika , trzyma ją czujnik niskiego cisnienia ) ... Co do wersji z klimatronikiem , jesli byl by jakis blad czujnikow temperatury to wydzlo by na VAGU . PS. mi to smierdzi zwarciem w instalacji lub na przekźniku... To jest prosty uklad... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #591 Napisano 5 Czerwca 2013 Szukam, szukam i nie mogę znaleść odpowiedzi na mój problem... A to się dzieje na ciepłym silniku czy na zimnym? Bo jak na ciepłym to powinno być OK, bo wiatrak od klimy dodatkowo chłodzi płyn - jest jako wspomaganie. Ale jeśli na zimnym to się dzieje, to masz gdzieś zworę :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #592 Napisano 5 Czerwca 2013 Jeśli chodzi Ci o ten przycisk to świeci mi jak włączę AC tzn. wyryte litery. Znalazłem te przekaźniki o numerach 214,384,204,213,197,208 porównując z tabela to 1,4,I,II,III,IV.Kupie 384 i zobaczę co się zmieni. Moim zdaniem ( mogę się mylić to poprawcie ) ten przekaźnik odpowiada za klimatronik , w manualu nie ma sterownika od klimy tak mi cos swita bo i po co . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #593 Napisano 5 Czerwca 2013 Ale przekaźnik jest :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabek_192 Zgłoś #594 Napisano 6 Czerwca 2013 Gdzie woj. Podlaskim polecacie nabijać klimatyzację. Bo słyszałem, że nie warto udawać się tam gdzie najtaniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtekD. Zgłoś #595 Napisano 11 Czerwca 2013 Byłem na głównej ale mnie zdjęli Witam W serwisie klimatyzacji panowie serwisanci powiedzieli, że dobrym "domowym" środkiem do czyszczenia klimatyzacji jest ... woda utleniona. Można wlać takową do buteleczki np. po płynie do mycia szyb, oczywiście czystym i pryskać tak jak typowym preparatem do czyszczenia klimy (mówili aby wyjąć filtr p-pyłkowy, włączyć klimę i ... pryskać). Jakoś nie mogę się przekonać do tego sposobu. Może ktoś z Was zna jakieś dobre i sprawdzone metody domowe na czyszczenie klimy bez dużej ingerencji w auto. Proszę jeśli można tylko o "domowe sposoby" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilotozyrysa Zgłoś #596 Napisano 12 Czerwca 2013 Płaciłem ostatnio 200zł za nabicie klimy. Płacicie więcej czy mniej ? Napełnił mi ją gościu w prywatnym warsztacie. Powiedział, że dopił też barwnik i mam przyjechać za kilka dni na sprawdzenie czy nic nie cieknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamcom Zgłoś #597 Napisano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Dużo. Robię diagnostykę klimy (pakiet uzupełnianie, smarowanie, sprawdzanie szczelności) kombajnem za 120- 130 zł. Dodatkowe 80-90 zł kosztuje odgrzybianie chemia+ ozonowanie. Dwa razy w roku i spokój. " W serwisie klimatyzacji panowie serwisanci powiedzieli, że dobrym "domowym" środkiem do czyszczenia klimatyzacji jest ... woda utleniona." Nigdy na to nie wpadłem, ale może to być skuteczne, skoro ozon daje radę , to H2O2 też się spisze. Do tego dużo taniej od wszelkiego rodzaju specyfików. Trzeba teraz znaleźć kogoś z zajechaną klimą, taką wydającą mnóstwo "zapachów" i zrobić test. Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Adamcom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #598 Napisano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Hmmm... na odelgłość ciężko diagnozować , powiedz masz climatronica ?? czy manual ?? jest jedna opcja ze wiatrak startuje ( wersja manualna ) zwarty przekaźnik ( jak sprawdzałeś przekaźniki ?? ) lub uszkodzony klawisz AC który zapina na stałę klime ( sprężarka nie pujdzie z powodu braku czynnika , trzyma ją czujnik niskiego cisnienia ) ... Co do wersji z klimatronikiem , jesli byl by jakis blad czujnikow temperatury to wydzlo by na VAGU . PS. mi to smierdzi zwarciem w instalacji lub na przekaźniku... To jest prosty uklad... Climatronic oczywiście. Przekaźnik sprawdzałem na kilku używanych i jednym nowym. Rozebrałem przód i sprawdzilem cały przewód od jasno brązowej wtyczki aż do wiatraka (nawet podmieniłem go z innego passata i było nadal to samo. Co do vaga to sprawa wygląda następująco: włączyłem klime na'auto' (z odpiętą kostką jasno brązową od wiatraka) i wywaliło błąd presostatu: f129. Natomiast jeżeli jest podpięta kostka to wiatrak pracuje nonstop (niezależnie czy silnik zimny/gorący, czy silnik pracuje/ czy jest tylko na zapłonie, również niezależnie od tego czy jest włączone auto/econ lub wogole off) wtedy nie ma żadnych błędów. Wymieniłem również czujnik temperatury g62 bo podobne wariactwa miałem w scenicu z wentylatorami, jednak w passacie nic to nie dało... Zastanawiam się jeszcze czy jest możliwe że padł czujnik ciśnienia w klimie i dlatego dzieją się takie cuda, ale wtedy miałbym błąd na vagu chyba raczej? Sam już nie wiem czy ryzykować i nabić tą klime czy szukać dalej.... edit15.06 ok dziwna sprawa... Ponieważ na vagu nie pokazuje mi błedów zdecydowałem się zrobić samodiagnoze climatronica i ku mojemu zdziwieniu wywaliło 4F9, teraz to już całkiem zgłupiałem... Jak mogą być zużyte szczotki skoro wentylator pracuje cały czas? Chyba że to nie są szczaotki od tego wentylatora tylko od dmuchawy pod filtrm kabinowym? Normalnie jakaś masakra edit 17.06. Sprawdziłem już chyba wszystko i doszedłem do wniosku że nabije układ, umówiłem się na jutro z fachmanem. Moim zdaniem wentylator startuje odrazu ponieważ układ jest pusty, jest w nim tak duże ciśnienie że presostat odrazu wysyła sygnał do sterownika, a ten uruchamia wentylator na najwyższych obrotach... Jutro wieczorem z pewnościa dam znać czy miałem racje Edytowane 17 Czerwca 2013 przez toto_20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekxc Zgłoś #599 Napisano 14 Czerwca 2013 U mnie klima śmierdzi niesamowicie, zanim pojadę odgrzybič i zrobić z tym wszystkim porządek spróbuję wody utlenionej, napiszę czy coś dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba9000 Zgłoś #600 Napisano 16 Czerwca 2013 Witam. Posiadam Passata 1,9 TDI 110KM 98r. Zepsuła mi się sprężarka klimatyzacji i teraz nie wiem czy dać tą swoją do regeneracji czy będzie pasować do mojego modelu sprężarka z Passata 1,9 TDI 110KM z 2002 roku fl. Bo mam możliwość kupienia na miejscu od fl tylko nie wiem czy będzie ona pasować czy różni się jakoś mocowaniami itp. Z góry dziękuję za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach